Gary Paffett v sezoně 2016 získal dvě podia, ale v TOP10 byl za celou sezonu pouze šestkrát. V roce 2017 doufá tento zkušený harcovník série DTM v mnohem konzistentnější výsledky.
Rok 2016 byl pro Garyho Paffetta velmi proměnlivou sezonou. Brit se postavil na Zandvoortu a v Moskvě dvakrát po sobě na podium, kromě toho bylo dobrých výsledků vloni ale jako šafránu. "Byly tam nějaké vrcholy, ale často nám chyběla rychlost anebo jsme měli mechanické defekty," řekl Gary Paffett v rozhovoru s 'Motorsport-Total.com'. 35letý Brit sezonu zakončil na jedenáctém místě, ale i tak byl třetím nejlepším pilotem Mercedesu.
"Byly tam některé opravdu dobré vrcholové body jako třeba Zandvoort nebo Moskva. Měli jsme tam dobrou rychlost a stáli na pole position [v Moskvě]. Musíme se jednoduše pokusit získávat konstantní výsledky. To nám v minulé sezoně chybělo. Byly závody, ve kterých jsme museli bodovat. To byl problém," pokračuje Brit.
V osmnácti závodech sezony body bral jen šestkrát. I přesto ale vidí Gary na své druhé sezoně s týmem ART pozitivní věci: "Zlepšovali jsme se krůček po krůčku - a v loňské sezoně jsme byli jednoznačně lepší, než v té předchozí. Kluci [mechanici] jsou si teď jistější při stavbě auta, při set-upu i při zastávkách v boxech. Zde jsme letos určitě udělali pokrok. Pro nový tým je DTM velmi tvrdou sérií. Ale v loňské sezoně odvedli dobrou práci a já jsem si spolupráci s nimi opravdu užíval," říká šampion DTM z roku 2005.
Poté, co měl Gary v roce 2015 jako týmového kolegu v týmu ART nováčka Lucase Auera, tak v roce 2016 vedle něj startoval další mladík, Esteban Ocon. Poté, co Francouz odešel do F1, tak vedle Paffetta startoval Felix Rosenqvist. Na otázku, jestli také v roce 2017 chce Gary Paffett převzít v rámci týmu roli mentora, odpovídá s úsměvem: "V uplynulých dvou letech už jsem měl tři nováčky. Uvidíme, jestli ještě nějakého najdeme..."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?