Letošní dvanáctihodinovka v Bathurstu opět připomíná sprint na 12 hodin, ostatně tak, jak již několik let velí trend vytrvalostních závodů. V polovině závodu je na čele Mercedes týmu STM Motorsport, nicméně rozdíly mezi konkurencí jsou naprosto minimální.
Hned úvodní kola, která se odjela ve tmě, byla velmi dramatická. Frank Stippler totiž kolidoval se zdí a zůstal stát v horní části okruhu tak nešikovně, že se mu snad jen zázrakem všichni ostatní dokázali vyhnout.
Od začátku závodu však probíhá neuvěřitelně těsná bitva na čele. Tempo určují především týmy Maranello Motorsport, STM Motorsport, Bentley M-Sport, či Nissan.
Zatímco ostatní se na čele objeví a pak "se na chvíli vypaří", Ferrari týmu Maranello Motorsport a Mercedes týmu STM Motorsport se drží na těch nejvyšších příčkách prakticky po celou první polovinu závodu.
Máme už za sebou i jeden poněkud kontroverzní moment, kdy Craig Baird vystrčil Toniho Vilandera mimo trať v poslední zatáčce okruhu. Baird si vykoledoval penalizaci ve formě průjezdu boxovou uličkou, ale i tak si drží s van Gisbergenem a Engelem průběžné první místo.
Po šesti hodinách ztrácela trojice Vilander-Lowndes-Whincup na černý Mercedes 13,5 sekundy, což však zapříčinila již devátá safety car fáze. Jinak se totiž takový rozdíl pohybuje mezi prvními pěti vozy!
Není proto pochyb, že to i tentokrát bude skvělá bitva až do posledních metrů, kterou můžete sledovat živě na tomto odkazu.
Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové drží v polovině závodu druhé místo ve třídě C a to především proto, že je na trati zdržel otevírající se skleněný kokpit.
Výsledky po šesti hodinách
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?