Mercedes na Nürburgringu a Hockenheimringu dost očividně taktizoval. To se nelíbilo jak konkurenci tak i fanouškům. Dojde v této otázce v roce 2016 ke změně?
V DTM se na konci sezony dost často skloňovalo slovní spojení "týmová režie". Už na Nürburgringu se o ní mezi Mercedesem a Audi vedly dlouhé debaty. Pascal Wehrlein, v té době již jediná naděje Mercedesu na titul, se dočkal výrazné týmové podpory.
"Měli jsme jasnou dohodu, že chceme nabízet čistý sport," zlobil se už tehdy šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Také na Hockenheimringu se taktizovalo. Opět sehrál důležitou roli Maximilian Götz, který zpomalil několik soupeřů, aby se na ně mohl dotáhnout Pascal Wehrlein a poté je předjet. Nejen konkurence, ale ani fanoušci nebo experti toto chování Mercedesu neschvalují.
Hlavní závodní inženýr Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, k tomu řekl: "V DTM je 8 aut [na výrobce]. Díky tomu máte větší možnost ovlivnit závod, než kdybyste měli, třeba jako v F1, jen dvě auta. Nejdůležitější je, že jedete proti dalším 16 závodníkům. Proto je to v DTM velké téma."
"Udělali jsme to, protože jako tým vyhráváme i prohráváme," popsal důvody zástupce Mercedesu. Bylo by tedy řešením týmovou režii zakázat? "To nejde," oponuje Gass. "Nejde to dokázat, pokud tedy někdo něco neřekne přes týmové rádio."
"Nejde to vyloučit. Když přijedete na poslední závod sezony a za sebou na trati jedou dva týmoví kolegové, z nichž jen jeden má šanci na titul, tak je i samotný jezdec natolik inteligentní, že pustí před sebe kolegu, který má šanci na titul. Kdo by poté rozhodoval o tom, jestli je to týmová režie nebo ne?
Nejde to tedy vymýtit - co však jde, je zakázat, aby auto zpomalilo, aby tak umožnilo jinému autu dotáhnout se a předjet," odkazuje se šéf Audi zcela jasně na Götze, který na Nürburgringu zpomalil o několik vteřin na kolo. "Pokud chceme najít dobrou variantu, pak si musíme sednout a promyslet, jak to kontrolovat."
A co k této kontroverzi říká samotný Maximillan Götz? "Na Nürburgringu jsem hrál týmového hráče. O tom není třeba diskutovat. Když se za Vámi objeví někdo, kdo bojuje o šampionát, pak je Vám jasné, že se na konci může hodit každý bod. Když se už vy nemůžete posunout dopředu, pak se zamyslíte nad tím, co uděláte.
Měl jsem ojeté pneumatiky a i proto jsem Pascala nechal předjet. Není tajemstvím, že spolupracujeme. Po víkendu na Hockenheimu se Pascalovi hodilo, že byl v popředí. Mohlo to ale dopadnout zcela jinak, proto se počítá každý bod," říká Němec.
"Pascal byl navíc za mnou také proto, že měl problémy v boxech," dodává Maximilian. Má tedy on sám pocit, že má na titulu Pascala Wehrleina svůj podíl? "Ano, ten pocit mám."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.