Volvo se v loňské sezoně vrátilo do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během ní dosáhlo zásluhou Theda Björka na jedno vítězství. Letos jsou však cíle švédské automobilky mnohem vyšší.
Volvo mělo v pětiletém WTCC programu původně v plánu sbírat v letošní sezoně vítězství a až v příštím roce útočit na titul. Po silném konci sezony a získání dvou rychlých jezdců Girolamiho a Catsburga ke stabilnímu Thedu Björkovi se však v týmu Polestar Cyan Racing plány mění.
"Necítím, že by to bylo nějak přehnané prohlášení," řekl šéf Polestar Motorsportu Alexander Murdzevski Schedvin pro TouringCarTimes.
"Myslím si, že během několik uplynulých sezon a především během zimy jsme splnili mnoho potřebných úkolů. Během zimy jsme si všimli progresu, který nás staví do dosti sebevědomé pozice, takže proč nebojovat o titul už letos?"
Pro Murdzevskiho je v současnosti největším vzorem Citroën. V roce 2013 vstoupil do WTCC bez předchozích zkušeností na okruzích a během tří sezon slavil hattrick jak mezi jezdci, tak mezi týmy.
"Citroën udělal v minulých letech ohromný kus práce. Musíme je dohnat, nicméně mezi námi je obrovská mezera. Žádná jiná automobilka nevstoupila a neodešla z šampionátu s takovým přehledem jako oni. Podívejte jak to bylo s Chevroletem. Když odešel tovární tým, tak vozy soukromých týmů byly stejně rychlé nebo dokonce ještě rychlejší, než v předchozí sezoně. Takže pokud budeme stejně rychlí nebo rychlejší, než jezdci s Citroëny, může za to především konec sezony a zimní přestávka," pokračuje Murdzevski.
A kde vidí šéf Polestaru největší hrozbu v současnosti?
"Hodně mě loni překvapil Norbert Michelisz. Ukázal, že patří ke špičce ve WTCC. Velmi rychlý je však i Rob Huff a ono prakticky ani nezáleží, v jakém voze zrovna sedí. Na tyto dva jezdce si budeme dávat pozor," dodal Murdzevski.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.