ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zahajuje sezonu 2016 na německém okruhu Hockenheimring. Ta hostí již tradičně úvodní závod sezony. Do nového roku vstupuje s novým vozem Mercedes, Stuttgartští však museli nechat zachovaný základ vozu, jak jim nařizují pravidla. Bude nový vůz stačit na konkurenci od Audi a BMW?
Průběh nedělního závodu:Paul di Resta získal první vítězství sezony jak pro sebe, tak i pro Mercedes. Zároveň se jedná o první vítězství tohoto Skota po šesti letech (ve kterých si samozřejmě odskočil do Formule 1). Jezdec na Mercedesu si po startu udržel svoje vedoucí místo a udržoval si určitý náskok na Garyho Paffetta. Během zastávky v boxech byl menší problém při výměně jeho pravého předního kola, což Paffetta di Restovi přiblížilo.
Gary pak ale dostal penalizaci za nebezpečné opuštění boxového stání, kdy při jeho opouštění lehce kolidoval s Robertem Wickensem, který ke svým mechanikům právě zajížděl. Vzhledem k tomu že šlo o velmi lehký kontakt (pokud k němu vůbec došlo - svůj názor můžete přidat v diskusi) dostal Brit poměrně přísnou penalizaci průjezdu boxy.
Od tohoto bodu už měl di Resta výrazně jednodušší život. Na druhé místo se po penalizaci Paffetta s určitým odstupem posunul Augusto Farfus s BMW M4 DTM, toho ale později předjel značkový kolega Timo Glock. Di Resta závod vyhrál a posunul se do čela bodování mezi jezdci. Druhé místo si připsal Glock a třetí Farfus. Čtvrtý byl navíc Maxime Martin s další M4 DTM. V neděli bylo tedy BMW o poznání konkurenceschopnější než v sobotu, což ale může být způsobeno průběžnými změnami v dodatečných závažích jednotlivých aut (více zde).
Po startu závodu se na trať dostal také safety car, když ve druhé zatáčce kolidovali Esteban Ocon, Bruno Spengler a Jamie Green. Tou dobou byl na druhé příčce Farfus, ale Paffett jej dokázal předjet. Paffett před prvními zastávkami ale na Skoda di Restu nijak neútočil.
Paffett tedy dostal penalizaci průjezdu boxy, jak jsme již psali výše. Po průjezdu boxy se vrátil na trať až na 11. příčce. To Brita zdravě naštvalo a pak předvedl pěknou stíhací jízdu, v rámci které předjel několik soupeřů, byl jednoznačně nejrychlejším autem na trati a cílem projel jako pátý za čtvrtým Martinem. Šestý cílem projel Robert Wickens s dalším Mercedesem-AMG C 63 DTM. Body za sedmé místo bral Tom Blomqvist na BMW.
Nejlépe postavenou Audi byl Nico Müller na osmém místě. Na obranu Audi je třeba říct, že si všechny RS5 DTM vezly dodatečných 10 kg závaží. Devátý byl Marco Wittmann na BMW a desátý Martin Tomczyk, který jen dvě kola před koncem při nájezdu na stadion chyboval, vyjel z trati předjeli jej Müller a následně pak Wittmann.
Včerejší vítěz, Edoardo Mortara, byl v prvním kole roztočen a propadl se až na 21. místo, čímž skončily jeho naděje na slušný výsledek a do cíle dojel až 12. Za zmínku také stojí to, že Mattias Ekström dokázal dnes dopoledne na Hockenheimu vyhrát závod World Rallycross Championship. V závodě měl ale smůlu, zapletl se do několika strkanic a později musel kvůli technice vzdát.
AKTUALIZACE 9.5.2016, 9:20: Timo Glock byl ze závodu dodatečně diskvalifikován, všichni jezdci od třetího místa dále si tedy polepšili o jedno místo. Více v samostatném článku:
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA NEDĚLNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Průběh sobotního závodu:Edoardo Mortara si dojel s přehledem v sobotu odpoledne pro vítězství v prvním závodu roku. Audi tak zažilo skvělý vstup do sezony. Ital se dostal do vedení v zatáčce číslo 1, když předjel z pole position startujícího Nico Müllera, a už před sebe nikoho nepustil.
Druhé místo vybojoval pro Mercedes se zbrusu novým AMG C 63 DTM Robert Wickens. Kanaďan se sice snažil v závěru závodu stíhat vedoucího Mortaru, ale dostihnout se mu ho nepovedlo. Müller, který startoval z pole position, přišel v přímém souboji na trati o druhé místo ve prospěch Wickense. Pro Švýcara jde ale i tak o úspěch - je to jeho první podium v DTM.
Slibný debut nového Mercedesu potvrdili Paul di Resta a Christian Vietoris na čtvrtém a pátém místě. Po startu přitom vypadalo velmi dobře Audi, které mělo v čelní skupině ještě Mike Rockenfellera a Jamieho Greena. Jenže Greena poslal do kačírku v prvním kole (v nájezdu na stadion) Wittmann a Brit následně dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za způsobení jiné kolize. U Rockenfellerova vozu (jel 100. závod v DTM) nevydrželo několik kontaktů zavěšení pravého zadního kola.
Relativně smůlu mělo BMW. Daniel Juncadella ve druhé polovině startovního pole hned v úvodních kolech sestřelil z trati v nájezdu na stadion Tima Glocka. Španěl v Mercedesu zablokoval při brždění zadní kola a jeho Mercedes trefil BMW. Další BMW, Augusto Farfuse, roztočil v prvním kole ve vlásence jediný nováček v letošním poli, Esteban Ocon. Nejlepším jezdcem mnichovnské značky se tak stal Bruno Spengler na páté místě.
Šestý byl klasifikován Antonio Felix da Costa, který byl v průběhu závodu součástí skvělého souboje mezi ním, Gary Paffettem a Mattiasem Ekströmem. Z nej nejhůře vyšel právě Paffett, jehož Mercedes byl pořádně otlučený zepředu i zezadu a bylo poměrně zázrakem, že dojel do cíle (avšak až jako 11., takže bez bodů).
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA SOBOTNÍ ZÁVOD: ZDE
VÝSLEDKY 2. TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. TRÉNINKU: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.