Wehrlein: Aféra 'Schieb ihn raus' DTM pomohla, ale do motorsportu nepatří

Wehrlein se stal nejmladším mistrem DTM v historii
Wehrlein se stal nejmladším mistrem DTM v historii, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 26. ledna 2016 11:30
Sdílej:

Server 'motorsport-total.com' přináší rozhovor s šampionem DTM, ve kterém hovoří o Mattiasi Ekströmovi a jeho slovech na svou adresu, svých cílech a také o tom, proč se některým chybám může se svými rivaly zasmát.

O: Pascale, jak moc jste hrdý na svůj úspěch v DTM?Pascal Wehrlein: Jsem na něj opravdu hodně hrdý a jsem za něj moc rád. Je samozřejmě velmi speciální stát se ve 20 letech nejmladším šampionem DTM. Na Hockenheimringu bylo cítit, jaká zátěž spadla z celého týmu Mercedes. Všichni byli šťastní. Později bylo moje auto vystaveno v muzeu Mercedesu, což byla obrovská čest.

O: V DTM bylo slyšet hodně diskusí a popichování, jaký máte na to názor. Například Mattias Ekström řekl, že nejlepším jezdcem DTM 2015 jste nebyl Vy ale Jamie Green. Jakou váhu přikládáte tomuto vyjádření, přece jenom už v DTM 'Eki' jezdí dlouho a je dvojnásobným šampionem?PW: Každý může mít svůj vlastní názor - a je jedno jestli jde o Mattiase Ekströma nebo Lucase Auera. Otázkou pak je, jestli považujete vyslovené tvrzení za pravdivé. Nakonec je ale situace taková - já jsem mistrem a ne Jamie Green! 'Eki' si může říkat, co chce. Nic se na tom [titulu] nezmění, když bude tvrdit, že si ho někdo zasloužil víc.

O: Na Nürburgringu jste svoji rozmíšku s Maximem Martinem také neřešil zrovna vlídnými slovy...PW: Ano, ale tam jsem neměl pravdu a hned jsem to také přiznal. Působilo to na mě tak, jako by mě Maxime využil v zatáčce jako brzdový kolík. Tak to ale nebylo, celou dobu byl vedle mě. Poté, co jsem viděl televizní záběry, jsem se mu omluvil. Mohl jsem si stále stát za svým, ale nemělo to smysl. S Maximem Martinem jsem o tom mluvili a nakonec jsme se tomu zasmáli. Nemám problém přiznat svoji chybu. Teď je mezi námi vše v pořádku.

O: Aféra 'Schieb ihn raus' byla největším tématem roku 2015. Nakonec to Váš boj o titul neovlivnilo, takže už o tom můžete v klidu pohovořit. Poškodilo to DTM nebo mu to snad pomohlo?PW: Musíme se na to podívat ze dvou úhlů pohledu. Na jednu stranu obletěly ty záběry celý svět. Každý o tom mluvil. DTM se díky tomu dostalo do médií a pomohlo to zlepšit povědomí o šampionátu.

Ale je jasné, že něco takového v motorsportu vidět nechceme. Získávat takto publicitu v konečném důsledku nepomáhá. DTM bylo přechodně středem zájmu, avšak téma nebylo takové, o kterém chcete, aby se mluvilo. Krátkodobě to udělalo sport zajímavým - avšak toto podle mě, a snad i ostatních, do motorsportu nepatří.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?