I ve druhém dnu testů na Hockenheimringu zajel nejrychlejší čas jezdec značky BMW, tentokrát Tom Blomqvist. Ten těsně porazil Mattiase Ekströma. Maximilian Götz opět ujel největší počet kol. Příprava Mercedesu byla poznamenána nehodou Daniela Juncadelly.
Hockenheimring má za sebou první polovinu předsezonních testovacích dní. Pozvolna začínáme v čase jednotlivých výrobců pozorvat určitou tendenci. I dnes totiž zajel nejrychlejší čas jezdec z tábora BMW. Včera to byl Augusto Farfus, dnes to byl Brit Tom Blomqvist, který se díky času 1:33,214 min. usadil na čele průběžného pořadí. Jen těsně za ním skončil Mattias Ekström z Audi se ztrátou pouhých 0,086s. Třetího času dosáhl rovněž jezdec Audi, Mike Rockenfeller, tomu na nejlepší čas chybělo 0,116s.
Během dopolední části ale zažil nepříjemnou situaci Daniel Juncadella na Mercedesu. "Dopoledne jsem měl bohužel menší nehodu. Trať byla mokrá a já jsem ztratil kontrolu nad autem. Týmu se za to chci omluvit. S časy na kolo, týmovou prací a naším absolvovaným programem jsem spokojen," říká Španěl. Debutant v DTM, Esteban Ocon, byl dnes třetím nejpilnějším jezdcem. "Dnes ráno to bylo ještě trochu vlhké, pak jsme ale měli perfektní podmínky. Najeli jsme spoustu kilometrů a posbírali přitom velké množství dat. To nám obstarává velmi dobrý základ pro další práci do začátku sezony," řekl francouzský nováček v DTM.
Jeho značkový kolega, Maximilian Götz, si dnes pro úvodní závod sezony na Hockenheimu získal nejvíce zkušeností ze všech, když byl v kroužení po okruhu nejpilnější. Celkově Němcovi patřil sedmý nejrychlejší čas. "Včera a dnes jsem zajel nejvíce kol ze všech pilotů. Všichni jsme pilně pracovali. Každý jel odlišný program, abychom se na sezonu připravili co možná nejlépe. Zbavil jsem se zimní únavy, teď se už těším na start sezony," dodal pilot Mercedes, který za dva dny zvládl odjet 252 kol.
Tón i dnes udávalo BMW. To kromě rychlosti ukázalo také spolehlivost. Tom Blomqvist zvládl odjet 134 kol. Marco Wittmann, Antonio Felix da Costa i Bruno Spengler zvládli přes 110 kol. Podobný počet kilometrů zvládlo odjet také kvarteto jezdců Audi Mattias Ekström, Mike Rockenfeller, Jamie Green a Edoardo Mortara.
Výsledky druhého dne testů:1. Tom Blomqvist, BMW, 1:33,214 min.(134 kol)2. Mattias Ekström, Audi, 1:33,300 (128 kol)3. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,330 (131 kol)4. Marco Wittmann, BMW, 1:33,485 (119 kol)5. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,510 (129 kol)6. Jamie Green, Audi, 1:33,590 (103 kol)7. Maximilian Götz, Mercedes, 1:33,647 (139 kol)8. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,704 (94 kol)9. Lucas Auer, Mercedes, 1:33,804 (97 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:33,878 (132 kol)11. Bruno Spengler, BMW, 1:33,963 (115 kol)12. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,210 (40 kol)
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?