Timo Scheider by rád jezdil v DTM i v roce 2017. Napřed ale musí přesvědčit. Nebo má zadní vrátka v podobě MS v rallycrossu otevřená?
Pokud by mělo vše dopadnout dle představ Tima Scheidera, tak by dvojnásobný mistr DTM v této sérii pokračoval i v roce 2017. "Nechci skončit. Je mi 37 let a už jsem v DTM 16 let - to je neuvěřitelně dlouho!," říká Timo Scheider v rozhovoru pro 'Sport1'. Timo do série vstoupil v roce 2000 s Opelem a od roku 2006 jezdí nepřetržitě u Audi. A v tom by rád pokračoval. "Je to občas také těžké, protože vy sami jednoduše postrádáte tituly, které jste vyhráli. To je reference a cíl, kterého chcete opět dosáhnout."
Jen připomeňme, že Timo slavil tituly v letech 2008 a 2009. Teď ale prožívá extrémně těžké časy, když jeho výsledky nejsou zrovna oslnivé. "Proto tu jsou také fáze, ve kterých si říkáte: 'Proč to ještě dělám'?" V aktuální sezoně má Němec na svém kontě zatím hodně hubené tři body. To mu stačí na 23. místo v průběžném hodnocení a je tak nejhorším jezdcem Audi. Pokud by výrobce z Ingolstadtu, stejně tak jako výrobci z Mnichova a Stuttgartu, příští rok redukovali počet nasazených aut na 6, tak by logicky ne všichni aktuální piloti mohli dostat smlouvu také na rok 2017.
"Smlouvy se budou dělat teď v následujících dnech a týdnech. Jsme samozřejmě v jednáních a jsou tu rozhovory ohledně roku 2017," prozrazuje Scheider, který díky svým výsledkům není v zrovna silné vyjednávací pozici. S úsměvem ale dodává, že by své fanoušky "zavčas" informoval, "když bych byl s myšlenkami tak daleko, že bych chtěl přestat". Aktuálně je spojován také s různými možnostmi mimo DTM, když například během září a října pojede s týmem Münnich dva závody v MS v rallycrossu (WRX). Pro 'Speedweek' Timo už potvrdil, že jeho cílem v podstatě je "jet v mistrovství světa". Pokud by mu ale na rok 2017 nevyšlo angažmá v DTM, kdo ví, jestli bychom jej neviděli ve WRX.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.