Wehrlein odchází z DTM a míří do F1 do týmu Manor

Pascal Wehrlein odchází z DTM
Pascal Wehrlein odchází z DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 10. února 2016 17:48
Sdílej:

Dnes bylo definitivně oznámeno, že mladík Mercedesu, Pascal Wehrlein, přechází pro sezonu 2016 z továrního týmu Mercedesu v DTM do Formule 1 do týmu Manor. Tomu Mercedes počínaje letošní sezonou začíná dodávat pohonné jednotky.

Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, o čemž se spekulovalo už od konce loňské sezony - Pascal Wehrlein zamíří pro sezonu 2016 do Formule 1. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' byla smlouva podepsána dnes ráno a oficiálně zveřejněna byla v poledne. 21 letý mladík, který je úřadujícím mistrem DTM za rok 2015, tak dostává šanci v F1. Kdo bude jeho kolegou v britské stáji, která byla ještě před 11 měsíci v insolvenci, zatím není jasné. 

V rozhovoru s německým 'Auto Bild motorsport' Wehrlein zdůraznil roli sportovního šéfa Mercedesu, Tota Wolffa a to, že smlouva s týmem F1 představuje splnění jeho dětského snu. "Všechny ty rozhovory za mě vedl Toto Wolff. Hodně mi pomohl, za což jsem mu velmi, velmi vděčný. Už od šesti let, kdy jsem poprvé navštívil Grand Prix, jsem chtěl být pilotem Formule 1," říká Pascal Wehrlein.

Manor je v F1 nejslabším týmem, některé části svého monopostu nakupuje od stáje Williams, pro letošní sezonu ale přechází z pohonných jednotek Ferrari na V6 hybridní agregáty Mercedes, což mohlo v jednání významně pomoci. Všichni si od změny dodavatele motorů slibují zlepšení výkonů týmu. V týmu přes zimu došlo také k personálním změnám, odešli dva dlouholetí čelní představitelé týmu, Graeme Lowdon a John Booth. Stáj má nový management a také sportovního ředitele, Davea Ryana. V technickém týmu stáje jsou ale také bývalí uznávaní zaměstnanci Ferrari, Nikolas Tombazis a Pat Fry.

Týmovým kolegou Wehrleina by dle všech spekulací mohl být buď platící jezdec Rio Haryanto (Indonesie), který jezdil v GP2, nebo jeden z dosavadních pilotů týmu, Will Stevens (Velká Británie) a Alexander Rossi (USA). U týmu jezdil také bývalý jezdec DTM, Roberto Merhi (Španělsko). Ten ale nemá zřejmě dostatečnou finanční podporu a navíc jej podporoval již zmiňovaný Booth, který u týmu už není. 

Wehrlein, jehož matka pochází z Mauritiusu, do DTM vstoupil před třemi roky jako nejmladší jezdec v historii. Němec byl také testovačem Mercedesu v F1 a s monoposty F1 má zkušenosti ať už z týmu Mercedes nebo Force India. Superlicenci, která je na závody v F1 potřebná, vlastní už od roku 2014. Pascal začínal v roce 2003 s motokárami, v roce 2011 se stal mistrem Formule Masters, v roce 2012 se stal vice-mistrem Formule 3 Euroserie a v roce 2015 pak mistrem DTM.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.