Nevyzpytatelné DTM, ani dva tituly neznamenají smlouvu na další rok

Uvidíme Tima Scheidera v DTM i příští rok?
Uvidíme Tima Scheidera v DTM i příští rok?, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 8. září 2016 18:25
Sdílej:

Timo Scheider by rád jezdil v DTM i v roce 2017. Napřed ale musí přesvědčit. Nebo má zadní vrátka v podobě MS v rallycrossu otevřená?

Pokud by mělo vše dopadnout dle představ Tima Scheidera, tak by dvojnásobný mistr DTM v této sérii pokračoval i v roce 2017. "Nechci skončit. Je mi 37 let a už jsem v DTM 16 let - to je neuvěřitelně dlouho!," říká Timo Scheider v rozhovoru pro 'Sport1'. Timo do série vstoupil v roce 2000 s Opelem a od roku 2006 jezdí nepřetržitě u Audi. A v tom by rád pokračoval. "Je to občas také těžké, protože vy sami jednoduše postrádáte tituly, které jste vyhráli. To je reference a cíl, kterého chcete opět dosáhnout."

Jen připomeňme, že Timo slavil tituly v letech 2008 a 2009. Teď ale prožívá extrémně těžké časy, když jeho výsledky nejsou zrovna oslnivé. "Proto tu jsou také fáze, ve kterých si říkáte: 'Proč to ještě dělám'?" V aktuální sezoně má Němec na svém kontě zatím hodně hubené tři body. To mu stačí na 23. místo v průběžném hodnocení a je tak nejhorším jezdcem Audi. Pokud by výrobce z Ingolstadtu, stejně tak jako výrobci z Mnichova a Stuttgartu, příští rok redukovali počet nasazených aut na 6, tak by logicky ne všichni aktuální piloti mohli dostat smlouvu také na rok 2017.

"Smlouvy se budou dělat teď v následujících dnech a týdnech. Jsme samozřejmě v jednáních a jsou tu rozhovory ohledně roku 2017," prozrazuje Scheider, který díky svým výsledkům není v zrovna silné vyjednávací pozici. S úsměvem ale dodává, že by své fanoušky "zavčas" informoval, "když bych byl s myšlenkami tak daleko, že bych chtěl přestat". Aktuálně je spojován také s různými možnostmi mimo DTM, když například během září a října pojede s týmem Münnich dva závody v MS v rallycrossu (WRX). Pro 'Speedweek' Timo už potvrdil, že jeho cílem v podstatě je "jet v mistrovství světa". Pokud by mu ale na rok 2017 nevyšlo angažmá v DTM, kdo ví, jestli bychom jej neviděli ve WRX.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.