Tovární jezdec Nissanu Jann Mardenborough bude i letošní sezonu trávit v Japonsku. V tamním šampionátu Super GT si však polepší, když bude nastupovat v nejprestižnější třídě GT500.
Není to tak dávno, co Mardenborough o kariéře závodního jezdce pouze snil. V roce 2011 však vyhrál talentovou soutěž Nissan GT Academy a o rok později již usedal do továrních speciálů.
Za tu dobu si Brit vyzkoušel kromě British GT, Blancpain GT i evropskou sérii F3 a dokonce i GP3 Series. V Le Mans pak v roce 2013 oslavil třetí místo ve třídě LMP2.
Za pět let tak toho Mardenborough stihl více jak někteří daleko zkušenější konkurenti. Vloni pak zavítal do země vycházejícího slunce, kde s Kazukim Hoshinem brali čtvrté místo ve třídě GT300. Kromě toho chráněnec Nissanu vloni nastupoval i v japonské F3, kde získal druhé místo.
Pětadvacetiletý Brit se letos přesune o další úroveň výše, když bude hájit barvy Nissanu ve třídě GT500. Nissan GT-R Nismo GT500 bude sdílet s Japoncem Hironobuem Yasuadou.
Seat fit ? #SF #Impul pic.twitter.com/F2VtWjMdRu
— Jann Mardenborough (@Jannthaman) 15. února 2017Mardenborough by kromě toho mohl nastupovat i v japonském seriálu Super Formula. Naznačuje to dva dny stará fotografie na oficiální Twitteru britského jezdce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?