Jezdec týmu Schnitzer, Antonio Felix da Costa, se rozhodl po konci letošní sezony opustit sérii DTM. Součástí BMW Motorsport však zůstává - v budoucnu bude jezdit ve Formuli E a v závodech GT vozů.
Antonio Felix da Costa byl během letošního léta oznámen jako jeden ze dvou jezdců Andretti Formula E týmu pro sezonu 2016-2017. Sezona tohoto šampionátu začala 9. října v Hong Kongu.
Portugalec si svůj debut v DTM odbyl v roce 2014 s týmem MTEK. Od sezony 2015 však jezdil v týmu Schnitzer. Svoje první a jediné pole position a vítězství získal jezdec téhož roku na Zandvoortu. Antonio Felix samozřejmě BMW děkuje za čas, který spolu v DTM strávili.
"Jsem nesmírně rád, že jsem mohl BMW reprezentovat v DTM v posledních třech letech. Tento šampionát je velmi konkurenční a na jezdce klade velké nároky. Nicméně DTM vyžaduje plné soustředění pouze na tento šampionát a já jsem se rozhodl plně zaměřit na Formuli E. Jsem rád, že budu součástí budoucího projektu BMW," říká jezdec.
Šéf motorsportu u BMW, Jens Marquardt, svého jezdce při odchodu pochválil: "Čas Antonia v DTM u BMW se naplnil, avšak budeme s ním spolupracovat i nadále. Jsem za to moc rád, protože je velmi talentovaný. Je jedním z nejlepších jezdců, co znám. Během svého relativně krátkého působení v DTM se mu podařilo vyhrát závod, což nemůže říct mnoho jezdců."
Antonio Felix da Costa je již druhým jezdcem z tábora BMW, který na konci sezony v DTM končí. Již dříve svůj odchod z DTM oznámil Martin Tomczyk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.