O víkendu startuje v Hockenheimu německé mistrovství cestovních vozů, ve kterém poměří síly tradiční značky Mercedes-Benz, BMW a Audi. V průběhu sezóny zavítají závody DTM také například do Holandska, Maďarska nebo Ruska. Pro fanoušky bylo přichystáno hned několik novinek, které mají přinést větší napětí a atraktivitu. Přímé přenosy bude na stanici O2 Sport komentovat zkušený motoristický expert Petr Horák.
Letošní sezóna nabízí nejlépe obsazenou startovní listinu za celou svou historii, objeví se v ní hned sedm bývalých šampionů, několik bývalých pilotů F1 i mistrů juniorských formulových sérií. Navíc hned osmnáct jezdců již v minulosti v DTM slavilo vítězství. Tenhle zajímavě namíchaný koktejl umí připravit pro fanoušky pořádně atraktivní podívanou. O tu se dle nových předpisů starají také dvě různé sady pneumatik nebo změny v oblasti systému nastavitelného zadního křídla (DRS).
Další novinka, jež se má postarat o větší dramatičnost během závodů, se týká závaží u speciálů značky BMW, kde tyto vozy můžou být až o 7,5 kg lehčí než konkurence. Tím by se měl smazat výkonnostní odstup na konkurenty z Mercedesu a Audi. "DTM je jednou z nejlepších sérií cestovních vozů světa. Jsou v ní nejlepší piloti, kde navíc všechny týmy mají tovární podporu. Koncept technických a sportovních předpisů zaručuje vyrovnané závodění od startu až do samotného cíle," sdělil Petr Horák, známý komentátor stanice O2 Sport.
Diváci O2 Sport se můžou v letošním ročníku těšit na devět víkendů s osmnácti závody. Naprostým vrcholem je pak ostře sledovaný okruh Norisring v Norimberku, který je proslulý obrovským zájmem fanoušků a díky jedinečné atmosféře se mu přezdívá Monako DTM. Mistrovství německých sportovních vozů tak doplní na stanici O2 Sport již běžící světový šampionát v rallye, jenž se rovněž těší velké popularitě.
Přímé přenosy podniku DTM startují v sobotu od 15.45 hodin na O2 Sport. V neděli pak pokračují druhým závodem od 14.15 hodin.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?