Paffett: Na čele musí bojovat víc Mercedesů! Kde byl letos problém?

Paffett letos nevyhrál ani jeden závod
Paffett letos nevyhrál ani jeden závod, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 21. prosince 2015 00:02
Sdílej:

Gary Paffett je nespokojen s tím, že na čele dost často bojoval pouze jeden osamocený Mercedes. Zato konkurence dost často měla na čele hned několik aut.

Gary Paffett pro sezonu 2016 požaduje, aby byl Mercedes na čele v početnějším zastoupení. V sezoně 2015 sice stuttgartská značka získala titul díky Pascalu Wehrleinovi, jenže když si odmyslíme úspěchy mladého Němce, tak Mercedes zrovna moc nezářil. Druhým nejlépe umístěným Mercedesem byl Paul di Resta, jenže až na 8. místě v tabulce jezdců.

Také z pohledu vítězství není statistika nijak povzbudivější - Mercedes vyhrál jen díky Pascalu Wehrleinovi (Moskva) a Robertu Wickensovi (Norisring - oba závody). V táboře BMW se z vítězství radovalo pět jezdců, u Audi dokonce šest. "Dost často byl jen jeden nebo dva Mercedesy, které byly dostatečně rychlé. Jenže ty si to pak rozdávaly s celou smečkou Audi," řekl Brit pro 'Autosport'.

"Kdyby se nám dařilo z vozu získat to nejlepší, tak bychom také mohli bojovat na čele." Jenže to se dost často nedařilo, a tak na tom musí Mercedes přes zimu zapracovat: "Měli jsme s tím letos problémy, zato u Audi se zdálo, že jim nečiní problém dostat na čelo víc aut."

Značka z Ingolstadtu dokázala především za chladných podmínek vytěžit více ze svých pneumatik. Mercedes obsadil mezi značkami až třetí místo, přitom BMW mělo po většinu sezony nejslabší auto. Jenže mnichovským dost často pomohlo váhové zvýhodnění.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.