Abt chce v roce 2016 vyhrávat závody a bojovat o titul

Audi chce letos zažít lepší sezonu než vloni, i když i v roce 2015 to dlouho vypadalo, že budou moci bojovat o titul mezi jezdci
Audi chce letos zažít lepší sezonu než vloni, i když i v roce 2015 to dlouho vypadalo, že budou moci bojovat o titul mezi jezdci, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 22. dubna 2016 15:31
Sdílej:

Poté, co Audi vyšlo v sezoně 2015 kompletně naprázdno, co se titulů týče, tak týmový šéf, Hans-Jürgen Abt, chce, aby jeho tým v letošní sezoně alespoň jeden titul určitě získal.

Otázka: S předsezonními testy v Monteblancu a na Hockenheimu začala finální část přípravy na sezonu 2016. Jak moc se na novou sezonu těšíte?Hans-Jürgen Abt: Velmi - a to nejen já, ale také všichni mechanici, inženýři a samozřejmě také jezdci. Ačkoliv to fanoušci mohou jen těžko zaznamenat, tak se u nás i v zimních měsících velmi tvrdě pracovalo, abychom byli ještě lépe připravení. Také spolupráce s naším nováčkem, Nico Müllerem, nás hodně bavila. 

O: Jaké jsou cíle Abt Sportsline pro sezonu 2016?H-JA: Stejné jako v předchozích 16 letech, ve kterých jsme v DTM startovali. Chceme vyhrávat závody a bojovat o titul. Víme, že konkurence bude možná tvrdší než kdy předtím, ale přesně tuto výzvu máme rádi. Vloni jsme měli díky Mattiasi Ekströmovi a Edoardo Mortarovi hned se dvěma našimi jezdci šanci na titul ještě na posledním víkendu. S takovou výchozí situací bychom rádi jeli na finálový podnik i letos. 

O: V roce 2016 bude mít společnost Abt už 120 let. Jak to oslavíte?H-JA: Rok 2016 je pro nás opravdu výjimečným rokem. Vést rodinnou společnost během několika generací, to není žádná samozřejmost. Tomu odpovídá také moje hrdost na moji rodinu a samozřejmě na naše spolupracovníky. V půlce února jsme slavili na dvou večerech v Kemptenu s takřka 900 hosty. Byl jsem velmi potěšen tím, kolik lidí přijalo naše pozvání. Byla to událost se spoustou zábavy a velká party, především na ni máme ale spoustu pěkných vzpomínek.

O: Jakou roli hraje Audi v historii Abt Sportsline?H-JA: Hlavní roli. Letos se účastníme - ostatně jedná se také o malé jubileum - už 20 let závodů cestovních aut společně s Audi. V tomto čase jsme společně slavili mnoho úspěchů. Také v našem každodenním byznysu [úpravy a ladění silničních aut] spolupracujeme výhradně s koncernem Volkswagen. A další společné projekty - jak na závodních tratích tak i na silnicích - jsou v plánu.

 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.