Tovární jezdec Nissanu Jann Mardenborough bude i letošní sezonu trávit v Japonsku. V tamním šampionátu Super GT si však polepší, když bude nastupovat v nejprestižnější třídě GT500.
Není to tak dávno, co Mardenborough o kariéře závodního jezdce pouze snil. V roce 2011 však vyhrál talentovou soutěž Nissan GT Academy a o rok později již usedal do továrních speciálů.
Za tu dobu si Brit vyzkoušel kromě British GT, Blancpain GT i evropskou sérii F3 a dokonce i GP3 Series. V Le Mans pak v roce 2013 oslavil třetí místo ve třídě LMP2.
Za pět let tak toho Mardenborough stihl více jak někteří daleko zkušenější konkurenti. Vloni pak zavítal do země vycházejícího slunce, kde s Kazukim Hoshinem brali čtvrté místo ve třídě GT300. Kromě toho chráněnec Nissanu vloni nastupoval i v japonské F3, kde získal druhé místo.
Pětadvacetiletý Brit se letos přesune o další úroveň výše, když bude hájit barvy Nissanu ve třídě GT500. Nissan GT-R Nismo GT500 bude sdílet s Japoncem Hironobuem Yasuadou.
Seat fit ? #SF #Impul pic.twitter.com/F2VtWjMdRu
— Jann Mardenborough (@Jannthaman) 15. února 2017Mardenborough by kromě toho mohl nastupovat i v japonském seriálu Super Formula. Naznačuje to dva dny stará fotografie na oficiální Twitteru britského jezdce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?