Ferrari, Nissan, Mercedes, Bentley a ti další, bitva o Mount Panorama pokračuje, v Bathurstu zbývá 6 hodin

HTP Motorsport
HTP Motorsport, foto: Mercedes-AMG
iM4 5. února 2017 01:35
Sdílej:

Letošní dvanáctihodinovka v Bathurstu opět připomíná sprint na 12 hodin, ostatně tak, jak již několik let velí trend vytrvalostních závodů. V polovině závodu je na čele Mercedes týmu STM Motorsport, nicméně rozdíly mezi konkurencí jsou naprosto minimální.

Hned úvodní kola, která se odjela ve tmě, byla velmi dramatická. Frank Stippler totiž kolidoval se zdí a zůstal stát v horní části okruhu tak nešikovně, že se mu snad jen zázrakem všichni ostatní dokázali vyhnout.

Od začátku závodu však probíhá neuvěřitelně těsná bitva na čele. Tempo určují především týmy Maranello Motorsport, STM Motorsport, Bentley M-Sport, či Nissan. 

Zatímco ostatní se na čele objeví a pak "se na chvíli vypaří", Ferrari týmu Maranello Motorsport a Mercedes týmu STM Motorsport se drží na těch nejvyšších příčkách prakticky po celou první polovinu závodu.

Máme už za sebou i jeden poněkud kontroverzní moment, kdy Craig Baird vystrčil Toniho Vilandera mimo trať v poslední zatáčce okruhu. Baird si vykoledoval penalizaci ve formě průjezdu boxovou uličkou, ale i tak si drží s van Gisbergenem a Engelem průběžné první místo. 

Po šesti hodinách ztrácela trojice Vilander-Lowndes-Whincup na černý Mercedes 13,5 sekundy, což však zapříčinila již devátá safety car fáze. Jinak se totiž takový rozdíl pohybuje mezi prvními pěti vozy!

Není proto pochyb, že to i tentokrát bude skvělá bitva až do posledních metrů, kterou můžete sledovat živě na tomto odkazu.

Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové drží v polovině závodu druhé místo ve třídě C a to především proto, že je na trati zdržel otevírající se skleněný kokpit. 

Výsledky po šesti hodinách

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?