BMW na svém tradičním večírku, který ukončuje danou sezonu, v Mnichově oznámilo jezdecké složení pro DTM 2017. Na které jezdce se můžeme těšit v příštím roce?
Nová pravidla, která v DTM platí od příštího roku, ustanovinala, že každá značka nasadí pouze maximálně šest jezdců. Bavorská automobilka se rozhodla v důsledku tohoto rozhodnutí zredukovat počet svých týmů v DTM. Nově budou M4 DTM nasazovat pouze týmy RMG a RBM.
BMW v roce 2016 jezdilo v DTM se stejnou sestavou jako v roce 2015. Ještě před koncem letošní sezony oznámili Martin Tomczyk a António Félix Da Costa, že v DTM končí. Zatímco Němec bude nadále působit v rámci značky s vrtulí ve znaku v seriálu WEC, Portugalec se bude plně soustředit na svoje angažmá ve Formuli E. Po jejich odchodu tedy zbylo 6 jezdců, se kterými BMW bude i nadále pokračovat.
Tým Stefana Reinholda, RMG, se bude starat o vozy trojice Marco Wittmann, Timo Glock a Augusto Farfus. První dva jmenovaní piloti jezdili za tento tým i v roce 2016, Farfus přichází od týmu MTEK.
Tým Barta Mampaeye, RBM, bude servisovat vozy trojici Tom Blomqvist, Maxime Martin a Bruno Spengler. Martin a Spengler v minulosti ještě nikdy za RBM nejezdili.
Dohromady má šestice jezdců BMW na svém kontě 399 startů v DTM, 32 vítězství a 34 podiových umístění. Jedinými dvěma mistry DTM v barvách značky jsou Spengler a Wittmann. Příprava na sezonu 2017 bude pokračovat v únoru.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2017 opět obsahuje to nejlepší, co může DTM nabídnout. Je jasné, že bude Marco Wittmann jako šampion všemi naháněn. Ale i všem ostatním pěti pilotům se podařilo v DTM již vyhrát a ukázali svoji třídu. Tato stabilita nám pomůže. Zkušenosti jsou v DTM velmi důležité," říká Jens Marquardt, šéf závodního programu BMW.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.