HOCKENHEIMRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM dospělo do svého finále, ve kterém se bude rozhodovat o titulu mezi jezdcem značky BMW, Marco Wittmannem, a jezdcem značky Audi, Edoardo Mortarou. V lepší pozici přijíždí do Německa Wittmann, který má náskok 14 bodů a navíc jsou vozy BMW M4 DTM pro německý závod výrazně lehčí (BMW - 1 117,5 kg vs AUDI - 1 125,0 kg). Jak souboj o titul dopadne se dozvíte v tomto článku.
Nedělní závod:Edoardo Mortara získal senzační vítězství na finálovém závodu letošního ročníku DTM na německém Hockenheimringu. I to Italovi ale nestačilo na to, aby zabránil Marco Wittmannovi v zisku druhého titulu mistra DTM. Mortara do závodu startoval ze šestého místa, po startu se ale propadl na sedmé místo, které držel v první zatáčce. Během úvodních šesti kol závodu se ale probojoval do čela závodu. António Félix da Costa, který do závodu startoval z prvního místa, vedl před Garym Paffettem na Mercedesu. Jejich souboj z prvních kol ale skončil v Mercedes Aréně ve 4. kole závodu.
Brit na Mercedesu byl těsně za BMW Portugalce, kterého v sérii příští rok už neuvidíme, pak jej ale po kontaktu roztočil. Za to dostal Paffett drive through penalizaci. Do čela se tou dobou dostal na krátko Wittmann, druhý byl Mortara, který během úvodních dvou kol předjel Roberta Wickense, Maxime Martina a Toma Blomqvista.
Vedení Wittmanna trvalo jen půl kola, když jej Mortara ve Spitzkehre přinutil k obrannému manévru na vnitřku a pak jej na výjezdu z této zatáčky podjel a dostal se do vedení. Ital si pak před Němcem vybudoval 6,5 vteřinové vedení před tím, než oba ve stejném kole zajeli do boxů. To se psalo 23. kolo z 39 kol závodu. Po výjezdu z boxů byl Wittmann za Mortarou o 5,1 vteřiny. Propadl se ale na sedmé místo za Audi jezdců Mike Rockenfellera a Nico Müllera, kteří ještě nestavěli, a další jezdce, kteří naopak zastavili dříve (Christiana Vietorise - Mercedes, Toma Blomqvista - BMW a Paula di Restu - Mercedes).
Wittmann moc dobře věděl, že když odpočítá Rockenfellera a Müllera, kteří ještě museli do boxů, tak páté místo mu bude pohodlně stačit k zisku titulu. Pak se dvakrát ještě velmi opatrně pokusil předjet di Restu ve Spitzkehre. Skot se mu ale ubránil. Když zajeli k mechanikům také Rockenfeller a Müller, tak byl najenou Vietoris druhý, di Resta třetí a pohodlné čtvrté místo patřilo Wittmannovi. Blomqvist se propadl ještě za značkové kolegy Martina a Tima Glocka.
V cíli byl tedy nakonec první Mortara o 3,0 vteřiny před Vietorisem. Třetí byl di Resta, ten předvedl moc pěknou jízdu, když do závodu startoval až z 18. místa. Wittmann se svým BMW M4 DTM týmu RMG BMW dojel čtvrtý. Titul tak získal před Mortarou o čtyři body. Dále pak následovali jezdci BMW - Glock, Martin a Blomqvist. Osmý byl Green, devátý Wickens a poslední bod získal ve svém posledním závodu v DTM Tomczyk.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Miguel Molina vyhrál první závod závěrečného víkendu DTM 2016 na Hockenheimringu. Hlavním příběhem závodu ale byla stíhací jízda Edoardo Mortary, který se probojoval z 8. místa až na 3., čímž si uchoval naději na titul. Ital do závodu startoval s mankem 14 bodů na Marco Wittmanna. Ten byl v 7. kole puštěn svým týmovým kolegou, Antonio Felixem da Costou na 2. místo. To znamenalo, že Mortara musí dokončit v TOP6, aby se o titulu rozhodlo až v neděli.
Mortara zvolil ze začátku vyčkávací taktiku, když pošetřil svoje DRS (jezdci jej mohou použít pouze v polovině kol závodu). Zástupce Audi byl tak ještě v 15. kole tohoto 27 kolového závodu na 8. místě. Před ním jel Timo Glock, který naznačil v 16. kole útok ve Spitzkehre na Augusto Farfuse. Následně se stáhl, jenže toho využil Mortara a bývalého pilota F1 předjel. V dalším kole Edoardo na rovince před Spitzkehre předjel Augusta Farfuse a dostal se na 6. místo.
Na 5. místo jej velmi rychle pustil Mike Rockenfeller v Audi. Mortara tak byl pátý a před ním jel Tom Blomqvist na BMW, které dnes bylo velmi silné. Edoardo opět zaútočil na rovince před Spitzkehre a s pomocí DRS se přes BMW M4 DTM přehnal a poskočil již na 4. místo. Dvě a půl kola před cílem Mortara předvedl nádherný manévr, když "přebrzdil" v nájezdu do Spitzkehre Da Costu. Jen tesně netrefil Wittmanna, který byl těsně před ním - manévr mu opravdu vyšel na milimetry.
Miguel Molina po celou dobu kontroloval závod a jel na čele s náskokem. V závěru sice trošku ztratil, což mohlo vzbudit dohady, jestli se nepokusí Wittmanna v závěru brzdit, ale nakonec vyhrál o 1,6s. Wittmann tak dojel druhý těsně před finišujícím Mortarou. Zítra se tedy rozhodne o titulu mezi dvojicí Wittmann a Mortara. Mistr DTM z roku 2014 má náskok 17 bodů.
Za Da Costou a Rockenfellerem na skvělém 6. místě dojel do cíle René Rast. Ten na Hockenheimu nahrazuje Mattiase Ekströma, který bojuje o tomto víkendu o titul v MS v rallycrossu. Rast jel svůj teprve druhý závod DTM. René navíc v první polovině závodu skvěle bránil zezadu Mortaru před dotírajícími jezdci. Sedmé místo získal Glock, za ním byl Green, který tak definitivně přišel o šanci na titul. Dnes bodoval jediný Mercedes, Paul di Resta dojel do cíle na 9. příčce.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.