Skotský pilot byl těsně před branou Formule 1 poměrně záhy, do královny motoristického sportu se ale prosadil až ve svých 32 letech.
Toyota Racing Tvrdá práce korunována splněním snu… Rok 2001 přihrál před skotského pilota jeho nesplněný sen. Formule 1 nyní nebyla nereálnou. Toyota se rozhodla pro velkou investici a start s vlastním týmem F1, přitom plánovala stavbu vlastního šasi i motoru. Allan byl pro ni takřka ideálním jezdcem. Měl zkušenosti s vozy F1, byl rychlý a zároveň dokázal předat inženýrům a technikům důležité informace o chování vozu. Toyota na jeho výkon z Le Mans 1999 nezapomněla a přípravou vůbec prvního vlastního monopostu byl pověřen právě Allan.
Úspěch se nedostavil, vystřízlivění ano… Po roce příprav a intenzivních testů byl Allan McNish jmenován druhým jezdcem vedle zkušeného Miky Sala a ve svých 32 letech konečně debutoval v Grand Prix Austrálie 2002 s vozem Toyota TF102. Sympatický Allan se v konkurenci nejlepších pilotů planety neztratil, ale také nevynikl. Odvedl práci, na kterou u něj byli všichni zvyklí, totiž práci solidní. Nicméně nezískal žádný mistrovský bod ani výraznější úspěch, a vedení stáje mu již kontrakt více neprodloužilo.
Renault F1 Team Lví podíl na úspěšné sezoně patřil Allanovi… Skot se nikdy netajil tím, že než pracovat pro stáj bez perspektivy, raději v F1 nebude vůbec. Místo v lepším závodním monopostu nezískal, ale využil jeho služeb Flavio Briatore, jenž ho znal z předchozí spolupráce u Benettonu. McNish tak usedal v roce 2003 do třetího vozu Renault při volných pátečních trénincích a působil coby testman francouzské stáje. Přesto nebylo testování nejrychlejších vozů tím, po čem Allan toužil, jeho životem jsou závody, navíc chtěla francouzská veřejnost v týmu Francouze a Montagny ho pro následující sezonu nahradil.
Audi Motorsport Allan sestoupil tam, odkud vystoupal… Sportovní vozy se staly opět jeho doménou v sezoně 2004 a kontrakt získal u továrního týmu Audi. Důvěru nezklamal zvítězil s Belou, Kafferem a špičkovým Audi R8 v 12hodinovém závodě v Sebringu. Slavnější ze dvojice slavných závodů, tedy Le Mans, se ale Allanovi nevydařil. Od úvodu byla tatáž posádka v boji o vedení, bohužel Allan havaroval ve vlásence Porsche po smyku na olejové skvrně. Vůz sice dovezl do boxů, ale zbytek závodu trávil v péči lékařů. Nehoda si vyžádala naštěstí pouze dočasný klid a Skot se mohl po zbytek sezony soustředit na start s R8 v šampionátu Le Mans Endurance Series.
Statistické údaje: Národnost: skotská Datum narození: 29. listopadu 1969 Místo narození: Dumfries (Skotsko) Bydliště: Monte Carlo (Monako) Výška: 165 cm Váha: 58 kg Osobní www stránky: www.allanmcnish.com Debut v F1: GP Austrálie 2002 F1 Počet startů: 17 F1 Počet bodů: 0 F1 Počet vítězství: 0 F1 Pole Position: 0 F1 Nejrychlejší kola: 0 F1 Stupně vítězů: 0 F1 První vítězství: - F1 Počet titulů: 0 Kariéra chronologicky: 1981-1986 motokáry 1987 britská Formule Ford / 3. místo celkově 1988 britská Vauxhall Lotus / šampion 1989 britská Formule 3 / 2. místo celkově 1990 FIA F3000 / 4. místo celkově, test F1 McLaren 1991 FIA F3000 / 16. místo celkově 1992 FIA F3000 / 11. místo celkově 1993 F1 Benetton – testovací jezdec 1994 F1 Benetton – testovací jezdec 1995 FIA F3000 / 7. místo celkově 1997 IMSA, vozy GT 1998 FIA GT / 5. místo celkově, vítěz 24h Daytony a 24h Le Mans 1999 24h Le Mans, 2. místo 2000 ALMS / šampion, 2. místo 24h Le Mans 2001 F1 Toyota – testovací jezdec 2002 F1 Toyota / bez bodu 2003 F1 Renault – testovací jezdec 2004 LMES, vítěz 2. závodů, vítěz 12h Sebring * Aktualizace 8. března 2005 Foto: Allan McNish
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?