Nováček letošního pole DTM, Esteban Ocon, chce nejenom doplnit sestavu Mercedesu, ale cílem jsou vítězství v závodech. Svými výkony v DTM se chce doporučit pro F1.
Esteban Ocon je velmi talentovaný - v roce 2014 vyhrál při premiérové sezoně Evropskou F3, vloni se mu povedl podobný kousek (opět v premiérové sezoně) v GP3. Může tedy letos rovnou pomýšlet na titul v DTM? Francouz má výhodu v tom, že auto Mercedesu dobře zná z loňského roku, kdy byl testovacím jezdcem.
"Je to skvělý pocit. Vloni jsem byl testovací pilot, takže teď je skvělé, že mě čeká celá sezona. Z auta mám dobrý pocit. Rozhodně mohu říci, že základ je dobrý. První dva dny nové sezony jsou vždy něčím neobvyklým. Člověk konečně usedne do auta," říká jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Pro mě i tým byly první dny velmi důležité. Na sezonu jsme připraveni." Estebanovi také může pomoci, že pojede v týmu ART, který zná z loňského roku, kdy spolu vyhráli GP3. A jaké má cíle pro letošní rok? "Chci každopádně vyhrávat závody a bojovat o pole-position. Své poslední dva tituly jsem vyhrál už jako nováček. Moje očekávání jsou proto vysoká - ostatně taková být musejí."
Jeho velkým cílem je kokpit F1 - Ocon se však nerozhodl pro tradiční cestu přes GP2. DTM dostalo přednost, proč? "To, že jsem vstoupil do DTM a ne do GP2, má co dočinění s mým osobním rozvojem," prozradil serveru 'TouringCars.net'. "Musím se zlepšit ve vnějších faktorech. A to lze jen tehdy, když jako jezdec pracujete pro nějakého výrobce. Jste najednou zapojeni do marketingu a také dáváte rozhovory."
"Je to [v DTM] podobné jako v F1, zvláště když děláte pro firmu jakou je Mercedes. Je to skoro stejné - a právě v této oblasti se musím zlepšit víc než v závodění samotném. DTM je jiné, než všechny předchozí šampionáty. Program je podobný jako v GP3, ale je výrazně delší, máte zcela jiné auto a také pneumatiky se dost liší."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.