Dnes bylo definitivně oznámeno, že mladík Mercedesu, Pascal Wehrlein, přechází pro sezonu 2016 z továrního týmu Mercedesu v DTM do Formule 1 do týmu Manor. Tomu Mercedes počínaje letošní sezonou začíná dodávat pohonné jednotky.
Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, o čemž se spekulovalo už od konce loňské sezony - Pascal Wehrlein zamíří pro sezonu 2016 do Formule 1. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' byla smlouva podepsána dnes ráno a oficiálně zveřejněna byla v poledne. 21 letý mladík, který je úřadujícím mistrem DTM za rok 2015, tak dostává šanci v F1. Kdo bude jeho kolegou v britské stáji, která byla ještě před 11 měsíci v insolvenci, zatím není jasné.
V rozhovoru s německým 'Auto Bild motorsport' Wehrlein zdůraznil roli sportovního šéfa Mercedesu, Tota Wolffa a to, že smlouva s týmem F1 představuje splnění jeho dětského snu. "Všechny ty rozhovory za mě vedl Toto Wolff. Hodně mi pomohl, za což jsem mu velmi, velmi vděčný. Už od šesti let, kdy jsem poprvé navštívil Grand Prix, jsem chtěl být pilotem Formule 1," říká Pascal Wehrlein.
Manor je v F1 nejslabším týmem, některé části svého monopostu nakupuje od stáje Williams, pro letošní sezonu ale přechází z pohonných jednotek Ferrari na V6 hybridní agregáty Mercedes, což mohlo v jednání významně pomoci. Všichni si od změny dodavatele motorů slibují zlepšení výkonů týmu. V týmu přes zimu došlo také k personálním změnám, odešli dva dlouholetí čelní představitelé týmu, Graeme Lowdon a John Booth. Stáj má nový management a také sportovního ředitele, Davea Ryana. V technickém týmu stáje jsou ale také bývalí uznávaní zaměstnanci Ferrari, Nikolas Tombazis a Pat Fry.
Týmovým kolegou Wehrleina by dle všech spekulací mohl být buď platící jezdec Rio Haryanto (Indonesie), který jezdil v GP2, nebo jeden z dosavadních pilotů týmu, Will Stevens (Velká Británie) a Alexander Rossi (USA). U týmu jezdil také bývalý jezdec DTM, Roberto Merhi (Španělsko). Ten ale nemá zřejmě dostatečnou finanční podporu a navíc jej podporoval již zmiňovaný Booth, který u týmu už není.
Wehrlein, jehož matka pochází z Mauritiusu, do DTM vstoupil před třemi roky jako nejmladší jezdec v historii. Němec byl také testovačem Mercedesu v F1 a s monoposty F1 má zkušenosti ať už z týmu Mercedes nebo Force India. Superlicenci, která je na závody v F1 potřebná, vlastní už od roku 2014. Pascal začínal v roce 2003 s motokárami, v roce 2011 se stal mistrem Formule Masters, v roce 2012 se stal vice-mistrem Formule 3 Euroserie a v roce 2015 pak mistrem DTM.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.