U Mercedesu mají před startem sezony 2016 za to, že Audi bude i letos měřítkem pro ostatní. Týmový šéf, Ulrich Fritz, však nepodceňuje ani BMW.
Pascal Wehrlein vloni získal první jezdecký titul v DTM pro Mercedes od roku 2010. Posezonní oslavy tohoto triumfu ve Stuttgartu tomu odpovídaly. U Mercedesu ale ví, že se co techniky týče, tak stále nejsou na úplné spičce. Drtivá většina paddocku DTM se totiž shoduje na tom, že měřítkem pro ostatní byla vloni Audi RS5 DTM a to i přesto, že ingolstadtští nakonec vyšli titulově naprázdno, když mezi výrobci slavilo BMW. Jak bude vypadat rozložení sil v roce 2016?
"Auta jsou homologována," připomíná týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz. "A když se člověk podívá na technický balík kolegů z Ingolstadtu z loňského roku, tak si myslím, že na většině tratí byl tím nejsilnějším paketem. Proto si myslím, že se musíme přirozeně orientovat na Audi. Ale také kolegy z Mnichova určitě nesmíme podceňovat."
BMW M4 DTM vloni sice obecně platilo za nejslabší auto, ale i přesto mnichovští dokázali získat konstrukterský titul. Fritz má ale jasno: "Audi bylo vloni měřítkem. To bylo nakonec vidět už na konci roku 2014. Proto se na ně orientujeme. Ale samozřejmě nemůžete spustit z očí ani další soupeře." Mercedes přes zimu hodně zapracoval, když má pro novou sezonu připravené speciály na bázy nové generace modelu C-Klasse Coupé. Striktní pravidla DTM sice neumožňují žádné velké změny, avšak ve vyrovnaném poli DTM může hrát roli každý detail.
Během třídenních předsezonních testů ve španělském Monteblanco Mercedes nezískal žádný nejrychlejší čas. Ten si připsalo dvakrát Audi a jednou BMW. Například Paul di Resta předsezonním testům nepřikládá žádnou velkou váhu. "Je to něco jako ve Formuli 1. Nevíme, jak si ve srovnání s Audi stojíme. Jsou docela jistě měřítkem a my musíme být v top formě, abychom je porazili. Ale věřím, že to můžeme zvládnout."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.