I ve druhém dnu testů na Hockenheimringu zajel nejrychlejší čas jezdec značky BMW, tentokrát Tom Blomqvist. Ten těsně porazil Mattiase Ekströma. Maximilian Götz opět ujel největší počet kol. Příprava Mercedesu byla poznamenána nehodou Daniela Juncadelly.
Hockenheimring má za sebou první polovinu předsezonních testovacích dní. Pozvolna začínáme v čase jednotlivých výrobců pozorvat určitou tendenci. I dnes totiž zajel nejrychlejší čas jezdec z tábora BMW. Včera to byl Augusto Farfus, dnes to byl Brit Tom Blomqvist, který se díky času 1:33,214 min. usadil na čele průběžného pořadí. Jen těsně za ním skončil Mattias Ekström z Audi se ztrátou pouhých 0,086s. Třetího času dosáhl rovněž jezdec Audi, Mike Rockenfeller, tomu na nejlepší čas chybělo 0,116s.
Během dopolední části ale zažil nepříjemnou situaci Daniel Juncadella na Mercedesu. "Dopoledne jsem měl bohužel menší nehodu. Trať byla mokrá a já jsem ztratil kontrolu nad autem. Týmu se za to chci omluvit. S časy na kolo, týmovou prací a naším absolvovaným programem jsem spokojen," říká Španěl. Debutant v DTM, Esteban Ocon, byl dnes třetím nejpilnějším jezdcem. "Dnes ráno to bylo ještě trochu vlhké, pak jsme ale měli perfektní podmínky. Najeli jsme spoustu kilometrů a posbírali přitom velké množství dat. To nám obstarává velmi dobrý základ pro další práci do začátku sezony," řekl francouzský nováček v DTM.
Jeho značkový kolega, Maximilian Götz, si dnes pro úvodní závod sezony na Hockenheimu získal nejvíce zkušeností ze všech, když byl v kroužení po okruhu nejpilnější. Celkově Němcovi patřil sedmý nejrychlejší čas. "Včera a dnes jsem zajel nejvíce kol ze všech pilotů. Všichni jsme pilně pracovali. Každý jel odlišný program, abychom se na sezonu připravili co možná nejlépe. Zbavil jsem se zimní únavy, teď se už těším na start sezony," dodal pilot Mercedes, který za dva dny zvládl odjet 252 kol.
Tón i dnes udávalo BMW. To kromě rychlosti ukázalo také spolehlivost. Tom Blomqvist zvládl odjet 134 kol. Marco Wittmann, Antonio Felix da Costa i Bruno Spengler zvládli přes 110 kol. Podobný počet kilometrů zvládlo odjet také kvarteto jezdců Audi Mattias Ekström, Mike Rockenfeller, Jamie Green a Edoardo Mortara.
Výsledky druhého dne testů:1. Tom Blomqvist, BMW, 1:33,214 min.(134 kol)2. Mattias Ekström, Audi, 1:33,300 (128 kol)3. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,330 (131 kol)4. Marco Wittmann, BMW, 1:33,485 (119 kol)5. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,510 (129 kol)6. Jamie Green, Audi, 1:33,590 (103 kol)7. Maximilian Götz, Mercedes, 1:33,647 (139 kol)8. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,704 (94 kol)9. Lucas Auer, Mercedes, 1:33,804 (97 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:33,878 (132 kol)11. Bruno Spengler, BMW, 1:33,963 (115 kol)12. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,210 (40 kol)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.