Čelní jezdec Audi, Edoardo Mortara, má zřejmě namířeno z Ingolstadtu do Stuttgartu. Itala ve službách Audi zřejmě čeká poslední závodní víkend v RS5 DTM, od příští sezony by měl usedat do Mercedesu.
Zprávy o přestupu Edoardo Mortary k Mercedesu se zdají být stále jasnější. Ital, který momentálně drží druhou příčku v tabulce jezdců a má šanci zabojovat o titul, teď poprvé naznačil možný odchod k Mercedesu: "Ze spousty důvodu bude pro mě tento víkend něčím speciálním. Chci si ho jednoduše užít," řekl Edoardo Mortara před závěrečným víkendem na Hockenheimringu.
Mortara zveřejnil fotku, na které se zamyšleně dívá na svoji Audi RS5 DTM. K tomu se přidal také jeho značkový kolega, Mattias Ekström: "Přeji ti hodně štěstí. Vím, že je to pro tebe speciální víkend," napsal Švéd komentář po fotku Itala na Instagramu. Mortara pod komentář Ekströma napsal: "Naše vzájemná setkání už nebudou taková." Tím Ital jasně naznačil, že opouští Audi. Například podle německého 'Motorsport-Total.com' se o možném přestupu Mortary mluví stále hlasitěji už několik týdnů. Už na začátku minulého měsíce byli někteří odpovědní členové týmu Audi v interní komunikaci na nový příchod pro příští sezonu DTM.
Mortara s Audi jezdí od roku 2011. V dosavadních 74 závodech dokázal získat 7 vítězství pro značku z Ingolstadtu. Naposledy si vzpomínáme na přestup jezdce jedné značky k jiné v DTM před třemi lety. Jamie Green, který je aktuálně druhým nejlépe postaveným Audi, tehdy přešel od sezony 2013 od Mercedesu k Audi. U stuttgartských přitom předtím strávil osm sezon. Brit by měl mít svoje místo pro rok 2017 u Audi jisté.
Pokud by navíc pro příští sezonu opravdu došlo k tomu, že každá značka nasadí jen šest aut, a k Mercedesu opravdu zamíří Mortara, tak by v týmu HWA bylo opravdu těsno. Pro aktuálních osm pilotů by zbylo už jen pět volných sedaček. "Nemůžeme nic potvrdit. Vždy jsem říkal, že chceme sezonu přivést až do konce," řekl týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, pro 'Sport1'. "Do konce sezony jsou ještě dva závody, pak si popřemýšlíme o všech jezdeckých otázkách. Nikdy jsem nepopíral, že Edo je skvělým závodním jezdcem. A tak to pro tuto chvíli necháme."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.