Je tady teprve začátek února, ale už tu máme třetí velký vytrvalostní závod letošní sezony. Po čtyřiadvacetihodinových závodech v Dubaji a Daytoně proběhne u protinožců dvanáctihodinový závod v Bathurstu.
Ještě prakticky nedávno to byl takřka amatérský závod. Od roku 2011 si jej však podmanily vozy třídy GT3 a jeho popularita obrovsky vzrostla. Závod je zajímavý svým únorovým datem, automobilky zajímá australský trh a závodníky samozřejmě samotná legendární trať v Bathurstu.
A jak už to u velkých vytrvalostních závodů bývá, v 55 členném startovním poli se jen těžko budou hledat favorité. Od roku 2012 navíc žádná značka nedokázala svoje předchozí vítězství obhájit, a tak tu máme vítězné Audi, Mercedes, Ferrari, Nissan a loňský McLaren. Jediné Audi se radovalo z více jak jednoho vítězství v GT3 éře tohoto závodu.
Z loňské vítězné posádky bude letos na startu chybět pouze Jonathan Webb. Alvaro Parente bude obhajovat loňské vítězství opět v McLarenu týmu Tekno Autosports, zatímco Shane van Gisbergen pojede v konkurenčním Mercedesu. S Parentem pojedou tovární týmoví kolegové, a loňští šampioni Blancpain Endurance Cupu, Ledogar s Bellem, van Gisbergen bude spoléhat na parťáky Mara Engela a vítěze jednoho závodu australských Supercars Craiga Bairda.
Pořádně našlapané jsou, ostatně jako obvykle, obě tovární posádky týmu Bentley M-Sport. Nováček v týmu Oliver Jarvis nastoupí se svým krajany Kanem a Smithem, ve voze číslo 17 se bude střídat osvědčené trio Soulet, Soucek, Abril.
Silné sestavy si nachystal i Nissan. Ten spoléhá v obou svých vozech na dvojici továrních jezdců a hvězdu šampionátu Supercars. S Michaelem Carusem se tedy představí Alex Buncombe a Katsumasa Chiyo a s Toddem Kellym ve druhém voze se budou střídat Jann Mardenborough a Florian Strauss.
Respekt vzbuzuje posádka Winkelhock-Stippler-Frijns, kteří nastoupí s Audi týmu Jamec-Pem Racing. Silné bude i Ferrari týmu Maranello Motorsport, který vsází na domácí hvězdy Whincupa s Lowndesem a továrního jezdce italské automobilky Toniho Vilandera.
Jedno ze tří vozů Porsche 911 specifikace GT3 bude krotit tovární trojka Laurens Vanthoor, Earl Bamber a Kevin Éstre, kteří se také jistě budou řadit k adeptům na nejvyšší příčky.
Poněkud bláznivě pak může působit zařazení kvarteta Dalla-Lana, Lamy, Schneider a Lauda do třídy PRO-AM. Konkurence v této třídě není příliš velká a dá se očekávat, že spojení tří bývalých jezdců Aston Martin Racing a legendy DTM bude strašákem i pro posádky třídy PRO.
Zatímco konkurence sází víceméně na spojení minimálně dvou továrních pilotů, v BMW přemýšleli trochu jinak a Jörga Müllera, Tima Glocka a Marca Wittmanna od sebe oddělili. I tak má minimálně šampion DTM velkou šanci na úspěch. Jeho týmovými kolegy totiž budou Steve Richards s Markem Winterbottomem.
V Bathurstu budeme mít tentokrát i českého zástupce. Tomáš Enge bude sdílet kokpit KTM X-BOW GT4 týmu M Motorsport s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Závod začíná v sobotu v 19:45 našeho času a budete jej moci sledovat živě na internetu.
Důležité odkazy:Live StreamLive TimingČasový harmonogramSeznam přihlášených
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?