HOCKENHEIMRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM dospělo do svého finále, ve kterém se bude rozhodovat o titulu mezi jezdcem značky BMW, Marco Wittmannem, a jezdcem značky Audi, Edoardo Mortarou. V lepší pozici přijíždí do Německa Wittmann, který má náskok 14 bodů a navíc jsou vozy BMW M4 DTM pro německý závod výrazně lehčí (BMW - 1 117,5 kg vs AUDI - 1 125,0 kg). Jak souboj o titul dopadne se dozvíte v tomto článku.
Nedělní závod:Edoardo Mortara získal senzační vítězství na finálovém závodu letošního ročníku DTM na německém Hockenheimringu. I to Italovi ale nestačilo na to, aby zabránil Marco Wittmannovi v zisku druhého titulu mistra DTM. Mortara do závodu startoval ze šestého místa, po startu se ale propadl na sedmé místo, které držel v první zatáčce. Během úvodních šesti kol závodu se ale probojoval do čela závodu. António Félix da Costa, který do závodu startoval z prvního místa, vedl před Garym Paffettem na Mercedesu. Jejich souboj z prvních kol ale skončil v Mercedes Aréně ve 4. kole závodu.
Brit na Mercedesu byl těsně za BMW Portugalce, kterého v sérii příští rok už neuvidíme, pak jej ale po kontaktu roztočil. Za to dostal Paffett drive through penalizaci. Do čela se tou dobou dostal na krátko Wittmann, druhý byl Mortara, který během úvodních dvou kol předjel Roberta Wickense, Maxime Martina a Toma Blomqvista.
Vedení Wittmanna trvalo jen půl kola, když jej Mortara ve Spitzkehre přinutil k obrannému manévru na vnitřku a pak jej na výjezdu z této zatáčky podjel a dostal se do vedení. Ital si pak před Němcem vybudoval 6,5 vteřinové vedení před tím, než oba ve stejném kole zajeli do boxů. To se psalo 23. kolo z 39 kol závodu. Po výjezdu z boxů byl Wittmann za Mortarou o 5,1 vteřiny. Propadl se ale na sedmé místo za Audi jezdců Mike Rockenfellera a Nico Müllera, kteří ještě nestavěli, a další jezdce, kteří naopak zastavili dříve (Christiana Vietorise - Mercedes, Toma Blomqvista - BMW a Paula di Restu - Mercedes).
Wittmann moc dobře věděl, že když odpočítá Rockenfellera a Müllera, kteří ještě museli do boxů, tak páté místo mu bude pohodlně stačit k zisku titulu. Pak se dvakrát ještě velmi opatrně pokusil předjet di Restu ve Spitzkehre. Skot se mu ale ubránil. Když zajeli k mechanikům také Rockenfeller a Müller, tak byl najenou Vietoris druhý, di Resta třetí a pohodlné čtvrté místo patřilo Wittmannovi. Blomqvist se propadl ještě za značkové kolegy Martina a Tima Glocka.
V cíli byl tedy nakonec první Mortara o 3,0 vteřiny před Vietorisem. Třetí byl di Resta, ten předvedl moc pěknou jízdu, když do závodu startoval až z 18. místa. Wittmann se svým BMW M4 DTM týmu RMG BMW dojel čtvrtý. Titul tak získal před Mortarou o čtyři body. Dále pak následovali jezdci BMW - Glock, Martin a Blomqvist. Osmý byl Green, devátý Wickens a poslední bod získal ve svém posledním závodu v DTM Tomczyk.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Miguel Molina vyhrál první závod závěrečného víkendu DTM 2016 na Hockenheimringu. Hlavním příběhem závodu ale byla stíhací jízda Edoardo Mortary, který se probojoval z 8. místa až na 3., čímž si uchoval naději na titul. Ital do závodu startoval s mankem 14 bodů na Marco Wittmanna. Ten byl v 7. kole puštěn svým týmovým kolegou, Antonio Felixem da Costou na 2. místo. To znamenalo, že Mortara musí dokončit v TOP6, aby se o titulu rozhodlo až v neděli.
Mortara zvolil ze začátku vyčkávací taktiku, když pošetřil svoje DRS (jezdci jej mohou použít pouze v polovině kol závodu). Zástupce Audi byl tak ještě v 15. kole tohoto 27 kolového závodu na 8. místě. Před ním jel Timo Glock, který naznačil v 16. kole útok ve Spitzkehre na Augusto Farfuse. Následně se stáhl, jenže toho využil Mortara a bývalého pilota F1 předjel. V dalším kole Edoardo na rovince před Spitzkehre předjel Augusta Farfuse a dostal se na 6. místo.
Na 5. místo jej velmi rychle pustil Mike Rockenfeller v Audi. Mortara tak byl pátý a před ním jel Tom Blomqvist na BMW, které dnes bylo velmi silné. Edoardo opět zaútočil na rovince před Spitzkehre a s pomocí DRS se přes BMW M4 DTM přehnal a poskočil již na 4. místo. Dvě a půl kola před cílem Mortara předvedl nádherný manévr, když "přebrzdil" v nájezdu do Spitzkehre Da Costu. Jen tesně netrefil Wittmanna, který byl těsně před ním - manévr mu opravdu vyšel na milimetry.
Miguel Molina po celou dobu kontroloval závod a jel na čele s náskokem. V závěru sice trošku ztratil, což mohlo vzbudit dohady, jestli se nepokusí Wittmanna v závěru brzdit, ale nakonec vyhrál o 1,6s. Wittmann tak dojel druhý těsně před finišujícím Mortarou. Zítra se tedy rozhodne o titulu mezi dvojicí Wittmann a Mortara. Mistr DTM z roku 2014 má náskok 17 bodů.
Za Da Costou a Rockenfellerem na skvělém 6. místě dojel do cíle René Rast. Ten na Hockenheimu nahrazuje Mattiase Ekströma, který bojuje o tomto víkendu o titul v MS v rallycrossu. Rast jel svůj teprve druhý závod DTM. René navíc v první polovině závodu skvěle bránil zezadu Mortaru před dotírajícími jezdci. Sedmé místo získal Glock, za ním byl Green, který tak definitivně přišel o šanci na titul. Dnes bodoval jediný Mercedes, Paul di Resta dojel do cíle na 9. příčce.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?