Z Le Mans přímo do Goodwoodu. Králem z Ford Performance bude na Festivalu rychlosti model GT

Ford GT ve 24 hodinovém závodě v LeMans.
Ford GT ve 24 hodinovém závodě v LeMans., foto: Ford Motor Company
iMotorSport.cz 25. června 2016 15:26
Sdílej:

Závodní vůz Ford GT se startovním číslem 66 zamířil ze závodního okruhu La Sarthe ve francouzském Le Mans přímo na Festival rychlosti v britském Gooodwoodu.

Vítězný tým z Le Mans reprezentují v Goodwoodu dva jezdci týmu Ford Chip Ganassi Racing: Dirk Müller, jeden z pilotů vítězného Fordu GT se startovním číslem 68, a Mario Franchitti.

Ford GT se startovním číslem 68 vyhrál v letošním Le Mans třídu LM GTE Pro přesně 50 let poté, co Ford v legendárním vytrvalostním závodě dosáhl historického úspěchu, když obsadil všechna tři místa na stupních vítězů. Ford GT se startovním číslem 69 dojel na třetím místě, vozy č. 66 a 67 skončily na čtvrté, respektive deváté pozici.V Goodwoodu se k Fordu opět připojí Ken Block, hvězda internetu a konzultant vývoje Fordu Focus RS. Do závodu do vrchu nastoupí se svojí silně upravenou Fiestou ST RX43 dosahující výkonu 478 kW (650 k).Kompresorem přeplňovaný Mustang RTR bude v Goodwoodu řídit šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. a za volant nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor usedne Ben Collins, bývalý „Stig“ z televizního pořadu Top Gear.Návštěvníci statické expozice Fordu na letošním Festivalu rychlosti si budou moci prohlédnout například nový Focus RS, Ford Mustang ve variantách fastback i convertible, oceňovanou Fiestu ST i její novou verzi Fiesta ST200 s výkonem 147 kW (200 k).Ford v Goodwoodu vystavuje také novou řadu sportovně stylizovaných modelů ST-Line. Vedle Fiesty ST-Line a Focusu ST-Line do ní patří i nové Mondeo ST-Line, které se v Goodwoodu představuje veřejnosti vůbec poprvé.

Závodní Ford GT Le Mans

Ford letos nasazuje dva vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech a další dva v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Všechny čtyři vozy se minulý víkend zúčastnily závodu 24 hodin Le Mans, kde bojovaly o vavříny ve třídě GTE Pro.

Ford GT se startovním číslem 68 protnul cílovou čáru v neděli 19 června ve tři hodiny odpoledne po těžkém souboji s Ferrari se startovním číslem 82. Jejich duel dal vzpomenout na soupeření obou značek před padesáti lety. Vítězný Ford GT 68 se definitivně ujal vedení ve dvacáté hodině závodu.

Ford GT se startovním číslem 66 zpočátku bojoval o přední příčky, než ho potkal menší problém s elektroinstalací. Znovu bude závodit na šestihodinovce na Nürburgringu, která se jede 24. července jako součást světového vytrvalostního šampionátu.

Všechny čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing mají odlehčené šasi z hliníku a uhlíkových vláken, vnější panely karoserie rovněž z uhlíkových vláken a dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor EcoBoost V6 o výkonu 368 kW (500 k).

Závodní Ford GT vychází z nového supersportovního modelu Ford GT, jenž je technicky nejvyspělejším vozem v dosavadní historii Fordu. Slouží jako výkladní skříň nejmodernějších technických řešení značky v oblastech snižování hmotnosti, aerodynamiky a motorů EcoBoost. 

Ken Block a jeho Fiesta STRX43

Ford Fiesta ST RX43 letos účinkoval v hlavní roli osmého pokračování video série Gymkhana, která má celkem na kontě hodně přes 300 milionů zhlédnutí.

Motor 2.0 EcoBoost je zde naladěný na výkon 478 kW (650 koní) a točivý moment 900 Nm. Díky tomu zvládne Blockova Fiesta ST RX43 akceleraci 0–96 km/h (60 mil v hodině) v neuvěřitelném čase 1,8 s.

Ready to Rock Mustang

Za vznikem vozu Ford Mustang GT RTR (Ready to Rock) stojí šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. Kompresorem přeplňovaný motor V8 dosahuje výkonu 540 kW (735 k).

Ford Mustang GT RTR má také snížený nastavitelný podvozek, tužší stabilizátory, speciální kola a agresivně stylizované doplňky karoserie s výraznými stříbrnými „nozdrami‘“ po stranách horní mřížky, novým předním spoilerem, nástavci prahů, zadním difuzorem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Nezkrotný Ford F-150 Raptor

Ben Collins, bývalý „Stig“ z pořadu Top Gear, se zúčastní goodwoodského závodu do vrchu za volantem nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor. Ten se pyšní vysokopevnostní hliníkovou karoserií, díky níž je přibližně o čtvrt tuny lehčí než předchozí model.

F-150 Raptor je poháněn zcela novým zážehovým motorem EcoBoost 3,5 l druhé generace. Pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace je vybaven tuhým ocelovým rámem, pérováním s dlouhými zdvihy, tlumiči FOX Racing, 10stupňovou samočinnou převodovkou a inovativním systémem volby jízdních režimů. Ten umožňuje řidiči zvolit optimální nastavení pro daný povrch – např. sníh, písek atd.

Atrakce pro návštěvníky

Třípodlažní, 10 metrů vysoký stánek Ford Performance poskytuje jeden z nejlepších výhledů na areál festivalu, jaké lze v Goodwoodu najít. Na dvou patrech jsou pro návštěvníky připravené i dalekohledy.

Připravena bude rovněž „adrenalinová procházka“ spojená s prohlídkou závodního Fordu GT skrz visutou skleněnou podlahu a také soutěž pro návštěvníky, jejímž prostřednictvím Ford připomíná své partnerství s elitním cyklistickým týmem Team Sky, který se právě připravuje na slavnou Tour de France.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.