Server 'motorsport-total.com' přináší rozhovor s šampionem DTM, ve kterém hovoří o Mattiasi Ekströmovi a jeho slovech na svou adresu, svých cílech a také o tom, proč se některým chybám může se svými rivaly zasmát.
O: Pascale, jak moc jste hrdý na svůj úspěch v DTM?Pascal Wehrlein: Jsem na něj opravdu hodně hrdý a jsem za něj moc rád. Je samozřejmě velmi speciální stát se ve 20 letech nejmladším šampionem DTM. Na Hockenheimringu bylo cítit, jaká zátěž spadla z celého týmu Mercedes. Všichni byli šťastní. Později bylo moje auto vystaveno v muzeu Mercedesu, což byla obrovská čest.
O: V DTM bylo slyšet hodně diskusí a popichování, jaký máte na to názor. Například Mattias Ekström řekl, že nejlepším jezdcem DTM 2015 jste nebyl Vy ale Jamie Green. Jakou váhu přikládáte tomuto vyjádření, přece jenom už v DTM 'Eki' jezdí dlouho a je dvojnásobným šampionem?PW: Každý může mít svůj vlastní názor - a je jedno jestli jde o Mattiase Ekströma nebo Lucase Auera. Otázkou pak je, jestli považujete vyslovené tvrzení za pravdivé. Nakonec je ale situace taková - já jsem mistrem a ne Jamie Green! 'Eki' si může říkat, co chce. Nic se na tom [titulu] nezmění, když bude tvrdit, že si ho někdo zasloužil víc.
O: Na Nürburgringu jste svoji rozmíšku s Maximem Martinem také neřešil zrovna vlídnými slovy...PW: Ano, ale tam jsem neměl pravdu a hned jsem to také přiznal. Působilo to na mě tak, jako by mě Maxime využil v zatáčce jako brzdový kolík. Tak to ale nebylo, celou dobu byl vedle mě. Poté, co jsem viděl televizní záběry, jsem se mu omluvil. Mohl jsem si stále stát za svým, ale nemělo to smysl. S Maximem Martinem jsem o tom mluvili a nakonec jsme se tomu zasmáli. Nemám problém přiznat svoji chybu. Teď je mezi námi vše v pořádku.
O: Aféra 'Schieb ihn raus' byla největším tématem roku 2015. Nakonec to Váš boj o titul neovlivnilo, takže už o tom můžete v klidu pohovořit. Poškodilo to DTM nebo mu to snad pomohlo?PW: Musíme se na to podívat ze dvou úhlů pohledu. Na jednu stranu obletěly ty záběry celý svět. Každý o tom mluvil. DTM se díky tomu dostalo do médií a pomohlo to zlepšit povědomí o šampionátu.
Ale je jasné, že něco takového v motorsportu vidět nechceme. Získávat takto publicitu v konečném důsledku nepomáhá. DTM bylo přechodně středem zájmu, avšak téma nebylo takové, o kterém chcete, aby se mluvilo. Krátkodobě to udělalo sport zajímavým - avšak toto podle mě, a snad i ostatních, do motorsportu nepatří.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.