Norbert Haug, někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, má porozumění pro zpackanou strategii Audi v kvalifikaci na Hockenheimringu. Hráli si ingolstadtští s tím, aby měli pro závod co nejnižší váhová závaží?
Strategie Audi v kvalifikaci na nedělní závod na Hockenheimu se pro mnoho fanoušků jevila jako podivná. Ingolstadtští nasadily čerstvé pneumatiky až ve druhé polovině 20 minutové kvalifikace, což se jim moc nevyplatilo. "Po***** jsme to," řekl po kvalifikaci Mattias Ekström. V závodě Audi z horších kvalifikačních výsledků také zcela určitě neprofitovalo.
Televizní expert německé ARD a někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, Norbert Haug, má ale pro přístup Audi pochopení. "Ta myšlenka byla v zásadě dobrá, ale nebylo to z ní hned patrné. Jezdci Audi absolvovali v kvalifikaci na nedělní závod jen jediný pokus na čerstvých gumách, čímž každý z nich ušetřil jednu sadu nových gum pro závod a tam z toho profitoval," řekl Haug pro dtm.de. Na konci kvalifikace byl ale na trati dost silný provoz.
"Další dva faktory se zdají být základní pro toto rozhodnutí: Strategie Audi neumožňovala zajet v první části kvalifikace konkurenceschopné časy, vycházeli totiž z toho, že rallycrossová auta předtím na určité části tratě natahala až moc nečistot. Audi v této kvalifikaci startovala s 10 kilogramovým rozdílem a se 17,5 kilogramovým rozdílem v dovážení oproti BMW.
Určitě by nic neměla proti tomu, kdyby jako až třetí nejrychlejší značka po kvalifikaci a před závodem tento deficit vyrovnala. Tohoto cíle bylo dosaženo - ovšem za cenu toho, že Jamie Green jako nejlépe umístěný jezdec Audi byl 11. s odstupem 0,391 sekundy na vítěze kvalifikace, Paula di Restu," pokračuje ve své úvaze Haug.
"Čas ani ne o dvě desetiny vteřiny lepší už by znamenal čtvrté místo pro Greena a stále by bylo možné odbourání váhy pro třetí nejhorší značku. Základní strategickou myšlenku Audi tedy nemůžeme odsuzovat. Byli přesvědčeni o tom, že i s jedním pokusem na nových gumách budou moci vyjet druhou nebo třetí startovní řadu. Pak by profitovali z odbourání váhy a navíc by měli pro každé auto jednu sadu čerstvých gum navíc míst toho, aby je vyplýtvali v pomalejší první části kvalifikace. Předpoklady z třetího volného tréninku, kdy zajel nejrychlejší čas Ekström v oblasti o den dřívějšího pole position, dávaly Audi předpoklady pro to, aby mohli plánovat pomocí tohoto scénáře."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.