Server 'motorsport-total.com' přináší rozhovor s šampionem DTM, ve kterém hovoří o Mattiasi Ekströmovi a jeho slovech na svou adresu, svých cílech a také o tom, proč se některým chybám může se svými rivaly zasmát.
O: Pascale, jak moc jste hrdý na svůj úspěch v DTM?Pascal Wehrlein: Jsem na něj opravdu hodně hrdý a jsem za něj moc rád. Je samozřejmě velmi speciální stát se ve 20 letech nejmladším šampionem DTM. Na Hockenheimringu bylo cítit, jaká zátěž spadla z celého týmu Mercedes. Všichni byli šťastní. Později bylo moje auto vystaveno v muzeu Mercedesu, což byla obrovská čest.
O: V DTM bylo slyšet hodně diskusí a popichování, jaký máte na to názor. Například Mattias Ekström řekl, že nejlepším jezdcem DTM 2015 jste nebyl Vy ale Jamie Green. Jakou váhu přikládáte tomuto vyjádření, přece jenom už v DTM 'Eki' jezdí dlouho a je dvojnásobným šampionem?PW: Každý může mít svůj vlastní názor - a je jedno jestli jde o Mattiase Ekströma nebo Lucase Auera. Otázkou pak je, jestli považujete vyslovené tvrzení za pravdivé. Nakonec je ale situace taková - já jsem mistrem a ne Jamie Green! 'Eki' si může říkat, co chce. Nic se na tom [titulu] nezmění, když bude tvrdit, že si ho někdo zasloužil víc.
O: Na Nürburgringu jste svoji rozmíšku s Maximem Martinem také neřešil zrovna vlídnými slovy...PW: Ano, ale tam jsem neměl pravdu a hned jsem to také přiznal. Působilo to na mě tak, jako by mě Maxime využil v zatáčce jako brzdový kolík. Tak to ale nebylo, celou dobu byl vedle mě. Poté, co jsem viděl televizní záběry, jsem se mu omluvil. Mohl jsem si stále stát za svým, ale nemělo to smysl. S Maximem Martinem jsem o tom mluvili a nakonec jsme se tomu zasmáli. Nemám problém přiznat svoji chybu. Teď je mezi námi vše v pořádku.
O: Aféra 'Schieb ihn raus' byla největším tématem roku 2015. Nakonec to Váš boj o titul neovlivnilo, takže už o tom můžete v klidu pohovořit. Poškodilo to DTM nebo mu to snad pomohlo?PW: Musíme se na to podívat ze dvou úhlů pohledu. Na jednu stranu obletěly ty záběry celý svět. Každý o tom mluvil. DTM se díky tomu dostalo do médií a pomohlo to zlepšit povědomí o šampionátu.
Ale je jasné, že něco takového v motorsportu vidět nechceme. Získávat takto publicitu v konečném důsledku nepomáhá. DTM bylo přechodně středem zájmu, avšak téma nebylo takové, o kterém chcete, aby se mluvilo. Krátkodobě to udělalo sport zajímavým - avšak toto podle mě, a snad i ostatních, do motorsportu nepatří.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?