Nováček letošního pole DTM, Esteban Ocon, chce nejenom doplnit sestavu Mercedesu, ale cílem jsou vítězství v závodech. Svými výkony v DTM se chce doporučit pro F1.
Esteban Ocon je velmi talentovaný - v roce 2014 vyhrál při premiérové sezoně Evropskou F3, vloni se mu povedl podobný kousek (opět v premiérové sezoně) v GP3. Může tedy letos rovnou pomýšlet na titul v DTM? Francouz má výhodu v tom, že auto Mercedesu dobře zná z loňského roku, kdy byl testovacím jezdcem.
"Je to skvělý pocit. Vloni jsem byl testovací pilot, takže teď je skvělé, že mě čeká celá sezona. Z auta mám dobrý pocit. Rozhodně mohu říci, že základ je dobrý. První dva dny nové sezony jsou vždy něčím neobvyklým. Člověk konečně usedne do auta," říká jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Pro mě i tým byly první dny velmi důležité. Na sezonu jsme připraveni." Estebanovi také může pomoci, že pojede v týmu ART, který zná z loňského roku, kdy spolu vyhráli GP3. A jaké má cíle pro letošní rok? "Chci každopádně vyhrávat závody a bojovat o pole-position. Své poslední dva tituly jsem vyhrál už jako nováček. Moje očekávání jsou proto vysoká - ostatně taková být musejí."
Jeho velkým cílem je kokpit F1 - Ocon se však nerozhodl pro tradiční cestu přes GP2. DTM dostalo přednost, proč? "To, že jsem vstoupil do DTM a ne do GP2, má co dočinění s mým osobním rozvojem," prozradil serveru 'TouringCars.net'. "Musím se zlepšit ve vnějších faktorech. A to lze jen tehdy, když jako jezdec pracujete pro nějakého výrobce. Jste najednou zapojeni do marketingu a také dáváte rozhovory."
"Je to [v DTM] podobné jako v F1, zvláště když děláte pro firmu jakou je Mercedes. Je to skoro stejné - a právě v této oblasti se musím zlepšit víc než v závodění samotném. DTM je jiné, než všechny předchozí šampionáty. Program je podobný jako v GP3, ale je výrazně delší, máte zcela jiné auto a také pneumatiky se dost liší."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.