Skotský pilot byl těsně před branou Formule 1 poměrně záhy, do královny motoristického sportu se ale prosadil až ve svých 32 letech.
Toyota Racing Tvrdá práce korunována splněním snu… Rok 2001 přihrál před skotského pilota jeho nesplněný sen. Formule 1 nyní nebyla nereálnou. Toyota se rozhodla pro velkou investici a start s vlastním týmem F1, přitom plánovala stavbu vlastního šasi i motoru. Allan byl pro ni takřka ideálním jezdcem. Měl zkušenosti s vozy F1, byl rychlý a zároveň dokázal předat inženýrům a technikům důležité informace o chování vozu. Toyota na jeho výkon z Le Mans 1999 nezapomněla a přípravou vůbec prvního vlastního monopostu byl pověřen právě Allan.
Úspěch se nedostavil, vystřízlivění ano… Po roce příprav a intenzivních testů byl Allan McNish jmenován druhým jezdcem vedle zkušeného Miky Sala a ve svých 32 letech konečně debutoval v Grand Prix Austrálie 2002 s vozem Toyota TF102. Sympatický Allan se v konkurenci nejlepších pilotů planety neztratil, ale také nevynikl. Odvedl práci, na kterou u něj byli všichni zvyklí, totiž práci solidní. Nicméně nezískal žádný mistrovský bod ani výraznější úspěch, a vedení stáje mu již kontrakt více neprodloužilo.
Renault F1 Team Lví podíl na úspěšné sezoně patřil Allanovi… Skot se nikdy netajil tím, že než pracovat pro stáj bez perspektivy, raději v F1 nebude vůbec. Místo v lepším závodním monopostu nezískal, ale využil jeho služeb Flavio Briatore, jenž ho znal z předchozí spolupráce u Benettonu. McNish tak usedal v roce 2003 do třetího vozu Renault při volných pátečních trénincích a působil coby testman francouzské stáje. Přesto nebylo testování nejrychlejších vozů tím, po čem Allan toužil, jeho životem jsou závody, navíc chtěla francouzská veřejnost v týmu Francouze a Montagny ho pro následující sezonu nahradil.
Audi Motorsport Allan sestoupil tam, odkud vystoupal… Sportovní vozy se staly opět jeho doménou v sezoně 2004 a kontrakt získal u továrního týmu Audi. Důvěru nezklamal zvítězil s Belou, Kafferem a špičkovým Audi R8 v 12hodinovém závodě v Sebringu. Slavnější ze dvojice slavných závodů, tedy Le Mans, se ale Allanovi nevydařil. Od úvodu byla tatáž posádka v boji o vedení, bohužel Allan havaroval ve vlásence Porsche po smyku na olejové skvrně. Vůz sice dovezl do boxů, ale zbytek závodu trávil v péči lékařů. Nehoda si vyžádala naštěstí pouze dočasný klid a Skot se mohl po zbytek sezony soustředit na start s R8 v šampionátu Le Mans Endurance Series.
Statistické údaje: Národnost: skotská Datum narození: 29. listopadu 1969 Místo narození: Dumfries (Skotsko) Bydliště: Monte Carlo (Monako) Výška: 165 cm Váha: 58 kg Osobní www stránky: www.allanmcnish.com Debut v F1: GP Austrálie 2002 F1 Počet startů: 17 F1 Počet bodů: 0 F1 Počet vítězství: 0 F1 Pole Position: 0 F1 Nejrychlejší kola: 0 F1 Stupně vítězů: 0 F1 První vítězství: - F1 Počet titulů: 0 Kariéra chronologicky: 1981-1986 motokáry 1987 britská Formule Ford / 3. místo celkově 1988 britská Vauxhall Lotus / šampion 1989 britská Formule 3 / 2. místo celkově 1990 FIA F3000 / 4. místo celkově, test F1 McLaren 1991 FIA F3000 / 16. místo celkově 1992 FIA F3000 / 11. místo celkově 1993 F1 Benetton – testovací jezdec 1994 F1 Benetton – testovací jezdec 1995 FIA F3000 / 7. místo celkově 1997 IMSA, vozy GT 1998 FIA GT / 5. místo celkově, vítěz 24h Daytony a 24h Le Mans 1999 24h Le Mans, 2. místo 2000 ALMS / šampion, 2. místo 24h Le Mans 2001 F1 Toyota – testovací jezdec 2002 F1 Toyota / bez bodu 2003 F1 Renault – testovací jezdec 2004 LMES, vítěz 2. závodů, vítěz 12h Sebring * Aktualizace 8. března 2005 Foto: Allan McNish
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?