I ve druhém dnu testů na Hockenheimringu zajel nejrychlejší čas jezdec značky BMW, tentokrát Tom Blomqvist. Ten těsně porazil Mattiase Ekströma. Maximilian Götz opět ujel největší počet kol. Příprava Mercedesu byla poznamenána nehodou Daniela Juncadelly.
Hockenheimring má za sebou první polovinu předsezonních testovacích dní. Pozvolna začínáme v čase jednotlivých výrobců pozorvat určitou tendenci. I dnes totiž zajel nejrychlejší čas jezdec z tábora BMW. Včera to byl Augusto Farfus, dnes to byl Brit Tom Blomqvist, který se díky času 1:33,214 min. usadil na čele průběžného pořadí. Jen těsně za ním skončil Mattias Ekström z Audi se ztrátou pouhých 0,086s. Třetího času dosáhl rovněž jezdec Audi, Mike Rockenfeller, tomu na nejlepší čas chybělo 0,116s.
Během dopolední části ale zažil nepříjemnou situaci Daniel Juncadella na Mercedesu. "Dopoledne jsem měl bohužel menší nehodu. Trať byla mokrá a já jsem ztratil kontrolu nad autem. Týmu se za to chci omluvit. S časy na kolo, týmovou prací a naším absolvovaným programem jsem spokojen," říká Španěl. Debutant v DTM, Esteban Ocon, byl dnes třetím nejpilnějším jezdcem. "Dnes ráno to bylo ještě trochu vlhké, pak jsme ale měli perfektní podmínky. Najeli jsme spoustu kilometrů a posbírali přitom velké množství dat. To nám obstarává velmi dobrý základ pro další práci do začátku sezony," řekl francouzský nováček v DTM.
Jeho značkový kolega, Maximilian Götz, si dnes pro úvodní závod sezony na Hockenheimu získal nejvíce zkušeností ze všech, když byl v kroužení po okruhu nejpilnější. Celkově Němcovi patřil sedmý nejrychlejší čas. "Včera a dnes jsem zajel nejvíce kol ze všech pilotů. Všichni jsme pilně pracovali. Každý jel odlišný program, abychom se na sezonu připravili co možná nejlépe. Zbavil jsem se zimní únavy, teď se už těším na start sezony," dodal pilot Mercedes, který za dva dny zvládl odjet 252 kol.
Tón i dnes udávalo BMW. To kromě rychlosti ukázalo také spolehlivost. Tom Blomqvist zvládl odjet 134 kol. Marco Wittmann, Antonio Felix da Costa i Bruno Spengler zvládli přes 110 kol. Podobný počet kilometrů zvládlo odjet také kvarteto jezdců Audi Mattias Ekström, Mike Rockenfeller, Jamie Green a Edoardo Mortara.
Výsledky druhého dne testů:1. Tom Blomqvist, BMW, 1:33,214 min.(134 kol)2. Mattias Ekström, Audi, 1:33,300 (128 kol)3. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,330 (131 kol)4. Marco Wittmann, BMW, 1:33,485 (119 kol)5. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,510 (129 kol)6. Jamie Green, Audi, 1:33,590 (103 kol)7. Maximilian Götz, Mercedes, 1:33,647 (139 kol)8. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,704 (94 kol)9. Lucas Auer, Mercedes, 1:33,804 (97 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:33,878 (132 kol)11. Bruno Spengler, BMW, 1:33,963 (115 kol)12. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,210 (40 kol)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.