Je tady teprve začátek února, ale už tu máme třetí velký vytrvalostní závod letošní sezony. Po čtyřiadvacetihodinových závodech v Dubaji a Daytoně proběhne u protinožců dvanáctihodinový závod v Bathurstu.
Ještě prakticky nedávno to byl takřka amatérský závod. Od roku 2011 si jej však podmanily vozy třídy GT3 a jeho popularita obrovsky vzrostla. Závod je zajímavý svým únorovým datem, automobilky zajímá australský trh a závodníky samozřejmě samotná legendární trať v Bathurstu.
A jak už to u velkých vytrvalostních závodů bývá, v 55 členném startovním poli se jen těžko budou hledat favorité. Od roku 2012 navíc žádná značka nedokázala svoje předchozí vítězství obhájit, a tak tu máme vítězné Audi, Mercedes, Ferrari, Nissan a loňský McLaren. Jediné Audi se radovalo z více jak jednoho vítězství v GT3 éře tohoto závodu.
Z loňské vítězné posádky bude letos na startu chybět pouze Jonathan Webb. Alvaro Parente bude obhajovat loňské vítězství opět v McLarenu týmu Tekno Autosports, zatímco Shane van Gisbergen pojede v konkurenčním Mercedesu. S Parentem pojedou tovární týmoví kolegové, a loňští šampioni Blancpain Endurance Cupu, Ledogar s Bellem, van Gisbergen bude spoléhat na parťáky Mara Engela a vítěze jednoho závodu australských Supercars Craiga Bairda.
Pořádně našlapané jsou, ostatně jako obvykle, obě tovární posádky týmu Bentley M-Sport. Nováček v týmu Oliver Jarvis nastoupí se svým krajany Kanem a Smithem, ve voze číslo 17 se bude střídat osvědčené trio Soulet, Soucek, Abril.
Silné sestavy si nachystal i Nissan. Ten spoléhá v obou svých vozech na dvojici továrních jezdců a hvězdu šampionátu Supercars. S Michaelem Carusem se tedy představí Alex Buncombe a Katsumasa Chiyo a s Toddem Kellym ve druhém voze se budou střídat Jann Mardenborough a Florian Strauss.
Respekt vzbuzuje posádka Winkelhock-Stippler-Frijns, kteří nastoupí s Audi týmu Jamec-Pem Racing. Silné bude i Ferrari týmu Maranello Motorsport, který vsází na domácí hvězdy Whincupa s Lowndesem a továrního jezdce italské automobilky Toniho Vilandera.
Jedno ze tří vozů Porsche 911 specifikace GT3 bude krotit tovární trojka Laurens Vanthoor, Earl Bamber a Kevin Éstre, kteří se také jistě budou řadit k adeptům na nejvyšší příčky.
Poněkud bláznivě pak může působit zařazení kvarteta Dalla-Lana, Lamy, Schneider a Lauda do třídy PRO-AM. Konkurence v této třídě není příliš velká a dá se očekávat, že spojení tří bývalých jezdců Aston Martin Racing a legendy DTM bude strašákem i pro posádky třídy PRO.
Zatímco konkurence sází víceméně na spojení minimálně dvou továrních pilotů, v BMW přemýšleli trochu jinak a Jörga Müllera, Tima Glocka a Marca Wittmanna od sebe oddělili. I tak má minimálně šampion DTM velkou šanci na úspěch. Jeho týmovými kolegy totiž budou Steve Richards s Markem Winterbottomem.
V Bathurstu budeme mít tentokrát i českého zástupce. Tomáš Enge bude sdílet kokpit KTM X-BOW GT4 týmu M Motorsport s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Závod začíná v sobotu v 19:45 našeho času a budete jej moci sledovat živě na internetu.
Důležité odkazy:Live StreamLive TimingČasový harmonogramSeznam přihlášených
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?