Norbert Haug, někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, má porozumění pro zpackanou strategii Audi v kvalifikaci na Hockenheimringu. Hráli si ingolstadtští s tím, aby měli pro závod co nejnižší váhová závaží?
Strategie Audi v kvalifikaci na nedělní závod na Hockenheimu se pro mnoho fanoušků jevila jako podivná. Ingolstadtští nasadily čerstvé pneumatiky až ve druhé polovině 20 minutové kvalifikace, což se jim moc nevyplatilo. "Po***** jsme to," řekl po kvalifikaci Mattias Ekström. V závodě Audi z horších kvalifikačních výsledků také zcela určitě neprofitovalo.
Televizní expert německé ARD a někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, Norbert Haug, má ale pro přístup Audi pochopení. "Ta myšlenka byla v zásadě dobrá, ale nebylo to z ní hned patrné. Jezdci Audi absolvovali v kvalifikaci na nedělní závod jen jediný pokus na čerstvých gumách, čímž každý z nich ušetřil jednu sadu nových gum pro závod a tam z toho profitoval," řekl Haug pro dtm.de. Na konci kvalifikace byl ale na trati dost silný provoz.
"Další dva faktory se zdají být základní pro toto rozhodnutí: Strategie Audi neumožňovala zajet v první části kvalifikace konkurenceschopné časy, vycházeli totiž z toho, že rallycrossová auta předtím na určité části tratě natahala až moc nečistot. Audi v této kvalifikaci startovala s 10 kilogramovým rozdílem a se 17,5 kilogramovým rozdílem v dovážení oproti BMW.
Určitě by nic neměla proti tomu, kdyby jako až třetí nejrychlejší značka po kvalifikaci a před závodem tento deficit vyrovnala. Tohoto cíle bylo dosaženo - ovšem za cenu toho, že Jamie Green jako nejlépe umístěný jezdec Audi byl 11. s odstupem 0,391 sekundy na vítěze kvalifikace, Paula di Restu," pokračuje ve své úvaze Haug.
"Čas ani ne o dvě desetiny vteřiny lepší už by znamenal čtvrté místo pro Greena a stále by bylo možné odbourání váhy pro třetí nejhorší značku. Základní strategickou myšlenku Audi tedy nemůžeme odsuzovat. Byli přesvědčeni o tom, že i s jedním pokusem na nových gumách budou moci vyjet druhou nebo třetí startovní řadu. Pak by profitovali z odbourání váhy a navíc by měli pro každé auto jednu sadu čerstvých gum navíc míst toho, aby je vyplýtvali v pomalejší první části kvalifikace. Předpoklady z třetího volného tréninku, kdy zajel nejrychlejší čas Ekström v oblasti o den dřívějšího pole position, dávaly Audi předpoklady pro to, aby mohli plánovat pomocí tohoto scénáře."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?