Volvo se v loňské sezoně vrátilo do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během ní dosáhlo zásluhou Theda Björka na jedno vítězství. Letos jsou však cíle švédské automobilky mnohem vyšší.
Volvo mělo v pětiletém WTCC programu původně v plánu sbírat v letošní sezoně vítězství a až v příštím roce útočit na titul. Po silném konci sezony a získání dvou rychlých jezdců Girolamiho a Catsburga ke stabilnímu Thedu Björkovi se však v týmu Polestar Cyan Racing plány mění.
"Necítím, že by to bylo nějak přehnané prohlášení," řekl šéf Polestar Motorsportu Alexander Murdzevski Schedvin pro TouringCarTimes.
"Myslím si, že během několik uplynulých sezon a především během zimy jsme splnili mnoho potřebných úkolů. Během zimy jsme si všimli progresu, který nás staví do dosti sebevědomé pozice, takže proč nebojovat o titul už letos?"
Pro Murdzevskiho je v současnosti největším vzorem Citroën. V roce 2013 vstoupil do WTCC bez předchozích zkušeností na okruzích a během tří sezon slavil hattrick jak mezi jezdci, tak mezi týmy.
"Citroën udělal v minulých letech ohromný kus práce. Musíme je dohnat, nicméně mezi námi je obrovská mezera. Žádná jiná automobilka nevstoupila a neodešla z šampionátu s takovým přehledem jako oni. Podívejte jak to bylo s Chevroletem. Když odešel tovární tým, tak vozy soukromých týmů byly stejně rychlé nebo dokonce ještě rychlejší, než v předchozí sezoně. Takže pokud budeme stejně rychlí nebo rychlejší, než jezdci s Citroëny, může za to především konec sezony a zimní přestávka," pokračuje Murdzevski.
A kde vidí šéf Polestaru největší hrozbu v současnosti?
"Hodně mě loni překvapil Norbert Michelisz. Ukázal, že patří ke špičce ve WTCC. Velmi rychlý je však i Rob Huff a ono prakticky ani nezáleží, v jakém voze zrovna sedí. Na tyto dva jezdce si budeme dávat pozor," dodal Murdzevski.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.