Britský pilot obhájil svoje loňské vítězství. Na stupně vítězů ho doprovodil Kristensen a Häkkinen.
Green musel odolávat tlaku loňského šampiona a podobně jako na Hockenheimringu došlo mezi nimi ke kontaktu při pokusu Švéda o předjetí. Vzájemným soubojem ztráceli na Paffetta a Häkkinena cenný čas. Na pátou pozici se protáhl kolem Spengler Kristensen s Audi. Ve 12. kole měl Mercedes v boxech první problémy. Alesi sešlápl plyn příliš brzy a odjel od mechaniků s kanystrem na doplňování paliva zasunutým v nádrži, kterou ale po pár zatáčkách ztratil. O kolo později drama trojcípé hvězdy pokračovalo. Jamie Green nedokázal zabránit tlaku Ekströma a ten chyboval a poslal Brita do kačírku, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Za záblesků plamenů od výfuků sledovali diváci souboj obou jezdců Audi. Kristensen se po dvou kolech soustředěných a přesných útoků dokázal na třetí pozici před Ekströma dostat. V 16. kole se ujal vedení poprvé v DTM Häkkinen, když Paffett zamířil do boxů a propadl se na 4. pozici. Také Kristensen a Fin museli záhy do boxů a opět měl potíže Mercedes, když Fin vyrazil dříve, než automatický zvedák pod přední nápravou sundal kola na asfalt.
Problematickou první zastávku měl také Frentzen s Opelem, jemuž nemohli mechanici 26 vteřin přidělat pravou zadní pneumatiku. Pořadí po první zastávce všech jezdců v boxech bylo následující: Paffett, Kristensen, Häkkinen, Spengler, Stippler a Kaffer. V polovině závodu vzdal s poškozenou přední částí vozu Allan McNish po kolizi s Fässlerem a Mika Häkkinen zajel nejrychlejší kolo. Druhou sérii zastávek zahájil Alesi, kterému pro změnu nešlo přidělat pravé přední kolo, což vítěze prvního závodu zase mírně zdrželo. Po 27 kolech skončil v kačírku Manuel Reuter. Druhý Kristensen mírně snižoval náskok vedoucího Paffetta, ale pořád šlo o 9 vteřin, což je v DTM vskutku slušný náskok. Třetí Häkkinen naopak snižoval ztrátu na Audi. Poslední zastávka v boxech u Paffetta byla přesná, bezchybná a rychlá. Jean Alesi se dostal do přímého souboje s Tomczykem a nakonec ji po strhující podívané prohrál, horší bylo, že si výrazně probrzdil zadní pneumatiky. Přes penalizaci čtvrtý Ekström bojoval jako lev, bohužel přišel přemírou snahy o třetinu přední kapoty.
K poslední zastávce společně zamířili Kristensen a Häkkinen, ale pořadí se nezměnilo. Do čela se tak opět vrátil Paffett, i když jeho náskok klesl na 8 vteřin. V závěru závodu měl problémy Schneider, který se postupně propadal startovním polem dozadu a nakonec odstoupil. Häkkinen při stíhací jízdě přidal další nejrychlejší kolo. Další dvojice bojující v těsné blízkosti byl Ekström a Kaffer, který se v závěru závodu dostal před další nováčky Spenglera a Stipplera. Suverénním vítězem druhého závodu sezony se dnes stal zcela zaslouženě Gary Paffett s Mercedesem, který se vyvaroval jakékoliv chyby a závod se pro něj vyvíjel s problémy Ekströma a Häkkinena příznivě od startu až do cíle. Přes soustředěný tlak Häkkinena Kristensen nechyboval a nepustil Fina k jakémukoliv útoku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?