ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zahajuje sezonu 2016 na německém okruhu Hockenheimring. Ta hostí již tradičně úvodní závod sezony. Do nového roku vstupuje s novým vozem Mercedes, Stuttgartští však museli nechat zachovaný základ vozu, jak jim nařizují pravidla. Bude nový vůz stačit na konkurenci od Audi a BMW?
Průběh nedělního závodu:Paul di Resta získal první vítězství sezony jak pro sebe, tak i pro Mercedes. Zároveň se jedná o první vítězství tohoto Skota po šesti letech (ve kterých si samozřejmě odskočil do Formule 1). Jezdec na Mercedesu si po startu udržel svoje vedoucí místo a udržoval si určitý náskok na Garyho Paffetta. Během zastávky v boxech byl menší problém při výměně jeho pravého předního kola, což Paffetta di Restovi přiblížilo.
Gary pak ale dostal penalizaci za nebezpečné opuštění boxového stání, kdy při jeho opouštění lehce kolidoval s Robertem Wickensem, který ke svým mechanikům právě zajížděl. Vzhledem k tomu že šlo o velmi lehký kontakt (pokud k němu vůbec došlo - svůj názor můžete přidat v diskusi) dostal Brit poměrně přísnou penalizaci průjezdu boxy.
Od tohoto bodu už měl di Resta výrazně jednodušší život. Na druhé místo se po penalizaci Paffetta s určitým odstupem posunul Augusto Farfus s BMW M4 DTM, toho ale později předjel značkový kolega Timo Glock. Di Resta závod vyhrál a posunul se do čela bodování mezi jezdci. Druhé místo si připsal Glock a třetí Farfus. Čtvrtý byl navíc Maxime Martin s další M4 DTM. V neděli bylo tedy BMW o poznání konkurenceschopnější než v sobotu, což ale může být způsobeno průběžnými změnami v dodatečných závažích jednotlivých aut (více zde).
Po startu závodu se na trať dostal také safety car, když ve druhé zatáčce kolidovali Esteban Ocon, Bruno Spengler a Jamie Green. Tou dobou byl na druhé příčce Farfus, ale Paffett jej dokázal předjet. Paffett před prvními zastávkami ale na Skoda di Restu nijak neútočil.
Paffett tedy dostal penalizaci průjezdu boxy, jak jsme již psali výše. Po průjezdu boxy se vrátil na trať až na 11. příčce. To Brita zdravě naštvalo a pak předvedl pěknou stíhací jízdu, v rámci které předjel několik soupeřů, byl jednoznačně nejrychlejším autem na trati a cílem projel jako pátý za čtvrtým Martinem. Šestý cílem projel Robert Wickens s dalším Mercedesem-AMG C 63 DTM. Body za sedmé místo bral Tom Blomqvist na BMW.
Nejlépe postavenou Audi byl Nico Müller na osmém místě. Na obranu Audi je třeba říct, že si všechny RS5 DTM vezly dodatečných 10 kg závaží. Devátý byl Marco Wittmann na BMW a desátý Martin Tomczyk, který jen dvě kola před koncem při nájezdu na stadion chyboval, vyjel z trati předjeli jej Müller a následně pak Wittmann.
Včerejší vítěz, Edoardo Mortara, byl v prvním kole roztočen a propadl se až na 21. místo, čímž skončily jeho naděje na slušný výsledek a do cíle dojel až 12. Za zmínku také stojí to, že Mattias Ekström dokázal dnes dopoledne na Hockenheimu vyhrát závod World Rallycross Championship. V závodě měl ale smůlu, zapletl se do několika strkanic a později musel kvůli technice vzdát.
AKTUALIZACE 9.5.2016, 9:20: Timo Glock byl ze závodu dodatečně diskvalifikován, všichni jezdci od třetího místa dále si tedy polepšili o jedno místo. Více v samostatném článku:
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA NEDĚLNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Průběh sobotního závodu:Edoardo Mortara si dojel s přehledem v sobotu odpoledne pro vítězství v prvním závodu roku. Audi tak zažilo skvělý vstup do sezony. Ital se dostal do vedení v zatáčce číslo 1, když předjel z pole position startujícího Nico Müllera, a už před sebe nikoho nepustil.
Druhé místo vybojoval pro Mercedes se zbrusu novým AMG C 63 DTM Robert Wickens. Kanaďan se sice snažil v závěru závodu stíhat vedoucího Mortaru, ale dostihnout se mu ho nepovedlo. Müller, který startoval z pole position, přišel v přímém souboji na trati o druhé místo ve prospěch Wickense. Pro Švýcara jde ale i tak o úspěch - je to jeho první podium v DTM.
Slibný debut nového Mercedesu potvrdili Paul di Resta a Christian Vietoris na čtvrtém a pátém místě. Po startu přitom vypadalo velmi dobře Audi, které mělo v čelní skupině ještě Mike Rockenfellera a Jamieho Greena. Jenže Greena poslal do kačírku v prvním kole (v nájezdu na stadion) Wittmann a Brit následně dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za způsobení jiné kolize. U Rockenfellerova vozu (jel 100. závod v DTM) nevydrželo několik kontaktů zavěšení pravého zadního kola.
Relativně smůlu mělo BMW. Daniel Juncadella ve druhé polovině startovního pole hned v úvodních kolech sestřelil z trati v nájezdu na stadion Tima Glocka. Španěl v Mercedesu zablokoval při brždění zadní kola a jeho Mercedes trefil BMW. Další BMW, Augusto Farfuse, roztočil v prvním kole ve vlásence jediný nováček v letošním poli, Esteban Ocon. Nejlepším jezdcem mnichovnské značky se tak stal Bruno Spengler na páté místě.
Šestý byl klasifikován Antonio Felix da Costa, který byl v průběhu závodu součástí skvělého souboje mezi ním, Gary Paffettem a Mattiasem Ekströmem. Z nej nejhůře vyšel právě Paffett, jehož Mercedes byl pořádně otlučený zepředu i zezadu a bylo poměrně zázrakem, že dojel do cíle (avšak až jako 11., takže bez bodů).
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA SOBOTNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 2. TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. TRÉNINKU: ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.