Gary Paffett je se svoji první sezonou u nováčka v DTM, týmu ART, spokojen a dokázal by si tak představit další spolupráci s tímto týmem. Mohli by v roce 2016 dokonce pomýšlet na titul?
Po šesti letech u továrního týmu Mercedesu, HWA, Gary Paffett změnil tým a zamířil k týmu ART. Francouzský tým do DTM přišel až před sezonou 2015 a britský pilot může být se svou první sezonou u nového týmu celkově spokojen. Poté, co v roce 2014 zažil hodně nepovedenou sezonu, ve které dokázal získat jen hubených pět bodů, v roce 2015 vyjel tři podia a sezonu zakončil jako třetí nejlepší jezdec Mercedesu na devátém místě celkového hodnocení série.
"Měli jsme vrcholy a pády, ale celkově byla rychlost velmi silná," začal Gary Paffett, který na finálovém závodu sezony na německém Hockenheimringu získal svoje první pole position po více než třech letech. To poslední se až dosud datovalo na Norisring 2012. Dle mistra DTM z roku 2005 udělal Mercedes v sezoně 2015 "masivní krok dopředu".
"Možná, že jsme všichni nebyli neustále v popředí, ale ukázali jsme, že na každé trati může být alespoň jeden pilot konkurenceschopný," cílem Brita přes zimu je zapracovat na konstantnosti svých výkonů. Z posledních tří závodních víkendů sezony viděl šachovnicový praporek v obou víkendových závodech jen jednou.
I tak Paffett svoji úvodní sezonu u ART hodnotí pozitivně. "Musel jsem se toho hodně naučit a byl to těžký start roku. Ale myslím, že jsme se velmi rychle dostali na konkurenceschopnou úroveň. Řekl bych, že od Zandvoortu jsme měli konkurenceschopné auto," pokračuje Brit, který také prozradil, že v ART panuje odlišná atmosféra než v HWA.
"HWA je velkým týmem. Je tam mnohem více lidí. Staví auta, vyvíjejí je a všechno [ostatní]. [Tým] ART je odpovědný pouze za nasazování. ART chtělo nějaké zkušené piloty do svého kádru, kteří by jim pomohli v pokroku kupředu. Myslím, že jsme společně spolupracovali velmi dobře." Druhým jezdcem týmu byl Lucas Auer, pro kterého se jednalo o nováčkovskou sezonu v DTM.
V roce 2016 by Paffett s ART rád pokračoval, oficiálně potvrzeno ale ještě nic nebylo. Mercedes je jediným výrobcem, který svůj jezdecký kádr pro sezonu 2016 zatím tají. "Snad bychom mohli příští rok navázat na to, kde jsme v roce 2015 skončili." Paffett věří tomu, že ART by mohl se správným autem klidně bojovat o titul. "Věřím, že ART může odvést tak dobrou práci jako HWA." Jen připomeňme, že svůj jediný titul v DTM získal Gary v roce 2005 právě s HWA. Od roku 2004 byl navíc čtyřikrát vice-mistrem DTM a vyjel si 18 vítězství.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.