Jezdec týmu BMW Motorsport, Timo Glock, získal minulý týden na Red Bull Ringu první vítězství sezony, zároveň se jednalo o jeho třetí vítězství v DTM. Pro Němce se tak jedná o fantastický výsledek, když získal vítězství už na druhém závodním víkendu po jeho letošním přestupu k týmu RMG.
Glock do nedělního závodu startoval ze třetí pozice na startu, hned na startu se mu ale podařilo dostat se před dalšího jezdce na BMW, António Félixe da Costu. Ve druhém kole se Timovi ihned po povolení využívání DRS podařilo s jeho pomocí předjet Jamie Greena. Dostal se tak do vedení, které už do konce závodu nikomu nepřepustil.
Pro tým RMG se celkově jednalo o vydařený víkend, když v sobotu triumfoval Marco Wittmann, druhý jezdec stáje. RMG tak vede pořadí mezi týmy a Timo Glock je i přes penalizaci z Hockenheimringu po zisku druhého místa (více zde) průběžně třetí. Němec má na svém kontě 37 bodů a na vedoucího Paula di Restu ztrácí 6 bodů.
"Tento závod byl snem. Nemohl jsem jet lépe. V úvodních kolech se mi podařilo poodjet a pak už si svoje vedení udržovat. Po menší chybě v kvalifikaci a smůle na Hockenheimu je to velice uspokojující a BMW Team RMG měl dobrý víkend díky vítězství Marca a mě. Opravdu jsem velmi šťastný. Celkově to byl skvělý víkend pro BWM," říká Timo Glock.
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, k tomu dodává: "Byl to od Tima velmi silný závod. Oproti silné konkurenci ze strany Audi jsme měli správnou strategii. Ukázalo se být dobrým rozhodnutím zavolat Tima k brzkému pit stopu. Mattias Ekström opět zajel velmi pozdě, ale nakonec to stačilo. Pro BMW Team RMG to byl perfektní víkend, když získalo vítězství v obou závodech. Gratuluji jim k tomuto mimořádnému výsledku."
BMW také vede tabulku výrobců, ve které má 203 bodů, což je o 95 Audi Sport a o 110 více než Mercedes-Benz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?