Poté, co Audi vyšlo v sezoně 2015 kompletně naprázdno, co se titulů týče, tak týmový šéf, Hans-Jürgen Abt, chce, aby jeho tým v letošní sezoně alespoň jeden titul určitě získal.
Otázka: S předsezonními testy v Monteblancu a na Hockenheimu začala finální část přípravy na sezonu 2016. Jak moc se na novou sezonu těšíte?Hans-Jürgen Abt: Velmi - a to nejen já, ale také všichni mechanici, inženýři a samozřejmě také jezdci. Ačkoliv to fanoušci mohou jen těžko zaznamenat, tak se u nás i v zimních měsících velmi tvrdě pracovalo, abychom byli ještě lépe připravení. Také spolupráce s naším nováčkem, Nico Müllerem, nás hodně bavila.
O: Jaké jsou cíle Abt Sportsline pro sezonu 2016?H-JA: Stejné jako v předchozích 16 letech, ve kterých jsme v DTM startovali. Chceme vyhrávat závody a bojovat o titul. Víme, že konkurence bude možná tvrdší než kdy předtím, ale přesně tuto výzvu máme rádi. Vloni jsme měli díky Mattiasi Ekströmovi a Edoardo Mortarovi hned se dvěma našimi jezdci šanci na titul ještě na posledním víkendu. S takovou výchozí situací bychom rádi jeli na finálový podnik i letos.
O: V roce 2016 bude mít společnost Abt už 120 let. Jak to oslavíte?H-JA: Rok 2016 je pro nás opravdu výjimečným rokem. Vést rodinnou společnost během několika generací, to není žádná samozřejmost. Tomu odpovídá také moje hrdost na moji rodinu a samozřejmě na naše spolupracovníky. V půlce února jsme slavili na dvou večerech v Kemptenu s takřka 900 hosty. Byl jsem velmi potěšen tím, kolik lidí přijalo naše pozvání. Byla to událost se spoustou zábavy a velká party, především na ni máme ale spoustu pěkných vzpomínek.
O: Jakou roli hraje Audi v historii Abt Sportsline?H-JA: Hlavní roli. Letos se účastníme - ostatně jedná se také o malé jubileum - už 20 let závodů cestovních aut společně s Audi. V tomto čase jsme společně slavili mnoho úspěchů. Také v našem každodenním byznysu [úpravy a ladění silničních aut] spolupracujeme výhradně s koncernem Volkswagen. A další společné projekty - jak na závodních tratích tak i na silnicích - jsou v plánu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.