Timo Scheider by rád jezdil v DTM i v roce 2017. Napřed ale musí přesvědčit. Nebo má zadní vrátka v podobě MS v rallycrossu otevřená?
Pokud by mělo vše dopadnout dle představ Tima Scheidera, tak by dvojnásobný mistr DTM v této sérii pokračoval i v roce 2017. "Nechci skončit. Je mi 37 let a už jsem v DTM 16 let - to je neuvěřitelně dlouho!," říká Timo Scheider v rozhovoru pro 'Sport1'. Timo do série vstoupil v roce 2000 s Opelem a od roku 2006 jezdí nepřetržitě u Audi. A v tom by rád pokračoval. "Je to občas také těžké, protože vy sami jednoduše postrádáte tituly, které jste vyhráli. To je reference a cíl, kterého chcete opět dosáhnout."
Jen připomeňme, že Timo slavil tituly v letech 2008 a 2009. Teď ale prožívá extrémně těžké časy, když jeho výsledky nejsou zrovna oslnivé. "Proto tu jsou také fáze, ve kterých si říkáte: 'Proč to ještě dělám'?" V aktuální sezoně má Němec na svém kontě zatím hodně hubené tři body. To mu stačí na 23. místo v průběžném hodnocení a je tak nejhorším jezdcem Audi. Pokud by výrobce z Ingolstadtu, stejně tak jako výrobci z Mnichova a Stuttgartu, příští rok redukovali počet nasazených aut na 6, tak by logicky ne všichni aktuální piloti mohli dostat smlouvu také na rok 2017.
"Smlouvy se budou dělat teď v následujících dnech a týdnech. Jsme samozřejmě v jednáních a jsou tu rozhovory ohledně roku 2017," prozrazuje Scheider, který díky svým výsledkům není v zrovna silné vyjednávací pozici. S úsměvem ale dodává, že by své fanoušky "zavčas" informoval, "když bych byl s myšlenkami tak daleko, že bych chtěl přestat". Aktuálně je spojován také s různými možnostmi mimo DTM, když například během září a října pojede s týmem Münnich dva závody v MS v rallycrossu (WRX). Pro 'Speedweek' Timo už potvrdil, že jeho cílem v podstatě je "jet v mistrovství světa". Pokud by mu ale na rok 2017 nevyšlo angažmá v DTM, kdo ví, jestli bychom jej neviděli ve WRX.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.