Francouzský tým AKKA-ASP vloni vyměnil techniku, nalákal výborné jezdce a stabilně patřil v Blancpain GT mezi nejrychlejší týmy. Letos to, zdá se, nebude jiné.
Francouzská skvadra v letošní sezoně nasadí hned čtyři vozy jak do vytrvalostní, tak i do sprintové části seriálu Blancpain GT Series.
AKKA-ASP se letos sice nebude moci spoléhat na služby Felixe Rosenqvista, nicméně jeho loňský parťák Vautier zůstává v týmu i letos a kromě toho Francouzi získal nejednoho šikovného jezdce navíc.
Rozhodně největším překvapením je příchod Itala Marciella, který poslední tři sezony strávil v GP2 Series. Šampion evropské F3 a vloni čtvrtý muž GP2 Series bude ve sprintech sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Michaelem Meadowsem. V Endurance Cupu se k nim přidá Mathias Lauda.
Za zmínku jistě stojí i příchod Daniela Juncadelly z DTM nebo mladíka Gounona, jenž vloni stanul hned třikrát na nejvyšším stupínku v závodech ADAC GT Masters.
Kompletní sestava týmu AKKA-ASP
Blancpain GT Endurance Cup:No. 88: Tristan Vautier – Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Michael Meadows – Mathias Lauda – Raffaele Marciello (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique – Mauro Ricci (Pro-Am Cup)No. 89: Alex Fontana – Daniele Perfetti – Ludovic Badey (Pro-Am Cup)
Blancpain GT Sprint Cup:No. 88: Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Raffaele Marciello – Michael Meadows (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique (Pro-Am Cup)No. 89: Jean-Philippe Belloc – Christophe Bourret (Pro-Am Cup)
Prvními jezdci se pochlubil i švýcarský tým Kessel Racing, jenž každoročně patří k tomu nejrychlejšímu ve třídě PRO-AM. Piti Bhirom Bhakdi a Carlo van Dam budou se budou střídat za volantem Ferrari 488 GT3 ve sprintech.
Ve vytrvalostních závodech bude pokračovat loňský šampion Endurance Cupu ve třídě PRO-AM Marco Zanuttini. Jeho novými parťáky pak budou Jacques Duyver a David Perel.
Kessel Racing počítá s nasazením dalších vozů. Jejich počet a především pak další jezdci zatím nejsou známy.
Co by to pak bylo za Blancpain GT Series bez skvadry Belgian Audi Club Team WRT? I letos bude tento belgický tým pokračovat a i letos nasadí velké množství vozů. Přesněji čtyři do Endurance Cupu a o jeden navíc do sprintových závodů. Na jména jezdců si však budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.
Do Blancpain GT Series Endurance Cupu pak vtrhnou i dva týmy, které s tímto seriálem ještě nemají zkušenosti. Prvním z nich bude německý Walkenhorst Motorsport, který v minulosti závodil především ve VLN, či 24H Series. Ten nasadí dvojici vozů BMW M6 GT3.
Druhým z nich bude rakouská skvadra HB Racing, jenž přihlásila jeden Huracán GT3. Jezdecké sestavy obou celků budou oznámeny později.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.