Mercedes: Musíme se orientovat na Audi

Dle Mercedesu je Audi měřítkem
Dle Mercedesu je Audi měřítkem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. března 2016 16:39
Sdílej:

U Mercedesu mají před startem sezony 2016 za to, že Audi bude i letos měřítkem pro ostatní. Týmový šéf, Ulrich Fritz, však nepodceňuje ani BMW.

Pascal Wehrlein vloni získal první jezdecký titul v DTM pro Mercedes od roku 2010. Posezonní oslavy tohoto triumfu ve Stuttgartu tomu odpovídaly. U Mercedesu ale ví, že se co techniky týče, tak stále nejsou na úplné spičce. Drtivá většina paddocku DTM se totiž shoduje na tom, že měřítkem pro ostatní byla vloni Audi RS5 DTM a to i přesto, že ingolstadtští nakonec vyšli titulově naprázdno, když mezi výrobci slavilo BMW. Jak bude vypadat rozložení sil v roce 2016?

"Auta jsou homologována," připomíná týmový šéf Mercedesu, Ulrich Fritz. "A když se člověk podívá na technický balík kolegů z Ingolstadtu z loňského roku, tak si myslím, že na většině tratí byl tím nejsilnějším paketem. Proto si myslím, že se musíme přirozeně orientovat na Audi. Ale také kolegy z Mnichova určitě nesmíme podceňovat."

BMW M4 DTM vloni sice obecně platilo za nejslabší auto, ale i přesto mnichovští dokázali získat konstrukterský titul. Fritz má ale jasno: "Audi bylo vloni měřítkem. To bylo nakonec vidět už na konci roku 2014. Proto se na ně orientujeme. Ale samozřejmě nemůžete spustit z očí ani další soupeře." Mercedes přes zimu hodně zapracoval, když má pro novou sezonu připravené speciály na bázy nové generace modelu C-Klasse Coupé. Striktní pravidla DTM sice neumožňují žádné velké změny, avšak ve vyrovnaném poli DTM může hrát roli každý detail.

Během třídenních předsezonních testů ve španělském Monteblanco Mercedes nezískal žádný nejrychlejší čas. Ten si připsalo dvakrát Audi a jednou BMW. Například Paul di Resta předsezonním testům nepřikládá žádnou velkou váhu. "Je to něco jako ve Formuli 1. Nevíme, jak si ve srovnání s Audi stojíme. Jsou docela jistě měřítkem a my musíme být v top formě, abychom je porazili. Ale věřím, že to můžeme zvládnout."

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.