Ve třetím dnu jsme zaznamenali dosud nejlepší čas tohoto týdne. Postaral se o něj Mattias Ekström s Audi RS5 DTM. Ještě předtím, už dopoledne, ale havaroval Timo Glock s BMW.
O nejrychlejší čas se dnes postaral Mattias Ekström v Audi RS5 DTM. Jeho čas 1:32,964 min. je tím nejlepším, co jsme zatím mohli vidět. Na závěr dne je výsledková listina pěkně promíchaná. Druhé místo obsadil Daniel Juncadella (Mercedes) se ztrátou 0,177 s na vítězného Švéda. Třetí byl Martin Tomczyk - ten zaostal o 0,295 s.
Zajímavé je, že všichni tři jezdci celý den testovali prototypové pneumatiky Hankook pro sezonu 2017. Nejrychlejším jezdcem na standardních pneumatikách specifikace 2016 tak byl Timo Scheider (4., +0,453 s). Za ním bylo pořadí opravdu vyrovnané - Miguel Molina (Audi/+0,449) a Gary Paffett (Mercedes/+0,453). "Při odmyšlení si vozů s pneumatikami 2017 jsme byli odpoledne nejrychlejší. To mě těší, na závodní víkend jsme dobře připraveni," prorokuje Timo Scheider.
Dopolední časy byly výrazně pomalejší než odpoledne, protože jezdci museli před obědem kvůli počasí nasadit mokré pneumatiky - dopoledne bylo poměrně chladno a pršelo. Odpoledne se situace vylepšila, oteplilo se a trať oschla. Jen pro zajímavost uveďme, že dopolední část zakončil nejrychlejším časem Paul di Resta, jeho výkon měl hodnotu 1:46,419 min., jenže odpoledne se stopky zastavily už za 1:33,751 min.
Dnes také poprvé neujel největší počet kol pilot Mercedesu, když se radoval Marco Wittmann (129 okruhů). I z 'agregátního' pohledu výrobců je dnes v této statistice na čele BMW 556 koly, následuje Audi s 511 koly a Mercedes odkroužil "jen" 435.
Proměnlivé podmínky v dopolední části nepotěšily týmy ani piloty: "Průběh dopoledne byl trošku zklamáním," přiznal Gary Paffett, jezdec Mercedesu. "Pršelo a my jsme nemohli za mokra jezdit. Naštěstí odpoledne zůstalo po celou dobu sucho. Mohli jsme tak na autě dosáhnout jistých pokroků."
K jeho názoru se přidává i značkový kolega, Paul di Resta: "Byl to těžký den za obtížných podmínek. I tak jsme ale na autě zapracovali." Na závěr ještě poznamenejme, že se 13 aut vešlo do 0,9 s! Je však zřejmé, že časy z testů není dobré nijak přeceňovat - každý má jiný program a testuje něco jiného. V pátek je na programu poslední den testů.
Výsledky třetího dne testů:1. Mattias Ekström, Audi, 1:32,964 min. (118 kol)2. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:33,141 (123 kol)3. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,259 (104 kol)4. Timo Scheider, Audi, 1:33,285 (99 kol)5. Miguel Molina, Audi, 1:33,413 (111 kol)6. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,417 (110 kol)7. Marco Wittmann, BMW, 1:33,525 (129 kol)8. Bruno Spengler, BMW, 1:33,593 (107 kol)9. Adrien Tambay, Audi, 1:33,616 (104 kol)10. Nico Müller, Audi, 1:33,637 (79 kol)11. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,652 (105 kol)12. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,751 (88 kol)13. Augusto Farfus, BMW, 1:33,837 (105 kol)14. Maxime Martin, BMW, 1:33,972 (111 kol)15. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,303 (94 kol)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?