Hockenheimring: První den testů v režii BMW, Mercedes se s novým vozem neprosadil

Augusto Farfus s BMW M4 DTM
Augusto Farfus s BMW M4 DTM, foto: www.dtm.de
iM2 5. dubna 2016 23:06
Sdílej:

Dnes probíhal první den oficiálních testů DTM před sezonou 2016 na Hockenheimringu. Nejrychlejší čas si zapsal jezdec BMW, Augusto Farfus.

Testy v Německu se rozběhly - každý výrobce vyslal na trať v Hockenheimu čtyři své vozy. Testy ráno provázela zatažená obloha s mokrou tratí. Ta postupně oschla. I odpoledne pokračovalo střídaní počasí, na závěr silně pršelo, což přerušilo několik závodních simulací. Všichni jezdci zajeli svá nejrychlejší kola (s výjimkou Glocka) odpoledne. 

Nejvíce kol dnes předvedl Maximilian Götz (113) s Mercedesem, který potřebuje sbírat informace o novém voze. Mercedesy se však ve výsledkové listině moc neprosadily, na čele je BMW. Farfus zajel čas 1:33,326 min. (těsně po obědě), následuje ho značkový kolega Maxime Martin (BMW) a Nico Müller (Audi). Nejrychlejší Mercedes byl v rukou Götze na osmém místě.

Poslední, se ztrátou 3,171 s, byl Timo Glock na BMW. Němec však stačil odjet jen 32 kol. Dopoledne zapříčinil vyvěšení červených vlajek a už se do testu nevrátil. Hodinu před koncem červené vlajky vlály znovu a opět kvuli BMW - tentokrát Martinovi. 

Nejpomalejším mezi těmi, kteří neměli problémy, byl tedy Lucas Auer (ztráta 1,718 s), ten dnešek okomentoval slovy: "Byl to dobrý testovací den s mým novým týmem Mücke. Odjeli jsme hodně okruhů a neměli jsme vůbec žádný problém. Počasí se však bohůžel hodně měnilo, proto bylo třeba být na trati ve správný okamžik."

Druhým zástupcem Mercedesu, který se vyjádřil k dnešnímu dni, je Daniel Juncadella: "Bylo cool opět sedět v autě. Zimní pauza byla dlouhá a bavil jsem se, když jsem znovu usedl do auta. Zajeté časy jsou při testech, navíc za takového počasí, velmi nereprezentativní. Podařilo se nám toho spoustu vyzkoušet a o voze jsme se hodně dozvěděli."

"Celkově byl den OK. Bylo to těžké kvuli podmínkám. Odjeli jsme pár kol na mokru, což je OK. Hodně jízd jsme ale absolvovali na vlhké trati. To samozřejmě plýtvá časem. Ale byl to dobrý start do sezony 2016, první dojmy máme," popsal Adrien Tambay z Audi.

Po dnešku vypadá situace dle značek v odjetých kolech následovně - Mercedes si zapsal 359 kol, BMW 310 a Audi 404.

Výsledky prvního dne testů:1. Augusto Farfus, BMW, 1:33,326 min. (79 kol)2. Maxime Martin, BMW, 1:33,652 (88 kol)3. Nico Müller, Audi, 1:33,729 (101 kol)4. Miguel Molina, Audi, 1:33,818 (106 kol)5. Timo Scheider, Audi, 1:33,869 (109 kol)6. Martin Tomczyk, BMW, 1:33,928 (111 kol)7. Adrien Tambay, Audi, 1:34,482 (88 kol)8. Maximilian Götz, Mercedes, 1:34,580 (113 kol)9. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,610 (71 kol)10. Esteban Ocon, Mercedes, 1:35,011 (83 kol)11. Lucas Auer, Mercedes, 1:35,044 (92 kol)12. Timo Glock, BMW, 1:36,497 (32 kol)

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?