Ullrich: V DTM jde o marketing, sériovou silniční techniku jsme vyvíjeli ve WEC

Odcházející šéf Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich
Odcházející šéf Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, foto: Audi Sport Press
iM2 25. ledna 2017 22:39
Sdílej:

Odstupující sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, promluvil o nárocích v DTM. Je to sportovní duel s ostatními prémiovými značkami s marketingovým efektem, ale ne na technologickém poli.

Odcházející sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl pro německý motorsport-total.com, že jeho značka v DTM nesledovala cíl vyzkoušet si potenciální techniku pro sériové vozy v závodním prostředí. Cílem angažmá je spíše vzbudit zájem zákazníků o jednotlivé modely díky úspěchů v motorsportu. "DTM nikdy nebylo technologickým polem, je produktovým marketingem. Nikdy nemělo sloužit k podpoře 'Vorsprung durch Technik' [náskok díky technice - heslo Audi]," říká Wolfgang Ullrich.

Pro zkoušení technických extravagancí Audi vždy spíše využívalo vytrvalostní závody (aktuální WEC). Se svými LMP1 prototypy ingolstadtští zkoušeli kromě jiného hybridní motory a laserová světla. V DTM šlo spíše o to porazit BMW a Mercedes, tedy konkurenty v prémiové třídě na poli silničních aut. "Produkty, které tam jezdí proti sobě, bojují proti sobě na trhu střední Evropy. To mají dělat také na závodních tratích. To byla myšlenka stojící za DTM," pokračuje Wolfgang.

V DTM tedy moc sériové techniky nevidíme a naopak se tam hodně prosazují jednotlivé často unifikované stavební části vozů, které se mají postarat o vyšší napětí a více změn v pořadí. "Pod kapotou je tam hodně podobností, ale myšlenkou bylo nechat proti sobě jezdit auta, která budou opticky rozpoznatelná k produktům, které máme na silnicích," zakončil Ullrich. To je tedy důvod, proč karoserie speciálů v DTM v mnohém připomínají silniční vozy, ačkoliv pod karoserií se skrývá hodně formulové techniky.

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.