Francouzská konstruktérská firma Norma Auto Concept má za sebou první úspěšné kilometry se svým nejaktuálnějším produktem – prototypem Norma M30 kategorie LMP3, který má otevřené dveře do celé řady šampionátů.
Po několika měsících vývoje a konstrukce se minulý týden objevil prototyp Norma na francouzských okruzích Pau Arno a Nogaro, které leží blízko ústředí firmy. Za volant vozu usedl bývalý tovární pilot Porsche LMP1 a vítěz 24h v Le Mans Romain Dumas.
S prvními kilometry byli Dumas i zakladatel Norma Auto Concept Norbert Santos velmi spokojeni. Poté byl prototyp odeslán na Floridu, kde se na hrbolatém Sebringu uskuteční další testování. Další prototypy pak poputují přímo závodním týmům, které se připravují na nadcházející sezony šampionátů VdeV a European Le Mans Series.
Kromě VdeV a ELMS najdou prototypy své místo i v asijské sérii Asian Le Mans, v evropském poháru Le Mans Cup, vytrvalostním šampionátu 24h Prototype Endurance Series nebo americké sérii IMSA Prototype Challenge.
Právě v americkém seriálu IMSA čeká na prototyp závodní debut. V polovině března se totiž v Sebringu uskuteční první závod tohoto šampionátu.
„Naší prioritou je splnit první objednávky na vůz. Do konce dubna jich musíme doručit deset. Navíc po testech jsme obdrželi další objednávky a dokonce jeden požadavek, na který se teď zaměříme. Naším cílem je vidět Normu na stupních vítězů všech šampionátu na všech kontinentech,“ prohlásil Norbert Santos.
Norma bude přítomna na všech závodech ELMS a VdeV, kde bude poskytovat technickou podporu. U ostatních sérií připravuje organizovanou asistenci s kvalitním servisem, aby v co největší míře vyhověla zákazníkům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.