Robert Wickens si je jistý tím, že Edoardo Mortara bude u Mercedesu úspěšný. Oba dva byli už v minulosti jednou týmovými kolegy - v roce 2008 ve Formuli 3.
Jak už víme, Edoardo Moratara po letošní sezoně skončil u Audi a míří k Mercedesu. Po šesti letech u inglostadtských jej čekají stuttgartští. Jedním z jeho týmových kolegů velmi pravděpodobně bude Robert Wickens. Velmi pravděpodobně proto, že Mercedes kromě Mortary ještě další jezdce nepotvrdil. "Mnoho lidí neví, že jsme byli s Edem během poloviny sezony, kterou jsem v roce 2008 strávil ve Formuli 3, týmovými kolegy," prozrazuje Robert Wickens. Oba jezdci tehdy jezdili za francouzský tým Signature.
"Z tohoto času vím, jak je rychlý," dodává Kanaďan. Mortara v sezoně 2008 obsadil v F3 druhou příčku za loňským vítězem Le Mans, Nicem Hülkenbergem, který aktuálně jezdí ve Formuli 1 už několikátou sezonu pro tým Force India a od příštího roku přechází do Renaultu. Wickens se tehdy zúčastnil pouze sedmi z deseti závodních víkendů a obsadil až 15. místo. Jeden závod ale dokázal vyhrát. Dle Roberta je Edoardo opravdovým týmovým hráčem.
"Je skvělým posilněním našeho týmu. Před každou sezonou musíme vždy vyplňovat dotazník, ve kterém jde o to, kdo bude největšími kandidáty na titul. Od každého výrobce musíme vybrat jednoho jezdce a v uplynulých třech letech jsem svůj křížek u Audi dal právě u Edoarda. Je jedním z nejlepších pilotů v DTM a jsem si jistý, že náš tým posune dopředu," pokračuje Wickens.
Jeho budoucnost u Mercedesu ale zatím nebyla oficiálně potvrzena. Je ale nepravděpodobné, že by Mercedes neměl zájem o jezdce, který pro ně letos získal nejvíce bodů. Rok 2016 byl v DTM nejúspěšnější sezonou jak pro Wickense, tak i Mortaru. Wickens dokázal vyhrát dva závody a celkově obsadil čtvrtou příčku jako nejlepší jedec na Mercedesu. Mortara dokázal vyhrát pět závodů, což je ze všech jezdců nejvíce. Titul mu unikl ve prospěch pilota BMW, Marca Wittmanna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.