BMW na svém tradičním večírku, který ukončuje danou sezonu, v Mnichově oznámilo jezdecké složení pro DTM 2017. Na které jezdce se můžeme těšit v příštím roce?
Nová pravidla, která v DTM platí od příštího roku, ustanovinala, že každá značka nasadí pouze maximálně šest jezdců. Bavorská automobilka se rozhodla v důsledku tohoto rozhodnutí zredukovat počet svých týmů v DTM. Nově budou M4 DTM nasazovat pouze týmy RMG a RBM.
BMW v roce 2016 jezdilo v DTM se stejnou sestavou jako v roce 2015. Ještě před koncem letošní sezony oznámili Martin Tomczyk a António Félix Da Costa, že v DTM končí. Zatímco Němec bude nadále působit v rámci značky s vrtulí ve znaku v seriálu WEC, Portugalec se bude plně soustředit na svoje angažmá ve Formuli E. Po jejich odchodu tedy zbylo 6 jezdců, se kterými BMW bude i nadále pokračovat.
Tým Stefana Reinholda, RMG, se bude starat o vozy trojice Marco Wittmann, Timo Glock a Augusto Farfus. První dva jmenovaní piloti jezdili za tento tým i v roce 2016, Farfus přichází od týmu MTEK.
Tým Barta Mampaeye, RBM, bude servisovat vozy trojici Tom Blomqvist, Maxime Martin a Bruno Spengler. Martin a Spengler v minulosti ještě nikdy za RBM nejezdili.
Dohromady má šestice jezdců BMW na svém kontě 399 startů v DTM, 32 vítězství a 34 podiových umístění. Jedinými dvěma mistry DTM v barvách značky jsou Spengler a Wittmann. Příprava na sezonu 2017 bude pokračovat v únoru.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2017 opět obsahuje to nejlepší, co může DTM nabídnout. Je jasné, že bude Marco Wittmann jako šampion všemi naháněn. Ale i všem ostatním pěti pilotům se podařilo v DTM již vyhrát a ukázali svoji třídu. Tato stabilita nám pomůže. Zkušenosti jsou v DTM velmi důležité," říká Jens Marquardt, šéf závodního programu BMW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?