Server 'motorsport-total.com' přináší rozhovor s šampionem DTM, ve kterém hovoří o Mattiasi Ekströmovi a jeho slovech na svou adresu, svých cílech a také o tom, proč se některým chybám může se svými rivaly zasmát.
O: Pascale, jak moc jste hrdý na svůj úspěch v DTM?Pascal Wehrlein: Jsem na něj opravdu hodně hrdý a jsem za něj moc rád. Je samozřejmě velmi speciální stát se ve 20 letech nejmladším šampionem DTM. Na Hockenheimringu bylo cítit, jaká zátěž spadla z celého týmu Mercedes. Všichni byli šťastní. Později bylo moje auto vystaveno v muzeu Mercedesu, což byla obrovská čest.
O: V DTM bylo slyšet hodně diskusí a popichování, jaký máte na to názor. Například Mattias Ekström řekl, že nejlepším jezdcem DTM 2015 jste nebyl Vy ale Jamie Green. Jakou váhu přikládáte tomuto vyjádření, přece jenom už v DTM 'Eki' jezdí dlouho a je dvojnásobným šampionem?PW: Každý může mít svůj vlastní názor - a je jedno jestli jde o Mattiase Ekströma nebo Lucase Auera. Otázkou pak je, jestli považujete vyslovené tvrzení za pravdivé. Nakonec je ale situace taková - já jsem mistrem a ne Jamie Green! 'Eki' si může říkat, co chce. Nic se na tom [titulu] nezmění, když bude tvrdit, že si ho někdo zasloužil víc.
O: Na Nürburgringu jste svoji rozmíšku s Maximem Martinem také neřešil zrovna vlídnými slovy...PW: Ano, ale tam jsem neměl pravdu a hned jsem to také přiznal. Působilo to na mě tak, jako by mě Maxime využil v zatáčce jako brzdový kolík. Tak to ale nebylo, celou dobu byl vedle mě. Poté, co jsem viděl televizní záběry, jsem se mu omluvil. Mohl jsem si stále stát za svým, ale nemělo to smysl. S Maximem Martinem jsem o tom mluvili a nakonec jsme se tomu zasmáli. Nemám problém přiznat svoji chybu. Teď je mezi námi vše v pořádku.
O: Aféra 'Schieb ihn raus' byla největším tématem roku 2015. Nakonec to Váš boj o titul neovlivnilo, takže už o tom můžete v klidu pohovořit. Poškodilo to DTM nebo mu to snad pomohlo?PW: Musíme se na to podívat ze dvou úhlů pohledu. Na jednu stranu obletěly ty záběry celý svět. Každý o tom mluvil. DTM se díky tomu dostalo do médií a pomohlo to zlepšit povědomí o šampionátu.
Ale je jasné, že něco takového v motorsportu vidět nechceme. Získávat takto publicitu v konečném důsledku nepomáhá. DTM bylo přechodně středem zájmu, avšak téma nebylo takové, o kterém chcete, aby se mluvilo. Krátkodobě to udělalo sport zajímavým - avšak toto podle mě, a snad i ostatních, do motorsportu nepatří.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?