Timo Scheider by rád jezdil v DTM i v roce 2017. Napřed ale musí přesvědčit. Nebo má zadní vrátka v podobě MS v rallycrossu otevřená?
Pokud by mělo vše dopadnout dle představ Tima Scheidera, tak by dvojnásobný mistr DTM v této sérii pokračoval i v roce 2017. "Nechci skončit. Je mi 37 let a už jsem v DTM 16 let - to je neuvěřitelně dlouho!," říká Timo Scheider v rozhovoru pro 'Sport1'. Timo do série vstoupil v roce 2000 s Opelem a od roku 2006 jezdí nepřetržitě u Audi. A v tom by rád pokračoval. "Je to občas také těžké, protože vy sami jednoduše postrádáte tituly, které jste vyhráli. To je reference a cíl, kterého chcete opět dosáhnout."
Jen připomeňme, že Timo slavil tituly v letech 2008 a 2009. Teď ale prožívá extrémně těžké časy, když jeho výsledky nejsou zrovna oslnivé. "Proto tu jsou také fáze, ve kterých si říkáte: 'Proč to ještě dělám'?" V aktuální sezoně má Němec na svém kontě zatím hodně hubené tři body. To mu stačí na 23. místo v průběžném hodnocení a je tak nejhorším jezdcem Audi. Pokud by výrobce z Ingolstadtu, stejně tak jako výrobci z Mnichova a Stuttgartu, příští rok redukovali počet nasazených aut na 6, tak by logicky ne všichni aktuální piloti mohli dostat smlouvu také na rok 2017.
"Smlouvy se budou dělat teď v následujících dnech a týdnech. Jsme samozřejmě v jednáních a jsou tu rozhovory ohledně roku 2017," prozrazuje Scheider, který díky svým výsledkům není v zrovna silné vyjednávací pozici. S úsměvem ale dodává, že by své fanoušky "zavčas" informoval, "když bych byl s myšlenkami tak daleko, že bych chtěl přestat". Aktuálně je spojován také s různými možnostmi mimo DTM, když například během září a října pojede s týmem Münnich dva závody v MS v rallycrossu (WRX). Pro 'Speedweek' Timo už potvrdil, že jeho cílem v podstatě je "jet v mistrovství světa". Pokud by mu ale na rok 2017 nevyšlo angažmá v DTM, kdo ví, jestli bychom jej neviděli ve WRX.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.