BMW dnes oznámilo rozdělení jezdců mezi své týmy pro sezonu 2016. Bývalý pilot Formule 1, Timo Glock, se stěhuje do týmu RMG. Jeho kolegou tak bude Marco Wittmann. Augusto Farfus míří do týmu MTEK a Maxime Martin k týmu RBM.
BMW jde do sezony 2016 s osvědčeným osmičlenným kádrem jezdců, mění ale jejich rozdělení mezi svými týmy. Změny se konkrétně týkají tří ze čtyř týmů mnichovské značky. Timo Glock odchází od týmu MTEK a jde do týmu Stefana Reinholda, RMG, kde bude jeho kolegou ex-mistr DTM, Marco Wittmann. Tito dva jezdci byli týmovými kolegy už v roce 2013, tehdy ještě u MTEKu.
Na místo Glocka v týmu MTEK přichází Augusto Farfus a bude tak týmovým kolegou Bruna Spenglera. Brazilec tak opouští po mnoha společně strávených letech tým RBM. Barvy tohoto belgického týmu pod vedením Barta Mampaeye budou hájit Maxime Martin (vloni RMG) a nově také Tom Blomqvist. Beze změny tedy zůstává jezdecké duo pouze u týmu Schnitzer - Antonio Felix da Costa a Martin Tomczyk
"Máme velmi silný a stabilní jezdecký kádr, který v minulé sezoně v boji o titul mezi výrobci předvedl skvělého týmového ducha," říká Jens Marquardt. "Není tak důvod na našem kontingentu něco měnit. Nakonec vždy bylo naší filozofií vytvořit určitými změnami ve složení našich čtyřech týmů nové impulzy a díky tomu získat maximum z našeho celkového paketu. Máme s tím velmi dobré zkušenosti. Jsme tedy optimističtí, že se nám to díky těmto změnám podaří i v následující sezoně," vysvětluje šéf BMW pro motorsport výměny jezdců mezi svými týmy.
Farfus, Glock a Martin vloni dokázali, že patří mezi nejlepší jezdce v DTM, když vyhráli závody. "Teď stojíme před novou výzvou, která jim snad pomůže udělat další krok v jejich vývoji." Pro všechny tři jezdce se jedná teprve o první změnu týmu v jejich kariérách v DTM.
Farfus u týmu RBM jezdil čtyři roky, když s týmem slavil úspěchy předtím ještě také v MS cestovních vozů (WTCC). V roce 2013 Farfus v DTM vyhrál tři závody a v celkovém hodnocení byl druhý. Glock do DTM přišel v roce 2013 a od té doby patřil k stálicím týmu MTEK, který vede Ernest Knoors. V letech 2013 a 2015 dokázal vyhrát vždy po jednom závodu. Martin jezdil v týmu RMG v obou sezonách, které zatím v DTM absolvoval, zvítězit dokázal zatím jednou. V roce 2014 ale slavil zisk titulu mezi týmy.
Rozdělení jezdů BMW mezi týmy:RMG: Timo Glock, Marco WittmannMTEK: Augusto Farfus, Bruno SpenglerRBM: Maxime Martin, Tom BlomqvistSchnitzer: Antonio Felix da Costa, Martin Tomczyk
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?