Francouzský tým AKKA-ASP vloni vyměnil techniku, nalákal výborné jezdce a stabilně patřil v Blancpain GT mezi nejrychlejší týmy. Letos to, zdá se, nebude jiné.
Francouzská skvadra v letošní sezoně nasadí hned čtyři vozy jak do vytrvalostní, tak i do sprintové části seriálu Blancpain GT Series.
AKKA-ASP se letos sice nebude moci spoléhat na služby Felixe Rosenqvista, nicméně jeho loňský parťák Vautier zůstává v týmu i letos a kromě toho Francouzi získal nejednoho šikovného jezdce navíc.
Rozhodně největším překvapením je příchod Itala Marciella, který poslední tři sezony strávil v GP2 Series. Šampion evropské F3 a vloni čtvrtý muž GP2 Series bude ve sprintech sdílet kokpit Mercedesu AMG GT3 s Michaelem Meadowsem. V Endurance Cupu se k nim přidá Mathias Lauda.
Za zmínku jistě stojí i příchod Daniela Juncadelly z DTM nebo mladíka Gounona, jenž vloni stanul hned třikrát na nejvyšším stupínku v závodech ADAC GT Masters.
Kompletní sestava týmu AKKA-ASP
Blancpain GT Endurance Cup:No. 88: Tristan Vautier – Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Michael Meadows – Mathias Lauda – Raffaele Marciello (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique – Mauro Ricci (Pro-Am Cup)No. 89: Alex Fontana – Daniele Perfetti – Ludovic Badey (Pro-Am Cup)
Blancpain GT Sprint Cup:No. 88: Daniel Juncadella – Félix Serrallés (Pro Cup)No. 90: Raffaele Marciello – Michael Meadows (Pro Cup)No. 87: Jules Gounon – Jean-Luc Beaubelique (Pro-Am Cup)No. 89: Jean-Philippe Belloc – Christophe Bourret (Pro-Am Cup)
Prvními jezdci se pochlubil i švýcarský tým Kessel Racing, jenž každoročně patří k tomu nejrychlejšímu ve třídě PRO-AM. Piti Bhirom Bhakdi a Carlo van Dam budou se budou střídat za volantem Ferrari 488 GT3 ve sprintech.
Ve vytrvalostních závodech bude pokračovat loňský šampion Endurance Cupu ve třídě PRO-AM Marco Zanuttini. Jeho novými parťáky pak budou Jacques Duyver a David Perel.
Kessel Racing počítá s nasazením dalších vozů. Jejich počet a především pak další jezdci zatím nejsou známy.
Co by to pak bylo za Blancpain GT Series bez skvadry Belgian Audi Club Team WRT? I letos bude tento belgický tým pokračovat a i letos nasadí velké množství vozů. Přesněji čtyři do Endurance Cupu a o jeden navíc do sprintových závodů. Na jména jezdců si však budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.
Do Blancpain GT Series Endurance Cupu pak vtrhnou i dva týmy, které s tímto seriálem ještě nemají zkušenosti. Prvním z nich bude německý Walkenhorst Motorsport, který v minulosti závodil především ve VLN, či 24H Series. Ten nasadí dvojici vozů BMW M6 GT3.
Druhým z nich bude rakouská skvadra HB Racing, jenž přihlásila jeden Huracán GT3. Jezdecké sestavy obou celků budou oznámeny později.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.