Je tady teprve začátek února, ale už tu máme třetí velký vytrvalostní závod letošní sezony. Po čtyřiadvacetihodinových závodech v Dubaji a Daytoně proběhne u protinožců dvanáctihodinový závod v Bathurstu.
Ještě prakticky nedávno to byl takřka amatérský závod. Od roku 2011 si jej však podmanily vozy třídy GT3 a jeho popularita obrovsky vzrostla. Závod je zajímavý svým únorovým datem, automobilky zajímá australský trh a závodníky samozřejmě samotná legendární trať v Bathurstu.
A jak už to u velkých vytrvalostních závodů bývá, v 55 členném startovním poli se jen těžko budou hledat favorité. Od roku 2012 navíc žádná značka nedokázala svoje předchozí vítězství obhájit, a tak tu máme vítězné Audi, Mercedes, Ferrari, Nissan a loňský McLaren. Jediné Audi se radovalo z více jak jednoho vítězství v GT3 éře tohoto závodu.
Z loňské vítězné posádky bude letos na startu chybět pouze Jonathan Webb. Alvaro Parente bude obhajovat loňské vítězství opět v McLarenu týmu Tekno Autosports, zatímco Shane van Gisbergen pojede v konkurenčním Mercedesu. S Parentem pojedou tovární týmoví kolegové, a loňští šampioni Blancpain Endurance Cupu, Ledogar s Bellem, van Gisbergen bude spoléhat na parťáky Mara Engela a vítěze jednoho závodu australských Supercars Craiga Bairda.
Pořádně našlapané jsou, ostatně jako obvykle, obě tovární posádky týmu Bentley M-Sport. Nováček v týmu Oliver Jarvis nastoupí se svým krajany Kanem a Smithem, ve voze číslo 17 se bude střídat osvědčené trio Soulet, Soucek, Abril.
Silné sestavy si nachystal i Nissan. Ten spoléhá v obou svých vozech na dvojici továrních jezdců a hvězdu šampionátu Supercars. S Michaelem Carusem se tedy představí Alex Buncombe a Katsumasa Chiyo a s Toddem Kellym ve druhém voze se budou střídat Jann Mardenborough a Florian Strauss.
Respekt vzbuzuje posádka Winkelhock-Stippler-Frijns, kteří nastoupí s Audi týmu Jamec-Pem Racing. Silné bude i Ferrari týmu Maranello Motorsport, který vsází na domácí hvězdy Whincupa s Lowndesem a továrního jezdce italské automobilky Toniho Vilandera.
Jedno ze tří vozů Porsche 911 specifikace GT3 bude krotit tovární trojka Laurens Vanthoor, Earl Bamber a Kevin Éstre, kteří se také jistě budou řadit k adeptům na nejvyšší příčky.
Poněkud bláznivě pak může působit zařazení kvarteta Dalla-Lana, Lamy, Schneider a Lauda do třídy PRO-AM. Konkurence v této třídě není příliš velká a dá se očekávat, že spojení tří bývalých jezdců Aston Martin Racing a legendy DTM bude strašákem i pro posádky třídy PRO.
Zatímco konkurence sází víceméně na spojení minimálně dvou továrních pilotů, v BMW přemýšleli trochu jinak a Jörga Müllera, Tima Glocka a Marca Wittmanna od sebe oddělili. I tak má minimálně šampion DTM velkou šanci na úspěch. Jeho týmovými kolegy totiž budou Steve Richards s Markem Winterbottomem.
V Bathurstu budeme mít tentokrát i českého zástupce. Tomáš Enge bude sdílet kokpit KTM X-BOW GT4 týmu M Motorsport s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Závod začíná v sobotu v 19:45 našeho času a budete jej moci sledovat živě na internetu.
Důležité odkazy:Live StreamLive TimingČasový harmonogramSeznam přihlášených
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?