BMW dnes oznámilo rozdělení jezdců mezi své týmy pro sezonu 2016. Bývalý pilot Formule 1, Timo Glock, se stěhuje do týmu RMG. Jeho kolegou tak bude Marco Wittmann. Augusto Farfus míří do týmu MTEK a Maxime Martin k týmu RBM.
BMW jde do sezony 2016 s osvědčeným osmičlenným kádrem jezdců, mění ale jejich rozdělení mezi svými týmy. Změny se konkrétně týkají tří ze čtyř týmů mnichovské značky. Timo Glock odchází od týmu MTEK a jde do týmu Stefana Reinholda, RMG, kde bude jeho kolegou ex-mistr DTM, Marco Wittmann. Tito dva jezdci byli týmovými kolegy už v roce 2013, tehdy ještě u MTEKu.
Na místo Glocka v týmu MTEK přichází Augusto Farfus a bude tak týmovým kolegou Bruna Spenglera. Brazilec tak opouští po mnoha společně strávených letech tým RBM. Barvy tohoto belgického týmu pod vedením Barta Mampaeye budou hájit Maxime Martin (vloni RMG) a nově také Tom Blomqvist. Beze změny tedy zůstává jezdecké duo pouze u týmu Schnitzer - Antonio Felix da Costa a Martin Tomczyk
"Máme velmi silný a stabilní jezdecký kádr, který v minulé sezoně v boji o titul mezi výrobci předvedl skvělého týmového ducha," říká Jens Marquardt. "Není tak důvod na našem kontingentu něco měnit. Nakonec vždy bylo naší filozofií vytvořit určitými změnami ve složení našich čtyřech týmů nové impulzy a díky tomu získat maximum z našeho celkového paketu. Máme s tím velmi dobré zkušenosti. Jsme tedy optimističtí, že se nám to díky těmto změnám podaří i v následující sezoně," vysvětluje šéf BMW pro motorsport výměny jezdců mezi svými týmy.
Farfus, Glock a Martin vloni dokázali, že patří mezi nejlepší jezdce v DTM, když vyhráli závody. "Teď stojíme před novou výzvou, která jim snad pomůže udělat další krok v jejich vývoji." Pro všechny tři jezdce se jedná teprve o první změnu týmu v jejich kariérách v DTM.
Farfus u týmu RBM jezdil čtyři roky, když s týmem slavil úspěchy předtím ještě také v MS cestovních vozů (WTCC). V roce 2013 Farfus v DTM vyhrál tři závody a v celkovém hodnocení byl druhý. Glock do DTM přišel v roce 2013 a od té doby patřil k stálicím týmu MTEK, který vede Ernest Knoors. V letech 2013 a 2015 dokázal vyhrát vždy po jednom závodu. Martin jezdil v týmu RMG v obou sezonách, které zatím v DTM absolvoval, zvítězit dokázal zatím jednou. V roce 2014 ale slavil zisk titulu mezi týmy.
Rozdělení jezdů BMW mezi týmy:RMG: Timo Glock, Marco WittmannMTEK: Augusto Farfus, Bruno SpenglerRBM: Maxime Martin, Tom BlomqvistSchnitzer: Antonio Felix da Costa, Martin Tomczyk
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?