Norbert Haug chválí Marco Wittmann a vysvětluje, proč si podle něj Němec průběžné vedení v šampionátu zaslouží. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu se zmiňuje také o Jamiem Greenovi a Robertu Wickensovi.
Marco Wittmann je jezdcem, který v letošní sezoně DTM předvádí nejkonstantnější výkony. Poté, co šampion DTM ze sezony 2014 odjel z Hockenheimu bez bodů, dokázal ve všech dalších devíti závodech před letní přestávkou bodovat. V rakouském Spielbergu dokázal dokonce vyhrát sobotní závod. Naposledy byl v sobotu na Zandvoortu druhý. Marco Wittmann sice nemá nejvíce vítězství ani umístění na bedně, ale i přesto aktuálně v šampionátu vede.
"To není náhoda. Člověk může před Marco Wittmannem a jeho RMG týmem jen smeknout klobouk. Vždycky jsme říkávali: Když nemůžete být pátí, tak musíte být šestí. Ale hlavně musíte pořád sbírat body, které jsou možné. V poli je spousta jezdců, kteří se díky tomu vyřadili. To ale není případ Wittmanna," líčí strategii Němece Norbert Haug, expert na DTM televize 'ARD'.
Právě díky této strategii je jezdec BMW po 10 závodech na čele se 105 body. Přitom je zřejmé, že BMW M4 DTM není aktuálně tím nejlepším vozem v poli. "BMW má, co se týče rychlosti, co dohánět. Ale co dělá Wittmann? Prostě sbírá všechny body, které je možné posbírat."
Po Zandvoortu se na druhé místo dostal Jamie Green, který v Holandsku oslavil letošní první vítězství: "Je třeba si fairově přiznat, že měl vloni ve Speilbergu problém s převodovkou. Nebyla to jeho chyba, on si převodovku nerozbil sám. Pokud by převodovka vydržela, tak je mistrem. Z prvních čtyřech závodů tři vyhrál. Je zkušeným vítězným jezdcem a někým, kdo by si titul jistě zasloužil," vzpomíná někdejší dlouholetý šéf Mercedesu pro motorsport na sezonu 2015.
V té byl Jamie Green nakonec s 19 bodovou ztrátou na Pascala Wehrleina druhý. Také letos je jezdec Audi "plně v boji o titul a společně s Mortarou je Audi kandidátem na titul číslo jedna". Potřeba je však také myslet na Roberta Wickense, který aktuálně ztrácí 22 bodů na čelo.
"Díky nehodě na Norsringu, kdy do něj najel Ekström, ztratil minimálně 18 bodů. Tady [na Zandvoortu] byl druhý, takže také 18 bodů. Kdybychom mu těchto 36 bodů přičetli na konto, tak by byl první. Teď se během pauzy musí dát dohromady, ale je to samozřejmě pro jezdce i tým pořádná rána," zakončil Haug.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?