Jamie Green chce do DTM dostat napětí po vzoru F1. Jezdec Audi by si přál pneumatiky, které by měly nižší trvanlivost než současné Hankooky.
I když některé loňské závody byly velmi zajímavé, podle některých většina závodů byla spíše průměrná. Augusto Farfus tedy navrhuje, aby Hankook pro DTM vyvinul měkčí pneumatiky. Jamie Green jde ještě dál, když požaduje nejen měkčí pneumatiky - chce přidat prvek z Formule 1.
Současné 'černé zlato' totiž podle jezdce Audi vydrží až moc. "Čas, kdy zastavíte, by byl po vzoru F1 určován dle managementu pneumatik. Myslím, že je to ta nejlepší cesta. Je to tak lepší než s pneumatikami, co mají velkou výdrž a okno pro zastávky v boxech je určeno pravidly.
V podstatě máme přikázáno, kdy zajet do boxů," smutní 33 letý jezdec. To by dle Brita přineslo více nevypočitatelných závodů a odkazuje na letošní závod F1 ve Spa-Francorchamps, kde Vettelovi praskla pneumatika jen těsně před cílem a přišel tím o šanci na dobrý výsledek. Němec se totiž rozhodl nejet do boxů dvakrát, jako ostatní.
"Pro mě je to součást strategie. Dělá to závod zajímavým, když se někdo rozhodne stavět dvakrát a jiný ne." V F1 se začal koncept malé výdrže pneumatik uplatňovat od sezony 2011. Jenže většina odborníků jej kritizuje, protože jezdci místo závodění naplno musí gumy šetřit. Navíc občas dojde až na limitní situace (jako v případě zmíněného Vettela).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.