I ve druhém dnu testů na Hockenheimringu zajel nejrychlejší čas jezdec značky BMW, tentokrát Tom Blomqvist. Ten těsně porazil Mattiase Ekströma. Maximilian Götz opět ujel největší počet kol. Příprava Mercedesu byla poznamenána nehodou Daniela Juncadelly.
Hockenheimring má za sebou první polovinu předsezonních testovacích dní. Pozvolna začínáme v čase jednotlivých výrobců pozorvat určitou tendenci. I dnes totiž zajel nejrychlejší čas jezdec z tábora BMW. Včera to byl Augusto Farfus, dnes to byl Brit Tom Blomqvist, který se díky času 1:33,214 min. usadil na čele průběžného pořadí. Jen těsně za ním skončil Mattias Ekström z Audi se ztrátou pouhých 0,086s. Třetího času dosáhl rovněž jezdec Audi, Mike Rockenfeller, tomu na nejlepší čas chybělo 0,116s.
Během dopolední části ale zažil nepříjemnou situaci Daniel Juncadella na Mercedesu. "Dopoledne jsem měl bohužel menší nehodu. Trať byla mokrá a já jsem ztratil kontrolu nad autem. Týmu se za to chci omluvit. S časy na kolo, týmovou prací a naším absolvovaným programem jsem spokojen," říká Španěl. Debutant v DTM, Esteban Ocon, byl dnes třetím nejpilnějším jezdcem. "Dnes ráno to bylo ještě trochu vlhké, pak jsme ale měli perfektní podmínky. Najeli jsme spoustu kilometrů a posbírali přitom velké množství dat. To nám obstarává velmi dobrý základ pro další práci do začátku sezony," řekl francouzský nováček v DTM.
Jeho značkový kolega, Maximilian Götz, si dnes pro úvodní závod sezony na Hockenheimu získal nejvíce zkušeností ze všech, když byl v kroužení po okruhu nejpilnější. Celkově Němcovi patřil sedmý nejrychlejší čas. "Včera a dnes jsem zajel nejvíce kol ze všech pilotů. Všichni jsme pilně pracovali. Každý jel odlišný program, abychom se na sezonu připravili co možná nejlépe. Zbavil jsem se zimní únavy, teď se už těším na start sezony," dodal pilot Mercedes, který za dva dny zvládl odjet 252 kol.
Tón i dnes udávalo BMW. To kromě rychlosti ukázalo také spolehlivost. Tom Blomqvist zvládl odjet 134 kol. Marco Wittmann, Antonio Felix da Costa i Bruno Spengler zvládli přes 110 kol. Podobný počet kilometrů zvládlo odjet také kvarteto jezdců Audi Mattias Ekström, Mike Rockenfeller, Jamie Green a Edoardo Mortara.
Výsledky druhého dne testů:1. Tom Blomqvist, BMW, 1:33,214 min.(134 kol)2. Mattias Ekström, Audi, 1:33,300 (128 kol)3. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,330 (131 kol)4. Marco Wittmann, BMW, 1:33,485 (119 kol)5. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,510 (129 kol)6. Jamie Green, Audi, 1:33,590 (103 kol)7. Maximilian Götz, Mercedes, 1:33,647 (139 kol)8. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,704 (94 kol)9. Lucas Auer, Mercedes, 1:33,804 (97 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:33,878 (132 kol)11. Bruno Spengler, BMW, 1:33,963 (115 kol)12. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,210 (40 kol)
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.