Gary Paffett je nespokojen s tím, že na čele dost často bojoval pouze jeden osamocený Mercedes. Zato konkurence dost často měla na čele hned několik aut.
Gary Paffett pro sezonu 2016 požaduje, aby byl Mercedes na čele v početnějším zastoupení. V sezoně 2015 sice stuttgartská značka získala titul díky Pascalu Wehrleinovi, jenže když si odmyslíme úspěchy mladého Němce, tak Mercedes zrovna moc nezářil. Druhým nejlépe umístěným Mercedesem byl Paul di Resta, jenže až na 8. místě v tabulce jezdců.
Také z pohledu vítězství není statistika nijak povzbudivější - Mercedes vyhrál jen díky Pascalu Wehrleinovi (Moskva) a Robertu Wickensovi (Norisring - oba závody). V táboře BMW se z vítězství radovalo pět jezdců, u Audi dokonce šest. "Dost často byl jen jeden nebo dva Mercedesy, které byly dostatečně rychlé. Jenže ty si to pak rozdávaly s celou smečkou Audi," řekl Brit pro 'Autosport'.
"Kdyby se nám dařilo z vozu získat to nejlepší, tak bychom také mohli bojovat na čele." Jenže to se dost často nedařilo, a tak na tom musí Mercedes přes zimu zapracovat: "Měli jsme s tím letos problémy, zato u Audi se zdálo, že jim nečiní problém dostat na čelo víc aut."
Značka z Ingolstadtu dokázala především za chladných podmínek vytěžit více ze svých pneumatik. Mercedes obsadil mezi značkami až třetí místo, přitom BMW mělo po většinu sezony nejslabší auto. Jenže mnichovským dost často pomohlo váhové zvýhodnění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.