Šokovaný Ocon: DTM je daleko těžší než jsem čekal

Esteban Ocon čekal lepší vstup do kariéry jezdce DTM
Esteban Ocon čekal lepší vstup do kariéry jezdce DTM, foto: Renault Sport F1
iM2 17. června 2016 14:15
Sdílej:

Esteban Ocon si na DTM zatím ještě stále nezvykl. Mladík dokonce v dosavadních šesti odjetých závodech ještě nebodoval, což se mu vůbec nelíbí.

Kariéra Estebana Ocona v DTM mohla začít lépe - po úvodních čtyřech závodech roku je mezi pouhými třemi jezdci, kteří ještě nebodovali. Nejlepší umístění vyjel Francouz naposledy na Lausitzringu, kde byl 15.: "Nikdy jsem si nemyslel, že to bude tak těžké jezdit v DTM," přiznává mladík.

Před vrcholem sezony DTM, závodem na Norisringu, ale říká: "Myslím, že už DTM rozumím lépe. V DTM jsou zkušenosti velmi důležité. Musíte najít důvěru ve vůz a zvyknout si na způsob závodění. Souboje na trati jsou zcela jistě tím největším rozdílem oproti závodění s formulemi. Každý víkend se učím a doufám, že brzy vyjedu body.

Když se nám povede dát v jeden víkend všechno dohromady, pak je dobrý výsledek zcela jistě možný. Úvodní víkend na Hockenheimu začal vlastně velmi dobře. Byli jsme spokojeni s naší rychlostí, ale závod vůbec nevyšel. Neměl jsem štěstí a nedokončil jsem ani jeden závod. Takový začátek si nepřejete.

Na Red Bull Ringu a Lausitzringu jsme nebyli dostatečně silní na to, abychom získali body. Ale pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom se dostali na tu úroveň, která nám umožní bojovat o body a podia. Pořád mě však závodění neskutečně baví. Je fantastické kombinovat DTM a F1. Taková šance se nenabízí každý den," říká 19 letý mladík.

"Jasně, jsem hodně zanepřázdněný, ale vůbec nemohu naříkat," říká Ocon, který je také testovacím a záložním jezdcem týmu Renault v F1. Pro Estebana je to nová situace, v minulých dvou letech vyhrál F3 i GP3 hned v první sezoně.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?