Odstupující sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, promluvil o nárocích v DTM. Je to sportovní duel s ostatními prémiovými značkami s marketingovým efektem, ale ne na technologickém poli.
Odcházející sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl pro německý motorsport-total.com, že jeho značka v DTM nesledovala cíl vyzkoušet si potenciální techniku pro sériové vozy v závodním prostředí. Cílem angažmá je spíše vzbudit zájem zákazníků o jednotlivé modely díky úspěchů v motorsportu. "DTM nikdy nebylo technologickým polem, je produktovým marketingem. Nikdy nemělo sloužit k podpoře 'Vorsprung durch Technik' [náskok díky technice - heslo Audi]," říká Wolfgang Ullrich.
Pro zkoušení technických extravagancí Audi vždy spíše využívalo vytrvalostní závody (aktuální WEC). Se svými LMP1 prototypy ingolstadtští zkoušeli kromě jiného hybridní motory a laserová světla. V DTM šlo spíše o to porazit BMW a Mercedes, tedy konkurenty v prémiové třídě na poli silničních aut. "Produkty, které tam jezdí proti sobě, bojují proti sobě na trhu střední Evropy. To mají dělat také na závodních tratích. To byla myšlenka stojící za DTM," pokračuje Wolfgang.
V DTM tedy moc sériové techniky nevidíme a naopak se tam hodně prosazují jednotlivé často unifikované stavební části vozů, které se mají postarat o vyšší napětí a více změn v pořadí. "Pod kapotou je tam hodně podobností, ale myšlenkou bylo nechat proti sobě jezdit auta, která budou opticky rozpoznatelná k produktům, které máme na silnicích," zakončil Ullrich. To je tedy důvod, proč karoserie speciálů v DTM v mnohém připomínají silniční vozy, ačkoliv pod karoserií se skrývá hodně formulové techniky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.