Britský pilot obhájil svoje loňské vítězství. Na stupně vítězů ho doprovodil Kristensen a Häkkinen.
Green musel odolávat tlaku loňského šampiona a podobně jako na Hockenheimringu došlo mezi nimi ke kontaktu při pokusu Švéda o předjetí. Vzájemným soubojem ztráceli na Paffetta a Häkkinena cenný čas. Na pátou pozici se protáhl kolem Spengler Kristensen s Audi. Ve 12. kole měl Mercedes v boxech první problémy. Alesi sešlápl plyn příliš brzy a odjel od mechaniků s kanystrem na doplňování paliva zasunutým v nádrži, kterou ale po pár zatáčkách ztratil. O kolo později drama trojcípé hvězdy pokračovalo. Jamie Green nedokázal zabránit tlaku Ekströma a ten chyboval a poslal Brita do kačírku, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Za záblesků plamenů od výfuků sledovali diváci souboj obou jezdců Audi. Kristensen se po dvou kolech soustředěných a přesných útoků dokázal na třetí pozici před Ekströma dostat. V 16. kole se ujal vedení poprvé v DTM Häkkinen, když Paffett zamířil do boxů a propadl se na 4. pozici. Také Kristensen a Fin museli záhy do boxů a opět měl potíže Mercedes, když Fin vyrazil dříve, než automatický zvedák pod přední nápravou sundal kola na asfalt.
Problematickou první zastávku měl také Frentzen s Opelem, jemuž nemohli mechanici 26 vteřin přidělat pravou zadní pneumatiku. Pořadí po první zastávce všech jezdců v boxech bylo následující: Paffett, Kristensen, Häkkinen, Spengler, Stippler a Kaffer. V polovině závodu vzdal s poškozenou přední částí vozu Allan McNish po kolizi s Fässlerem a Mika Häkkinen zajel nejrychlejší kolo. Druhou sérii zastávek zahájil Alesi, kterému pro změnu nešlo přidělat pravé přední kolo, což vítěze prvního závodu zase mírně zdrželo. Po 27 kolech skončil v kačírku Manuel Reuter. Druhý Kristensen mírně snižoval náskok vedoucího Paffetta, ale pořád šlo o 9 vteřin, což je v DTM vskutku slušný náskok. Třetí Häkkinen naopak snižoval ztrátu na Audi. Poslední zastávka v boxech u Paffetta byla přesná, bezchybná a rychlá. Jean Alesi se dostal do přímého souboje s Tomczykem a nakonec ji po strhující podívané prohrál, horší bylo, že si výrazně probrzdil zadní pneumatiky. Přes penalizaci čtvrtý Ekström bojoval jako lev, bohužel přišel přemírou snahy o třetinu přední kapoty.
K poslední zastávce společně zamířili Kristensen a Häkkinen, ale pořadí se nezměnilo. Do čela se tak opět vrátil Paffett, i když jeho náskok klesl na 8 vteřin. V závěru závodu měl problémy Schneider, který se postupně propadal startovním polem dozadu a nakonec odstoupil. Häkkinen při stíhací jízdě přidal další nejrychlejší kolo. Další dvojice bojující v těsné blízkosti byl Ekström a Kaffer, který se v závěru závodu dostal před další nováčky Spenglera a Stipplera. Suverénním vítězem druhého závodu sezony se dnes stal zcela zaslouženě Gary Paffett s Mercedesem, který se vyvaroval jakékoliv chyby a závod se pro něj vyvíjel s problémy Ekströma a Häkkinena příznivě od startu až do cíle. Přes soustředěný tlak Häkkinena Kristensen nechyboval a nepustil Fina k jakémukoliv útoku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.