Závodní vůz Ford GT se startovním číslem 66 zamířil ze závodního okruhu La Sarthe ve francouzském Le Mans přímo na Festival rychlosti v britském Gooodwoodu.
Vítězný tým z Le Mans reprezentují v Goodwoodu dva jezdci týmu Ford Chip Ganassi Racing: Dirk Müller, jeden z pilotů vítězného Fordu GT se startovním číslem 68, a Mario Franchitti.
Ford GT se startovním číslem 68 vyhrál v letošním Le Mans třídu LM GTE Pro přesně 50 let poté, co Ford v legendárním vytrvalostním závodě dosáhl historického úspěchu, když obsadil všechna tři místa na stupních vítězů. Ford GT se startovním číslem 69 dojel na třetím místě, vozy č. 66 a 67 skončily na čtvrté, respektive deváté pozici.V Goodwoodu se k Fordu opět připojí Ken Block, hvězda internetu a konzultant vývoje Fordu Focus RS. Do závodu do vrchu nastoupí se svojí silně upravenou Fiestou ST RX43 dosahující výkonu 478 kW (650 k).Kompresorem přeplňovaný Mustang RTR bude v Goodwoodu řídit šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. a za volant nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor usedne Ben Collins, bývalý „Stig“ z televizního pořadu Top Gear.Návštěvníci statické expozice Fordu na letošním Festivalu rychlosti si budou moci prohlédnout například nový Focus RS, Ford Mustang ve variantách fastback i convertible, oceňovanou Fiestu ST i její novou verzi Fiesta ST200 s výkonem 147 kW (200 k).Ford v Goodwoodu vystavuje také novou řadu sportovně stylizovaných modelů ST-Line. Vedle Fiesty ST-Line a Focusu ST-Line do ní patří i nové Mondeo ST-Line, které se v Goodwoodu představuje veřejnosti vůbec poprvé.
Závodní Ford GT Le MansFord letos nasazuje dva vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech a další dva v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Všechny čtyři vozy se minulý víkend zúčastnily závodu 24 hodin Le Mans, kde bojovaly o vavříny ve třídě GTE Pro.
Ford GT se startovním číslem 68 protnul cílovou čáru v neděli 19 června ve tři hodiny odpoledne po těžkém souboji s Ferrari se startovním číslem 82. Jejich duel dal vzpomenout na soupeření obou značek před padesáti lety. Vítězný Ford GT 68 se definitivně ujal vedení ve dvacáté hodině závodu.
Ford GT se startovním číslem 66 zpočátku bojoval o přední příčky, než ho potkal menší problém s elektroinstalací. Znovu bude závodit na šestihodinovce na Nürburgringu, která se jede 24. července jako součást světového vytrvalostního šampionátu.
Všechny čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing mají odlehčené šasi z hliníku a uhlíkových vláken, vnější panely karoserie rovněž z uhlíkových vláken a dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor EcoBoost V6 o výkonu 368 kW (500 k).
Závodní Ford GT vychází z nového supersportovního modelu Ford GT, jenž je technicky nejvyspělejším vozem v dosavadní historii Fordu. Slouží jako výkladní skříň nejmodernějších technických řešení značky v oblastech snižování hmotnosti, aerodynamiky a motorů EcoBoost.
Ken Block a jeho Fiesta STRX43Ford Fiesta ST RX43 letos účinkoval v hlavní roli osmého pokračování video série Gymkhana, která má celkem na kontě hodně přes 300 milionů zhlédnutí.
Motor 2.0 EcoBoost je zde naladěný na výkon 478 kW (650 koní) a točivý moment 900 Nm. Díky tomu zvládne Blockova Fiesta ST RX43 akceleraci 0–96 km/h (60 mil v hodině) v neuvěřitelném čase 1,8 s.
Ready to Rock MustangZa vznikem vozu Ford Mustang GT RTR (Ready to Rock) stojí šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. Kompresorem přeplňovaný motor V8 dosahuje výkonu 540 kW (735 k).
Ford Mustang GT RTR má také snížený nastavitelný podvozek, tužší stabilizátory, speciální kola a agresivně stylizované doplňky karoserie s výraznými stříbrnými „nozdrami‘“ po stranách horní mřížky, novým předním spoilerem, nástavci prahů, zadním difuzorem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru.
Nezkrotný Ford F-150 RaptorBen Collins, bývalý „Stig“ z pořadu Top Gear, se zúčastní goodwoodského závodu do vrchu za volantem nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor. Ten se pyšní vysokopevnostní hliníkovou karoserií, díky níž je přibližně o čtvrt tuny lehčí než předchozí model.
F-150 Raptor je poháněn zcela novým zážehovým motorem EcoBoost 3,5 l druhé generace. Pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace je vybaven tuhým ocelovým rámem, pérováním s dlouhými zdvihy, tlumiči FOX Racing, 10stupňovou samočinnou převodovkou a inovativním systémem volby jízdních režimů. Ten umožňuje řidiči zvolit optimální nastavení pro daný povrch – např. sníh, písek atd.
Atrakce pro návštěvníkyTřípodlažní, 10 metrů vysoký stánek Ford Performance poskytuje jeden z nejlepších výhledů na areál festivalu, jaké lze v Goodwoodu najít. Na dvou patrech jsou pro návštěvníky připravené i dalekohledy.
Připravena bude rovněž „adrenalinová procházka“ spojená s prohlídkou závodního Fordu GT skrz visutou skleněnou podlahu a také soutěž pro návštěvníky, jejímž prostřednictvím Ford připomíná své partnerství s elitním cyklistickým týmem Team Sky, který se právě připravuje na slavnou Tour de France.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?