Jezdci a další lidé z DTM mají pochopení pro verbální výpad Christiana Vietorise vůči Mattiasi Ekströmovi na Norisringu. Timo Glock dokonce řekl, že by pravděpodobně řekl to samé.
Christian Vietoris se za svoje sobotní vystoupení z Norisringu, v němž nazval Mattiase Ekströma "ha*****", již omluvil. Navíc musel vzhledem k tomu, že se jednalo o živý přenos do TV, zaplatit pokutu ve výši 3 000 EUR. Stejný obnos pak ještě Vietoris věnoval na akci "Ein Herz für Kinder". Ostatní jezdci jsou ale s chováním Vietorise solidární a dokonce i Ekström ukázal pochopení pro to, že jej jeho rival po závodě podrobil tvrdé kritice.
"Jsem si jistý, že toto slovo na fotbalovém hřišti padá mnohem častěji než v motorsportu. Tam za to není žádná penalizace. Myslím, že emoce patří ke sportu," říká Mattias Ekström. Na tomto verbálním výpadu Švéd vidí dokonce i některá pozitiva. "Je to znak toho, že je také závodníkem." I přesto ale vyjádření Vietorise Ekström trochu zkritizoval. "Na druhou stranu si myslím, že by hoši v našich diskusích měli udržovat určitou úroveň. Především u našich mladých diváků máme funkci vzorů. Proto si myslím, že by měla být určitá hranice. Já bych například nikoho neudeřil. Určitá úroveň tu musí být."
"Jestli je ale 3 000 EUR řešením, tak tím si nejsem až tak jistý," dodává Ekström s úsměvem. To Timo Glock má pro pilota Mercedesu jednoznačně pochopení. "Pravděpodobně bych řekl to samé. Nevím, jestli za to člověk musí dostat penalizaci 3 000 EUR... Samozřejmě, že bychom to v televizi neměli slyšet, ale jsou to přece emoce. Je přece jasné, že je člověk na limitu, když vede závod a pak je odstřelen. Pak člověk říká věci, které nejsou v pořádku."
Týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, má na situaci následující názor: "Christian je normálně tím posledním, který by kvůli nějaké emocionální akci vynikal. Díky tomu mohu jeho reakci pochopit. Pro někoho to nemusí být dobré, ale na druhou stranu hoši jsou plní adrenalínu."
Dost podobně to vidí také týmový šéf BMW, Jens Marquardt. "Lidsky se do situace Vietorise také dokáži vcítit. Všichni jsme lidé a jsme emocionální - stejně tak i jezdci. Po závodech to s našimi jezdci také občas prožívám. Věřím, že se do toho lidé dokáží vcítit."
Televizní expert německé ARD TV, Norbert Haug, ve svém sloupku pro 'DTM.com' napsal: "Jaká slova jezdci použijí, když jsou takto hodně frustrování, je otázkou, na kterou si každý musí odpovědět sám. 'Idiot' v takové situaci vychází gratis, ale použít v mediích slovo začínající na 'A' [v češtině na ha...] něco stojí. Reakce po sobotní havárii byly z velké části autentické," dodává někdejší šéf Mercedesu pro motorsport.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?