Do oznámení provizorní startovní listiny na 85. ročník závodu 24h Le Mans zbývá ještě několik dní. Francouzský autoklub ACO však již nyní zveřejnil seznam několika týmů, které si pozvánku vysloužily za úspěchy v předešlé sezoně.
Pozvánky obdrželo celkem čtrnáct týmů mezi něž patří loňští vítězové v Le Mans, šampioni sérií European Le Mans Series a Asian Le Mans Series a vybraní zástupci IMSA SportsCar Championship. Velmi blízko ke startu v Le Mans měl slovenský jezdec Miro Konopka se svým týmem ARC Bratislava, ale v poslední závodu Asian LMS řešila bratislavská stáj technické problémy, takže vítězství a pozvánka připadla týmu Tockwith Motorsport.
Seznam pozvánek pro jednotlivé vozy:
Porsche: za vítězství v Le Mans, pozvánka do kategorie LMP1 Signatech Alpine: za vítězství v Le Mans, pozvánka do kategorie LMP2 Ford Chip Ganassi: za vítězství v Le Mans, pozvánka do kategorie GTE Pro Scuderia Corsa: za vítězství v Le Mans, pozvánka do kategorie GTE Am G-Drive Racing: za celkové vítězství v ELMS, pozvánka do kategorie LMP2 Aston Martin Racing: za celkové vítězství v ELMS, pozvánka do kategorie GTE Pro nebo Am JMW Motorsport: za celkové druhé místo v ELMS, pozvánka do kategorie GTE Pro nebo Am United Autosport: za celkové vítězství v ELMS, pozvánka do kategorie LMP2 Keating Motorsport: navržen od IMSA SportsCar Championship, pozvánka do kategorie LMP2 Scuderia Corsa: navržen od IMSA SportsCar Championship, pozvánka do kategorie GTE Am Algarve Pro Racing: za celkové vítězství v Asian LMS, pozvánka do kategorie LMP2 DH Racing: za celkové vítězství v Asian LMS, pozvánka do kategorie GTE Pro nebo Am Tockwith Motorsport: za celkové vítězství v Asian LMS, pozvánka do kategorie LMP2 nebo GTE Am TF Sport: za celkové vítězství v GT3 Le Mans Cup, pozvánka do kategorie GTE AmSeznam reprezentuje pozvánku čtrnácti aut z celkových šedesáti míst na startu letošní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Kompletní seznam přihlášených bude zveřejněn 2. února.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?