Norbert Haug, někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, má porozumění pro zpackanou strategii Audi v kvalifikaci na Hockenheimringu. Hráli si ingolstadtští s tím, aby měli pro závod co nejnižší váhová závaží?
Strategie Audi v kvalifikaci na nedělní závod na Hockenheimu se pro mnoho fanoušků jevila jako podivná. Ingolstadtští nasadily čerstvé pneumatiky až ve druhé polovině 20 minutové kvalifikace, což se jim moc nevyplatilo. "Po***** jsme to," řekl po kvalifikaci Mattias Ekström. V závodě Audi z horších kvalifikačních výsledků také zcela určitě neprofitovalo.
Televizní expert německé ARD a někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, Norbert Haug, má ale pro přístup Audi pochopení. "Ta myšlenka byla v zásadě dobrá, ale nebylo to z ní hned patrné. Jezdci Audi absolvovali v kvalifikaci na nedělní závod jen jediný pokus na čerstvých gumách, čímž každý z nich ušetřil jednu sadu nových gum pro závod a tam z toho profitoval," řekl Haug pro dtm.de. Na konci kvalifikace byl ale na trati dost silný provoz.
"Další dva faktory se zdají být základní pro toto rozhodnutí: Strategie Audi neumožňovala zajet v první části kvalifikace konkurenceschopné časy, vycházeli totiž z toho, že rallycrossová auta předtím na určité části tratě natahala až moc nečistot. Audi v této kvalifikaci startovala s 10 kilogramovým rozdílem a se 17,5 kilogramovým rozdílem v dovážení oproti BMW.
Určitě by nic neměla proti tomu, kdyby jako až třetí nejrychlejší značka po kvalifikaci a před závodem tento deficit vyrovnala. Tohoto cíle bylo dosaženo - ovšem za cenu toho, že Jamie Green jako nejlépe umístěný jezdec Audi byl 11. s odstupem 0,391 sekundy na vítěze kvalifikace, Paula di Restu," pokračuje ve své úvaze Haug.
"Čas ani ne o dvě desetiny vteřiny lepší už by znamenal čtvrté místo pro Greena a stále by bylo možné odbourání váhy pro třetí nejhorší značku. Základní strategickou myšlenku Audi tedy nemůžeme odsuzovat. Byli přesvědčeni o tom, že i s jedním pokusem na nových gumách budou moci vyjet druhou nebo třetí startovní řadu. Pak by profitovali z odbourání váhy a navíc by měli pro každé auto jednu sadu čerstvých gum navíc míst toho, aby je vyplýtvali v pomalejší první části kvalifikace. Předpoklady z třetího volného tréninku, kdy zajel nejrychlejší čas Ekström v oblasti o den dřívějšího pole position, dávaly Audi předpoklady pro to, aby mohli plánovat pomocí tohoto scénáře."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?