Jezdec týmu BMW, Bruno Spengler, je rád, že i po zpackaném úvodu sezony mohl i na Hockenheimringu ještě bojovat o titul. Kanaďan si je ale vědom, že podstatnou roli sehrála závaží přidávaná za úspěch.
BMW se na začátku roku moc nechytlo a ani celý rok o něm nebylo moc slyšet - zkraje sezony se pozornost soustředila na Audi a Jamieho Greena, ve druhé polovině pak na Mercedes a Pascala Wehrleina. I přesto byl ale Bruno Spengler až do závodu na Hockenheimringu v boji o titul.
"Po třech závodech bychom si nikdy nepomysleli, že budeme mít na konci roku stále ještě malou šanci na jezdecký titul," říká Bruno Spengler, který z prvních čtyř závodů bodoval jen jednou. BMW letos, pokud na tom bylo váhově stejně jako konkurence, nestačilo. Jenže právě lehčí auta posléze pomohla automobilce z Mnichova vyhrát titul mezi značkami.
"Během sezony jsme se pořád zlepšovali. To bylo skvělé. Začátek roku byl těžký, ale tým odvedl skvělou práci. Je ale potřeba říci, že nám občas pomohla nižší váha. Ale i tak jsem relativně spokojený," říká nejlepší jezdec BMW v tomto roce (patřila mu celkově 5. příčka).
Bruno stanul letos šestkrát na podium, avšak ani jednou nevyhrál. Důležitá byla šňůra tří podií v řadě, která jej dostala do boje o titul. Nejlepší byl závod v Moskvě, kde Kanaďan vybojoval druhé a třetí místo: "Na druhou stranu Nürburgring byl závodem, kde jsme mohli dvakrát stát na podium, ale některé události během závodu tomu zabránily.
To byla škoda, protože mě to stálo hodně bodů. Myslím, že víkendy v Moskvě a na Nürburgringu byly dost rozhodující pro celou sezonu." Také během posledního víkendu se BMW moc nedařilo - "měli jsme problém vůbec dojet na bodech".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.