Úspěch Mercedesu, zklamání mistrovského Audi a další tragédie Opelu. Zkušenost porazila mládí.
Pod zataženou oblohou se start nejlépe vydařil Paffettovi, jehož Mercedes se protáhl kolem Ekströmova Audi na první pozici. Na třetí místo se dostal Marcel Fässler s Opelem. V hloubi pole došlo v první zatáčce k hromadné kolizi, ve které skončil závod pro Reutera, Capella, Aiello a Kristensena. Právě Francouz byl hlavním viníkem, neboť dostal na výjezdu na obrubníku smyk a zkřížil cestu jezdcům za jeho vozem.
Následovala ihned žlutá fáze za zaváděcím vozem. S poškozeným předním levým kolem vzdal ještě po druhé zastávce u mechaniků Ekströmův týmový kolega Tomczyk. Paffett, Ekström, Green, Alesi, Schneider, Spengler, Mücke, McNish a Margaritis byla první desítka jezdců.
Restart se obešel bez problémů a Ekström okamžitě zaútočil na Paffetta, ale Brit svoji pozici při souboji kolo na kolo udržel. Kolidovali spolu ale Margaritis a Frentzen a v případě Heinze Haralda měl kontakt následky, neboť později musel závod vzdát.
První tři zamířili velmi brzy na dotankování a vedení se ujal Alesi. V 15. kole zamířil do boxů i on. Na čele ho vystřídal již jednou u mechaniků zastavující Schneider. Alesi se zařadil před Paffetta, Ekströma a Fässlera, ale po dvou kolech a Schneiderově dalším doplňování paliva byl znovu ve vedení.
V polovině závodu bylo pořadí následující: Alesi, Green, Abt, Mücke, McNish, Stippler, Häkkinen, Paffett, Ekström a Spengler. Francouzský expilot F1 Jean Alesi absolvoval svoji druhou a poslední zastávku u mechaniků 15 kol před cílem, a i když se vrátil na dráhu až na třetí pozici, jel si již v tu chvíli pro vítězství v úvodním podniku letošní sezony s mírným náskokem před dvojicí Paffett a Ekström.
Zatímco se Brit pomalu přibližoval Alesimu, na pomalejšího Švéda útočili Schneider a Jamie Green. Do cíle chybělo 11. kol, když úřadující šampion udělal velkou chybu. Při brždění byl příliš dlouhý a nátlak Bernda Schneidera přinesl ovoce. První tři místa tak patřila jezdcům Mercedesu.
Na adresu Ekströma však nutno říci, že jeho vůz nemohl být naprosto v pořádku, neboť Abt, kolega z Audi, jezdil tou dobou s loňským vozem časy skoro o vteřinu rychlejší. Z tvrdého souboje Ekström – Green profitoval třetí vzadu, Christian Abt.
Za vítězným Alesim protnul cílovou čáru mladý Gary Paffett a na třetím místě skončil v závodě velice rychlý Bern Schneider. Zatímco první infarktová polovina úvodního podniku přinesla mnohá odstoupení a samostatné chyby, druhá polovina byla charakterizována celou řadou pěkných soubojů. Krásný prestižní duel předvedli také McNish a Häkkinen. Fin se v průběhu závodu stále zlepšoval a dosáhl nakonec z 15. startovní pozice na svůj první bod v šampionátu DTM.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.