Jezdci a další lidé z DTM mají pochopení pro verbální výpad Christiana Vietorise vůči Mattiasi Ekströmovi na Norisringu. Timo Glock dokonce řekl, že by pravděpodobně řekl to samé.
Christian Vietoris se za svoje sobotní vystoupení z Norisringu, v němž nazval Mattiase Ekströma "ha*****", již omluvil. Navíc musel vzhledem k tomu, že se jednalo o živý přenos do TV, zaplatit pokutu ve výši 3 000 EUR. Stejný obnos pak ještě Vietoris věnoval na akci "Ein Herz für Kinder". Ostatní jezdci jsou ale s chováním Vietorise solidární a dokonce i Ekström ukázal pochopení pro to, že jej jeho rival po závodě podrobil tvrdé kritice.
"Jsem si jistý, že toto slovo na fotbalovém hřišti padá mnohem častěji než v motorsportu. Tam za to není žádná penalizace. Myslím, že emoce patří ke sportu," říká Mattias Ekström. Na tomto verbálním výpadu Švéd vidí dokonce i některá pozitiva. "Je to znak toho, že je také závodníkem." I přesto ale vyjádření Vietorise Ekström trochu zkritizoval. "Na druhou stranu si myslím, že by hoši v našich diskusích měli udržovat určitou úroveň. Především u našich mladých diváků máme funkci vzorů. Proto si myslím, že by měla být určitá hranice. Já bych například nikoho neudeřil. Určitá úroveň tu musí být."
"Jestli je ale 3 000 EUR řešením, tak tím si nejsem až tak jistý," dodává Ekström s úsměvem. To Timo Glock má pro pilota Mercedesu jednoznačně pochopení. "Pravděpodobně bych řekl to samé. Nevím, jestli za to člověk musí dostat penalizaci 3 000 EUR... Samozřejmě, že bychom to v televizi neměli slyšet, ale jsou to přece emoce. Je přece jasné, že je člověk na limitu, když vede závod a pak je odstřelen. Pak člověk říká věci, které nejsou v pořádku."
Týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, má na situaci následující názor: "Christian je normálně tím posledním, který by kvůli nějaké emocionální akci vynikal. Díky tomu mohu jeho reakci pochopit. Pro někoho to nemusí být dobré, ale na druhou stranu hoši jsou plní adrenalínu."
Dost podobně to vidí také týmový šéf BMW, Jens Marquardt. "Lidsky se do situace Vietorise také dokáži vcítit. Všichni jsme lidé a jsme emocionální - stejně tak i jezdci. Po závodech to s našimi jezdci také občas prožívám. Věřím, že se do toho lidé dokáží vcítit."
Televizní expert německé ARD TV, Norbert Haug, ve svém sloupku pro 'DTM.com' napsal: "Jaká slova jezdci použijí, když jsou takto hodně frustrování, je otázkou, na kterou si každý musí odpovědět sám. 'Idiot' v takové situaci vychází gratis, ale použít v mediích slovo začínající na 'A' [v češtině na ha...] něco stojí. Reakce po sobotní havárii byly z velké části autentické," dodává někdejší šéf Mercedesu pro motorsport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.