HOCKENHEIMRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM dospělo do svého finále, ve kterém se bude rozhodovat o titulu mezi jezdcem značky BMW, Marco Wittmannem, a jezdcem značky Audi, Edoardo Mortarou. V lepší pozici přijíždí do Německa Wittmann, který má náskok 14 bodů a navíc jsou vozy BMW M4 DTM pro německý závod výrazně lehčí (BMW - 1 117,5 kg vs AUDI - 1 125,0 kg). Jak souboj o titul dopadne se dozvíte v tomto článku.
Nedělní závod:Edoardo Mortara získal senzační vítězství na finálovém závodu letošního ročníku DTM na německém Hockenheimringu. I to Italovi ale nestačilo na to, aby zabránil Marco Wittmannovi v zisku druhého titulu mistra DTM. Mortara do závodu startoval ze šestého místa, po startu se ale propadl na sedmé místo, které držel v první zatáčce. Během úvodních šesti kol závodu se ale probojoval do čela závodu. António Félix da Costa, který do závodu startoval z prvního místa, vedl před Garym Paffettem na Mercedesu. Jejich souboj z prvních kol ale skončil v Mercedes Aréně ve 4. kole závodu.
Brit na Mercedesu byl těsně za BMW Portugalce, kterého v sérii příští rok už neuvidíme, pak jej ale po kontaktu roztočil. Za to dostal Paffett drive through penalizaci. Do čela se tou dobou dostal na krátko Wittmann, druhý byl Mortara, který během úvodních dvou kol předjel Roberta Wickense, Maxime Martina a Toma Blomqvista.
Vedení Wittmanna trvalo jen půl kola, když jej Mortara ve Spitzkehre přinutil k obrannému manévru na vnitřku a pak jej na výjezdu z této zatáčky podjel a dostal se do vedení. Ital si pak před Němcem vybudoval 6,5 vteřinové vedení před tím, než oba ve stejném kole zajeli do boxů. To se psalo 23. kolo z 39 kol závodu. Po výjezdu z boxů byl Wittmann za Mortarou o 5,1 vteřiny. Propadl se ale na sedmé místo za Audi jezdců Mike Rockenfellera a Nico Müllera, kteří ještě nestavěli, a další jezdce, kteří naopak zastavili dříve (Christiana Vietorise - Mercedes, Toma Blomqvista - BMW a Paula di Restu - Mercedes).
Wittmann moc dobře věděl, že když odpočítá Rockenfellera a Müllera, kteří ještě museli do boxů, tak páté místo mu bude pohodlně stačit k zisku titulu. Pak se dvakrát ještě velmi opatrně pokusil předjet di Restu ve Spitzkehre. Skot se mu ale ubránil. Když zajeli k mechanikům také Rockenfeller a Müller, tak byl najenou Vietoris druhý, di Resta třetí a pohodlné čtvrté místo patřilo Wittmannovi. Blomqvist se propadl ještě za značkové kolegy Martina a Tima Glocka.
V cíli byl tedy nakonec první Mortara o 3,0 vteřiny před Vietorisem. Třetí byl di Resta, ten předvedl moc pěknou jízdu, když do závodu startoval až z 18. místa. Wittmann se svým BMW M4 DTM týmu RMG BMW dojel čtvrtý. Titul tak získal před Mortarou o čtyři body. Dále pak následovali jezdci BMW - Glock, Martin a Blomqvist. Osmý byl Green, devátý Wickens a poslední bod získal ve svém posledním závodu v DTM Tomczyk.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Miguel Molina vyhrál první závod závěrečného víkendu DTM 2016 na Hockenheimringu. Hlavním příběhem závodu ale byla stíhací jízda Edoardo Mortary, který se probojoval z 8. místa až na 3., čímž si uchoval naději na titul. Ital do závodu startoval s mankem 14 bodů na Marco Wittmanna. Ten byl v 7. kole puštěn svým týmovým kolegou, Antonio Felixem da Costou na 2. místo. To znamenalo, že Mortara musí dokončit v TOP6, aby se o titulu rozhodlo až v neděli.
Mortara zvolil ze začátku vyčkávací taktiku, když pošetřil svoje DRS (jezdci jej mohou použít pouze v polovině kol závodu). Zástupce Audi byl tak ještě v 15. kole tohoto 27 kolového závodu na 8. místě. Před ním jel Timo Glock, který naznačil v 16. kole útok ve Spitzkehre na Augusto Farfuse. Následně se stáhl, jenže toho využil Mortara a bývalého pilota F1 předjel. V dalším kole Edoardo na rovince před Spitzkehre předjel Augusta Farfuse a dostal se na 6. místo.
Na 5. místo jej velmi rychle pustil Mike Rockenfeller v Audi. Mortara tak byl pátý a před ním jel Tom Blomqvist na BMW, které dnes bylo velmi silné. Edoardo opět zaútočil na rovince před Spitzkehre a s pomocí DRS se přes BMW M4 DTM přehnal a poskočil již na 4. místo. Dvě a půl kola před cílem Mortara předvedl nádherný manévr, když "přebrzdil" v nájezdu do Spitzkehre Da Costu. Jen tesně netrefil Wittmanna, který byl těsně před ním - manévr mu opravdu vyšel na milimetry.
Miguel Molina po celou dobu kontroloval závod a jel na čele s náskokem. V závěru sice trošku ztratil, což mohlo vzbudit dohady, jestli se nepokusí Wittmanna v závěru brzdit, ale nakonec vyhrál o 1,6s. Wittmann tak dojel druhý těsně před finišujícím Mortarou. Zítra se tedy rozhodne o titulu mezi dvojicí Wittmann a Mortara. Mistr DTM z roku 2014 má náskok 17 bodů.
Za Da Costou a Rockenfellerem na skvělém 6. místě dojel do cíle René Rast. Ten na Hockenheimu nahrazuje Mattiase Ekströma, který bojuje o tomto víkendu o titul v MS v rallycrossu. Rast jel svůj teprve druhý závod DTM. René navíc v první polovině závodu skvěle bránil zezadu Mortaru před dotírajícími jezdci. Sedmé místo získal Glock, za ním byl Green, který tak definitivně přišel o šanci na titul. Dnes bodoval jediný Mercedes, Paul di Resta dojel do cíle na 9. příčce.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.