WTCC: Letos chceme titul, zní odhodlaně z Volva

Thed Björk, Slovakia Ring 2016
Thed Björk, Slovakia Ring 2016, foto: Ondřej Laušman / iMotorSport.cz / INCORP images
iM4 28. února 2017 14:35
Sdílej:

Volvo se v loňské sezoně vrátilo do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během ní dosáhlo zásluhou Theda Björka na jedno vítězství. Letos jsou však cíle švédské automobilky mnohem vyšší.

Volvo mělo v pětiletém WTCC programu původně v plánu sbírat v letošní sezoně vítězství a až v příštím roce útočit na titul. Po silném konci sezony a získání dvou rychlých jezdců Girolamiho a Catsburga ke stabilnímu Thedu Björkovi se však v týmu Polestar Cyan Racing plány mění.

"Necítím, že by to bylo nějak přehnané prohlášení," řekl šéf Polestar Motorsportu Alexander Murdzevski Schedvin pro TouringCarTimes.

"Myslím si, že během několik uplynulých sezon a především během zimy jsme splnili mnoho potřebných úkolů. Během zimy jsme si všimli progresu, který nás staví do dosti sebevědomé pozice, takže proč nebojovat o titul už letos?"

Pro Murdzevskiho je v současnosti největším vzorem Citroën. V roce 2013 vstoupil do WTCC bez předchozích zkušeností na okruzích a během tří sezon slavil hattrick jak mezi jezdci, tak mezi týmy.

"Citroën udělal v minulých letech ohromný kus práce. Musíme je dohnat, nicméně mezi námi je obrovská mezera. Žádná jiná automobilka nevstoupila a neodešla z šampionátu s takovým přehledem jako oni. Podívejte jak to bylo s Chevroletem. Když odešel tovární tým, tak vozy soukromých týmů byly stejně rychlé nebo dokonce ještě rychlejší, než v předchozí sezoně. Takže pokud budeme stejně rychlí nebo rychlejší, než jezdci s Citroëny, může za to především konec sezony a zimní přestávka," pokračuje Murdzevski.

A kde vidí šéf Polestaru největší hrozbu v současnosti?

"Hodně mě loni překvapil Norbert Michelisz. Ukázal, že patří ke špičce ve WTCC. Velmi rychlý je však i Rob Huff a ono prakticky ani nezáleží, v jakém voze zrovna sedí. Na tyto dva jezdce si budeme dávat pozor," dodal Murdzevski.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.