Ve třetím dnu jsme zaznamenali dosud nejlepší čas tohoto týdne. Postaral se o něj Mattias Ekström s Audi RS5 DTM. Ještě předtím, už dopoledne, ale havaroval Timo Glock s BMW.
O nejrychlejší čas se dnes postaral Mattias Ekström v Audi RS5 DTM. Jeho čas 1:32,964 min. je tím nejlepším, co jsme zatím mohli vidět. Na závěr dne je výsledková listina pěkně promíchaná. Druhé místo obsadil Daniel Juncadella (Mercedes) se ztrátou 0,177 s na vítězného Švéda. Třetí byl Martin Tomczyk - ten zaostal o 0,295 s.
Zajímavé je, že všichni tři jezdci celý den testovali prototypové pneumatiky Hankook pro sezonu 2017. Nejrychlejším jezdcem na standardních pneumatikách specifikace 2016 tak byl Timo Scheider (4., +0,453 s). Za ním bylo pořadí opravdu vyrovnané - Miguel Molina (Audi/+0,449) a Gary Paffett (Mercedes/+0,453). "Při odmyšlení si vozů s pneumatikami 2017 jsme byli odpoledne nejrychlejší. To mě těší, na závodní víkend jsme dobře připraveni," prorokuje Timo Scheider.
Dopolední časy byly výrazně pomalejší než odpoledne, protože jezdci museli před obědem kvůli počasí nasadit mokré pneumatiky - dopoledne bylo poměrně chladno a pršelo. Odpoledne se situace vylepšila, oteplilo se a trať oschla. Jen pro zajímavost uveďme, že dopolední část zakončil nejrychlejším časem Paul di Resta, jeho výkon měl hodnotu 1:46,419 min., jenže odpoledne se stopky zastavily už za 1:33,751 min.
Dnes také poprvé neujel největší počet kol pilot Mercedesu, když se radoval Marco Wittmann (129 okruhů). I z 'agregátního' pohledu výrobců je dnes v této statistice na čele BMW 556 koly, následuje Audi s 511 koly a Mercedes odkroužil "jen" 435.
Proměnlivé podmínky v dopolední části nepotěšily týmy ani piloty: "Průběh dopoledne byl trošku zklamáním," přiznal Gary Paffett, jezdec Mercedesu. "Pršelo a my jsme nemohli za mokra jezdit. Naštěstí odpoledne zůstalo po celou dobu sucho. Mohli jsme tak na autě dosáhnout jistých pokroků."
K jeho názoru se přidává i značkový kolega, Paul di Resta: "Byl to těžký den za obtížných podmínek. I tak jsme ale na autě zapracovali." Na závěr ještě poznamenejme, že se 13 aut vešlo do 0,9 s! Je však zřejmé, že časy z testů není dobré nijak přeceňovat - každý má jiný program a testuje něco jiného. V pátek je na programu poslední den testů.
Výsledky třetího dne testů:1. Mattias Ekström, Audi, 1:32,964 min. (118 kol)2. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:33,141 (123 kol)3. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,259 (104 kol)4. Timo Scheider, Audi, 1:33,285 (99 kol)5. Miguel Molina, Audi, 1:33,413 (111 kol)6. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,417 (110 kol)7. Marco Wittmann, BMW, 1:33,525 (129 kol)8. Bruno Spengler, BMW, 1:33,593 (107 kol)9. Adrien Tambay, Audi, 1:33,616 (104 kol)10. Nico Müller, Audi, 1:33,637 (79 kol)11. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,652 (105 kol)12. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,751 (88 kol)13. Augusto Farfus, BMW, 1:33,837 (105 kol)14. Maxime Martin, BMW, 1:33,972 (111 kol)15. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,303 (94 kol)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?