Christiana Vietorise připravil o vítězství svým manévrem Mattias Ekström. Němec po závodu požadoval tvrdé důsledky pro Švéda.
"Je to ten největší h**** na světě! Prvně si hraje na největšího sunnyboye paddocku, ale pak do všech pořád bourá a navíc si otevírá d****," to jsou ostrá slova, která jezdec týmu Mücke krátce po závodu na adresu Švéda přes televizi 'ARD' vyslal. Následně dostal od komisařů pokutu za tyto výrazy ve výši 3 000 EUR.
Po jistém čase se dostal Christian Vietoris znovu před mikrofon: "Po závodu jsem se vyjádřil jednoduše, protože jsem byl naštvaný z té situace. Oba vedoucí Mercedesy poslal jedním manévrem mimo trať. To nemá s motorsportem co dočinění. Prostě zabrzdil moc pozdě, kdybych tam nebyl já, tak by jel rovně ještě dalších 100 metrů."
Ekström se po závodu došel do garáže týmu Mücke omluvit, jenže to podle Vietorise nebylo dostatečné: "Vůbec nic mi nevysvětlil. Řekl jenom sorry, zašklebil se a byl zase pryč. Jsem připraven přijmou omluvu, když je míněna seriózně. Tohle podle mě nebyla vážná omluva." Pro Ekströma nejde o první nehodu v sezoně - v paměti je například kolize s António Félixem da Costou.
Proto požaduje Vietoris tvrdý trest: "Je pomalu čas začít přemýšet o zákazu startu v jednom závodu. V každém závodu můžeme pozorovat, co Eki dělá. Nechci ho srovnávat s Pastorem Maldonadem, protože ten je lepší..." nebere si jezdec Mercedesu vůbec servítky před dvojnásobným mistrem DTM.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.