Francouzský tým AKKA-ASP vloni vyměnil techniku, nalákal výborné jezdce a stabilně patřil v Blancpain GT mezi nejrychlejší týmy. Letos to, zdá se, nebude jiné.
Francouzská skvadra v letošní sezoně nasadí hned čtyři vozy jak do vytrvalostní, tak i do sprintové části seriálu Blancpain GT Series.
AKKA-ASP se letos sice nebude moci spoléhat na služby Felixe Rosenqvista, nicméně jeho loňský parťák Vautier zůstává v týmu i letos a kromě toho Francouzi získal nejednoho šikovného jezdce navíc.
Rozhodně největším překvapením je příchod Itala Marciella, který poslední tři sezony strávil v GP2 Series. Šampion evropské F3 a vloni čtvrtý muž GP2 Series bude ve sprintech sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Michaelem Meadowsem. V Endurance Cupu se k nim přidá Mathias Lauda.
Za zmínku jistě stojí i příchod Daniela Juncadelly z DTM nebo mladíka Gounona, jenž vloni stanul hned třikrát na nejvyšším stupínku v závodech ADAC GT Masters.
Kompletní sestava týmu AKKA-ASP
Blancpain GT Endurance Cup:No. 88: Tristan Vautier – Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Michael Meadows – Mathias Lauda – Raffaele Marciello (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique – Mauro Ricci (Pro-Am Cup)No. 89: Alex Fontana – Daniele Perfetti – Ludovic Badey (Pro-Am Cup)
Blancpain GT Sprint Cup:No. 88: Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Raffaele Marciello – Michael Meadows (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique (Pro-Am Cup)No. 89: Jean-Philippe Belloc – Christophe Bourret (Pro-Am Cup)
Prvními jezdci se pochlubil i švýcarský tým Kessel Racing, jenž každoročně patří k tomu nejrychlejšímu ve třídě PRO-AM. Piti Bhirom Bhakdi a Carlo van Dam budou se budou střídat za volantem Ferrari 488 GT3 ve sprintech.
Ve vytrvalostních závodech bude pokračovat loňský šampion Endurance Cupu ve třídě PRO-AM Marco Zanuttini. Jeho novými parťáky pak budou Jacques Duyver a David Perel.
Kessel Racing počítá s nasazením dalších vozů. Jejich počet a především pak další jezdci zatím nejsou známy.
Co by to pak bylo za Blancpain GT Series bez skvadry Belgian Audi Club Team WRT? I letos bude tento belgický tým pokračovat a i letos nasadí velké množství vozů. Přesněji čtyři do Endurance Cupu a o jeden navíc do sprintových závodů. Na jména jezdců si však budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.
Do Blancpain GT Series Endurance Cupu pak vtrhnou i dva týmy, které s tímto seriálem ještě nemají zkušenosti. Prvním z nich bude německý Walkenhorst Motorsport, který v minulosti závodil především ve VLN, či 24H Series. Ten nasadí dvojici vozů BMW M6 GT3.
Druhým z nich bude rakouská skvadra HB Racing, jenž přihlásila jeden Huracán GT3. Jezdecké sestavy obou celků budou oznámeny později.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?