Bod svárů - týmová režie. Zakázat, omezit nebo povolit?

Maximilian Götz sehrál důležitou roli
Maximilian Götz sehrál důležitou roli, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 18. listopadu 2015 13:46
Sdílej:

Mercedes na Nürburgringu a Hockenheimringu dost očividně taktizoval. To se nelíbilo jak konkurenci tak i fanouškům. Dojde v této otázce v roce 2016 ke změně?

V DTM se na konci sezony dost často skloňovalo slovní spojení "týmová režie". Už na Nürburgringu se o ní mezi Mercedesem a Audi vedly dlouhé debaty. Pascal Wehrlein, v té době již jediná naděje Mercedesu na titul, se dočkal výrazné týmové podpory.

"Měli jsme jasnou dohodu, že chceme nabízet čistý sport," zlobil se už tehdy šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Také na Hockenheimringu se taktizovalo. Opět sehrál důležitou roli Maximilian Götz, který zpomalil několik soupeřů, aby se na ně mohl dotáhnout Pascal Wehrlein a poté je předjet. Nejen konkurence, ale ani fanoušci nebo experti toto chování Mercedesu neschvalují.

Hlavní závodní inženýr Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, k tomu řekl: "V DTM je 8 aut [na výrobce]. Díky tomu máte větší možnost ovlivnit závod, než kdybyste měli, třeba jako v F1, jen dvě auta. Nejdůležitější je, že jedete proti dalším 16 závodníkům. Proto je to v DTM velké téma."

"Udělali jsme to, protože jako tým vyhráváme i prohráváme," popsal důvody zástupce Mercedesu. Bylo by tedy řešením týmovou režii zakázat? "To nejde," oponuje Gass. "Nejde to dokázat, pokud tedy někdo něco neřekne přes týmové rádio."

"Nejde to vyloučit. Když přijedete na poslední závod sezony a za sebou na trati jedou dva týmoví kolegové, z nichž jen jeden má šanci na titul, tak je i samotný jezdec natolik inteligentní, že pustí před sebe kolegu, který má šanci na titul. Kdo by poté rozhodoval o tom, jestli je to týmová režie nebo ne?

Nejde to tedy vymýtit - co však jde, je zakázat, aby auto zpomalilo, aby tak umožnilo jinému autu dotáhnout se a předjet," odkazuje se šéf Audi zcela jasně na Götze, který na Nürburgringu zpomalil o několik vteřin na kolo. "Pokud chceme najít dobrou variantu, pak si musíme sednout a promyslet, jak to kontrolovat."

A co k této kontroverzi říká samotný Maximillan Götz? "Na Nürburgringu jsem hrál týmového hráče. O tom není třeba diskutovat. Když se za Vámi objeví někdo, kdo bojuje o šampionát, pak je Vám jasné, že se na konci může hodit každý bod. Když se už vy nemůžete posunout dopředu, pak se zamyslíte nad tím, co uděláte.

Měl jsem ojeté pneumatiky a i proto jsem Pascala nechal předjet. Není tajemstvím, že spolupracujeme. Po víkendu na Hockenheimu se Pascalovi hodilo, že byl v popředí. Mohlo to ale dopadnout zcela jinak, proto se počítá každý bod," říká Němec. 

"Pascal byl navíc za mnou také proto, že měl problémy v boxech," dodává Maximilian. Má tedy on sám pocit, že má na titulu Pascala Wehrleina svůj podíl? "Ano, ten pocit mám."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?