HUNGARORING - ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM zavítalo o tomto víkendu na maďarský Hungaroring. Pro některé může jít o zajímavou volbu pro německé automobilky, které v šampionátu působí, avšak je třeba vidět fakt, že dvě z nich (Audi a Mercedes) mají v této zemi situovány své výrobní závody.
Nedělní závod:V neděli na Hungoringu získal poměrně přesvědčivé vítězství Mattias Ekström, když spolu na startu kolidovali dva uchazeči v boji o titul, Edoardo Mortara a Marco Wittmann. Jezdec týmu Audi Abt Sportsline vedl už od startu a podařilo se mu vypracovat si během úvodního stintu náskok na Adriena Tambaye. Švéd si vedení udržel i po zastávkách v boxech a získal tak svoje první vítězství od srpna 2015.
Hlavní událostí závodu byla ale kolize dvou uchazečů o titul, Marca Wittmanna na BMW a Edoardo Mortary na Audi. Zatímco Ekströmovi se podařil ze druhého místa na roštu dobrý start, tak Mortara z pole position zaváhal, protočil kola a dostal se tak pod tlak od Wittmanna. Němec do závodu startoval jako třetí.
Jezdec Audi vytlačil protivníka na BMW až na trávu, když se Marco snažil Edoarda objet vnějškem. Po pravé straně měl Mortara ale ještě Jamieho Greena, který také dobře odstartoval, takže neměl kam uhnout Wittmannovi, který se snažil dostat všechna čtyři kola zpět na asfalt. Mezi Italem na Audi a Němcem na BMW tak došlo ke kontaktu. Audi narazilo do pravé zadní části BMW, což BMW M4 poslalo do vpravo jedoucího Jamieho Greena. Pak se Wittmannovi podařilo tento divoký drift ukočírovat.
To Mortarovi umožilo dostat se krátce na druhé místo za Ekströma, který se snažil zpomalit, aby pustil uchazeče o titul z tábora Audi dopředu. Mortara se ale propadl polem, když si z incidentu s Wittmannem odnesl defekt. Vítěz sobotního závodu se tak propadl až na 21. místo, okolo kterého se neustále pohyboval před tím, než tři kola před koncem závodu musel odstoupit.
Mortara ale cestou s defektem do boxů dokázal zdržet většinu pole, což umožnilo Ekströmovi a Tambayovi se na čele osamostatnit. Nejbližším pronásledovatelem byl Dani Juncadella na Mercedesu Marco Wittmann, který měl za sebou smečku dalších kolegů na BMW. Během pit stop fáze se Tambay dokázal Ekströmovi přiblížit, když do boxů zamířil dříve. Švéd mu pak ale dokázal ujet a získal tak svoje první vítězství sezony 2016, když nadcházející závodní víkend na Hockenheimu zmešká kvůli snaze o zisk titulu ve World Rallycross Championship.
Z chaosu v úvodním kole vytěžil nejvíce Juncadella, který se dostal na 3. místo poté, co startoval z 11. místa na roštu. Španěl tak získal svoje první podium v DTM. Wittmann cílem projel na čtvrtém místě, když chvíli před cílem dokázal předjet António Félixe da Costu. Portugalec Němce předtím totiž předstihl v boxech. Výsledkem toho víkendu tak je, že Wittmann průběžně vede před Mortarou už o 26 bodů. A do konce sezony zbývá už je finálový závodní víkend, tedy dva samostatné závody. Pátý cílem tedy projel da Costa. Šestý byl Tom Blomqvist a sedmý Timo Glock. Osmý cílem projel Timo Scheider, který těsně před cílem předjelMaxime Martina.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Edoardo Mortara oživil své naděje na zisk titulu v DTM vítězstvím v sobotním závodu. Ital letos vyhrál již čtvrtý závod. Úspěchu v závodu předcházel zisk pole position v kvalifikaci. Jezdec Audi vedl od startu až do cíle, v němž se radoval z vítězství o 1,090s před svým týmovým kolegou Jamie Greenem.
Mortarovi vyšel parádně start a hned v úvodní metrech závodu si vytvořil menší náskok na Jamieho Greena, který uhájil svoji pozici před Miguelem Molinou. Green, který je v šampionátu po soboním závodu čtvrtý, jel po celou dobu ve stínu Mortary, čímž dokázal, že i jemu rychlost nechyběla. Brit však v závodu ani jednou nenaznačil, že by mohl zaútočit na Mortaru, který je největší nadějí Audi na zisk titulu. V závěrečných kolech naopak zvolnil.
Mortara tak v DTM slaví své 6. vítězství (v šampionátu jezdí od roku 2011). Na třetím místě dojel Miguel Molina, Audi tak připadlo kompletní podium. Velmi silný závod ingolstadtské značky stvrdil 4. místem Mike Rockenfeller. Pro něj jde po nepovedené sezoně o nejlepší výsledek roku.
Páté místo získal Nico Müller po předjetí značkového kolegy, Adriena Tambaye. Šlo o jedno z mála předjetí na trati, které jsme během závodu viděli. Audi tedy obsadilo prvních šest míst, čímž zasadilo BMW a Mercedesu značný úder. Nejlepší auto jiné značky bylo na sedmém místě BMW M4 týmu RMG v rukou Marco Wittmanna. Němec tedy opět perfektně "limitoval" škody.
Wittmannovi vyšel perfektně start, na kterém předjel Tima Scheidera, Mattiase Ekströma a Felixe Rosenqvista. Toto místo si následně udržel až do cíle a získal tak zaslouženě 6 bodů. Jeho náskok na čele v šampionátu klesl ze 33 bodů na 14. Do konce sezony již chybí pouze nedělní závod na Hungaroringu a víkend na Hockenheimringu.
Felix Rosenqvist byl konečně potvrzen až do konce sezony jako jezdec týmu ART Mercedes a hned se značce odměnil ziskem svého nejlepšího umístění v DTM, 8. místem. Jediná naděje Mercedesu v boji o titul, Robert Wickens, dojela na 10. místě, což bylo vzhledem ke startu ze 17. příčky maximum možného.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?