BMW oznamuje rozdělení jezdců do týmů na rok 2016

BMW ponechalo jezdecké složení beze změny pouze u jednoho ze čtyř týmů
BMW ponechalo jezdecké složení beze změny pouze u jednoho ze čtyř týmů, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 4. února 2016 16:05
Sdílej:

BMW dnes oznámilo rozdělení jezdců mezi své týmy pro sezonu 2016. Bývalý pilot Formule 1, Timo Glock, se stěhuje do týmu RMG. Jeho kolegou tak bude Marco Wittmann. Augusto Farfus míří do týmu MTEK a Maxime Martin k týmu RBM.

BMW jde do sezony 2016 s osvědčeným osmičlenným kádrem jezdců, mění ale jejich rozdělení mezi svými týmy. Změny se konkrétně týkají tří ze čtyř týmů mnichovské značky. Timo Glock odchází od týmu MTEK a jde do týmu Stefana Reinholda, RMG, kde bude jeho kolegou ex-mistr DTM, Marco Wittmann. Tito dva jezdci byli týmovými kolegy už v roce 2013, tehdy ještě u MTEKu. 

Na místo Glocka v týmu MTEK přichází Augusto Farfus a bude tak týmovým kolegou Bruna Spenglera. Brazilec tak opouští po mnoha společně strávených letech tým RBM. Barvy tohoto belgického týmu pod vedením Barta Mampaeye budou hájit Maxime Martin (vloni RMG) a nově také Tom Blomqvist. Beze změny tedy zůstává jezdecké duo pouze u týmu  Schnitzer - Antonio Felix da Costa a Martin Tomczyk

"Máme velmi silný a stabilní jezdecký kádr, který v minulé sezoně v boji o titul mezi výrobci předvedl skvělého týmového ducha," říká Jens Marquardt. "Není tak důvod na našem kontingentu něco měnit. Nakonec vždy bylo naší filozofií vytvořit určitými změnami ve složení našich čtyřech týmů nové impulzy a díky tomu získat maximum z našeho celkového paketu. Máme s tím velmi dobré zkušenosti. Jsme tedy optimističtí, že se nám to díky těmto změnám podaří i v následující sezoně," vysvětluje šéf BMW pro motorsport výměny jezdců mezi svými týmy.

Farfus, Glock a Martin vloni dokázali, že patří mezi nejlepší jezdce v DTM, když vyhráli závody. "Teď stojíme před novou výzvou, která jim snad pomůže udělat další krok v jejich vývoji." Pro všechny tři jezdce se jedná teprve o první změnu týmu v jejich kariérách v DTM. 

Farfus u týmu RBM jezdil čtyři roky, když s týmem slavil úspěchy předtím ještě také v MS cestovních vozů (WTCC). V roce 2013 Farfus v DTM vyhrál tři závody a v celkovém hodnocení byl druhý. Glock do DTM přišel v roce 2013 a od té doby patřil k stálicím týmu MTEK, který vede Ernest Knoors. V letech 2013 a 2015 dokázal vyhrát vždy po jednom závodu. Martin jezdil v týmu RMG v obou sezonách, které zatím v DTM absolvoval, zvítězit dokázal zatím jednou. V roce 2014 ale slavil zisk titulu mezi týmy. 

Rozdělení jezdů BMW mezi týmy:RMG: Timo Glock, Marco WittmannMTEK: Augusto Farfus, Bruno SpenglerRBM: Maxime Martin, Tom BlomqvistSchnitzer: Antonio Felix da Costa, Martin Tomczyk

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.