Robert Wickens si je jistý tím, že Edoardo Mortara bude u Mercedesu úspěšný. Oba dva byli už v minulosti jednou týmovými kolegy - v roce 2008 ve Formuli 3.
Jak už víme, Edoardo Moratara po letošní sezoně skončil u Audi a míří k Mercedesu. Po šesti letech u inglostadtských jej čekají stuttgartští. Jedním z jeho týmových kolegů velmi pravděpodobně bude Robert Wickens. Velmi pravděpodobně proto, že Mercedes kromě Mortary ještě další jezdce nepotvrdil. "Mnoho lidí neví, že jsme byli s Edem během poloviny sezony, kterou jsem v roce 2008 strávil ve Formuli 3, týmovými kolegy," prozrazuje Robert Wickens. Oba jezdci tehdy jezdili za francouzský tým Signature.
"Z tohoto času vím, jak je rychlý," dodává Kanaďan. Mortara v sezoně 2008 obsadil v F3 druhou příčku za loňským vítězem Le Mans, Nicem Hülkenbergem, který aktuálně jezdí ve Formuli 1 už několikátou sezonu pro tým Force India a od příštího roku přechází do Renaultu. Wickens se tehdy zúčastnil pouze sedmi z deseti závodních víkendů a obsadil až 15. místo. Jeden závod ale dokázal vyhrát. Dle Roberta je Edoardo opravdovým týmovým hráčem.
"Je skvělým posilněním našeho týmu. Před každou sezonou musíme vždy vyplňovat dotazník, ve kterém jde o to, kdo bude největšími kandidáty na titul. Od každého výrobce musíme vybrat jednoho jezdce a v uplynulých třech letech jsem svůj křížek u Audi dal právě u Edoarda. Je jedním z nejlepších pilotů v DTM a jsem si jistý, že náš tým posune dopředu," pokračuje Wickens.
Jeho budoucnost u Mercedesu ale zatím nebyla oficiálně potvrzena. Je ale nepravděpodobné, že by Mercedes neměl zájem o jezdce, který pro ně letos získal nejvíce bodů. Rok 2016 byl v DTM nejúspěšnější sezonou jak pro Wickense, tak i Mortaru. Wickens dokázal vyhrát dva závody a celkově obsadil čtvrtou příčku jako nejlepší jedec na Mercedesu. Mortara dokázal vyhrát pět závodů, což je ze všech jezdců nejvíce. Titul mu unikl ve prospěch pilota BMW, Marca Wittmanna.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?