Nováček letošního pole DTM, Esteban Ocon, chce nejenom doplnit sestavu Mercedesu, ale cílem jsou vítězství v závodech. Svými výkony v DTM se chce doporučit pro F1.
Esteban Ocon je velmi talentovaný - v roce 2014 vyhrál při premiérové sezoně Evropskou F3, vloni se mu povedl podobný kousek (opět v premiérové sezoně) v GP3. Může tedy letos rovnou pomýšlet na titul v DTM? Francouz má výhodu v tom, že auto Mercedesu dobře zná z loňského roku, kdy byl testovacím jezdcem.
"Je to skvělý pocit. Vloni jsem byl testovací pilot, takže teď je skvělé, že mě čeká celá sezona. Z auta mám dobrý pocit. Rozhodně mohu říci, že základ je dobrý. První dva dny nové sezony jsou vždy něčím neobvyklým. Člověk konečně usedne do auta," říká jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Pro mě i tým byly první dny velmi důležité. Na sezonu jsme připraveni." Estebanovi také může pomoci, že pojede v týmu ART, který zná z loňského roku, kdy spolu vyhráli GP3. A jaké má cíle pro letošní rok? "Chci každopádně vyhrávat závody a bojovat o pole-position. Své poslední dva tituly jsem vyhrál už jako nováček. Moje očekávání jsou proto vysoká - ostatně taková být musejí."
Jeho velkým cílem je kokpit F1 - Ocon se však nerozhodl pro tradiční cestu přes GP2. DTM dostalo přednost, proč? "To, že jsem vstoupil do DTM a ne do GP2, má co dočinění s mým osobním rozvojem," prozradil serveru 'TouringCars.net'. "Musím se zlepšit ve vnějších faktorech. A to lze jen tehdy, když jako jezdec pracujete pro nějakého výrobce. Jste najednou zapojeni do marketingu a také dáváte rozhovory."
"Je to [v DTM] podobné jako v F1, zvláště když děláte pro firmu jakou je Mercedes. Je to skoro stejné - a právě v této oblasti se musím zlepšit víc než v závodění samotném. DTM je jiné, než všechny předchozí šampionáty. Program je podobný jako v GP3, ale je výrazně delší, máte zcela jiné auto a také pneumatiky se dost liší."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?