Závodní vůz Ford GT se startovním číslem 66 zamířil ze závodního okruhu La Sarthe ve francouzském Le Mans přímo na Festival rychlosti v britském Gooodwoodu.
Vítězný tým z Le Mans reprezentují v Goodwoodu dva jezdci týmu Ford Chip Ganassi Racing: Dirk Müller, jeden z pilotů vítězného Fordu GT se startovním číslem 68, a Mario Franchitti.
Ford GT se startovním číslem 68 vyhrál v letošním Le Mans třídu LM GTE Pro přesně 50 let poté, co Ford v legendárním vytrvalostním závodě dosáhl historického úspěchu, když obsadil všechna tři místa na stupních vítězů. Ford GT se startovním číslem 69 dojel na třetím místě, vozy č. 66 a 67 skončily na čtvrté, respektive deváté pozici.V Goodwoodu se k Fordu opět připojí Ken Block, hvězda internetu a konzultant vývoje Fordu Focus RS. Do závodu do vrchu nastoupí se svojí silně upravenou Fiestou ST RX43 dosahující výkonu 478 kW (650 k).Kompresorem přeplňovaný Mustang RTR bude v Goodwoodu řídit šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. a za volant nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor usedne Ben Collins, bývalý „Stig“ z televizního pořadu Top Gear.Návštěvníci statické expozice Fordu na letošním Festivalu rychlosti si budou moci prohlédnout například nový Focus RS, Ford Mustang ve variantách fastback i convertible, oceňovanou Fiestu ST i její novou verzi Fiesta ST200 s výkonem 147 kW (200 k).Ford v Goodwoodu vystavuje také novou řadu sportovně stylizovaných modelů ST-Line. Vedle Fiesty ST-Line a Focusu ST-Line do ní patří i nové Mondeo ST-Line, které se v Goodwoodu představuje veřejnosti vůbec poprvé.
Závodní Ford GT Le MansFord letos nasazuje dva vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech a další dva v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Všechny čtyři vozy se minulý víkend zúčastnily závodu 24 hodin Le Mans, kde bojovaly o vavříny ve třídě GTE Pro.
Ford GT se startovním číslem 68 protnul cílovou čáru v neděli 19 června ve tři hodiny odpoledne po těžkém souboji s Ferrari se startovním číslem 82. Jejich duel dal vzpomenout na soupeření obou značek před padesáti lety. Vítězný Ford GT 68 se definitivně ujal vedení ve dvacáté hodině závodu.
Ford GT se startovním číslem 66 zpočátku bojoval o přední příčky, než ho potkal menší problém s elektroinstalací. Znovu bude závodit na šestihodinovce na Nürburgringu, která se jede 24. července jako součást světového vytrvalostního šampionátu.
Všechny čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing mají odlehčené šasi z hliníku a uhlíkových vláken, vnější panely karoserie rovněž z uhlíkových vláken a dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor EcoBoost V6 o výkonu 368 kW (500 k).
Závodní Ford GT vychází z nového supersportovního modelu Ford GT, jenž je technicky nejvyspělejším vozem v dosavadní historii Fordu. Slouží jako výkladní skříň nejmodernějších technických řešení značky v oblastech snižování hmotnosti, aerodynamiky a motorů EcoBoost.
Ken Block a jeho Fiesta STRX43Ford Fiesta ST RX43 letos účinkoval v hlavní roli osmého pokračování video série Gymkhana, která má celkem na kontě hodně přes 300 milionů zhlédnutí.
Motor 2.0 EcoBoost je zde naladěný na výkon 478 kW (650 koní) a točivý moment 900 Nm. Díky tomu zvládne Blockova Fiesta ST RX43 akceleraci 0–96 km/h (60 mil v hodině) v neuvěřitelném čase 1,8 s.
Ready to Rock MustangZa vznikem vozu Ford Mustang GT RTR (Ready to Rock) stojí šampion driftingu Vaughn Gittin Jr. Kompresorem přeplňovaný motor V8 dosahuje výkonu 540 kW (735 k).
Ford Mustang GT RTR má také snížený nastavitelný podvozek, tužší stabilizátory, speciální kola a agresivně stylizované doplňky karoserie s výraznými stříbrnými „nozdrami‘“ po stranách horní mřížky, novým předním spoilerem, nástavci prahů, zadním difuzorem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru.
Nezkrotný Ford F-150 RaptorBen Collins, bývalý „Stig“ z pořadu Top Gear, se zúčastní goodwoodského závodu do vrchu za volantem nového sportovního pick-upu Ford F-150 Raptor. Ten se pyšní vysokopevnostní hliníkovou karoserií, díky níž je přibližně o čtvrt tuny lehčí než předchozí model.
F-150 Raptor je poháněn zcela novým zážehovým motorem EcoBoost 3,5 l druhé generace. Pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace je vybaven tuhým ocelovým rámem, pérováním s dlouhými zdvihy, tlumiči FOX Racing, 10stupňovou samočinnou převodovkou a inovativním systémem volby jízdních režimů. Ten umožňuje řidiči zvolit optimální nastavení pro daný povrch – např. sníh, písek atd.
Atrakce pro návštěvníkyTřípodlažní, 10 metrů vysoký stánek Ford Performance poskytuje jeden z nejlepších výhledů na areál festivalu, jaké lze v Goodwoodu najít. Na dvou patrech jsou pro návštěvníky připravené i dalekohledy.
Připravena bude rovněž „adrenalinová procházka“ spojená s prohlídkou závodního Fordu GT skrz visutou skleněnou podlahu a také soutěž pro návštěvníky, jejímž prostřednictvím Ford připomíná své partnerství s elitním cyklistickým týmem Team Sky, který se právě připravuje na slavnou Tour de France.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.