ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zahajuje sezonu 2016 na německém okruhu Hockenheimring. Ta hostí již tradičně úvodní závod sezony. Do nového roku vstupuje s novým vozem Mercedes, Stuttgartští však museli nechat zachovaný základ vozu, jak jim nařizují pravidla. Bude nový vůz stačit na konkurenci od Audi a BMW?
Průběh nedělního závodu:Paul di Resta získal první vítězství sezony jak pro sebe, tak i pro Mercedes. Zároveň se jedná o první vítězství tohoto Skota po šesti letech (ve kterých si samozřejmě odskočil do Formule 1). Jezdec na Mercedesu si po startu udržel svoje vedoucí místo a udržoval si určitý náskok na Garyho Paffetta. Během zastávky v boxech byl menší problém při výměně jeho pravého předního kola, což Paffetta di Restovi přiblížilo.
Gary pak ale dostal penalizaci za nebezpečné opuštění boxového stání, kdy při jeho opouštění lehce kolidoval s Robertem Wickensem, který ke svým mechanikům právě zajížděl. Vzhledem k tomu že šlo o velmi lehký kontakt (pokud k němu vůbec došlo - svůj názor můžete přidat v diskusi) dostal Brit poměrně přísnou penalizaci průjezdu boxy.
Od tohoto bodu už měl di Resta výrazně jednodušší život. Na druhé místo se po penalizaci Paffetta s určitým odstupem posunul Augusto Farfus s BMW M4 DTM, toho ale později předjel značkový kolega Timo Glock. Di Resta závod vyhrál a posunul se do čela bodování mezi jezdci. Druhé místo si připsal Glock a třetí Farfus. Čtvrtý byl navíc Maxime Martin s další M4 DTM. V neděli bylo tedy BMW o poznání konkurenceschopnější než v sobotu, což ale může být způsobeno průběžnými změnami v dodatečných závažích jednotlivých aut (více zde).
Po startu závodu se na trať dostal také safety car, když ve druhé zatáčce kolidovali Esteban Ocon, Bruno Spengler a Jamie Green. Tou dobou byl na druhé příčce Farfus, ale Paffett jej dokázal předjet. Paffett před prvními zastávkami ale na Skoda di Restu nijak neútočil.
Paffett tedy dostal penalizaci průjezdu boxy, jak jsme již psali výše. Po průjezdu boxy se vrátil na trať až na 11. příčce. To Brita zdravě naštvalo a pak předvedl pěknou stíhací jízdu, v rámci které předjel několik soupeřů, byl jednoznačně nejrychlejším autem na trati a cílem projel jako pátý za čtvrtým Martinem. Šestý cílem projel Robert Wickens s dalším Mercedesem-AMG C 63 DTM. Body za sedmé místo bral Tom Blomqvist na BMW.
Nejlépe postavenou Audi byl Nico Müller na osmém místě. Na obranu Audi je třeba říct, že si všechny RS5 DTM vezly dodatečných 10 kg závaží. Devátý byl Marco Wittmann na BMW a desátý Martin Tomczyk, který jen dvě kola před koncem při nájezdu na stadion chyboval, vyjel z trati předjeli jej Müller a následně pak Wittmann.
Včerejší vítěz, Edoardo Mortara, byl v prvním kole roztočen a propadl se až na 21. místo, čímž skončily jeho naděje na slušný výsledek a do cíle dojel až 12. Za zmínku také stojí to, že Mattias Ekström dokázal dnes dopoledne na Hockenheimu vyhrát závod World Rallycross Championship. V závodě měl ale smůlu, zapletl se do několika strkanic a později musel kvůli technice vzdát.
AKTUALIZACE 9.5.2016, 9:20: Timo Glock byl ze závodu dodatečně diskvalifikován, všichni jezdci od třetího místa dále si tedy polepšili o jedno místo. Více v samostatném článku:
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA NEDĚLNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Průběh sobotního závodu:Edoardo Mortara si dojel s přehledem v sobotu odpoledne pro vítězství v prvním závodu roku. Audi tak zažilo skvělý vstup do sezony. Ital se dostal do vedení v zatáčce číslo 1, když předjel z pole position startujícího Nico Müllera, a už před sebe nikoho nepustil.
Druhé místo vybojoval pro Mercedes se zbrusu novým AMG C 63 DTM Robert Wickens. Kanaďan se sice snažil v závěru závodu stíhat vedoucího Mortaru, ale dostihnout se mu ho nepovedlo. Müller, který startoval z pole position, přišel v přímém souboji na trati o druhé místo ve prospěch Wickense. Pro Švýcara jde ale i tak o úspěch - je to jeho první podium v DTM.
Slibný debut nového Mercedesu potvrdili Paul di Resta a Christian Vietoris na čtvrtém a pátém místě. Po startu přitom vypadalo velmi dobře Audi, které mělo v čelní skupině ještě Mike Rockenfellera a Jamieho Greena. Jenže Greena poslal do kačírku v prvním kole (v nájezdu na stadion) Wittmann a Brit následně dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za způsobení jiné kolize. U Rockenfellerova vozu (jel 100. závod v DTM) nevydrželo několik kontaktů zavěšení pravého zadního kola.
Relativně smůlu mělo BMW. Daniel Juncadella ve druhé polovině startovního pole hned v úvodních kolech sestřelil z trati v nájezdu na stadion Tima Glocka. Španěl v Mercedesu zablokoval při brždění zadní kola a jeho Mercedes trefil BMW. Další BMW, Augusto Farfuse, roztočil v prvním kole ve vlásence jediný nováček v letošním poli, Esteban Ocon. Nejlepším jezdcem mnichovnské značky se tak stal Bruno Spengler na páté místě.
Šestý byl klasifikován Antonio Felix da Costa, který byl v průběhu závodu součástí skvělého souboje mezi ním, Gary Paffettem a Mattiasem Ekströmem. Z nej nejhůře vyšel právě Paffett, jehož Mercedes byl pořádně otlučený zepředu i zezadu a bylo poměrně zázrakem, že dojel do cíle (avšak až jako 11., takže bez bodů).
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA SOBOTNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 2. TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. TRÉNINKU: ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?