Nissan na nedávné tiskové konferenci prozradil svůj tzv. Global Motorsports Programme pro letošní rok a blízkou budoucnost.
Japonská automobilka kromě jiného také odhalila plán vývoje nové zbraně třídy GT3. Ta by se měla objevit již v příštím roce.
Poněkud překvapující však je fakt, že se nebude jednat o zbrusu nový model v pravém slova smyslu. Nový speciál GT3 totiž bude opět založen na současném modelu GT-R R35.
"Můžete od nás očekávat vysoce konkurenceschopný vůz, který zajistí našim zákazníkům pokračování s vozy GT-R v rozrůstajícím se poli vozů GT3," prozradil šéf Nisma Takao Katagiri.
Na vývoji nového vozu se budou podílet Michael Krumm a Masataka Yanagida.
V Blancpain GT Series se však snaha továrního týmu poněkud zmenší. Letos totiž budeme s největší pravděpodobností vídat pouze jeden tovární vůz, a to pouze ve vytrvalostní části šampionátu.
Godzillu tak bude sdílet trio továrních jezdců Alex Buncombe, Lucas Ordonez a Katsumasa Chiyo, kteří nastoupí v Blancpain GT Series Endurance Cupu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.