Norbert Haug chválí Marco Wittmann a vysvětluje, proč si podle něj Němec průběžné vedení v šampionátu zaslouží. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu se zmiňuje také o Jamiem Greenovi a Robertu Wickensovi.
Marco Wittmann je jezdcem, který v letošní sezoně DTM předvádí nejkonstantnější výkony. Poté, co šampion DTM ze sezony 2014 odjel z Hockenheimu bez bodů, dokázal ve všech dalších devíti závodech před letní přestávkou bodovat. V rakouském Spielbergu dokázal dokonce vyhrát sobotní závod. Naposledy byl v sobotu na Zandvoortu druhý. Marco Wittmann sice nemá nejvíce vítězství ani umístění na bedně, ale i přesto aktuálně v šampionátu vede.
"To není náhoda. Člověk může před Marco Wittmannem a jeho RMG týmem jen smeknout klobouk. Vždycky jsme říkávali: Když nemůžete být pátí, tak musíte být šestí. Ale hlavně musíte pořád sbírat body, které jsou možné. V poli je spousta jezdců, kteří se díky tomu vyřadili. To ale není případ Wittmanna," líčí strategii Němece Norbert Haug, expert na DTM televize 'ARD'.
Právě díky této strategii je jezdec BMW po 10 závodech na čele se 105 body. Přitom je zřejmé, že BMW M4 DTM není aktuálně tím nejlepším vozem v poli. "BMW má, co se týče rychlosti, co dohánět. Ale co dělá Wittmann? Prostě sbírá všechny body, které je možné posbírat."
Po Zandvoortu se na druhé místo dostal Jamie Green, který v Holandsku oslavil letošní první vítězství: "Je třeba si fairově přiznat, že měl vloni ve Speilbergu problém s převodovkou. Nebyla to jeho chyba, on si převodovku nerozbil sám. Pokud by převodovka vydržela, tak je mistrem. Z prvních čtyřech závodů tři vyhrál. Je zkušeným vítězným jezdcem a někým, kdo by si titul jistě zasloužil," vzpomíná někdejší dlouholetý šéf Mercedesu pro motorsport na sezonu 2015.
V té byl Jamie Green nakonec s 19 bodovou ztrátou na Pascala Wehrleina druhý. Také letos je jezdec Audi "plně v boji o titul a společně s Mortarou je Audi kandidátem na titul číslo jedna". Potřeba je však také myslet na Roberta Wickense, který aktuálně ztrácí 22 bodů na čelo.
"Díky nehodě na Norsringu, kdy do něj najel Ekström, ztratil minimálně 18 bodů. Tady [na Zandvoortu] byl druhý, takže také 18 bodů. Kdybychom mu těchto 36 bodů přičetli na konto, tak by byl první. Teď se během pauzy musí dát dohromady, ale je to samozřejmě pro jezdce i tým pořádná rána," zakončil Haug.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?