Paffett je po první sezoně u týmu ART spokojen a rád by zde zůstal

Gary Paffett v autě týmu ART
Gary Paffett v autě týmu ART, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 1. února 2016 16:57
Sdílej:

Gary Paffett je se svoji první sezonou u nováčka v DTM, týmu ART, spokojen a dokázal by si tak představit další spolupráci s tímto týmem. Mohli by v roce 2016 dokonce pomýšlet na titul?

Po šesti letech u továrního týmu Mercedesu, HWA, Gary Paffett změnil tým a zamířil k týmu ART. Francouzský tým do DTM přišel až před sezonou 2015 a britský pilot může být se svou první sezonou u nového týmu celkově spokojen. Poté, co v roce 2014 zažil hodně nepovedenou sezonu, ve které dokázal získat jen hubených pět bodů, v roce 2015 vyjel tři podia a sezonu zakončil jako třetí nejlepší jezdec Mercedesu na devátém místě celkového hodnocení série.

"Měli jsme vrcholy a pády, ale celkově byla rychlost velmi silná," začal Gary Paffett, který na finálovém závodu sezony na německém Hockenheimringu získal svoje první pole position po více než třech letech. To poslední se až dosud datovalo na Norisring 2012. Dle mistra DTM z roku 2005 udělal Mercedes v sezoně 2015 "masivní krok dopředu". 

"Možná, že jsme všichni nebyli neustále v popředí, ale ukázali jsme, že na každé trati může být alespoň jeden pilot konkurenceschopný," cílem Brita přes zimu je zapracovat na konstantnosti svých výkonů. Z posledních tří závodních víkendů sezony viděl šachovnicový praporek v obou víkendových závodech jen jednou. 

I tak Paffett svoji úvodní sezonu u ART hodnotí pozitivně. "Musel jsem se toho hodně naučit a byl to těžký start roku. Ale myslím, že jsme se velmi rychle dostali na konkurenceschopnou úroveň. Řekl bych, že od Zandvoortu jsme měli konkurenceschopné auto," pokračuje Brit, který také prozradil, že v ART panuje odlišná atmosféra než v HWA. 

"HWA je velkým týmem. Je tam mnohem více lidí. Staví auta, vyvíjejí je a všechno [ostatní]. [Tým] ART je odpovědný pouze za nasazování. ART chtělo nějaké zkušené piloty do svého kádru, kteří by jim pomohli v pokroku kupředu. Myslím, že jsme společně spolupracovali velmi dobře." Druhým jezdcem týmu byl Lucas Auer, pro kterého se jednalo o nováčkovskou sezonu v DTM. 

V roce 2016 by Paffett s ART rád pokračoval, oficiálně potvrzeno ale ještě nic nebylo. Mercedes je jediným výrobcem, který svůj jezdecký kádr pro sezonu 2016 zatím tají. "Snad bychom mohli příští rok navázat na to, kde jsme v roce 2015 skončili." Paffett věří tomu, že ART by mohl se správným autem klidně bojovat o titul. "Věřím, že ART může odvést tak dobrou práci jako HWA." Jen připomeňme, že svůj jediný titul v DTM získal Gary v roce 2005 právě s HWA. Od roku 2004 byl navíc čtyřikrát vice-mistrem DTM a vyjel si 18 vítězství.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?