HUNGARORING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM zavítalo o tomto víkendu na maďarský Hungaroring. Pro některé může jít o zajímavou volbu pro německé automobilky, které v šampionátu působí, avšak je třeba vidět fakt, že dvě z nich (Audi a Mercedes) mají v této zemi situovány své výrobní závody.
Nedělní závod:V neděli na Hungoringu získal poměrně přesvědčivé vítězství Mattias Ekström, když spolu na startu kolidovali dva uchazeči v boji o titul, Edoardo Mortara a Marco Wittmann. Jezdec týmu Audi Abt Sportsline vedl už od startu a podařilo se mu vypracovat si během úvodního stintu náskok na Adriena Tambaye. Švéd si vedení udržel i po zastávkách v boxech a získal tak svoje první vítězství od srpna 2015.
Hlavní událostí závodu byla ale kolize dvou uchazečů o titul, Marca Wittmanna na BMW a Edoardo Mortary na Audi. Zatímco Ekströmovi se podařil ze druhého místa na roštu dobrý start, tak Mortara z pole position zaváhal, protočil kola a dostal se tak pod tlak od Wittmanna. Němec do závodu startoval jako třetí.
Jezdec Audi vytlačil protivníka na BMW až na trávu, když se Marco snažil Edoarda objet vnějškem. Po pravé straně měl Mortara ale ještě Jamieho Greena, který také dobře odstartoval, takže neměl kam uhnout Wittmannovi, který se snažil dostat všechna čtyři kola zpět na asfalt. Mezi Italem na Audi a Němcem na BMW tak došlo ke kontaktu. Audi narazilo do pravé zadní části BMW, což BMW M4 poslalo do vpravo jedoucího Jamieho Greena. Pak se Wittmannovi podařilo tento divoký drift ukočírovat.
To Mortarovi umožilo dostat se krátce na druhé místo za Ekströma, který se snažil zpomalit, aby pustil uchazeče o titul z tábora Audi dopředu. Mortara se ale propadl polem, když si z incidentu s Wittmannem odnesl defekt. Vítěz sobotního závodu se tak propadl až na 21. místo, okolo kterého se neustále pohyboval před tím, než tři kola před koncem závodu musel odstoupit.
Mortara ale cestou s defektem do boxů dokázal zdržet většinu pole, což umožnilo Ekströmovi a Tambayovi se na čele osamostatnit. Nejbližším pronásledovatelem byl Dani Juncadella na Mercedesu Marco Wittmann, který měl za sebou smečku dalších kolegů na BMW. Během pit stop fáze se Tambay dokázal Ekströmovi přiblížit, když do boxů zamířil dříve. Švéd mu pak ale dokázal ujet a získal tak svoje první vítězství sezony 2016, když nadcházející závodní víkend na Hockenheimu zmešká kvůli snaze o zisk titulu ve World Rallycross Championship.
Z chaosu v úvodním kole vytěžil nejvíce Juncadella, který se dostal na 3. místo poté, co startoval z 11. místa na roštu. Španěl tak získal svoje první podium v DTM. Wittmann cílem projel na čtvrtém místě, když chvíli před cílem dokázal předjet António Félixe da Costu. Portugalec Němce předtím totiž předstihl v boxech. Výsledkem toho víkendu tak je, že Wittmann průběžně vede před Mortarou už o 26 bodů. A do konce sezony zbývá už je finálový závodní víkend, tedy dva samostatné závody. Pátý cílem tedy projel da Costa. Šestý byl Tom Blomqvist a sedmý Timo Glock. Osmý cílem projel Timo Scheider, který těsně před cílem předjelMaxime Martina.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Edoardo Mortara oživil své naděje na zisk titulu v DTM vítězstvím v sobotním závodu. Ital letos vyhrál již čtvrtý závod. Úspěchu v závodu předcházel zisk pole position v kvalifikaci. Jezdec Audi vedl od startu až do cíle, v němž se radoval z vítězství o 1,090s před svým týmovým kolegou Jamie Greenem.
Mortarovi vyšel parádně start a hned v úvodní metrech závodu si vytvořil menší náskok na Jamieho Greena, který uhájil svoji pozici před Miguelem Molinou. Green, který je v šampionátu po soboním závodu čtvrtý, jel po celou dobu ve stínu Mortary, čímž dokázal, že i jemu rychlost nechyběla. Brit však v závodu ani jednou nenaznačil, že by mohl zaútočit na Mortaru, který je největší nadějí Audi na zisk titulu. V závěrečných kolech naopak zvolnil.
Mortara tak v DTM slaví své 6. vítězství (v šampionátu jezdí od roku 2011). Na třetím místě dojel Miguel Molina, Audi tak připadlo kompletní podium. Velmi silný závod ingolstadtské značky stvrdil 4. místem Mike Rockenfeller. Pro něj jde po nepovedené sezoně o nejlepší výsledek roku.
Páté místo získal Nico Müller po předjetí značkového kolegy, Adriena Tambaye. Šlo o jedno z mála předjetí na trati, které jsme během závodu viděli. Audi tedy obsadilo prvních šest míst, čímž zasadilo BMW a Mercedesu značný úder. Nejlepší auto jiné značky bylo na sedmém místě BMW M4 týmu RMG v rukou Marco Wittmanna. Němec tedy opět perfektně "limitoval" škody.
Wittmannovi vyšel perfektně start, na kterém předjel Tima Scheidera, Mattiase Ekströma a Felixe Rosenqvista. Toto místo si následně udržel až do cíle a získal tak zaslouženě 6 bodů. Jeho náskok na čele v šampionátu klesl ze 33 bodů na 14. Do konce sezony již chybí pouze nedělní závod na Hungaroringu a víkend na Hockenheimringu.
Felix Rosenqvist byl konečně potvrzen až do konce sezony jako jezdec týmu ART Mercedes a hned se značce odměnil ziskem svého nejlepšího umístění v DTM, 8. místem. Jediná naděje Mercedesu v boji o titul, Robert Wickens, dojela na 10. místě, což bylo vzhledem ke startu ze 17. příčky maximum možného.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.