Letošní dvanáctihodinovka v Bathurstu opět připomíná sprint na 12 hodin, ostatně tak, jak již několik let velí trend vytrvalostních závodů. V polovině závodu je na čele Mercedes týmu STM Motorsport, nicméně rozdíly mezi konkurencí jsou naprosto minimální.
Hned úvodní kola, která se odjela ve tmě, byla velmi dramatická. Frank Stippler totiž kolidoval se zdí a zůstal stát v horní části okruhu tak nešikovně, že se mu snad jen zázrakem všichni ostatní dokázali vyhnout.
Od začátku závodu však probíhá neuvěřitelně těsná bitva na čele. Tempo určují především týmy Maranello Motorsport, STM Motorsport, Bentley M-Sport, či Nissan.
Zatímco ostatní se na čele objeví a pak "se na chvíli vypaří", Ferrari týmu Maranello Motorsport a Mercedes týmu STM Motorsport se drží na těch nejvyšších příčkách prakticky po celou první polovinu závodu.
Máme už za sebou i jeden poněkud kontroverzní moment, kdy Craig Baird vystrčil Toniho Vilandera mimo trať v poslední zatáčce okruhu. Baird si vykoledoval penalizaci ve formě průjezdu boxovou uličkou, ale i tak si drží s van Gisbergenem a Engelem průběžné první místo.
Po šesti hodinách ztrácela trojice Vilander-Lowndes-Whincup na černý Mercedes 13,5 sekundy, což však zapříčinila již devátá safety car fáze. Jinak se totiž takový rozdíl pohybuje mezi prvními pěti vozy!
Není proto pochyb, že to i tentokrát bude skvělá bitva až do posledních metrů, kterou můžete sledovat živě na tomto odkazu.
Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové drží v polovině závodu druhé místo ve třídě C a to především proto, že je na trati zdržel otevírající se skleněný kokpit.
Výsledky po šesti hodinách
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.