Jezdec týmu BMW, Bruno Spengler, je rád, že i po zpackaném úvodu sezony mohl i na Hockenheimringu ještě bojovat o titul. Kanaďan si je ale vědom, že podstatnou roli sehrála závaží přidávaná za úspěch.
BMW se na začátku roku moc nechytlo a ani celý rok o něm nebylo moc slyšet - zkraje sezony se pozornost soustředila na Audi a Jamieho Greena, ve druhé polovině pak na Mercedes a Pascala Wehrleina. I přesto byl ale Bruno Spengler až do závodu na Hockenheimringu v boji o titul.
"Po třech závodech bychom si nikdy nepomysleli, že budeme mít na konci roku stále ještě malou šanci na jezdecký titul," říká Bruno Spengler, který z prvních čtyř závodů bodoval jen jednou. BMW letos, pokud na tom bylo váhově stejně jako konkurence, nestačilo. Jenže právě lehčí auta posléze pomohla automobilce z Mnichova vyhrát titul mezi značkami.
"Během sezony jsme se pořád zlepšovali. To bylo skvělé. Začátek roku byl těžký, ale tým odvedl skvělou práci. Je ale potřeba říci, že nám občas pomohla nižší váha. Ale i tak jsem relativně spokojený," říká nejlepší jezdec BMW v tomto roce (patřila mu celkově 5. příčka).
Bruno stanul letos šestkrát na podium, avšak ani jednou nevyhrál. Důležitá byla šňůra tří podií v řadě, která jej dostala do boje o titul. Nejlepší byl závod v Moskvě, kde Kanaďan vybojoval druhé a třetí místo: "Na druhou stranu Nürburgring byl závodem, kde jsme mohli dvakrát stát na podium, ale některé události během závodu tomu zabránily.
To byla škoda, protože mě to stálo hodně bodů. Myslím, že víkendy v Moskvě a na Nürburgringu byly dost rozhodující pro celou sezonu." Také během posledního víkendu se BMW moc nedařilo - "měli jsme problém vůbec dojet na bodech".
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?