U Mercedesu mají před startem sezony 2016 za to, že Audi bude i letos měřítkem pro ostatní. Týmový šéf, Ulrich Fritz, však nepodceňuje ani BMW.
Pascal Wehrlein vloni získal první jezdecký titul v DTM pro Mercedes od roku 2010. Posezonní oslavy tohoto triumfu ve Stuttgartu tomu odpovídaly. U Mercedesu ale ví, že se co techniky týče, tak stále nejsou na úplné spičce. Drtivá většina paddocku DTM se totiž shoduje na tom, že měřítkem pro ostatní byla vloni Audi RS5 DTM a to i přesto, že ingolstadtští nakonec vyšli titulově naprázdno, když mezi výrobci slavilo BMW. Jak bude vypadat rozložení sil v roce 2016?
"Auta jsou homologována," připomíná týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz. "A když se člověk podívá na technický balík kolegů z Ingolstadtu z loňského roku, tak si myslím, že na většině tratí byl tím nejsilnějším paketem. Proto si myslím, že se musíme přirozeně orientovat na Audi. Ale také kolegy z Mnichova určitě nesmíme podceňovat."
BMW M4 DTM vloni sice obecně platilo za nejslabší auto, ale i přesto mnichovští dokázali získat konstrukterský titul. Fritz má ale jasno: "Audi bylo vloni měřítkem. To bylo nakonec vidět už na konci roku 2014. Proto se na ně orientujeme. Ale samozřejmě nemůžete spustit z očí ani další soupeře." Mercedes přes zimu hodně zapracoval, když má pro novou sezonu připravené speciály na bázy nové generace modelu C-Klasse Coupé. Striktní pravidla DTM sice neumožňují žádné velké změny, avšak ve vyrovnaném poli DTM může hrát roli každý detail.
Během třídenních předsezonních testů ve španělském Monteblanco Mercedes nezískal žádný nejrychlejší čas. Ten si připsalo dvakrát Audi a jednou BMW. Například Paul di Resta předsezonním testům nepřikládá žádnou velkou váhu. "Je to něco jako ve Formuli 1. Nevíme, jak si ve srovnání s Audi stojíme. Jsou docela jistě měřítkem a my musíme být v top formě, abychom je porazili. Ale věřím, že to můžeme zvládnout."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.