BMW na svém tradičním večírku, který ukončuje danou sezonu, v Mnichově oznámilo jezdecké složení pro DTM 2017. Na které jezdce se můžeme těšit v příštím roce?
Nová pravidla, která v DTM platí od příštího roku, ustanovinala, že každá značka nasadí pouze maximálně šest jezdců. Bavorská automobilka se rozhodla v důsledku tohoto rozhodnutí zredukovat počet svých týmů v DTM. Nově budou M4 DTM nasazovat pouze týmy RMG a RBM.
BMW v roce 2016 jezdilo v DTM se stejnou sestavou jako v roce 2015. Ještě před koncem letošní sezony oznámili Martin Tomczyk a António Félix Da Costa, že v DTM končí. Zatímco Němec bude nadále působit v rámci značky s vrtulí ve znaku v seriálu WEC, Portugalec se bude plně soustředit na svoje angažmá ve Formuli E. Po jejich odchodu tedy zbylo 6 jezdců, se kterými BMW bude i nadále pokračovat.
Tým Stefana Reinholda, RMG, se bude starat o vozy trojice Marco Wittmann, Timo Glock a Augusto Farfus. První dva jmenovaní piloti jezdili za tento tým i v roce 2016, Farfus přichází od týmu MTEK.
Tým Barta Mampaeye, RBM, bude servisovat vozy trojici Tom Blomqvist, Maxime Martin a Bruno Spengler. Martin a Spengler v minulosti ještě nikdy za RBM nejezdili.
Dohromady má šestice jezdců BMW na svém kontě 399 startů v DTM, 32 vítězství a 34 podiových umístění. Jedinými dvěma mistry DTM v barvách značky jsou Spengler a Wittmann. Příprava na sezonu 2017 bude pokračovat v únoru.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2017 opět obsahuje to nejlepší, co může DTM nabídnout. Je jasné, že bude Marco Wittmann jako šampion všemi naháněn. Ale i všem ostatním pěti pilotům se podařilo v DTM již vyhrát a ukázali svoji třídu. Tato stabilita nám pomůže. Zkušenosti jsou v DTM velmi důležité," říká Jens Marquardt, šéf závodního programu BMW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.