Francouzský tým AKKA-ASP vloni vyměnil techniku, nalákal výborné jezdce a stabilně patřil v Blancpain GT mezi nejrychlejší týmy. Letos to, zdá se, nebude jiné.
Francouzská skvadra v letošní sezoně nasadí hned čtyři vozy jak do vytrvalostní, tak i do sprintové části seriálu Blancpain GT Series.
AKKA-ASP se letos sice nebude moci spoléhat na služby Felixe Rosenqvista, nicméně jeho loňský parťák Vautier zůstává v týmu i letos a kromě toho Francouzi získal nejednoho šikovného jezdce navíc.
Rozhodně největším překvapením je příchod Itala Marciella, který poslední tři sezony strávil v GP2 Series. Šampion evropské F3 a vloni čtvrtý muž GP2 Series bude ve sprintech sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Michaelem Meadowsem. V Endurance Cupu se k nim přidá Mathias Lauda.
Za zmínku jistě stojí i příchod Daniela Juncadelly z DTM nebo mladíka Gounona, jenž vloni stanul hned třikrát na nejvyšším stupínku v závodech ADAC GT Masters.
Kompletní sestava týmu AKKA-ASP
Blancpain GT Endurance Cup:No. 88: Tristan Vautier – Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Michael Meadows – Mathias Lauda – Raffaele Marciello (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique – Mauro Ricci (Pro-Am Cup)No. 89: Alex Fontana – Daniele Perfetti – Ludovic Badey (Pro-Am Cup)
Blancpain GT Sprint Cup:No. 88: Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Raffaele Marciello – Michael Meadows (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique (Pro-Am Cup)No. 89: Jean-Philippe Belloc – Christophe Bourret (Pro-Am Cup)
Prvními jezdci se pochlubil i švýcarský tým Kessel Racing, jenž každoročně patří k tomu nejrychlejšímu ve třídě PRO-AM. Piti Bhirom Bhakdi a Carlo van Dam budou se budou střídat za volantem Ferrari 488 GT3 ve sprintech.
Ve vytrvalostních závodech bude pokračovat loňský šampion Endurance Cupu ve třídě PRO-AM Marco Zanuttini. Jeho novými parťáky pak budou Jacques Duyver a David Perel.
Kessel Racing počítá s nasazením dalších vozů. Jejich počet a především pak další jezdci zatím nejsou známy.
Co by to pak bylo za Blancpain GT Series bez skvadry Belgian Audi Club Team WRT? I letos bude tento belgický tým pokračovat a i letos nasadí velké množství vozů. Přesněji čtyři do Endurance Cupu a o jeden navíc do sprintových závodů. Na jména jezdců si však budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.
Do Blancpain GT Series Endurance Cupu pak vtrhnou i dva týmy, které s tímto seriálem ještě nemají zkušenosti. Prvním z nich bude německý Walkenhorst Motorsport, který v minulosti závodil především ve VLN, či 24H Series. Ten nasadí dvojici vozů BMW M6 GT3.
Druhým z nich bude rakouská skvadra HB Racing, jenž přihlásila jeden Huracán GT3. Jezdecké sestavy obou celků budou oznámeny později.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.