HOCKENHEIMRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM dospělo do svého finále, ve kterém se bude rozhodovat o titulu mezi jezdcem značky BMW, Marco Wittmannem, a jezdcem značky Audi, Edoardo Mortarou. V lepší pozici přijíždí do Německa Wittmann, který má náskok 14 bodů a navíc jsou vozy BMW M4 DTM pro německý závod výrazně lehčí (BMW - 1 117,5 kg vs AUDI - 1 125,0 kg). Jak souboj o titul dopadne se dozvíte v tomto článku.
Nedělní závod:Edoardo Mortara získal senzační vítězství na finálovém závodu letošního ročníku DTM na německém Hockenheimringu. I to Italovi ale nestačilo na to, aby zabránil Marco Wittmannovi v zisku druhého titulu mistra DTM. Mortara do závodu startoval ze šestého místa, po startu se ale propadl na sedmé místo, které držel v první zatáčce. Během úvodních šesti kol závodu se ale probojoval do čela závodu. António Félix da Costa, který do závodu startoval z prvního místa, vedl před Garym Paffettem na Mercedesu. Jejich souboj z prvních kol ale skončil v Mercedes Aréně ve 4. kole závodu.
Brit na Mercedesu byl těsně za BMW Portugalce, kterého v sérii příští rok už neuvidíme, pak jej ale po kontaktu roztočil. Za to dostal Paffett drive through penalizaci. Do čela se tou dobou dostal na krátko Wittmann, druhý byl Mortara, který během úvodních dvou kol předjel Roberta Wickense, Maxime Martina a Toma Blomqvista.
Vedení Wittmanna trvalo jen půl kola, když jej Mortara ve Spitzkehre přinutil k obrannému manévru na vnitřku a pak jej na výjezdu z této zatáčky podjel a dostal se do vedení. Ital si pak před Němcem vybudoval 6,5 vteřinové vedení před tím, než oba ve stejném kole zajeli do boxů. To se psalo 23. kolo z 39 kol závodu. Po výjezdu z boxů byl Wittmann za Mortarou o 5,1 vteřiny. Propadl se ale na sedmé místo za Audi jezdců Mike Rockenfellera a Nico Müllera, kteří ještě nestavěli, a další jezdce, kteří naopak zastavili dříve (Christiana Vietorise - Mercedes, Toma Blomqvista - BMW a Paula di Restu - Mercedes).
Wittmann moc dobře věděl, že když odpočítá Rockenfellera a Müllera, kteří ještě museli do boxů, tak páté místo mu bude pohodlně stačit k zisku titulu. Pak se dvakrát ještě velmi opatrně pokusil předjet di Restu ve Spitzkehre. Skot se mu ale ubránil. Když zajeli k mechanikům také Rockenfeller a Müller, tak byl najenou Vietoris druhý, di Resta třetí a pohodlné čtvrté místo patřilo Wittmannovi. Blomqvist se propadl ještě za značkové kolegy Martina a Tima Glocka.
V cíli byl tedy nakonec první Mortara o 3,0 vteřiny před Vietorisem. Třetí byl di Resta, ten předvedl moc pěknou jízdu, když do závodu startoval až z 18. místa. Wittmann se svým BMW M4 DTM týmu RMG BMW dojel čtvrtý. Titul tak získal před Mortarou o čtyři body. Dále pak následovali jezdci BMW - Glock, Martin a Blomqvist. Osmý byl Green, devátý Wickens a poslední bod získal ve svém posledním závodu v DTM Tomczyk.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Miguel Molina vyhrál první závod závěrečného víkendu DTM 2016 na Hockenheimringu. Hlavním příběhem závodu ale byla stíhací jízda Edoardo Mortary, který se probojoval z 8. místa až na 3., čímž si uchoval naději na titul. Ital do závodu startoval s mankem 14 bodů na Marco Wittmanna. Ten byl v 7. kole puštěn svým týmovým kolegou, Antonio Felixem da Costou na 2. místo. To znamenalo, že Mortara musí dokončit v TOP6, aby se o titulu rozhodlo až v neděli.
Mortara zvolil ze začátku vyčkávací taktiku, když pošetřil svoje DRS (jezdci jej mohou použít pouze v polovině kol závodu). Zástupce Audi byl tak ještě v 15. kole tohoto 27 kolového závodu na 8. místě. Před ním jel Timo Glock, který naznačil v 16. kole útok ve Spitzkehre na Augusto Farfuse. Následně se stáhl, jenže toho využil Mortara a bývalého pilota F1 předjel. V dalším kole Edoardo na rovince před Spitzkehre předjel Augusta Farfuse a dostal se na 6. místo.
Na 5. místo jej velmi rychle pustil Mike Rockenfeller v Audi. Mortara tak byl pátý a před ním jel Tom Blomqvist na BMW, které dnes bylo velmi silné. Edoardo opět zaútočil na rovince před Spitzkehre a s pomocí DRS se přes BMW M4 DTM přehnal a poskočil již na 4. místo. Dvě a půl kola před cílem Mortara předvedl nádherný manévr, když "přebrzdil" v nájezdu do Spitzkehre Da Costu. Jen tesně netrefil Wittmanna, který byl těsně před ním - manévr mu opravdu vyšel na milimetry.
Miguel Molina po celou dobu kontroloval závod a jel na čele s náskokem. V závěru sice trošku ztratil, což mohlo vzbudit dohady, jestli se nepokusí Wittmanna v závěru brzdit, ale nakonec vyhrál o 1,6s. Wittmann tak dojel druhý těsně před finišujícím Mortarou. Zítra se tedy rozhodne o titulu mezi dvojicí Wittmann a Mortara. Mistr DTM z roku 2014 má náskok 17 bodů.
Za Da Costou a Rockenfellerem na skvělém 6. místě dojel do cíle René Rast. Ten na Hockenheimu nahrazuje Mattiase Ekströma, který bojuje o tomto víkendu o titul v MS v rallycrossu. Rast jel svůj teprve druhý závod DTM. René navíc v první polovině závodu skvěle bránil zezadu Mortaru před dotírajícími jezdci. Sedmé místo získal Glock, za ním byl Green, který tak definitivně přišel o šanci na titul. Dnes bodoval jediný Mercedes, Paul di Resta dojel do cíle na 9. příčce.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?