Nováček letošního pole DTM, Esteban Ocon, chce nejenom doplnit sestavu Mercedesu, ale cílem jsou vítězství v závodech. Svými výkony v DTM se chce doporučit pro F1.
Esteban Ocon je velmi talentovaný - v roce 2014 vyhrál při premiérové sezoně Evropskou F3, vloni se mu povedl podobný kousek (opět v premiérové sezoně) v GP3. Může tedy letos rovnou pomýšlet na titul v DTM? Francouz má výhodu v tom, že auto Mercedesu dobře zná z loňského roku, kdy byl testovacím jezdcem.
"Je to skvělý pocit. Vloni jsem byl testovací pilot, takže teď je skvělé, že mě čeká celá sezona. Z auta mám dobrý pocit. Rozhodně mohu říci, že základ je dobrý. První dva dny nové sezony jsou vždy něčím neobvyklým. Člověk konečně usedne do auta," říká jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Pro mě i tým byly první dny velmi důležité. Na sezonu jsme připraveni." Estebanovi také může pomoci, že pojede v týmu ART, který zná z loňského roku, kdy spolu vyhráli GP3. A jaké má cíle pro letošní rok? "Chci každopádně vyhrávat závody a bojovat o pole-position. Své poslední dva tituly jsem vyhrál už jako nováček. Moje očekávání jsou proto vysoká - ostatně taková být musejí."
Jeho velkým cílem je kokpit F1 - Ocon se však nerozhodl pro tradiční cestu přes GP2. DTM dostalo přednost, proč? "To, že jsem vstoupil do DTM a ne do GP2, má co dočinění s mým osobním rozvojem," prozradil serveru 'TouringCars.net'. "Musím se zlepšit ve vnějších faktorech. A to lze jen tehdy, když jako jezdec pracujete pro nějakého výrobce. Jste najednou zapojeni do marketingu a také dáváte rozhovory."
"Je to [v DTM] podobné jako v F1, zvláště když děláte pro firmu jakou je Mercedes. Je to skoro stejné - a právě v této oblasti se musím zlepšit víc než v závodění samotném. DTM je jiné, než všechny předchozí šampionáty. Program je podobný jako v GP3, ale je výrazně delší, máte zcela jiné auto a také pneumatiky se dost liší."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.