Dnes probíhal první den oficiálních testů DTM před sezonou 2016 na Hockenheimringu. Nejrychlejší čas si zapsal jezdec BMW, Augusto Farfus.
Testy v Německu se rozběhly - každý výrobce vyslal na trať v Hockenheimu čtyři své vozy. Testy ráno provázela zatažená obloha s mokrou tratí. Ta postupně oschla. I odpoledne pokračovalo střídaní počasí, na závěr silně pršelo, což přerušilo několik závodních simulací. Všichni jezdci zajeli svá nejrychlejší kola (s výjimkou Glocka) odpoledne.
Nejvíce kol dnes předvedl Maximilian Götz (113) s Mercedesem, který potřebuje sbírat informace o novém voze. Mercedesy se však ve výsledkové listině moc neprosadily, na čele je BMW. Farfus zajel čas 1:33,326 min. (těsně po obědě), následuje ho značkový kolega Maxime Martin (BMW) a Nico Müller (Audi). Nejrychlejší Mercedes byl v rukou Götze na osmém místě.
Poslední, se ztrátou 3,171 s, byl Timo Glock na BMW. Němec však stačil odjet jen 32 kol. Dopoledne zapříčinil vyvěšení červených vlajek a už se do testu nevrátil. Hodinu před koncem červené vlajky vlály znovu a opět kvuli BMW - tentokrát Martinovi.
Nejpomalejším mezi těmi, kteří neměli problémy, byl tedy Lucas Auer (ztráta 1,718 s), ten dnešek okomentoval slovy: "Byl to dobrý testovací den s mým novým týmem Mücke. Odjeli jsme hodně okruhů a neměli jsme vůbec žádný problém. Počasí se však bohůžel hodně měnilo, proto bylo třeba být na trati ve správný okamžik."
Druhým zástupcem Mercedesu, který se vyjádřil k dnešnímu dni, je Daniel Juncadella: "Bylo cool opět sedět v autě. Zimní pauza byla dlouhá a bavil jsem se, když jsem znovu usedl do auta. Zajeté časy jsou při testech, navíc za takového počasí, velmi nereprezentativní. Podařilo se nám toho spoustu vyzkoušet a o voze jsme se hodně dozvěděli."
"Celkově byl den OK. Bylo to těžké kvuli podmínkám. Odjeli jsme pár kol na mokru, což je OK. Hodně jízd jsme ale absolvovali na vlhké trati. To samozřejmě plýtvá časem. Ale byl to dobrý start do sezony 2016, první dojmy máme," popsal Adrien Tambay z Audi.
Po dnešku vypadá situace dle značek v odjetých kolech následovně - Mercedes si zapsal 359 kol, BMW 310 a Audi 404.
Výsledky prvního dne testů:1. Augusto Farfus, BMW, 1:33,326 min. (79 kol)2. Maxime Martin, BMW, 1:33,652 (88 kol)3. Nico Müller, Audi, 1:33,729 (101 kol)4. Miguel Molina, Audi, 1:33,818 (106 kol)5. Timo Scheider, Audi, 1:33,869 (109 kol)6. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,928 (111 kol)7. Adrien Tambay, Audi, 1:34,482 (88 kol)8. Maximilian Götz, Mercedes, 1:34,580 (113 kol)9. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,610 (71 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:35,011 (83 kol)11. Lucas Auer, Mercedes, 1:35,044 (92 kol)12. Timo Glock, BMW, 1:36,497 (32 kol)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.