HOCKENHEIMRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM dospělo do svého finále, ve kterém se bude rozhodovat o titulu mezi jezdcem značky BMW, Marco Wittmannem, a jezdcem značky Audi, Edoardo Mortarou. V lepší pozici přijíždí do Německa Wittmann, který má náskok 14 bodů a navíc jsou vozy BMW M4 DTM pro německý závod výrazně lehčí (BMW - 1 117,5 kg vs AUDI - 1 125,0 kg). Jak souboj o titul dopadne se dozvíte v tomto článku.
Nedělní závod:Edoardo Mortara získal senzační vítězství na finálovém závodu letošního ročníku DTM na německém Hockenheimringu. I to Italovi ale nestačilo na to, aby zabránil Marco Wittmannovi v zisku druhého titulu mistra DTM. Mortara do závodu startoval ze šestého místa, po startu se ale propadl na sedmé místo, které držel v první zatáčce. Během úvodních šesti kol závodu se ale probojoval do čela závodu. António Félix da Costa, který do závodu startoval z prvního místa, vedl před Garym Paffettem na Mercedesu. Jejich souboj z prvních kol ale skončil v Mercedes Aréně ve 4. kole závodu.
Brit na Mercedesu byl těsně za BMW Portugalce, kterého v sérii příští rok už neuvidíme, pak jej ale po kontaktu roztočil. Za to dostal Paffett drive through penalizaci. Do čela se tou dobou dostal na krátko Wittmann, druhý byl Mortara, který během úvodních dvou kol předjel Roberta Wickense, Maxime Martina a Toma Blomqvista.
Vedení Wittmanna trvalo jen půl kola, když jej Mortara ve Spitzkehre přinutil k obrannému manévru na vnitřku a pak jej na výjezdu z této zatáčky podjel a dostal se do vedení. Ital si pak před Němcem vybudoval 6,5 vteřinové vedení před tím, než oba ve stejném kole zajeli do boxů. To se psalo 23. kolo z 39 kol závodu. Po výjezdu z boxů byl Wittmann za Mortarou o 5,1 vteřiny. Propadl se ale na sedmé místo za Audi jezdců Mike Rockenfellera a Nico Müllera, kteří ještě nestavěli, a další jezdce, kteří naopak zastavili dříve (Christiana Vietorise - Mercedes, Toma Blomqvista - BMW a Paula di Restu - Mercedes).
Wittmann moc dobře věděl, že když odpočítá Rockenfellera a Müllera, kteří ještě museli do boxů, tak páté místo mu bude pohodlně stačit k zisku titulu. Pak se dvakrát ještě velmi opatrně pokusil předjet di Restu ve Spitzkehre. Skot se mu ale ubránil. Když zajeli k mechanikům také Rockenfeller a Müller, tak byl najenou Vietoris druhý, di Resta třetí a pohodlné čtvrté místo patřilo Wittmannovi. Blomqvist se propadl ještě za značkové kolegy Martina a Tima Glocka.
V cíli byl tedy nakonec první Mortara o 3,0 vteřiny před Vietorisem. Třetí byl di Resta, ten předvedl moc pěknou jízdu, když do závodu startoval až z 18. místa. Wittmann se svým BMW M4 DTM týmu RMG BMW dojel čtvrtý. Titul tak získal před Mortarou o čtyři body. Dále pak následovali jezdci BMW - Glock, Martin a Blomqvist. Osmý byl Green, devátý Wickens a poslední bod získal ve svém posledním závodu v DTM Tomczyk.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Miguel Molina vyhrál první závod závěrečného víkendu DTM 2016 na Hockenheimringu. Hlavním příběhem závodu ale byla stíhací jízda Edoardo Mortary, který se probojoval z 8. místa až na 3., čímž si uchoval naději na titul. Ital do závodu startoval s mankem 14 bodů na Marco Wittmanna. Ten byl v 7. kole puštěn svým týmovým kolegou, Antonio Felixem da Costou na 2. místo. To znamenalo, že Mortara musí dokončit v TOP6, aby se o titulu rozhodlo až v neděli.
Mortara zvolil ze začátku vyčkávací taktiku, když pošetřil svoje DRS (jezdci jej mohou použít pouze v polovině kol závodu). Zástupce Audi byl tak ještě v 15. kole tohoto 27 kolového závodu na 8. místě. Před ním jel Timo Glock, který naznačil v 16. kole útok ve Spitzkehre na Augusto Farfuse. Následně se stáhl, jenže toho využil Mortara a bývalého pilota F1 předjel. V dalším kole Edoardo na rovince před Spitzkehre předjel Augusta Farfuse a dostal se na 6. místo.
Na 5. místo jej velmi rychle pustil Mike Rockenfeller v Audi. Mortara tak byl pátý a před ním jel Tom Blomqvist na BMW, které dnes bylo velmi silné. Edoardo opět zaútočil na rovince před Spitzkehre a s pomocí DRS se přes BMW M4 DTM přehnal a poskočil již na 4. místo. Dvě a půl kola před cílem Mortara předvedl nádherný manévr, když "přebrzdil" v nájezdu do Spitzkehre Da Costu. Jen tesně netrefil Wittmanna, který byl těsně před ním - manévr mu opravdu vyšel na milimetry.
Miguel Molina po celou dobu kontroloval závod a jel na čele s náskokem. V závěru sice trošku ztratil, což mohlo vzbudit dohady, jestli se nepokusí Wittmanna v závěru brzdit, ale nakonec vyhrál o 1,6s. Wittmann tak dojel druhý těsně před finišujícím Mortarou. Zítra se tedy rozhodne o titulu mezi dvojicí Wittmann a Mortara. Mistr DTM z roku 2014 má náskok 17 bodů.
Za Da Costou a Rockenfellerem na skvělém 6. místě dojel do cíle René Rast. Ten na Hockenheimu nahrazuje Mattiase Ekströma, který bojuje o tomto víkendu o titul v MS v rallycrossu. Rast jel svůj teprve druhý závod DTM. René navíc v první polovině závodu skvěle bránil zezadu Mortaru před dotírajícími jezdci. Sedmé místo získal Glock, za ním byl Green, který tak definitivně přišel o šanci na titul. Dnes bodoval jediný Mercedes, Paul di Resta dojel do cíle na 9. příčce.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?