ZANDVOORT - ZÁVODNÍ VÍKEND; O víkendu DTM vyráží za hranice Německa do Holandska. Na zdejší legendární trati, která je však již mnohými považována neodpovídající bezpečnostním standardům, se v historii DTM odehrálo několik velkých soubojů. V posledních letech se zde moc nedaří značce Mercedes, podaří se ji tento trend zlomit?
Nedělní závod:Jamie Green se nedělním vítězstvím v holandském Zandvoortu vrátil do boje o titul. Brit o svoje první místo v závodu přišel pouze po své zastávce v boxech. Na druhou stranu je fér říci, že během celého závodu na něj tlačili jezdci na Mercedesech, v prvních 12 kolech to byl především Robert Wickens. Pak oba dva zajeli do boxů. Přitom v 11. kole Kanaďan naznačil útok v zatáčce Tarzanbocht, Green zaujal obrannou stopu a Wickens jej pak málem předjel v zatáčce Gerlachbocht.
Pak oba jezdci zamířili ke svým mechanikům, odkud vyjel Green asi o vteřinu dříve než Wickens. Při předjíždění jezdců, kteří do boxů zamířili až později, se jejich odstup trochu zvětšil, což bylo dáno tím, že předjížděli dost jezdců na Audi, kteří Greenovi vždy ochotně uhnuli. To Wickens měl práci těžší, nicméně stále byl Robert Jamiemu poměrně blízko. Když se po pár kolech propracovali zpět na čelo, tak byl jejich odstup asi tři vteřiny.
Nedaleko za Wickensem byly Mercedesy v pořadí Gary Paffett a Christian Vietoris, za nimi pak Audi v rukou Edoardo Mortary. Ještě se sluší dodat, že Wickens se před Paffetta dostal hned v úvodu závodu, avšak jednalo se spíše o přepuštění místa v rámci značky, protože Wickens je v boji o titul, zatímco Paffett po dnešku ztrácí 53 bodů.
Trio Mercedesů se ale několik málo kol před koncem zredukovalo pouze na jeden vůz, když jak Wickens tak i Vietoris utrpěli defekty přední pneumatiky u svých C 63 DTM. Wickens defekt dostal v jedné z posledních zatáček okruhu, skončil mimo trať, ale z kačírku se dokázal vyhrabat a zajet do boxů k výměně gum. To Vietoris měl větší smůlu, když mu guma praskla těsně za nájezdem do boxů, a tak musel obkroužit celé kolo, jezdec pak zajel rovnou do boxů.
Druhý tak v závodě dojel Paffett, Brit se ke konci ze souboje s dalším Britem už stáhl a Green tak zvítězil s náskokem takřka 10 vteřin. Třetí místo bral Edoardo Mortara, který si tak po včerejšku mohl zlepšit náladu. S odstupem čtvrtý dojel průběžně vedoucí muž mezi jezdci, Marco Wittmann na M4 DTM. Jen těsně za ním byl Nico Müller na RS5 DTM. Šestý byl Timo Glock, který dnes předvedl o poznání lepší výkon než včera. Sedmý Mattias Ekström zvolil svoji letos už klasickou strategii, když předvedl extrémně dlouhý první stint, do boxů zajel až asi 20 minut před koncem závodu z průběžného vedení a ke konci získával pozice díky čerstvějším gumám.
Body za osmé místo bral Paul di Resta, devátý byl Lucas Auer, který v první zatáčce okruhu (Tarzan) předvedl spektakulární předjetí vnějškem na úkor Martina Tomczyka. Toho pak ještě předjel a jeden bod získal Tom Blomqvist. Do nedělního závodu díky zranění ze včerejška nenastoupil Adrien Tambay, kterého nahradil René Rast.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní závod na Zandvoortu stylem start-cíl. Kanaďan ve službách Mercedesu ustál úvodní tlak ze strany Marco Wittmanna, následně už zástupci mnichovské značky ujel. Naopak se ve druhé polovině závodu zdálo, že všechna BMW bojují s degradací pneumatik.
Na trať musel na konci prvního kola vyjet safety-car v důsledku kolize hned na startu mezi Maximilianem Götzem a Adrienem Tambayem. Vinu za ni nesl Martin Tomczyk, který zezadu postrčil Němce do Francouze. Po této fázi se za Wickensem držel v dosahu 1 vteřiny Wittmann, ale to trvalo jen do virtuálního safety caru, který vyjel v 10. kole po výletu Augusta Farfuse do štěrkové zony v zadní části okruhu.
Po ukončení virtuálního safety caru už Marco Wittmann nedokázal donutit své pneumatiky ke spolupráci a naopak čelil náporu ze strany Christiana Vietorise. Jezdec Mercedesu neustále zkoušel různé způsoby, jak se před jezdce BMW dostat, nakonec vyčerpal všechny možnosti použití DRS. Proto tři kola před cílem před sebe pustil značkového kolegu, Garyho Paffetta, který ještě mohl DRS používat.
Jenže ani britský mistr DTM nedokázal najít cestu před BMW M4 DTM, proto v posledním kole v Tarzanbocht před sebe pustil jezdce týmu Mücke zpět. Na stupních vítězů tak byly dva vozy Mercedes a jedno BMW. Wickens, který vyhrál asi o 7 vteřin, to komentoval slovy: "Prvním úkolem byl dobrý start - měl jsem jen průměrný, proto jsem se ze začátku musel bránit."
"Po pomalých částech závodu jsem měl z nějakého důvodu spoustu přilnavosti. Podařilo se mi odjet z DRS dosahu. I poté jsem si udržoval rytmus a natahoval odstup," dodal Kanaďan. Nejlepší Audi dovezl do cíle Jamie Green na 5. místě. Brit si během závodu neužil moc těsných soubojů. Zkraje se kolem něj pohyboval jeho kolega, Edoardo Mortara. Jenže Ital dostal penalizaci drive through za překročení maximální rychlosti za virtuálního safety-caru.
Za ním jsme sledovali velmi pěkný souboj - na čele vláčku bylo BMW v rukou Antonio Felixe da Costy, na nějž zezadu útočil Mattias Ekström s Audi. Jenže Švéd nebyl ve zrovna lehké situaci, protože na něj zezadu útočil Mercedes s Danielem Juncadellou za volantem. Na konci závodu tuto trojici dorazil také Esteban Ocon. Nakonec byl v cíli mezi zmíněnou čtveřicí rozdíl jen 1,7 s.
Juncadella a Ocon tak konečně získali svoje první body v DTM 2016 (byli posledními, kteří ještě letos nebodovali). Během závodu se za Oconem držel Maxime Martin, jenže i u jeho BMW v závěru závodu odešly pneumatiky. V posledních kolech tak Belgičan čelil drtivému tlaku Tima Scheidera, ale i on si svoji pozici udržel.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.