HUNGARORING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM zavítalo o tomto víkendu na maďarský Hungaroring. Pro některé může jít o zajímavou volbu pro německé automobilky, které v šampionátu působí, avšak je třeba vidět fakt, že dvě z nich (Audi a Mercedes) mají v této zemi situovány své výrobní závody.
Nedělní závod:V neděli na Hungoringu získal poměrně přesvědčivé vítězství Mattias Ekström, když spolu na startu kolidovali dva uchazeči v boji o titul, Edoardo Mortara a Marco Wittmann. Jezdec týmu Audi Abt Sportsline vedl už od startu a podařilo se mu vypracovat si během úvodního stintu náskok na Adriena Tambaye. Švéd si vedení udržel i po zastávkách v boxech a získal tak svoje první vítězství od srpna 2015.
Hlavní událostí závodu byla ale kolize dvou uchazečů o titul, Marca Wittmanna na BMW a Edoardo Mortary na Audi. Zatímco Ekströmovi se podařil ze druhého místa na roštu dobrý start, tak Mortara z pole position zaváhal, protočil kola a dostal se tak pod tlak od Wittmanna. Němec do závodu startoval jako třetí.
Jezdec Audi vytlačil protivníka na BMW až na trávu, když se Marco snažil Edoarda objet vnějškem. Po pravé straně měl Mortara ale ještě Jamieho Greena, který také dobře odstartoval, takže neměl kam uhnout Wittmannovi, který se snažil dostat všechna čtyři kola zpět na asfalt. Mezi Italem na Audi a Němcem na BMW tak došlo ke kontaktu. Audi narazilo do pravé zadní části BMW, což BMW M4 poslalo do vpravo jedoucího Jamieho Greena. Pak se Wittmannovi podařilo tento divoký drift ukočírovat.
To Mortarovi umožilo dostat se krátce na druhé místo za Ekströma, který se snažil zpomalit, aby pustil uchazeče o titul z tábora Audi dopředu. Mortara se ale propadl polem, když si z incidentu s Wittmannem odnesl defekt. Vítěz sobotního závodu se tak propadl až na 21. místo, okolo kterého se neustále pohyboval před tím, než tři kola před koncem závodu musel odstoupit.
Mortara ale cestou s defektem do boxů dokázal zdržet většinu pole, což umožnilo Ekströmovi a Tambayovi se na čele osamostatnit. Nejbližším pronásledovatelem byl Dani Juncadella na Mercedesu Marco Wittmann, který měl za sebou smečku dalších kolegů na BMW. Během pit stop fáze se Tambay dokázal Ekströmovi přiblížit, když do boxů zamířil dříve. Švéd mu pak ale dokázal ujet a získal tak svoje první vítězství sezony 2016, když nadcházející závodní víkend na Hockenheimu zmešká kvůli snaze o zisk titulu ve World Rallycross Championship.
Z chaosu v úvodním kole vytěžil nejvíce Juncadella, který se dostal na 3. místo poté, co startoval z 11. místa na roštu. Španěl tak získal svoje první podium v DTM. Wittmann cílem projel na čtvrtém místě, když chvíli před cílem dokázal předjet António Félixe da Costu. Portugalec Němce předtím totiž předstihl v boxech. Výsledkem toho víkendu tak je, že Wittmann průběžně vede před Mortarou už o 26 bodů. A do konce sezony zbývá už je finálový závodní víkend, tedy dva samostatné závody. Pátý cílem tedy projel da Costa. Šestý byl Tom Blomqvist a sedmý Timo Glock. Osmý cílem projel Timo Scheider, který těsně před cílem předjelMaxime Martina.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Edoardo Mortara oživil své naděje na zisk titulu v DTM vítězstvím v sobotním závodu. Ital letos vyhrál již čtvrtý závod. Úspěchu v závodu předcházel zisk pole position v kvalifikaci. Jezdec Audi vedl od startu až do cíle, v němž se radoval z vítězství o 1,090s před svým týmovým kolegou Jamie Greenem.
Mortarovi vyšel parádně start a hned v úvodní metrech závodu si vytvořil menší náskok na Jamieho Greena, který uhájil svoji pozici před Miguelem Molinou. Green, který je v šampionátu po soboním závodu čtvrtý, jel po celou dobu ve stínu Mortary, čímž dokázal, že i jemu rychlost nechyběla. Brit však v závodu ani jednou nenaznačil, že by mohl zaútočit na Mortaru, který je největší nadějí Audi na zisk titulu. V závěrečných kolech naopak zvolnil.
Mortara tak v DTM slaví své 6. vítězství (v šampionátu jezdí od roku 2011). Na třetím místě dojel Miguel Molina, Audi tak připadlo kompletní podium. Velmi silný závod ingolstadtské značky stvrdil 4. místem Mike Rockenfeller. Pro něj jde po nepovedené sezoně o nejlepší výsledek roku.
Páté místo získal Nico Müller po předjetí značkového kolegy, Adriena Tambaye. Šlo o jedno z mála předjetí na trati, které jsme během závodu viděli. Audi tedy obsadilo prvních šest míst, čímž zasadilo BMW a Mercedesu značný úder. Nejlepší auto jiné značky bylo na sedmém místě BMW M4 týmu RMG v rukou Marco Wittmanna. Němec tedy opět perfektně "limitoval" škody.
Wittmannovi vyšel perfektně start, na kterém předjel Tima Scheidera, Mattiase Ekströma a Felixe Rosenqvista. Toto místo si následně udržel až do cíle a získal tak zaslouženě 6 bodů. Jeho náskok na čele v šampionátu klesl ze 33 bodů na 14. Do konce sezony již chybí pouze nedělní závod na Hungaroringu a víkend na Hockenheimringu.
Felix Rosenqvist byl konečně potvrzen až do konce sezony jako jezdec týmu ART Mercedes a hned se značce odměnil ziskem svého nejlepšího umístění v DTM, 8. místem. Jediná naděje Mercedesu v boji o titul, Robert Wickens, dojela na 10. místě, což bylo vzhledem ke startu ze 17. příčky maximum možného.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.