Kolegové mají porozumění pro vyjádření Vietorise o Ekströmovi

Christian Vietoris nevolil v přímém přenosu z Norisringu na adresu Ekströma zrovna pěkná slova
Christian Vietoris nevolil v přímém přenosu z Norisringu na adresu Ekströma zrovna pěkná slova, foto: www.dtm.de
iM2 14. července 2016 21:45
Sdílej:

Jezdci a další lidé z DTM mají pochopení pro verbální výpad Christiana Vietorise vůči Mattiasi Ekströmovi na Norisringu. Timo Glock dokonce řekl, že by pravděpodobně řekl to samé.

Christian Vietoris se za svoje sobotní vystoupení z Norisringu, v němž nazval Mattiase Ekströma "ha*****", již omluvil. Navíc musel vzhledem k tomu, že se jednalo o živý přenos do TV, zaplatit pokutu ve výši 3 000 EUR. Stejný obnos pak ještě Vietoris věnoval na akci "Ein Herz für Kinder". Ostatní jezdci jsou ale s chováním Vietorise solidární a dokonce i Ekström ukázal pochopení pro to, že jej jeho rival po závodě podrobil tvrdé kritice.

"Jsem si jistý, že toto slovo na fotbalovém hřišti padá mnohem častěji než v motorsportu. Tam za to není žádná penalizace. Myslím, že emoce patří ke sportu," říká Mattias Ekström. Na tomto verbálním výpadu Švéd vidí dokonce i některá pozitiva. "Je to znak toho, že je také závodníkem." I přesto ale vyjádření Vietorise Ekström trochu zkritizoval. "Na druhou stranu si myslím, že by hoši v našich diskusích měli udržovat určitou úroveň. Především u našich mladých diváků máme funkci vzorů. Proto si myslím, že by měla být určitá hranice. Já bych například nikoho neudeřil. Určitá úroveň tu musí být."

"Jestli je ale 3 000 EUR řešením, tak tím si nejsem až tak jistý," dodává Ekström s úsměvem. To Timo Glock má pro pilota Mercedesu jednoznačně pochopení. "Pravděpodobně bych řekl to samé. Nevím, jestli za to člověk musí dostat penalizaci 3 000 EUR... Samozřejmě, že bychom to v televizi neměli slyšet, ale jsou to přece emoce. Je přece jasné, že je člověk na limitu, když vede závod a pak je odstřelen. Pak člověk říká věci, které nejsou v pořádku."

Týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, má na situaci následující názor: "Christian je normálně tím posledním, který by kvůli nějaké emocionální akci vynikal. Díky tomu mohu jeho reakci pochopit. Pro někoho to nemusí být dobré, ale na druhou stranu hoši jsou plní adrenalínu." 

Dost podobně to vidí také týmový šéf BMW, Jens Marquardt. "Lidsky se do situace Vietorise také dokáži vcítit. Všichni jsme lidé a jsme emocionální - stejně tak i jezdci. Po závodech to s našimi jezdci také občas prožívám. Věřím, že se do toho lidé dokáží vcítit." 

Televizní expert německé ARD TV, Norbert Haug, ve svém sloupku pro 'DTM.com' napsal: "Jaká slova jezdci použijí, když jsou takto hodně frustrování, je otázkou, na kterou si každý musí odpovědět sám. 'Idiot' v takové situaci vychází gratis, ale použít v mediích slovo začínající na 'A' [v češtině na ha...] něco stojí. Reakce po sobotní havárii byly z velké části autentické," dodává někdejší šéf Mercedesu pro motorsport.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.