Tovární jezdec Nissanu Jann Mardenborough bude i letošní sezonu trávit v Japonsku. V tamním šampionátu Super GT si však polepší, když bude nastupovat v nejprestižnější třídě GT500.
Není to tak dávno, co Mardenborough o kariéře závodního jezdce pouze snil. V roce 2011 však vyhrál talentovou soutěž Nissan GT Academy a o rok později již usedal do továrních speciálů.
Za tu dobu si Brit vyzkoušel kromě British GT, Blancpain GT i evropskou sérii F3 a dokonce i GP3 Series. V Le Mans pak v roce 2013 oslavil třetí místo ve třídě LMP2.
Za pět let tak toho Mardenborough stihl více jak někteří daleko zkušenější konkurenti. Vloni pak zavítal do země vycházejícího slunce, kde s Kazukim Hoshinem brali čtvrté místo ve třídě GT300. Kromě toho chráněnec Nissanu vloni nastupoval i v japonské F3, kde získal druhé místo.
Pětadvacetiletý Brit se letos přesune o další úroveň výše, když bude hájit barvy Nissanu ve třídě GT500. Nissan GT-R Nismo GT500 bude sdílet s Japoncem Hironobuem Yasuadou.
Seat fit ? #SF #Impul pic.twitter.com/F2VtWjMdRu
— Jann Mardenborough (@Jannthaman) 15. února 2017Mardenborough by kromě toho mohl nastupovat i v japonském seriálu Super Formula. Naznačuje to dva dny stará fotografie na oficiální Twitteru britského jezdce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.