Čelní jezdec Audi, Edoardo Mortara, má zřejmě namířeno z Ingolstadtu do Stuttgartu. Itala ve službách Audi zřejmě čeká poslední závodní víkend v RS5 DTM, od příští sezony by měl usedat do Mercedesu.
Zprávy o přestupu Edoardo Mortary k Mercedesu se zdají být stále jasnější. Ital, který momentálně drží druhou příčku v tabulce jezdců a má šanci zabojovat o titul, teď poprvé naznačil možný odchod k Mercedesu: "Ze spousty důvodu bude pro mě tento víkend něčím speciálním. Chci si ho jednoduše užít," řekl Edoardo Mortara před závěrečným víkendem na Hockenheimringu.
Mortara zveřejnil fotku, na které se zamyšleně dívá na svoji Audi RS5 DTM. K tomu se přidal také jeho značkový kolega, Mattias Ekström: "Přeji ti hodně štěstí. Vím, že je to pro tebe speciální víkend," napsal Švéd komentář po fotku Itala na Instagramu. Mortara pod komentář Ekströma napsal: "Naše vzájemná setkání už nebudou taková." Tím Ital jasně naznačil, že opouští Audi. Například podle německého 'Motorsport-Total.com' se o možném přestupu Mortary mluví stále hlasitěji už několik týdnů. Už na začátku minulého měsíce byli někteří odpovědní členové týmu Audi v interní komunikaci na nový příchod pro příští sezonu DTM.
Mortara s Audi jezdí od roku 2011. V dosavadních 74 závodech dokázal získat 7 vítězství pro značku z Ingolstadtu. Naposledy si vzpomínáme na přestup jezdce jedné značky k jiné v DTM před třemi lety. Jamie Green, který je aktuálně druhým nejlépe postaveným Audi, tehdy přešel od sezony 2013 od Mercedesu k Audi. U stuttgartských přitom předtím strávil osm sezon. Brit by měl mít svoje místo pro rok 2017 u Audi jisté.
Pokud by navíc pro příští sezonu opravdu došlo k tomu, že každá značka nasadí jen šest aut, a k Mercedesu opravdu zamíří Mortara, tak by v týmu HWA bylo opravdu těsno. Pro aktuálních osm pilotů by zbylo už jen pět volných sedaček. "Nemůžeme nic potvrdit. Vždy jsem říkal, že chceme sezonu přivést až do konce," řekl týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, pro 'Sport1'. "Do konce sezony jsou ještě dva závody, pak si popřemýšlíme o všech jezdeckých otázkách. Nikdy jsem nepopíral, že Edo je skvělým závodním jezdcem. A tak to pro tuto chvíli necháme."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?