Jezdec týmu BMW Motorsport, Timo Glock, získal minulý týden na Red Bull Ringu první vítězství sezony, zároveň se jednalo o jeho třetí vítězství v DTM. Pro Němce se tak jedná o fantastický výsledek, když získal vítězství už na druhém závodním víkendu po jeho letošním přestupu k týmu RMG.
Glock do nedělního závodu startoval ze třetí pozice na startu, hned na startu se mu ale podařilo dostat se před dalšího jezdce na BMW, António Félixe da Costu. Ve druhém kole se Timovi ihned po povolení využívání DRS podařilo s jeho pomocí předjet Jamie Greena. Dostal se tak do vedení, které už do konce závodu nikomu nepřepustil.
Pro tým RMG se celkově jednalo o vydařený víkend, když v sobotu triumfoval Marco Wittmann, druhý jezdec stáje. RMG tak vede pořadí mezi týmy a Timo Glock je i přes penalizaci z Hockenheimringu po zisku druhého místa (více zde) průběžně třetí. Němec má na svém kontě 37 bodů a na vedoucího Paula di Restu ztrácí 6 bodů.
"Tento závod byl snem. Nemohl jsem jet lépe. V úvodních kolech se mi podařilo poodjet a pak už si svoje vedení udržovat. Po menší chybě v kvalifikaci a smůle na Hockenheimu je to velice uspokojující a BMW Team RMG měl dobrý víkend díky vítězství Marca a mě. Opravdu jsem velmi šťastný. Celkově to byl skvělý víkend pro BWM," říká Timo Glock.
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, k tomu dodává: "Byl to od Tima velmi silný závod. Oproti silné konkurenci ze strany Audi jsme měli správnou strategii. Ukázalo se být dobrým rozhodnutím zavolat Tima k brzkému pit stopu. Mattias Ekström opět zajel velmi pozdě, ale nakonec to stačilo. Pro BMW Team RMG to byl perfektní víkend, když získalo vítězství v obou závodech. Gratuluji jim k tomuto mimořádnému výsledku."
BMW také vede tabulku výrobců, ve které má 203 bodů, což je o 95 Audi Sport a o 110 více než Mercedes-Benz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?