Dnes bylo definitivně oznámeno, že mladík Mercedesu, Pascal Wehrlein, přechází pro sezonu 2016 z továrního týmu Mercedesu v DTM do Formule 1 do týmu Manor. Tomu Mercedes počínaje letošní sezonou začíná dodávat pohonné jednotky.
Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, o čemž se spekulovalo už od konce loňské sezony - Pascal Wehrlein zamíří pro sezonu 2016 do Formule 1. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' byla smlouva podepsána dnes ráno a oficiálně zveřejněna byla v poledne. 21 letý mladík, který je úřadujícím mistrem DTM za rok 2015, tak dostává šanci v F1. Kdo bude jeho kolegou v britské stáji, která byla ještě před 11 měsíci v insolvenci, zatím není jasné.
V rozhovoru s německým 'Auto Bild motorsport' Wehrlein zdůraznil roli sportovního šéfa Mercedesu, Tota Wolffa a to, že smlouva s týmem F1 představuje splnění jeho dětského snu. "Všechny ty rozhovory za mě vedl Toto Wolff. Hodně mi pomohl, za což jsem mu velmi, velmi vděčný. Už od šesti let, kdy jsem poprvé navštívil Grand Prix, jsem chtěl být pilotem Formule 1," říká Pascal Wehrlein.
Manor je v F1 nejslabším týmem, některé části svého monopostu nakupuje od stáje Williams, pro letošní sezonu ale přechází z pohonných jednotek Ferrari na V6 hybridní agregáty Mercedes, což mohlo v jednání významně pomoci. Všichni si od změny dodavatele motorů slibují zlepšení výkonů týmu. V týmu přes zimu došlo také k personálním změnám, odešli dva dlouholetí čelní představitelé týmu, Graeme Lowdon a John Booth. Stáj má nový management a také sportovního ředitele, Davea Ryana. V technickém týmu stáje jsou ale také bývalí uznávaní zaměstnanci Ferrari, Nikolas Tombazis a Pat Fry.
Týmovým kolegou Wehrleina by dle všech spekulací mohl být buď platící jezdec Rio Haryanto (Indonesie), který jezdil v GP2, nebo jeden z dosavadních pilotů týmu, Will Stevens (Velká Británie) a Alexander Rossi (USA). U týmu jezdil také bývalý jezdec DTM, Roberto Merhi (Španělsko). Ten ale nemá zřejmě dostatečnou finanční podporu a navíc jej podporoval již zmiňovaný Booth, který u týmu už není.
Wehrlein, jehož matka pochází z Mauritiusu, do DTM vstoupil před třemi roky jako nejmladší jezdec v historii. Němec byl také testovačem Mercedesu v F1 a s monoposty F1 má zkušenosti ať už z týmu Mercedes nebo Force India. Superlicenci, která je na závody v F1 potřebná, vlastní už od roku 2014. Pascal začínal v roce 2003 s motokárami, v roce 2011 se stal mistrem Formule Masters, v roce 2012 se stal vice-mistrem Formule 3 Euroserie a v roce 2015 pak mistrem DTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.