Paffett: Na čele musí bojovat víc Mercedesů! Kde byl letos problém?

Paffett letos nevyhrál ani jeden závod
Paffett letos nevyhrál ani jeden závod, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 21. prosince 2015 00:02
Sdílej:

Gary Paffett je nespokojen s tím, že na čele dost často bojoval pouze jeden osamocený Mercedes. Zato konkurence dost často měla na čele hned několik aut.

Gary Paffett pro sezonu 2016 požaduje, aby byl Mercedes na čele v početnějším zastoupení. V sezoně 2015 sice stuttgartská značka získala titul díky Pascalu Wehrleinovi, jenže když si odmyslíme úspěchy mladého Němce, tak Mercedes zrovna moc nezářil. Druhým nejlépe umístěným Mercedesem byl Paul di Resta, jenže až na 8. místě v tabulce jezdců.

Také z pohledu vítězství není statistika nijak povzbudivější - Mercedes vyhrál jen díky Pascalu Wehrleinovi (Moskva) a Robertu Wickensovi (Norisring - oba závody). V táboře BMW se z vítězství radovalo pět jezdců, u Audi dokonce šest. "Dost často byl jen jeden nebo dva Mercedesy, které byly dostatečně rychlé. Jenže ty si to pak rozdávaly s celou smečkou Audi," řekl Brit pro 'Autosport'.

"Kdyby se nám dařilo z vozu získat to nejlepší, tak bychom také mohli bojovat na čele." Jenže to se dost často nedařilo, a tak na tom musí Mercedes přes zimu zapracovat: "Měli jsme s tím letos problémy, zato u Audi se zdálo, že jim nečiní problém dostat na čelo víc aut."

Značka z Ingolstadtu dokázala především za chladných podmínek vytěžit více ze svých pneumatik. Mercedes obsadil mezi značkami až třetí místo, přitom BMW mělo po většinu sezony nejslabší auto. Jenže mnichovským dost často pomohlo váhové zvýhodnění.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.