Jezdci a další lidé z DTM mají pochopení pro verbální výpad Christiana Vietorise vůči Mattiasi Ekströmovi na Norisringu. Timo Glock dokonce řekl, že by pravděpodobně řekl to samé.
Christian Vietoris se za svoje sobotní vystoupení z Norisringu, v němž nazval Mattiase Ekströma "ha*****", již omluvil. Navíc musel vzhledem k tomu, že se jednalo o živý přenos do TV, zaplatit pokutu ve výši 3 000 EUR. Stejný obnos pak ještě Vietoris věnoval na akci "Ein Herz für Kinder". Ostatní jezdci jsou ale s chováním Vietorise solidární a dokonce i Ekström ukázal pochopení pro to, že jej jeho rival po závodě podrobil tvrdé kritice.
"Jsem si jistý, že toto slovo na fotbalovém hřišti padá mnohem častěji než v motorsportu. Tam za to není žádná penalizace. Myslím, že emoce patří ke sportu," říká Mattias Ekström. Na tomto verbálním výpadu Švéd vidí dokonce i některá pozitiva. "Je to znak toho, že je také závodníkem." I přesto ale vyjádření Vietorise Ekström trochu zkritizoval. "Na druhou stranu si myslím, že by hoši v našich diskusích měli udržovat určitou úroveň. Především u našich mladých diváků máme funkci vzorů. Proto si myslím, že by měla být určitá hranice. Já bych například nikoho neudeřil. Určitá úroveň tu musí být."
"Jestli je ale 3 000 EUR řešením, tak tím si nejsem až tak jistý," dodává Ekström s úsměvem. To Timo Glock má pro pilota Mercedesu jednoznačně pochopení. "Pravděpodobně bych řekl to samé. Nevím, jestli za to člověk musí dostat penalizaci 3 000 EUR... Samozřejmě, že bychom to v televizi neměli slyšet, ale jsou to přece emoce. Je přece jasné, že je člověk na limitu, když vede závod a pak je odstřelen. Pak člověk říká věci, které nejsou v pořádku."
Týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz, má na situaci následující názor: "Christian je normálně tím posledním, který by kvůli nějaké emocionální akci vynikal. Díky tomu mohu jeho reakci pochopit. Pro někoho to nemusí být dobré, ale na druhou stranu hoši jsou plní adrenalínu."
Dost podobně to vidí také týmový šéf BMW, Jens Marquardt. "Lidsky se do situace Vietorise také dokáži vcítit. Všichni jsme lidé a jsme emocionální - stejně tak i jezdci. Po závodech to s našimi jezdci také občas prožívám. Věřím, že se do toho lidé dokáží vcítit."
Televizní expert německé ARD TV, Norbert Haug, ve svém sloupku pro 'DTM.com' napsal: "Jaká slova jezdci použijí, když jsou takto hodně frustrování, je otázkou, na kterou si každý musí odpovědět sám. 'Idiot' v takové situaci vychází gratis, ale použít v mediích slovo začínající na 'A' [v češtině na ha...] něco stojí. Reakce po sobotní havárii byly z velké části autentické," dodává někdejší šéf Mercedesu pro motorsport.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.