Haug rozumí strategii Audi na Hockenheimu

Norbert Haug, někdejší šéf Mercedes Motorsport
Norbert Haug, někdejší šéf Mercedes Motorsport, foto: Mercedes AMG F1 Team
iM2 21. května 2016 12:58
Sdílej:

Norbert Haug, někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, má porozumění pro zpackanou strategii Audi v kvalifikaci na Hockenheimringu. Hráli si ingolstadtští s tím, aby měli pro závod co nejnižší váhová závaží?

Strategie Audi v kvalifikaci na nedělní závod na Hockenheimu se pro mnoho fanoušků jevila jako podivná. Ingolstadtští nasadily čerstvé pneumatiky až ve druhé polovině 20 minutové kvalifikace, což se jim moc nevyplatilo. "Po***** jsme to," řekl po kvalifikaci Mattias Ekström. V závodě Audi z horších kvalifikačních výsledků také zcela určitě neprofitovalo.

Televizní expert německé ARD a někdejší dlouholetý šéf motorsportu u Mercedesu, Norbert Haug, má ale pro přístup Audi pochopení. "Ta myšlenka byla v zásadě dobrá, ale nebylo to z ní hned patrné. Jezdci Audi absolvovali v kvalifikaci na nedělní závod jen jediný pokus na čerstvých gumách, čímž každý z nich ušetřil jednu sadu nových gum pro závod a tam z toho profitoval," řekl Haug pro dtm.de. Na konci kvalifikace byl ale na trati dost silný provoz.

"Další dva faktory se zdají být základní pro toto rozhodnutí: Strategie Audi neumožňovala zajet v první části kvalifikace konkurenceschopné časy, vycházeli totiž z toho, že rallycrossová auta předtím na určité části tratě natahala až moc nečistot. Audi v této kvalifikaci startovala s 10 kilogramovým rozdílem a se 17,5 kilogramovým rozdílem v dovážení oproti BMW.

Určitě by nic neměla proti tomu, kdyby jako až třetí nejrychlejší značka po kvalifikaci a před závodem tento deficit vyrovnala. Tohoto cíle bylo dosaženo - ovšem za cenu toho, že Jamie Green jako nejlépe umístěný jezdec Audi byl 11. s odstupem 0,391 sekundy na vítěze kvalifikace, Paula di Restu," pokračuje ve své úvaze Haug. 

"Čas ani ne o dvě desetiny vteřiny lepší už by znamenal čtvrté místo pro Greena a stále by bylo možné odbourání váhy pro třetí nejhorší značku. Základní strategickou myšlenku Audi tedy nemůžeme odsuzovat. Byli přesvědčeni o tom, že i s jedním pokusem na nových gumách budou moci vyjet druhou nebo třetí startovní řadu. Pak by profitovali z odbourání váhy a navíc by měli pro každé auto jednu sadu čerstvých gum navíc míst toho, aby je vyplýtvali v pomalejší první části kvalifikace. Předpoklady z třetího volného tréninku, kdy zajel nejrychlejší čas Ekström v oblasti o den dřívějšího pole position, dávaly Audi předpoklady pro to, aby mohli plánovat pomocí tohoto scénáře."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?