Závodní vůz Ford GT se startovním číslem 66 zamířil ze závodního okruhu La Sarthe ve francouzském Le Mans přímo na Festival rychlosti v britském Gooodwoodu.
Vítězný tým z Le Mans reprezentují v Goodwoodu dva jezdci týmu Ford Chip Ganassi Racing: Dirk Müller, jeden z pilotů vítězného Fordu GT se startovním číslem 68, a Mario Franchitti.
Ford GT se startovním číslem 68 vyhrál v letošním Le Mans třídu LM GTE Pro přesně 50 let poté, co Ford v legendárním vytrvalostním závodě dosáhl historického úspěchu, když obsadil všechna tři místa na stupních vítězů. Ford GT se startovním číslem 69 dojel na třetím místě, vozy č. 66 a 67 skončily na čtvrté, respektive deváté pozici.V Goodwoodu se k Fordu opět připojí Ken Block, hvězda internetu a konzultant vývoje Fordu Focus RS. Do závodu do vrchu nastoupí se svojí silně upravenou Fiestou ST RX43 dosahující výkonu 478 kW (650 k).Kompresorem přeplňovaný Mustang RTR bude v Goodwoodu řídit šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. a za volant nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor usedne Ben Collins, bývalý „Stig“ z televizního pořadu Top Gear.Návštěvníci statické expozice Fordu na letošním Festivalu rychlosti si budou moci prohlédnout například nový Focus RS, Ford Mustang ve variantách fastback i convertible, oceňovanou Fiestu ST i její novou verzi Fiesta ST200 s výkonem 147 kW (200 k).Ford v Goodwoodu vystavuje také novou řadu sportovně stylizovaných modelů ST-Line. Vedle Fiesty ST-Line a Focusu ST-Line do ní patří i nové Mondeo ST-Line, které se v Goodwoodu představuje veřejnosti vůbec poprvé.
Závodní Ford GT Le MansFord letos nasazuje dva vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech a další dva v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Všechny čtyři vozy se minulý víkend zúčastnily závodu 24 hodin Le Mans, kde bojovaly o vavříny ve třídě GTE Pro.
Ford GT se startovním číslem 68 protnul cílovou čáru v neděli 19 června ve tři hodiny odpoledne po těžkém souboji s Ferrari se startovním číslem 82. Jejich duel dal vzpomenout na soupeření obou značek před padesáti lety. Vítězný Ford GT 68 se definitivně ujal vedení ve dvacáté hodině závodu.
Ford GT se startovním číslem 66 zpočátku bojoval o přední příčky, než ho potkal menší problém s elektroinstalací. Znovu bude závodit na šestihodinovce na Nürburgringu, která se jede 24. července jako součást světového vytrvalostního šampionátu.
Všechny čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing mají odlehčené šasi z hliníku a uhlíkových vláken, vnější panely karoserie rovněž z uhlíkových vláken a dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor EcoBoost V6 o výkonu 368 kW (500 k).
Závodní Ford GT vychází z nového supersportovního modelu Ford GT, jenž je technicky nejvyspělejším vozem v dosavadní historii Fordu. Slouží jako výkladní skříň nejmodernějších technických řešení značky v oblastech snižování hmotnosti, aerodynamiky a motorů EcoBoost.
Ken Block a jeho Fiesta STRX43Ford Fiesta ST RX43 letos účinkoval v hlavní roli osmého pokračování video série Gymkhana, která má celkem na kontě hodně přes 300 milionů zhlédnutí.
Motor 2.0 EcoBoost je zde naladěný na výkon 478 kW (650 koní) a točivý moment 900 Nm. Díky tomu zvládne Blockova Fiesta ST RX43 akceleraci 0–96 km/h (60 mil v hodině) v neuvěřitelném čase 1,8 s.
Ready to Rock MustangZa vznikem vozu Ford Mustang GT RTR (Ready to Rock) stojí šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. Kompresorem přeplňovaný motor V8 dosahuje výkonu 540 kW (735 k).
Ford Mustang GT RTR má také snížený nastavitelný podvozek, tužší stabilizátory, speciální kola a agresivně stylizované doplňky karoserie s výraznými stříbrnými „nozdrami‘“ po stranách horní mřížky, novým předním spoilerem, nástavci prahů, zadním difuzorem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru.
Nezkrotný Ford F-150 RaptorBen Collins, bývalý „Stig“ z pořadu Top Gear, se zúčastní goodwoodského závodu do vrchu za volantem nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor. Ten se pyšní vysokopevnostní hliníkovou karoserií, díky níž je přibližně o čtvrt tuny lehčí než předchozí model.
F-150 Raptor je poháněn zcela novým zážehovým motorem EcoBoost 3,5 l druhé generace. Pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace je vybaven tuhým ocelovým rámem, pérováním s dlouhými zdvihy, tlumiči FOX Racing, 10stupňovou samočinnou převodovkou a inovativním systémem volby jízdních režimů. Ten umožňuje řidiči zvolit optimální nastavení pro daný povrch – např. sníh, písek atd.
Atrakce pro návštěvníkyTřípodlažní, 10 metrů vysoký stánek Ford Performance poskytuje jeden z nejlepších výhledů na areál festivalu, jaké lze v Goodwoodu najít. Na dvou patrech jsou pro návštěvníky připravené i dalekohledy.
Připravena bude rovněž „adrenalinová procházka“ spojená s prohlídkou závodního Fordu GT skrz visutou skleněnou podlahu a také soutěž pro návštěvníky, jejímž prostřednictvím Ford připomíná své partnerství s elitním cyklistickým týmem Team Sky, který se právě připravuje na slavnou Tour de France.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?