Norbert Haug, někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, má porozumění pro zpackanou strategii Audi v kvalifikaci na Hockenheimringu. Hráli si ingolstadtští s tím, aby měli pro závod co nejnižší váhová závaží?
Strategie Audi v kvalifikaci na nedělní závod na Hockenheimu se pro mnoho fanoušků jevila jako podivná. Ingolstadtští nasadily čerstvé pneumatiky až ve druhé polovině 20 minutové kvalifikace, což se jim moc nevyplatilo. "Po***** jsme to," řekl po kvalifikaci Mattias Ekström. V závodě Audi z horších kvalifikačních výsledků také zcela určitě neprofitovalo.
Televizní expert německé ARD a někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, Norbert Haug, má ale pro přístup Audi pochopení. "Ta myšlenka byla v zásadě dobrá, ale nebylo to z ní hned patrné. Jezdci Audi absolvovali v kvalifikaci na nedělní závod jen jediný pokus na čerstvých gumách, čímž každý z nich ušetřil jednu sadu nových gum pro závod a tam z toho profitoval," řekl Haug pro dtm.de. Na konci kvalifikace byl ale na trati dost silný provoz.
"Další dva faktory se zdají být základní pro toto rozhodnutí: Strategie Audi neumožňovala zajet v první části kvalifikace konkurenceschopné časy, vycházeli totiž z toho, že rallycrossová auta předtím na určité části tratě natahala až moc nečistot. Audi v této kvalifikaci startovala s 10 kilogramovým rozdílem a se 17,5 kilogramovým rozdílem v dovážení oproti BMW.
Určitě by nic neměla proti tomu, kdyby jako až třetí nejrychlejší značka po kvalifikaci a před závodem tento deficit vyrovnala. Tohoto cíle bylo dosaženo - ovšem za cenu toho, že Jamie Green jako nejlépe umístěný jezdec Audi byl 11. s odstupem 0,391 sekundy na vítěze kvalifikace, Paula di Restu," pokračuje ve své úvaze Haug.
"Čas ani ne o dvě desetiny vteřiny lepší už by znamenal čtvrté místo pro Greena a stále by bylo možné odbourání váhy pro třetí nejhorší značku. Základní strategickou myšlenku Audi tedy nemůžeme odsuzovat. Byli přesvědčeni o tom, že i s jedním pokusem na nových gumách budou moci vyjet druhou nebo třetí startovní řadu. Pak by profitovali z odbourání váhy a navíc by měli pro každé auto jednu sadu čerstvých gum navíc míst toho, aby je vyplýtvali v pomalejší první části kvalifikace. Předpoklady z třetího volného tréninku, kdy zajel nejrychlejší čas Ekström v oblasti o den dřívějšího pole position, dávaly Audi předpoklady pro to, aby mohli plánovat pomocí tohoto scénáře."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.