Úspěch Mercedesu, zklamání mistrovského Audi a další tragédie Opelu. Zkušenost porazila mládí.
Pod zataženou oblohou se start nejlépe vydařil Paffettovi, jehož Mercedes se protáhl kolem Ekströmova Audi na první pozici. Na třetí místo se dostal Marcel Fässler s Opelem. V hloubi pole došlo v první zatáčce k hromadné kolizi, ve které skončil závod pro Reutera, Capella, Aiello a Kristensena. Právě Francouz byl hlavním viníkem, neboť dostal na výjezdu na obrubníku smyk a zkřížil cestu jezdcům za jeho vozem.
Následovala ihned žlutá fáze za zaváděcím vozem. S poškozeným předním levým kolem vzdal ještě po druhé zastávce u mechaniků Ekströmův týmový kolega Tomczyk. Paffett, Ekström, Green, Alesi, Schneider, Spengler, Mücke, McNish a Margaritis byla první desítka jezdců.
Restart se obešel bez problémů a Ekström okamžitě zaútočil na Paffetta, ale Brit svoji pozici při souboji kolo na kolo udržel. Kolidovali spolu ale Margaritis a Frentzen a v případě Heinze Haralda měl kontakt následky, neboť později musel závod vzdát.
První tři zamířili velmi brzy na dotankování a vedení se ujal Alesi. V 15. kole zamířil do boxů i on. Na čele ho vystřídal již jednou u mechaniků zastavující Schneider. Alesi se zařadil před Paffetta, Ekströma a Fässlera, ale po dvou kolech a Schneiderově dalším doplňování paliva byl znovu ve vedení.
V polovině závodu bylo pořadí následující: Alesi, Green, Abt, Mücke, McNish, Stippler, Häkkinen, Paffett, Ekström a Spengler.
Zatímco se Brit pomalu přibližoval Alesimu, na pomalejšího Švéda útočili Schneider a Jamie Green. Do cíle chybělo 11. kol, když úřadující šampion udělal velkou chybu. Při brždění byl příliš dlouhý a nátlak Bernda Schneidera přinesl ovoce. První tři místa tak patřila jezdcům Mercedesu.
Na adresu Ekströma však nutno říci, že jeho vůz nemohl být naprosto v pořádku, neboť Abt, kolega z Audi, jezdil tou dobou s loňským vozem časy skoro o vteřinu rychlejší. Z tvrdého souboje Ekström – Green profitoval třetí vzadu, Christian Abt.
Za vítězným Alesim protnul cílovou čáru mladý Gary Paffett a na třetím místě skončil v závodě velice rychlý Bern Schneider. Zatímco první infarktová polovina úvodního podniku přinesla mnohá odstoupení a samostatné chyby, druhá polovina byla charakterizována celou řadou pěkných soubojů. Krásný prestižní duel předvedli také McNish a Häkkinen. Fin se v průběhu závodu stále zlepšoval a dosáhl nakonec z 15. startovní pozice na svůj první bod v šampionátu DTM.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.