ZANDVOORT - ZÁVODNÍ VÍKEND; O víkendu DTM vyráží za hranice Německa do Holandska. Na zdejší legendární trati, která je však již mnohými považována neodpovídající bezpečnostním standardům, se v historii DTM odehrálo několik velkých soubojů. V posledních letech se zde moc nedaří značce Mercedes, podaří se ji tento trend zlomit?
Nedělní závod:Jamie Green se nedělním vítězstvím v holandském Zandvoortu vrátil do boje o titul. Brit o svoje první místo v závodu přišel pouze po své zastávce v boxech. Na druhou stranu je fér říci, že během celého závodu na něj tlačili jezdci na Mercedesech, v prvních 12 kolech to byl především Robert Wickens. Pak oba dva zajeli do boxů. Přitom v 11. kole Kanaďan naznačil útok v zatáčce Tarzanbocht, Green zaujal obrannou stopu a Wickens jej pak málem předjel v zatáčce Gerlachbocht.
Pak oba jezdci zamířili ke svým mechanikům, odkud vyjel Green asi o vteřinu dříve než Wickens. Při předjíždění jezdců, kteří do boxů zamířili až později, se jejich odstup trochu zvětšil, což bylo dáno tím, že předjížděli dost jezdců na Audi, kteří Greenovi vždy ochotně uhnuli. To Wickens měl práci těžší, nicméně stále byl Robert Jamiemu poměrně blízko. Když se po pár kolech propracovali zpět na čelo, tak byl jejich odstup asi tři vteřiny.
Nedaleko za Wickensem byly Mercedesy v pořadí Gary Paffett a Christian Vietoris, za nimi pak Audi v rukou Edoardo Mortary. Ještě se sluší dodat, že Wickens se před Paffetta dostal hned v úvodu závodu, avšak jednalo se spíše o přepuštění místa v rámci značky, protože Wickens je v boji o titul, zatímco Paffett po dnešku ztrácí 53 bodů.
Trio Mercedesů se ale několik málo kol před koncem zredukovalo pouze na jeden vůz, když jak Wickens tak i Vietoris utrpěli defekty přední pneumatiky u svých C 63 DTM. Wickens defekt dostal v jedné z posledních zatáček okruhu, skončil mimo trať, ale z kačírku se dokázal vyhrabat a zajet do boxů k výměně gum. To Vietoris měl větší smůlu, když mu guma praskla těsně za nájezdem do boxů, a tak musel obkroužit celé kolo, jezdec pak zajel rovnou do boxů.
Druhý tak v závodě dojel Paffett, Brit se ke konci ze souboje s dalším Britem už stáhl a Green tak zvítězil s náskokem takřka 10 vteřin. Třetí místo bral Edoardo Mortara, který si tak po včerejšku mohl zlepšit náladu. S odstupem čtvrtý dojel průběžně vedoucí muž mezi jezdci, Marco Wittmann na M4 DTM. Jen těsně za ním byl Nico Müller na RS5 DTM. Šestý byl Timo Glock, který dnes předvedl o poznání lepší výkon než včera. Sedmý Mattias Ekström zvolil svoji letos už klasickou strategii, když předvedl extrémně dlouhý první stint, do boxů zajel až asi 20 minut před koncem závodu z průběžného vedení a ke konci získával pozice díky čerstvějším gumám.
Body za osmé místo bral Paul di Resta, devátý byl Lucas Auer, který v první zatáčce okruhu (Tarzan) předvedl spektakulární předjetí vnějškem na úkor Martina Tomczyka. Toho pak ještě předjel a jeden bod získal Tom Blomqvist. Do nedělního závodu díky zranění ze včerejška nenastoupil Adrien Tambay, kterého nahradil René Rast.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní závod na Zandvoortu stylem start-cíl. Kanaďan ve službách Mercedesu ustál úvodní tlak ze strany Marco Wittmanna, následně už zástupci mnichovské značky ujel. Naopak se ve druhé polovině závodu zdálo, že všechna BMW bojují s degradací pneumatik.
Na trať musel na konci prvního kola vyjet safety-car v důsledku kolize hned na startu mezi Maximilianem Götzem a Adrienem Tambayem. Vinu za ni nesl Martin Tomczyk, který zezadu postrčil Němce do Francouze. Po této fázi se za Wickensem držel v dosahu 1 vteřiny Wittmann, ale to trvalo jen do virtuálního safety caru, který vyjel v 10. kole po výletu Augusta Farfuse do štěrkové zony v zadní části okruhu.
Po ukončení virtuálního safety caru už Marco Wittmann nedokázal donutit své pneumatiky ke spolupráci a naopak čelil náporu ze strany Christiana Vietorise. Jezdec Mercedesu neustále zkoušel různé způsoby, jak se před jezdce BMW dostat, nakonec vyčerpal všechny možnosti použití DRS. Proto tři kola před cílem před sebe pustil značkového kolegu, Garyho Paffetta, který ještě mohl DRS používat.
Jenže ani britský mistr DTM nedokázal najít cestu před BMW M4 DTM, proto v posledním kole v Tarzanbocht před sebe pustil jezdce týmu Mücke zpět. Na stupních vítězů tak byly dva vozy Mercedes a jedno BMW. Wickens, který vyhrál asi o 7 vteřin, to komentoval slovy: "Prvním úkolem byl dobrý start - měl jsem jen průměrný, proto jsem se ze začátku musel bránit."
"Po pomalých částech závodu jsem měl z nějakého důvodu spoustu přilnavosti. Podařilo se mi odjet z DRS dosahu. I poté jsem si udržoval rytmus a natahoval odstup," dodal Kanaďan. Nejlepší Audi dovezl do cíle Jamie Green na 5. místě. Brit si během závodu neužil moc těsných soubojů. Zkraje se kolem něj pohyboval jeho kolega, Edoardo Mortara. Jenže Ital dostal penalizaci drive through za překročení maximální rychlosti za virtuálního safety-caru.
Za ním jsme sledovali velmi pěkný souboj - na čele vláčku bylo BMW v rukou Antonio Felixe da Costy, na nějž zezadu útočil Mattias Ekström s Audi. Jenže Švéd nebyl ve zrovna lehké situaci, protože na něj zezadu útočil Mercedes s Danielem Juncadellou za volantem. Na konci závodu tuto trojici dorazil také Esteban Ocon. Nakonec byl v cíli mezi zmíněnou čtveřicí rozdíl jen 1,7 s.
Juncadella a Ocon tak konečně získali svoje první body v DTM 2016 (byli posledními, kteří ještě letos nebodovali). Během závodu se za Oconem držel Maxime Martin, jenže i u jeho BMW v závěru závodu odešly pneumatiky. V posledních kolech tak Belgičan čelil drtivému tlaku Tima Scheidera, ale i on si svoji pozici udržel.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.