WTCC: Letos chceme titul, zní odhodlaně z Volva

Thed Björk, Slovakia Ring 2016
Thed Björk, Slovakia Ring 2016, foto: Ondřej Laušman / iMotorSport.cz / INCORP images
iM4 28. února 2017 14:35
Sdílej:

Volvo se v loňské sezoně vrátilo do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během ní dosáhlo zásluhou Theda Björka na jedno vítězství. Letos jsou však cíle švédské automobilky mnohem vyšší.

Volvo mělo v pětiletém WTCC programu původně v plánu sbírat v letošní sezoně vítězství a až v příštím roce útočit na titul. Po silném konci sezony a získání dvou rychlých jezdců Girolamiho a Catsburga ke stabilnímu Thedu Björkovi se však v týmu Polestar Cyan Racing plány mění.

"Necítím, že by to bylo nějak přehnané prohlášení," řekl šéf Polestar Motorsportu Alexander Murdzevski Schedvin pro TouringCarTimes.

"Myslím si, že během několik uplynulých sezon a především během zimy jsme splnili mnoho potřebných úkolů. Během zimy jsme si všimli progresu, který nás staví do dosti sebevědomé pozice, takže proč nebojovat o titul už letos?"

Pro Murdzevskiho je v současnosti největším vzorem Citroën. V roce 2013 vstoupil do WTCC bez předchozích zkušeností na okruzích a během tří sezon slavil hattrick jak mezi jezdci, tak mezi týmy.

"Citroën udělal v minulých letech ohromný kus práce. Musíme je dohnat, nicméně mezi námi je obrovská mezera. Žádná jiná automobilka nevstoupila a neodešla z šampionátu s takovým přehledem jako oni. Podívejte jak to bylo s Chevroletem. Když odešel tovární tým, tak vozy soukromých týmů byly stejně rychlé nebo dokonce ještě rychlejší, než v předchozí sezoně. Takže pokud budeme stejně rychlí nebo rychlejší, než jezdci s Citroëny, může za to především konec sezony a zimní přestávka," pokračuje Murdzevski.

A kde vidí šéf Polestaru největší hrozbu v současnosti?

"Hodně mě loni překvapil Norbert Michelisz. Ukázal, že patří ke špičce ve WTCC. Velmi rychlý je však i Rob Huff a ono prakticky ani nezáleží, v jakém voze zrovna sedí. Na tyto dva jezdce si budeme dávat pozor," dodal Murdzevski.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.