Už je to 7 let, co BMW naposledy zvítězilo v prestižní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Pro mnichovskou automobilku už je to příliš dlouhá doba. Proto velí k útoku a oznamuje svou jezdeckou sestavu pro jeden z vrcholů GT sezony.
Je sice pravda, že do velkého závodu na Nordschleife zbývá ještě 107 dní, nicméně BMW vždy patřilo k automobilkám, které oznamovali svou jezdeckou sestavu pro tento závod velmi brzy.
V té letošní sestavě opět nalezneme hvězdy DTM, posádky z IMSA, bývalé vítěze, ale také svěží vítr nových tváří.
BMW zatím mlží ohledně posádek, nicméně téměř všechna jména budí respekt. Do Zeleného pekla totiž nastoupí Bruno Spengler, Maxime Martin, Tom Blomqvist a Augusto Farfus. Ačkoliv Spenglerovi nejsou vytrvalostní závody cizí, na Severní smyčce Nürburgringu ho čeká premiéra.
Nebude chybět ani úřadující šampion DTM Marco Wittmann nebo jezdci z amerického seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship jako Martin Tomczyk, Alexander Sims, John Edwards nebo Kuno Wittmer. Nebude chybět ani jeden z nejvytíženějších jezdců loňského roku Nicky Catsburg.
V sestavě továrních jezdců BMW pak nalezneme i velezkušeného Richarda Westbrooka s Markusem Palttalou.
Zatímco jezdec týmu MS Amlin Andretti ve Formuli E Antonio Felix da Costa zažije čtyřiadvacetihodinovku na Nordschleife vůbec poprvé, pro Jörga Müllera, Philippa Enga, Jense Klingmanna a Jesseho Krohna to nebude žádná novinka.
Zajímavým jménem v sestavě BMW Motorsport je jistě Timo Scheider, který loni ukončil kariéru v DTM a včera oznámil svůj vstup do MS v rallycrossu.
Dalšími novými tvářemi v barvách BMW budou Tom Onslow-Cole, Marc Basseng a Alex Lynn.
Stejně jako v roce 2016 i letos nasadí týmy Rowe Racing a Schubert Motorsport dva vozy BMW M6 GT3. Letos se k nim navíc přidá i vítězný tým z roku 2010 BMW Team Schnitzer.
"Na závod 24h Nürburgring se moc těšíme. Vždycky je to pro nás důležitý víkend, který hraje velkou roli v historii BMW Motorsport. Dokázali jsme tam vyhrát v celkem 19 případech a po loňském pátém místě bysme se rádi posunuli o pár příček nahoru. K tomu samozřejmě potřebujete rychlé a spolehlivé jezdce. Tohle je možná naše doposud nejlepší a nejvyváženější sestava a já jsem si jistý, že letos dokážeme na Nürburgringu velké věci," řekl šéf BMW Motorsport Jens Marquardt.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.