Francouzská konstruktérská firma Norma Auto Concept má za sebou první úspěšné kilometry se svým nejaktuálnějším produktem – prototypem Norma M30 kategorie LMP3, který má otevřené dveře do celé řady šampionátů.
Po několika měsících vývoje a konstrukce se minulý týden objevil prototyp Norma na francouzských okruzích Pau Arno a Nogaro, které leží blízko ústředí firmy. Za volant vozu usedl bývalý tovární pilot Porsche LMP1 a vítěz 24h v Le Mans Romain Dumas.
S prvními kilometry byli Dumas i zakladatel Norma Auto Concept Norbert Santos velmi spokojeni. Poté byl prototyp odeslán na Floridu, kde se na hrbolatém Sebringu uskuteční další testování. Další prototypy pak poputují přímo závodním týmům, které se připravují na nadcházející sezony šampionátů VdeV a European Le Mans Series.
Kromě VdeV a ELMS najdou prototypy své místo i v asijské sérii Asian Le Mans, v evropském poháru Le Mans Cup, vytrvalostním šampionátu 24h Prototype Endurance Series nebo americké sérii IMSA Prototype Challenge.
Právě v americkém seriálu IMSA čeká na prototyp závodní debut. V polovině března se totiž v Sebringu uskuteční první závod tohoto šampionátu.
„Naší prioritou je splnit první objednávky na vůz. Do konce dubna jich musíme doručit deset. Navíc po testech jsme obdrželi další objednávky a dokonce jeden požadavek, na který se teď zaměříme. Naším cílem je vidět Normu na stupních vítězů všech šampionátu na všech kontinentech,“ prohlásil Norbert Santos.
Norma bude přítomna na všech závodech ELMS a VdeV, kde bude poskytovat technickou podporu. U ostatních sérií připravuje organizovanou asistenci s kvalitním servisem, aby v co největší míře vyhověla zákazníkům.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.