Jezdci a další lidé z DTM mají pochopení pro verbální výpad Christiana Vietorise vůči Mattiasi Ekströmovi na Norisringu. Timo Glock dokonce řekl, že by pravděpodobně řekl to samé.
Christian Vietoris se za svoje sobotní vystoupení z Norisringu, v němž nazval Mattiase Ekströma "ha*****", již omluvil. Navíc musel vzhledem k tomu, že se jednalo o živý přenos do TV, zaplatit pokutu ve výši 3 000 EUR. Stejný obnos pak ještě Vietoris věnoval na akci "Ein Herz für Kinder". Ostatní jezdci jsou ale s chováním Vietorise solidární a dokonce i Ekström ukázal pochopení pro to, že jej jeho rival po závodě podrobil tvrdé kritice.
"Jsem si jistý, že toto slovo na fotbalovém hřišti padá mnohem častěji než v motorsportu. Tam za to není žádná penalizace. Myslím, že emoce patří ke sportu," říká Mattias Ekström. Na tomto verbálním výpadu Švéd vidí dokonce i některá pozitiva. "Je to znak toho, že je také závodníkem." I přesto ale vyjádření Vietorise Ekström trochu zkritizoval. "Na druhou stranu si myslím, že by hoši v našich diskusích měli udržovat určitou úroveň. Především u našich mladých diváků máme funkci vzorů. Proto si myslím, že by měla být určitá hranice. Já bych například nikoho neudeřil. Určitá úroveň tu musí být."
"Jestli je ale 3 000 EUR řešením, tak tím si nejsem až tak jistý," dodává Ekström s úsměvem. To Timo Glock má pro pilota Mercedesu jednoznačně pochopení. "Pravděpodobně bych řekl to samé. Nevím, jestli za to člověk musí dostat penalizaci 3 000 EUR... Samozřejmě, že bychom to v televizi neměli slyšet, ale jsou to přece emoce. Je přece jasné, že je člověk na limitu, když vede závod a pak je odstřelen. Pak člověk říká věci, které nejsou v pořádku."
Týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, má na situaci následující názor: "Christian je normálně tím posledním, který by kvůli nějaké emocionální akci vynikal. Díky tomu mohu jeho reakci pochopit. Pro někoho to nemusí být dobré, ale na druhou stranu hoši jsou plní adrenalínu."
Dost podobně to vidí také týmový šéf BMW, Jens Marquardt. "Lidsky se do situace Vietorise také dokáži vcítit. Všichni jsme lidé a jsme emocionální - stejně tak i jezdci. Po závodech to s našimi jezdci také občas prožívám. Věřím, že se do toho lidé dokáží vcítit."
Televizní expert německé ARD TV, Norbert Haug, ve svém sloupku pro 'DTM.com' napsal: "Jaká slova jezdci použijí, když jsou takto hodně frustrování, je otázkou, na kterou si každý musí odpovědět sám. 'Idiot' v takové situaci vychází gratis, ale použít v mediích slovo začínající na 'A' [v češtině na ha...] něco stojí. Reakce po sobotní havárii byly z velké části autentické," dodává někdejší šéf Mercedesu pro motorsport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.