Gary Paffett je se svoji první sezonou u nováčka v DTM, týmu ART, spokojen a dokázal by si tak představit další spolupráci s tímto týmem. Mohli by v roce 2016 dokonce pomýšlet na titul?
Po šesti letech u továrního týmu Mercedesu, HWA, Gary Paffett změnil tým a zamířil k týmu ART. Francouzský tým do DTM přišel až před sezonou 2015 a britský pilot může být se svou první sezonou u nového týmu celkově spokojen. Poté, co v roce 2014 zažil hodně nepovedenou sezonu, ve které dokázal získat jen hubených pět bodů, v roce 2015 vyjel tři podia a sezonu zakončil jako třetí nejlepší jezdec Mercedesu na devátém místě celkového hodnocení série.
"Měli jsme vrcholy a pády, ale celkově byla rychlost velmi silná," začal Gary Paffett, který na finálovém závodu sezony na německém Hockenheimringu získal svoje první pole position po více než třech letech. To poslední se až dosud datovalo na Norisring 2012. Dle mistra DTM z roku 2005 udělal Mercedes v sezoně 2015 "masivní krok dopředu".
"Možná, že jsme všichni nebyli neustále v popředí, ale ukázali jsme, že na každé trati může být alespoň jeden pilot konkurenceschopný," cílem Brita přes zimu je zapracovat na konstantnosti svých výkonů. Z posledních tří závodních víkendů sezony viděl šachovnicový praporek v obou víkendových závodech jen jednou.
I tak Paffett svoji úvodní sezonu u ART hodnotí pozitivně. "Musel jsem se toho hodně naučit a byl to těžký start roku. Ale myslím, že jsme se velmi rychle dostali na konkurenceschopnou úroveň. Řekl bych, že od Zandvoortu jsme měli konkurenceschopné auto," pokračuje Brit, který také prozradil, že v ART panuje odlišná atmosféra než v HWA.
"HWA je velkým týmem. Je tam mnohem více lidí. Staví auta, vyvíjejí je a všechno [ostatní]. [Tým] ART je odpovědný pouze za nasazování. ART chtělo nějaké zkušené piloty do svého kádru, kteří by jim pomohli v pokroku kupředu. Myslím, že jsme společně spolupracovali velmi dobře." Druhým jezdcem týmu byl Lucas Auer, pro kterého se jednalo o nováčkovskou sezonu v DTM.
V roce 2016 by Paffett s ART rád pokračoval, oficiálně potvrzeno ale ještě nic nebylo. Mercedes je jediným výrobcem, který svůj jezdecký kádr pro sezonu 2016 zatím tají. "Snad bychom mohli příští rok navázat na to, kde jsme v roce 2015 skončili." Paffett věří tomu, že ART by mohl se správným autem klidně bojovat o titul. "Věřím, že ART může odvést tak dobrou práci jako HWA." Jen připomeňme, že svůj jediný titul v DTM získal Gary v roce 2005 právě s HWA. Od roku 2004 byl navíc čtyřikrát vice-mistrem DTM a vyjel si 18 vítězství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.