Mortara údajně opouští Audi, kam míří?

Edoardo Mortara v rozhovoru s šéfem Audi pro motorsport, Dr. Wolfgangem Ullrichem
Edoardo Mortara v rozhovoru s šéfem Audi pro motorsport, Dr. Wolfgangem Ullrichem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 9. října 2016 10:40
Sdílej:

Čelní jezdec Audi, Edoardo Mortara, má zřejmě namířeno z Ingolstadtu do Stuttgartu. Itala ve službách Audi zřejmě čeká poslední závodní víkend v RS5 DTM, od příští sezony by měl usedat do Mercedesu.

Zprávy o přestupu Edoardo Mortary k Mercedesu se zdají být stále jasnější. Ital, který momentálně drží druhou příčku v tabulce jezdců a má šanci zabojovat o titul, teď poprvé naznačil možný odchod k Mercedesu: "Ze spousty důvodu bude pro mě tento víkend něčím speciálním. Chci si ho jednoduše užít," řekl Edoardo Mortara před závěrečným víkendem na Hockenheimringu.

Mortara zveřejnil fotku, na které se zamyšleně dívá na svoji Audi RS5 DTM. K tomu se přidal také jeho značkový kolega, Mattias Ekström: "Přeji ti hodně štěstí. Vím, že je to pro tebe speciální víkend," napsal Švéd komentář po fotku Itala na Instagramu. Mortara pod komentář Ekströma napsal: "Naše vzájemná setkání už nebudou taková." Tím Ital jasně naznačil, že opouští Audi. Například podle německého 'Motorsport-Total.com' se o možném přestupu Mortary mluví stále hlasitěji už několik týdnů. Už na začátku minulého měsíce byli někteří odpovědní členové týmu Audi v interní komunikaci na nový příchod pro příští sezonu DTM. 

Mortara s Audi jezdí od roku 2011. V dosavadních 74 závodech dokázal získat 7 vítězství pro značku z Ingolstadtu. Naposledy si vzpomínáme na přestup jezdce jedné značky k jiné v DTM před třemi lety. Jamie Green, který je aktuálně druhým nejlépe postaveným Audi, tehdy přešel od sezony 2013 od Mercedesu k Audi. U stuttgartských přitom předtím strávil osm sezon. Brit by měl mít svoje místo pro rok 2017 u Audi jisté. 

Pokud by navíc pro příští sezonu opravdu došlo k tomu, že každá značka nasadí jen šest aut, a k Mercedesu opravdu zamíří Mortara, tak by v týmu HWA bylo opravdu těsno. Pro aktuálních osm pilotů by zbylo už jen pět volných sedaček. "Nemůžeme nic potvrdit. Vždy jsem říkal, že chceme sezonu přivést až do konce," řekl týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, pro 'Sport1'. "Do konce sezony jsou ještě dva závody, pak si popřemýšlíme o všech jezdeckých otázkách. Nikdy jsem nepopíral, že Edo je skvělým závodním jezdcem. A tak to pro tuto chvíli necháme."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.