U Mercedesu mají před startem sezony 2016 za to, že Audi bude i letos měřítkem pro ostatní. Týmový šéf, Ulrich Fritz, však nepodceňuje ani BMW.
Pascal Wehrlein vloni získal první jezdecký titul v DTM pro Mercedes od roku 2010. Posezonní oslavy tohoto triumfu ve Stuttgartu tomu odpovídaly. U Mercedesu ale ví, že se co techniky týče, tak stále nejsou na úplné spičce. Drtivá většina paddocku DTM se totiž shoduje na tom, že měřítkem pro ostatní byla vloni Audi RS5 DTM a to i přesto, že ingolstadtští nakonec vyšli titulově naprázdno, když mezi výrobci slavilo BMW. Jak bude vypadat rozložení sil v roce 2016?
"Auta jsou homologována," připomíná týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz. "A když se člověk podívá na technický balík kolegů z Ingolstadtu z loňského roku, tak si myslím, že na většině tratí byl tím nejsilnějším paketem. Proto si myslím, že se musíme přirozeně orientovat na Audi. Ale také kolegy z Mnichova určitě nesmíme podceňovat."
BMW M4 DTM vloni sice obecně platilo za nejslabší auto, ale i přesto mnichovští dokázali získat konstrukterský titul. Fritz má ale jasno: "Audi bylo vloni měřítkem. To bylo nakonec vidět už na konci roku 2014. Proto se na ně orientujeme. Ale samozřejmě nemůžete spustit z očí ani další soupeře." Mercedes přes zimu hodně zapracoval, když má pro novou sezonu připravené speciály na bázy nové generace modelu C-Klasse Coupé. Striktní pravidla DTM sice neumožňují žádné velké změny, avšak ve vyrovnaném poli DTM může hrát roli každý detail.
Během třídenních předsezonních testů ve španělském Monteblanco Mercedes nezískal žádný nejrychlejší čas. Ten si připsalo dvakrát Audi a jednou BMW. Například Paul di Resta předsezonním testům nepřikládá žádnou velkou váhu. "Je to něco jako ve Formuli 1. Nevíme, jak si ve srovnání s Audi stojíme. Jsou docela jistě měřítkem a my musíme být v top formě, abychom je porazili. Ale věřím, že to můžeme zvládnout."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?