Marquardt o sezoně: Všechna naše vítězství si jejich vítězové po bezchybných výkonech zaloužili

Jens Marquardt, šéf BMW v DTM
Jens Marquardt, šéf BMW v DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 27. října 2015 00:02 | akt. 27. listopadu 2015 00:08
Sdílej:

I přesto, že to s BMW na začátku sezony vypadalo všelijak a bavorská značka se trápila s mnoha problémy, tak se jí nakonec podařilo získat titul mezi výrobci. Šéf týmu, Jens Marquardt, je za tento titul rád a cení si také týmové práce.

Už poměrně brzy po startu letošní sezony bylo jasné, že Marco Wittmann nedokáže obhájit svůj loňský titul mistra DTM. Nakonec sice BMW dokázalo zásluhou Marca Wittmanna, Tima Glocka, Antonio Felixe da Costy, Maxime Martina a Toma Blomqvista získat pár vítězství. Mezi jezdci byl z BMW nejlépe postavený ale Bruno Spengler a to až na pátém místě. Avšak titul mezi značkami má pro BMW velkou cenu, jak potvrdil šéf týmu, Jens Marquard, v rozhovoru německému motorsport-total.com

Otázka: Pane Marquardt, BMW je nejúspěšnějším výrobcem DTM sezony 2015. Jak hrdý jste na váš tým?Jens Marquardt: Samozřejmě jsem velice hrdý na každého jednotlivce úplně stejně, ať už v pracuje v BMW Motorsport nebo v našich čtyřech týmech. Pro nás má konstrukterský titul velký význam. I přes těžké podmínky jsme se opět prosadili a ukázali, že lidé v motorsportu jsou oceňováni za svého sportovního ducha. Zkraje sezony to z různých důvodů nevypadalo jako po úspěšném ročníku. Pak se nám ale podařilo zvednout se a dohonit ztrátu.

O: Co bylo klíčem úspěchu?JM: Byla to jednoznačně naše celistvost a efektivnost. Když už se nám nabídla šance na nějakém závodním víkendu vyjet TOP výsledek, tak jsme jí chladně využili - a to nejen s jedním nebo dvěma jezdci, ale jako celý tým. Přesně to bylo před sezonou naším cílem: Náš celkový paket by měl dát co možná největšímu počtu jezdců možnost bojovat o vítězství. To překrásně fungovalo - a přineslo nám to konstrukterský titul.

O: Pět rozdílných vítězů v BMW M4 DTM, to se od comebacku do DTM v roce 2012 ještě nepodařilo...JM: Zcela zprávně. A to ukazuje, na jak vysoké úrovni v této sezoně naši jezdci byli a také na to, jak byli vyrovnaní. Všechna naše vítězství si jejich vítězové po bezchybných výkonech zaloužili. Bruno Spengler a Augusto Farfus posbírali mnoho podiových umístění. Martin Tomczyk měl nejednou smůlu, avšak jednou se postaral o opravdu srdcový moment při souboji. S našimi jezdci jsem po této sezoně celkově spokojený.

O: Sedm titulů ve čtyřech letech: Jaký je koncept na takovou stálost?JM: Jednou věcí je, že jsme od našeho comebacku v roce 2012 v každé sezoně vyhráli alespoň jeden titul. Tato konstantnost jednoduše ukazuje, jak dobře a tvrdě na tomto projektu všichni zúčastnění pracují. DTM je tak konkurenčním prostředím, že nemůžete očekávat, že budete stát pokaždé zcela nahoře [na stupních vítězů]. O to více musí člověk sledovat jednotlivé šrouby a optimalizovat je, aby pak, až se naskytne možnost, posbíral maximální počet bodů.

O: Sezona nám také nabídla několik kontroverzních scén. Jak tyto momenty vnímáte?JM: To je pravda, v roce 2015 zažili fanoušci v DTM zvláště mnoho akce. A v některých situacích to přitom bylo se sportovní stránkou věci a férovostí nahnuté. Jsem rád, že jsme se při těchto situacích nacházeli spíše v roli diváků. My jsme fanouškům nabídli napínavé a férové závodění. Každý jezdec bojoval o svoje vlastní úpěchy. A nakonec nám tento přístup přinesl konstrukterský titul.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.