Mercedes: Musíme se orientovat na Audi

Dle Mercedesu je Audi měřítkem
Dle Mercedesu je Audi měřítkem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. března 2016 16:39
Sdílej:

U Mercedesu mají před startem sezony 2016 za to, že Audi bude i letos měřítkem pro ostatní. Týmový šéf, Ulrich Fritz, však nepodceňuje ani BMW.

Pascal Wehrlein vloni získal první jezdecký titul v DTM pro Mercedes od roku 2010. Posezonní oslavy tohoto triumfu ve Stuttgartu tomu odpovídaly. U Mercedesu ale ví, že se co techniky týče, tak stále nejsou na úplné spičce. Drtivá většina paddocku DTM se totiž shoduje na tom, že měřítkem pro ostatní byla vloni Audi RS5 DTM a to i přesto, že ingolstadtští nakonec vyšli titulově naprázdno, když mezi výrobci slavilo BMW. Jak bude vypadat rozložení sil v roce 2016?

"Auta jsou homologována," připomíná týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz. "A když se člověk podívá na technický balík kolegů z Ingolstadtu z loňského roku, tak si myslím, že na většině tratí byl tím nejsilnějším paketem. Proto si myslím, že se musíme přirozeně orientovat na Audi. Ale také kolegy z Mnichova určitě nesmíme podceňovat."

BMW M4 DTM vloni sice obecně platilo za nejslabší auto, ale i přesto mnichovští dokázali získat konstrukterský titul. Fritz má ale jasno: "Audi bylo vloni měřítkem. To bylo nakonec vidět už na konci roku 2014. Proto se na ně orientujeme. Ale samozřejmě nemůžete spustit z očí ani další soupeře." Mercedes přes zimu hodně zapracoval, když má pro novou sezonu připravené speciály na bázy nové generace modelu C-Klasse Coupé. Striktní pravidla DTM sice neumožňují žádné velké změny, avšak ve vyrovnaném poli DTM může hrát roli každý detail.

Během třídenních předsezonních testů ve španělském Monteblanco Mercedes nezískal žádný nejrychlejší čas. Ten si připsalo dvakrát Audi a jednou BMW. Například Paul di Resta předsezonním testům nepřikládá žádnou velkou váhu. "Je to něco jako ve Formuli 1. Nevíme, jak si ve srovnání s Audi stojíme. Jsou docela jistě měřítkem a my musíme být v top formě, abychom je porazili. Ale věřím, že to můžeme zvládnout."

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.