Čelní jezdec Audi, Edoardo Mortara, má zřejmě namířeno z Ingolstadtu do Stuttgartu. Itala ve službách Audi zřejmě čeká poslední závodní víkend v RS5 DTM, od příští sezony by měl usedat do Mercedesu.
Zprávy o přestupu Edoardo Mortary k Mercedesu se zdají být stále jasnější. Ital, který momentálně drží druhou příčku v tabulce jezdců a má šanci zabojovat o titul, teď poprvé naznačil možný odchod k Mercedesu: "Ze spousty důvodu bude pro mě tento víkend něčím speciálním. Chci si ho jednoduše užít," řekl Edoardo Mortara před závěrečným víkendem na Hockenheimringu.
Mortara zveřejnil fotku, na které se zamyšleně dívá na svoji Audi RS5 DTM. K tomu se přidal také jeho značkový kolega, Mattias Ekström: "Přeji ti hodně štěstí. Vím, že je to pro tebe speciální víkend," napsal Švéd komentář po fotku Itala na Instagramu. Mortara pod komentář Ekströma napsal: "Naše vzájemná setkání už nebudou taková." Tím Ital jasně naznačil, že opouští Audi. Například podle německého 'Motorsport-Total.com' se o možném přestupu Mortary mluví stále hlasitěji už několik týdnů. Už na začátku minulého měsíce byli někteří odpovědní členové týmu Audi v interní komunikaci na nový příchod pro příští sezonu DTM.
Mortara s Audi jezdí od roku 2011. V dosavadních 74 závodech dokázal získat 7 vítězství pro značku z Ingolstadtu. Naposledy si vzpomínáme na přestup jezdce jedné značky k jiné v DTM před třemi lety. Jamie Green, který je aktuálně druhým nejlépe postaveným Audi, tehdy přešel od sezony 2013 od Mercedesu k Audi. U stuttgartských přitom předtím strávil osm sezon. Brit by měl mít svoje místo pro rok 2017 u Audi jisté.
Pokud by navíc pro příští sezonu opravdu došlo k tomu, že každá značka nasadí jen šest aut, a k Mercedesu opravdu zamíří Mortara, tak by v týmu HWA bylo opravdu těsno. Pro aktuálních osm pilotů by zbylo už jen pět volných sedaček. "Nemůžeme nic potvrdit. Vždy jsem říkal, že chceme sezonu přivést až do konce," řekl týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, pro 'Sport1'. "Do konce sezony jsou ještě dva závody, pak si popřemýšlíme o všech jezdeckých otázkách. Nikdy jsem nepopíral, že Edo je skvělým závodním jezdcem. A tak to pro tuto chvíli necháme."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?