Je tady teprve začátek února, ale už tu máme třetí velký vytrvalostní závod letošní sezony. Po čtyřiadvacetihodinových závodech v Dubaji a Daytoně proběhne u protinožců dvanáctihodinový závod v Bathurstu.
Ještě prakticky nedávno to byl takřka amatérský závod. Od roku 2011 si jej však podmanily vozy třídy GT3 a jeho popularita obrovsky vzrostla. Závod je zajímavý svým únorovým datem, automobilky zajímá australský trh a závodníky samozřejmě samotná legendární trať v Bathurstu.
A jak už to u velkých vytrvalostních závodů bývá, v 55 členném startovním poli se jen těžko budou hledat favorité. Od roku 2012 navíc žádná značka nedokázala svoje předchozí vítězství obhájit, a tak tu máme vítězné Audi, Mercedes, Ferrari, Nissan a loňský McLaren. Jediné Audi se radovalo z více jak jednoho vítězství v GT3 éře tohoto závodu.
Z loňské vítězné posádky bude letos na startu chybět pouze Jonathan Webb. Alvaro Parente bude obhajovat loňské vítězství opět v McLarenu týmu Tekno Autosports, zatímco Shane van Gisbergen pojede v konkurenčním Mercedesu. S Parentem pojedou tovární týmoví kolegové, a loňští šampioni Blancpain Endurance Cupu, Ledogar s Bellem, van Gisbergen bude spoléhat na parťáky Mara Engela a vítěze jednoho závodu australských Supercars Craiga Bairda.
Pořádně našlapané jsou, ostatně jako obvykle, obě tovární posádky týmu Bentley M-Sport. Nováček v týmu Oliver Jarvis nastoupí se svým krajany Kanem a Smithem, ve voze číslo 17 se bude střídat osvědčené trio Soulet, Soucek, Abril.
Silné sestavy si nachystal i Nissan. Ten spoléhá v obou svých vozech na dvojici továrních jezdců a hvězdu šampionátu Supercars. S Michaelem Carusem se tedy představí Alex Buncombe a Katsumasa Chiyo a s Toddem Kellym ve druhém voze se budou střídat Jann Mardenborough a Florian Strauss.
Respekt vzbuzuje posádka Winkelhock-Stippler-Frijns, kteří nastoupí s Audi týmu Jamec-Pem Racing. Silné bude i Ferrari týmu Maranello Motorsport, který vsází na domácí hvězdy Whincupa s Lowndesem a továrního jezdce italské automobilky Toniho Vilandera.
Jedno ze tří vozů Porsche 911 specifikace GT3 bude krotit tovární trojka Laurens Vanthoor, Earl Bamber a Kevin Éstre, kteří se také jistě budou řadit k adeptům na nejvyšší příčky.
Poněkud bláznivě pak může působit zařazení kvarteta Dalla-Lana, Lamy, Schneider a Lauda do třídy PRO-AM. Konkurence v této třídě není příliš velká a dá se očekávat, že spojení tří bývalých jezdců Aston Martin Racing a legendy DTM bude strašákem i pro posádky třídy PRO.
Zatímco konkurence sází víceméně na spojení minimálně dvou továrních pilotů, v BMW přemýšleli trochu jinak a Jörga Müllera, Tima Glocka a Marca Wittmanna od sebe oddělili. I tak má minimálně šampion DTM velkou šanci na úspěch. Jeho týmovými kolegy totiž budou Steve Richards s Markem Winterbottomem.
V Bathurstu budeme mít tentokrát i českého zástupce. Tomáš Enge bude sdílet kokpit KTM X-BOW GT4 týmu M Motorsport s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Závod začíná v sobotu v 19:45 našeho času a budete jej moci sledovat živě na internetu.
Důležité odkazy:Live StreamLive TimingČasový harmonogramSeznam přihlášených
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.