Ve třetím dnu jsme zaznamenali dosud nejlepší čas tohoto týdne. Postaral se o něj Mattias Ekström s Audi RS5 DTM. Ještě předtím, už dopoledne, ale havaroval Timo Glock s BMW.
O nejrychlejší čas se dnes postaral Mattias Ekström v Audi RS5 DTM. Jeho čas 1:32,964 min. je tím nejlepším, co jsme zatím mohli vidět. Na závěr dne je výsledková listina pěkně promíchaná. Druhé místo obsadil Daniel Juncadella (Mercedes) se ztrátou 0,177 s na vítězného Švéda. Třetí byl Martin Tomczyk - ten zaostal o 0,295 s.
Zajímavé je, že všichni tři jezdci celý den testovali prototypové pneumatiky Hankook pro sezonu 2017. Nejrychlejším jezdcem na standardních pneumatikách specifikace 2016 tak byl Timo Scheider (4., +0,453 s). Za ním bylo pořadí opravdu vyrovnané - Miguel Molina (Audi/+0,449) a Gary Paffett (Mercedes/+0,453). "Při odmyšlení si vozů s pneumatikami 2017 jsme byli odpoledne nejrychlejší. To mě těší, na závodní víkend jsme dobře připraveni," prorokuje Timo Scheider.
Dopolední časy byly výrazně pomalejší než odpoledne, protože jezdci museli před obědem kvůli počasí nasadit mokré pneumatiky - dopoledne bylo poměrně chladno a pršelo. Odpoledne se situace vylepšila, oteplilo se a trať oschla. Jen pro zajímavost uveďme, že dopolední část zakončil nejrychlejším časem Paul di Resta, jeho výkon měl hodnotu 1:46,419 min., jenže odpoledne se stopky zastavily už za 1:33,751 min.
Dnes také poprvé neujel největší počet kol pilot Mercedesu, když se radoval Marco Wittmann (129 okruhů). I z 'agregátního' pohledu výrobců je dnes v této statistice na čele BMW 556 koly, následuje Audi s 511 koly a Mercedes odkroužil "jen" 435.
Proměnlivé podmínky v dopolední části nepotěšily týmy ani piloty: "Průběh dopoledne byl trošku zklamáním," přiznal Gary Paffett, jezdec Mercedesu. "Pršelo a my jsme nemohli za mokra jezdit. Naštěstí odpoledne zůstalo po celou dobu sucho. Mohli jsme tak na autě dosáhnout jistých pokroků."
K jeho názoru se přidává i značkový kolega, Paul di Resta: "Byl to těžký den za obtížných podmínek. I tak jsme ale na autě zapracovali." Na závěr ještě poznamenejme, že se 13 aut vešlo do 0,9 s! Je však zřejmé, že časy z testů není dobré nijak přeceňovat - každý má jiný program a testuje něco jiného. V pátek je na programu poslední den testů.
Výsledky třetího dne testů:1. Mattias Ekström, Audi, 1:32,964 min. (118 kol)2. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:33,141 (123 kol)3. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,259 (104 kol)4. Timo Scheider, Audi, 1:33,285 (99 kol)5. Miguel Molina, Audi, 1:33,413 (111 kol)6. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,417 (110 kol)7. Marco Wittmann, BMW, 1:33,525 (129 kol)8. Bruno Spengler, BMW, 1:33,593 (107 kol)9. Adrien Tambay, Audi, 1:33,616 (104 kol)10. Nico Müller, Audi, 1:33,637 (79 kol)11. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,652 (105 kol)12. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,751 (88 kol)13. Augusto Farfus, BMW, 1:33,837 (105 kol)14. Maxime Martin, BMW, 1:33,972 (111 kol)15. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,303 (94 kol)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?