Úspěch Mercedesu, zklamání mistrovského Audi a další tragédie Opelu. Zkušenost porazila mládí.
Pod zataženou oblohou se start nejlépe vydařil Paffettovi, jehož Mercedes se protáhl kolem Ekströmova Audi na první pozici. Na třetí místo se dostal Marcel Fässler s Opelem. V hloubi pole došlo v první zatáčce k hromadné kolizi, ve které skončil závod pro Reutera, Capella, Aiello a Kristensena. Právě Francouz byl hlavním viníkem, neboť dostal na výjezdu na obrubníku smyk a zkřížil cestu jezdcům za jeho vozem.
Následovala ihned žlutá fáze za zaváděcím vozem. S poškozeným předním levým kolem vzdal ještě po druhé zastávce u mechaniků Ekströmův týmový kolega Tomczyk. Paffett, Ekström, Green, Alesi, Schneider, Spengler, Mücke, McNish a Margaritis byla první desítka jezdců.
Restart se obešel bez problémů a Ekström okamžitě zaútočil na Paffetta, ale Brit svoji pozici při souboji kolo na kolo udržel. Kolidovali spolu ale Margaritis a Frentzen a v případě Heinze Haralda měl kontakt následky, neboť později musel závod vzdát.
První tři zamířili velmi brzy na dotankování a vedení se ujal Alesi. V 15. kole zamířil do boxů i on. Na čele ho vystřídal již jednou u mechaniků zastavující Schneider. Alesi se zařadil před Paffetta, Ekströma a Fässlera, ale po dvou kolech a Schneiderově dalším doplňování paliva byl znovu ve vedení.
V polovině závodu bylo pořadí následující: Alesi, Green, Abt, Mücke, McNish, Stippler, Häkkinen, Paffett, Ekström a Spengler. Francouzský expilot F1 Jean Alesi absolvoval svoji druhou a poslední zastávku u mechaniků 15 kol před cílem, a i když se vrátil na dráhu až na třetí pozici, jel si již v tu chvíli pro vítězství v úvodním podniku letošní sezony s mírným náskokem před dvojicí Paffett a Ekström.
Zatímco se Brit pomalu přibližoval Alesimu, na pomalejšího Švéda útočili Schneider a Jamie Green. Do cíle chybělo 11. kol, když úřadující šampion udělal velkou chybu. Při brždění byl příliš dlouhý a nátlak Bernda Schneidera přinesl ovoce. První tři místa tak patřila jezdcům Mercedesu.
Na adresu Ekströma však nutno říci, že jeho vůz nemohl být naprosto v pořádku, neboť Abt, kolega z Audi, jezdil tou dobou s loňským vozem časy skoro o vteřinu rychlejší. Z tvrdého souboje Ekström – Green profitoval třetí vzadu, Christian Abt.
Za vítězným Alesim protnul cílovou čáru mladý Gary Paffett a na třetím místě skončil v závodě velice rychlý Bern Schneider. Zatímco první infarktová polovina úvodního podniku přinesla mnohá odstoupení a samostatné chyby, druhá polovina byla charakterizována celou řadou pěkných soubojů. Krásný prestižní duel předvedli také McNish a Häkkinen. Fin se v průběhu závodu stále zlepšoval a dosáhl nakonec z 15. startovní pozice na svůj první bod v šampionátu DTM.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?