Ve třetím dnu jsme zaznamenali dosud nejlepší čas tohoto týdne. Postaral se o něj Mattias Ekström s Audi RS5 DTM. Ještě předtím, už dopoledne, ale havaroval Timo Glock s BMW.
O nejrychlejší čas se dnes postaral Mattias Ekström v Audi RS5 DTM. Jeho čas 1:32,964 min. je tím nejlepším, co jsme zatím mohli vidět. Na závěr dne je výsledková listina pěkně promíchaná. Druhé místo obsadil Daniel Juncadella (Mercedes) se ztrátou 0,177 s na vítězného Švéda. Třetí byl Martin Tomczyk - ten zaostal o 0,295 s.
Zajímavé je, že všichni tři jezdci celý den testovali prototypové pneumatiky Hankook pro sezonu 2017. Nejrychlejším jezdcem na standardních pneumatikách specifikace 2016 tak byl Timo Scheider (4., +0,453 s). Za ním bylo pořadí opravdu vyrovnané - Miguel Molina (Audi/+0,449) a Gary Paffett (Mercedes/+0,453). "Při odmyšlení si vozů s pneumatikami 2017 jsme byli odpoledne nejrychlejší. To mě těší, na závodní víkend jsme dobře připraveni," prorokuje Timo Scheider.
Dopolední časy byly výrazně pomalejší než odpoledne, protože jezdci museli před obědem kvůli počasí nasadit mokré pneumatiky - dopoledne bylo poměrně chladno a pršelo. Odpoledne se situace vylepšila, oteplilo se a trať oschla. Jen pro zajímavost uveďme, že dopolední část zakončil nejrychlejším časem Paul di Resta, jeho výkon měl hodnotu 1:46,419 min., jenže odpoledne se stopky zastavily už za 1:33,751 min.
Dnes také poprvé neujel největší počet kol pilot Mercedesu, když se radoval Marco Wittmann (129 okruhů). I z 'agregátního' pohledu výrobců je dnes v této statistice na čele BMW 556 koly, následuje Audi s 511 koly a Mercedes odkroužil "jen" 435.
Proměnlivé podmínky v dopolední části nepotěšily týmy ani piloty: "Průběh dopoledne byl trošku zklamáním," přiznal Gary Paffett, jezdec Mercedesu. "Pršelo a my jsme nemohli za mokra jezdit. Naštěstí odpoledne zůstalo po celou dobu sucho. Mohli jsme tak na autě dosáhnout jistých pokroků."
K jeho názoru se přidává i značkový kolega, Paul di Resta: "Byl to těžký den za obtížných podmínek. I tak jsme ale na autě zapracovali." Na závěr ještě poznamenejme, že se 13 aut vešlo do 0,9 s! Je však zřejmé, že časy z testů není dobré nijak přeceňovat - každý má jiný program a testuje něco jiného. V pátek je na programu poslední den testů.
Výsledky třetího dne testů:1. Mattias Ekström, Audi, 1:32,964 min. (118 kol)2. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:33,141 (123 kol)3. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,259 (104 kol)4. Timo Scheider, Audi, 1:33,285 (99 kol)5. Miguel Molina, Audi, 1:33,413 (111 kol)6. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,417 (110 kol)7. Marco Wittmann, BMW, 1:33,525 (129 kol)8. Bruno Spengler, BMW, 1:33,593 (107 kol)9. Adrien Tambay, Audi, 1:33,616 (104 kol)10. Nico Müller, Audi, 1:33,637 (79 kol)11. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,652 (105 kol)12. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,751 (88 kol)13. Augusto Farfus, BMW, 1:33,837 (105 kol)14. Maxime Martin, BMW, 1:33,972 (111 kol)15. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,303 (94 kol)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.