HUNGARORING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM zavítalo o tomto víkendu na maďarský Hungaroring. Pro některé může jít o zajímavou volbu pro německé automobilky, které v šampionátu působí, avšak je třeba vidět fakt, že dvě z nich (Audi a Mercedes) mají v této zemi situovány své výrobní závody.
Nedělní závod:V neděli na Hungoringu získal poměrně přesvědčivé vítězství Mattias Ekström, když spolu na startu kolidovali dva uchazeči v boji o titul, Edoardo Mortara a Marco Wittmann. Jezdec týmu Audi Abt Sportsline vedl už od startu a podařilo se mu vypracovat si během úvodního stintu náskok na Adriena Tambaye. Švéd si vedení udržel i po zastávkách v boxech a získal tak svoje první vítězství od srpna 2015.
Hlavní událostí závodu byla ale kolize dvou uchazečů o titul, Marca Wittmanna na BMW a Edoardo Mortary na Audi. Zatímco Ekströmovi se podařil ze druhého místa na roštu dobrý start, tak Mortara z pole position zaváhal, protočil kola a dostal se tak pod tlak od Wittmanna. Němec do závodu startoval jako třetí.
Jezdec Audi vytlačil protivníka na BMW až na trávu, když se Marco snažil Edoarda objet vnějškem. Po pravé straně měl Mortara ale ještě Jamieho Greena, který také dobře odstartoval, takže neměl kam uhnout Wittmannovi, který se snažil dostat všechna čtyři kola zpět na asfalt. Mezi Italem na Audi a Němcem na BMW tak došlo ke kontaktu. Audi narazilo do pravé zadní části BMW, což BMW M4 poslalo do vpravo jedoucího Jamieho Greena. Pak se Wittmannovi podařilo tento divoký drift ukočírovat.
To Mortarovi umožilo dostat se krátce na druhé místo za Ekströma, který se snažil zpomalit, aby pustil uchazeče o titul z tábora Audi dopředu. Mortara se ale propadl polem, když si z incidentu s Wittmannem odnesl defekt. Vítěz sobotního závodu se tak propadl až na 21. místo, okolo kterého se neustále pohyboval před tím, než tři kola před koncem závodu musel odstoupit.
Mortara ale cestou s defektem do boxů dokázal zdržet většinu pole, což umožnilo Ekströmovi a Tambayovi se na čele osamostatnit. Nejbližším pronásledovatelem byl Dani Juncadella na Mercedesu Marco Wittmann, který měl za sebou smečku dalších kolegů na BMW. Během pit stop fáze se Tambay dokázal Ekströmovi přiblížit, když do boxů zamířil dříve. Švéd mu pak ale dokázal ujet a získal tak svoje první vítězství sezony 2016, když nadcházející závodní víkend na Hockenheimu zmešká kvůli snaze o zisk titulu ve World Rallycross Championship.
Z chaosu v úvodním kole vytěžil nejvíce Juncadella, který se dostal na 3. místo poté, co startoval z 11. místa na roštu. Španěl tak získal svoje první podium v DTM. Wittmann cílem projel na čtvrtém místě, když chvíli před cílem dokázal předjet António Félixe da Costu. Portugalec Němce předtím totiž předstihl v boxech. Výsledkem toho víkendu tak je, že Wittmann průběžně vede před Mortarou už o 26 bodů. A do konce sezony zbývá už je finálový závodní víkend, tedy dva samostatné závody. Pátý cílem tedy projel da Costa. Šestý byl Tom Blomqvist a sedmý Timo Glock. Osmý cílem projel Timo Scheider, který těsně před cílem předjelMaxime Martina.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Edoardo Mortara oživil své naděje na zisk titulu v DTM vítězstvím v sobotním závodu. Ital letos vyhrál již čtvrtý závod. Úspěchu v závodu předcházel zisk pole position v kvalifikaci. Jezdec Audi vedl od startu až do cíle, v němž se radoval z vítězství o 1,090s před svým týmovým kolegou Jamie Greenem.
Mortarovi vyšel parádně start a hned v úvodní metrech závodu si vytvořil menší náskok na Jamieho Greena, který uhájil svoji pozici před Miguelem Molinou. Green, který je v šampionátu po soboním závodu čtvrtý, jel po celou dobu ve stínu Mortary, čímž dokázal, že i jemu rychlost nechyběla. Brit však v závodu ani jednou nenaznačil, že by mohl zaútočit na Mortaru, který je největší nadějí Audi na zisk titulu. V závěrečných kolech naopak zvolnil.
Mortara tak v DTM slaví své 6. vítězství (v šampionátu jezdí od roku 2011). Na třetím místě dojel Miguel Molina, Audi tak připadlo kompletní podium. Velmi silný závod ingolstadtské značky stvrdil 4. místem Mike Rockenfeller. Pro něj jde po nepovedené sezoně o nejlepší výsledek roku.
Páté místo získal Nico Müller po předjetí značkového kolegy, Adriena Tambaye. Šlo o jedno z mála předjetí na trati, které jsme během závodu viděli. Audi tedy obsadilo prvních šest míst, čímž zasadilo BMW a Mercedesu značný úder. Nejlepší auto jiné značky bylo na sedmém místě BMW M4 týmu RMG v rukou Marco Wittmanna. Němec tedy opět perfektně "limitoval" škody.
Wittmannovi vyšel perfektně start, na kterém předjel Tima Scheidera, Mattiase Ekströma a Felixe Rosenqvista. Toto místo si následně udržel až do cíle a získal tak zaslouženě 6 bodů. Jeho náskok na čele v šampionátu klesl ze 33 bodů na 14. Do konce sezony již chybí pouze nedělní závod na Hungaroringu a víkend na Hockenheimringu.
Felix Rosenqvist byl konečně potvrzen až do konce sezony jako jezdec týmu ART Mercedes a hned se značce odměnil ziskem svého nejlepšího umístění v DTM, 8. místem. Jediná naděje Mercedesu v boji o titul, Robert Wickens, dojela na 10. místě, což bylo vzhledem ke startu ze 17. příčky maximum možného.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.