Francouzská konstruktérská firma Norma Auto Concept má za sebou první úspěšné kilometry se svým nejaktuálnějším produktem – prototypem Norma M30 kategorie LMP3, který má otevřené dveře do celé řady šampionátů.
Po několika měsících vývoje a konstrukce se minulý týden objevil prototyp Norma na francouzských okruzích Pau Arno a Nogaro, které leží blízko ústředí firmy. Za volant vozu usedl bývalý tovární pilot Porsche LMP1 a vítěz 24h v Le Mans Romain Dumas.
S prvními kilometry byli Dumas i zakladatel Norma Auto Concept Norbert Santos velmi spokojeni. Poté byl prototyp odeslán na Floridu, kde se na hrbolatém Sebringu uskuteční další testování. Další prototypy pak poputují přímo závodním týmům, které se připravují na nadcházející sezony šampionátů VdeV a European Le Mans Series.
Kromě VdeV a ELMS najdou prototypy své místo i v asijské sérii Asian Le Mans, v evropském poháru Le Mans Cup, vytrvalostním šampionátu 24h Prototype Endurance Series nebo americké sérii IMSA Prototype Challenge.
Právě v americkém seriálu IMSA čeká na prototyp závodní debut. V polovině března se totiž v Sebringu uskuteční první závod tohoto šampionátu.
„Naší prioritou je splnit první objednávky na vůz. Do konce dubna jich musíme doručit deset. Navíc po testech jsme obdrželi další objednávky a dokonce jeden požadavek, na který se teď zaměříme. Naším cílem je vidět Normu na stupních vítězů všech šampionátu na všech kontinentech,“ prohlásil Norbert Santos.
Norma bude přítomna na všech závodech ELMS a VdeV, kde bude poskytovat technickou podporu. U ostatních sérií připravuje organizovanou asistenci s kvalitním servisem, aby v co největší míře vyhověla zákazníkům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?