Odstupující sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, promluvil o nárocích v DTM. Je to sportovní duel s ostatními prémiovými značkami s marketingovým efektem, ale ne na technologickém poli.
Odcházející sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl pro německý motorsport-total.com, že jeho značka v DTM nesledovala cíl vyzkoušet si potenciální techniku pro sériové vozy v závodním prostředí. Cílem angažmá je spíše vzbudit zájem zákazníků o jednotlivé modely díky úspěchů v motorsportu. "DTM nikdy nebylo technologickým polem, je produktovým marketingem. Nikdy nemělo sloužit k podpoře 'Vorsprung durch Technik' [náskok díky technice - heslo Audi]," říká Wolfgang Ullrich.
Pro zkoušení technických extravagancí Audi vždy spíše využívalo vytrvalostní závody (aktuální WEC). Se svými LMP1 prototypy ingolstadtští zkoušeli kromě jiného hybridní motory a laserová světla. V DTM šlo spíše o to porazit BMW a Mercedes, tedy konkurenty v prémiové třídě na poli silničních aut. "Produkty, které tam jezdí proti sobě, bojují proti sobě na trhu střední Evropy. To mají dělat také na závodních tratích. To byla myšlenka stojící za DTM," pokračuje Wolfgang.
V DTM tedy moc sériové techniky nevidíme a naopak se tam hodně prosazují jednotlivé často unifikované stavební části vozů, které se mají postarat o vyšší napětí a více změn v pořadí. "Pod kapotou je tam hodně podobností, ale myšlenkou bylo nechat proti sobě jezdit auta, která budou opticky rozpoznatelná k produktům, které máme na silnicích," zakončil Ullrich. To je tedy důvod, proč karoserie speciálů v DTM v mnohém připomínají silniční vozy, ačkoliv pod karoserií se skrývá hodně formulové techniky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.