Poté, co Audi vyšlo v sezoně 2015 kompletně naprázdno, co se titulů týče, tak týmový šéf, Hans-Jürgen Abt, chce, aby jeho tým v letošní sezoně alespoň jeden titul určitě získal.
Otázka: S předsezonními testy v Monteblancu a na Hockenheimu začala finální část přípravy na sezonu 2016. Jak moc se na novou sezonu těšíte?Hans-Jürgen Abt: Velmi - a to nejen já, ale také všichni mechanici, inženýři a samozřejmě také jezdci. Ačkoliv to fanoušci mohou jen těžko zaznamenat, tak se u nás i v zimních měsících velmi tvrdě pracovalo, abychom byli ještě lépe připravení. Také spolupráce s naším nováčkem, Nico Müllerem, nás hodně bavila.
O: Jaké jsou cíle Abt Sportsline pro sezonu 2016?H-JA: Stejné jako v předchozích 16 letech, ve kterých jsme v DTM startovali. Chceme vyhrávat závody a bojovat o titul. Víme, že konkurence bude možná tvrdší než kdy předtím, ale přesně tuto výzvu máme rádi. Vloni jsme měli díky Mattiasi Ekströmovi a Edoardo Mortarovi hned se dvěma našimi jezdci šanci na titul ještě na posledním víkendu. S takovou výchozí situací bychom rádi jeli na finálový podnik i letos.
O: V roce 2016 bude mít společnost Abt už 120 let. Jak to oslavíte?H-JA: Rok 2016 je pro nás opravdu výjimečným rokem. Vést rodinnou společnost během několika generací, to není žádná samozřejmost. Tomu odpovídá také moje hrdost na moji rodinu a samozřejmě na naše spolupracovníky. V půlce února jsme slavili na dvou večerech v Kemptenu s takřka 900 hosty. Byl jsem velmi potěšen tím, kolik lidí přijalo naše pozvání. Byla to událost se spoustou zábavy a velká party, především na ni máme ale spoustu pěkných vzpomínek.
O: Jakou roli hraje Audi v historii Abt Sportsline?H-JA: Hlavní roli. Letos se účastníme - ostatně jedná se také o malé jubileum - už 20 let závodů cestovních aut společně s Audi. V tomto čase jsme společně slavili mnoho úspěchů. Také v našem každodenním byznysu [úpravy a ladění silničních aut] spolupracujeme výhradně s koncernem Volkswagen. A další společné projekty - jak na závodních tratích tak i na silnicích - jsou v plánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.