Dnes bylo definitivně oznámeno, že mladík Mercedesu, Pascal Wehrlein, přechází pro sezonu 2016 z továrního týmu Mercedesu v DTM do Formule 1 do týmu Manor. Tomu Mercedes počínaje letošní sezonou začíná dodávat pohonné jednotky.
Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, o čemž se spekulovalo už od konce loňské sezony - Pascal Wehrlein zamíří pro sezonu 2016 do Formule 1. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' byla smlouva podepsána dnes ráno a oficiálně zveřejněna byla v poledne. 21 letý mladík, který je úřadujícím mistrem DTM za rok 2015, tak dostává šanci v F1. Kdo bude jeho kolegou v britské stáji, která byla ještě před 11 měsíci v insolvenci, zatím není jasné.
V rozhovoru s německým 'Auto Bild motorsport' Wehrlein zdůraznil roli sportovního šéfa Mercedesu, Tota Wolffa a to, že smlouva s týmem F1 představuje splnění jeho dětského snu. "Všechny ty rozhovory za mě vedl Toto Wolff. Hodně mi pomohl, za což jsem mu velmi, velmi vděčný. Už od šesti let, kdy jsem poprvé navštívil Grand Prix, jsem chtěl být pilotem Formule 1," říká Pascal Wehrlein.
Manor je v F1 nejslabším týmem, některé části svého monopostu nakupuje od stáje Williams, pro letošní sezonu ale přechází z pohonných jednotek Ferrari na V6 hybridní agregáty Mercedes, což mohlo v jednání významně pomoci. Všichni si od změny dodavatele motorů slibují zlepšení výkonů týmu. V týmu přes zimu došlo také k personálním změnám, odešli dva dlouholetí čelní představitelé týmu, Graeme Lowdon a John Booth. Stáj má nový management a také sportovního ředitele, Davea Ryana. V technickém týmu stáje jsou ale také bývalí uznávaní zaměstnanci Ferrari, Nikolas Tombazis a Pat Fry.
Týmovým kolegou Wehrleina by dle všech spekulací mohl být buď platící jezdec Rio Haryanto (Indonesie), který jezdil v GP2, nebo jeden z dosavadních pilotů týmu, Will Stevens (Velká Británie) a Alexander Rossi (USA). U týmu jezdil také bývalý jezdec DTM, Roberto Merhi (Španělsko). Ten ale nemá zřejmě dostatečnou finanční podporu a navíc jej podporoval již zmiňovaný Booth, který u týmu už není.
Wehrlein, jehož matka pochází z Mauritiusu, do DTM vstoupil před třemi roky jako nejmladší jezdec v historii. Němec byl také testovačem Mercedesu v F1 a s monoposty F1 má zkušenosti ať už z týmu Mercedes nebo Force India. Superlicenci, která je na závody v F1 potřebná, vlastní už od roku 2014. Pascal začínal v roce 2003 s motokárami, v roce 2011 se stal mistrem Formule Masters, v roce 2012 se stal vice-mistrem Formule 3 Euroserie a v roce 2015 pak mistrem DTM.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?