Společnost Spark Racing Technologies přestavila koncept nové generace monopostů Formule E, které začnou jezdit od sezony 2018/2019.
Spark Racing Technologies dodává vozy týmům Formule E již od první sezony. Společnost vlastněná bývalým šéfem týmu F1 Renault Frédéricem Vausserem navíc před časem vyhrála tendr o pokračování těchto dodávek.
Spark bude na novém voze spolupracovat opět s Dallarou. Hlavním cílem pro ně nebude nárůst výkonu, avšak upuštění od výměn vozů během závodů.
Nový monopost bude sice vypadat rozdílně oproti tomuto konceptu, nicméně jednou z novinek, se kterou týmy počítají, bude např. s tzv. aeroscreenem, který nebude nepodobný tomu, co jej loni tým Red Bull Racing testoval během víkendů F1.
Nové vozy by pak neměly vypadat pouze agresivněji, ale měly by disponovat více aerodynamickými prvky a být zhruba o 40 kg lehčí.
Díky zvýšení kapacity baterie z 28 kw/h na 54 kw/h by měly být vozy schopny závodit minimálně 45 minut.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?