I přesto, že to s BMW na začátku sezony vypadalo všelijak a bavorská značka se trápila s mnoha problémy, tak se jí nakonec podařilo získat titul mezi výrobci. Šéf týmu, Jens Marquardt, je za tento titul rád a cení si také týmové práce.
Už poměrně brzy po startu letošní sezony bylo jasné, že Marco Wittmann nedokáže obhájit svůj loňský titul mistra DTM. Nakonec sice BMW dokázalo zásluhou Marca Wittmanna, Tima Glocka, Antonio Felixe da Costy, Maxime Martina a Toma Blomqvista získat pár vítězství. Mezi jezdci byl z BMW nejlépe postavený ale Bruno Spengler a to až na pátém místě. Avšak titul mezi značkami má pro BMW velkou cenu, jak potvrdil šéf týmu, Jens Marquard, v rozhovoru německému motorsport-total.com
Otázka: Pane Marquardt, BMW je nejúspěšnějším výrobcem DTM sezony 2015. Jak hrdý jste na váš tým?Jens Marquardt: Samozřejmě jsem velice hrdý na každého jednotlivce úplně stejně, ať už v pracuje v BMW Motorsport nebo v našich čtyřech týmech. Pro nás má konstrukterský titul velký význam. I přes těžké podmínky jsme se opět prosadili a ukázali, že lidé v motorsportu jsou oceňováni za svého sportovního ducha. Zkraje sezony to z různých důvodů nevypadalo jako po úspěšném ročníku. Pak se nám ale podařilo zvednout se a dohonit ztrátu.
O: Co bylo klíčem úspěchu?JM: Byla to jednoznačně naše celistvost a efektivnost. Když už se nám nabídla šance na nějakém závodním víkendu vyjet TOP výsledek, tak jsme jí chladně využili - a to nejen s jedním nebo dvěma jezdci, ale jako celý tým. Přesně to bylo před sezonou naším cílem: Náš celkový paket by měl dát co možná největšímu počtu jezdců možnost bojovat o vítězství. To překrásně fungovalo - a přineslo nám to konstrukterský titul.
O: Pět rozdílných vítězů v BMW M4 DTM, to se od comebacku do DTM v roce 2012 ještě nepodařilo...JM: Zcela zprávně. A to ukazuje, na jak vysoké úrovni v této sezoně naši jezdci byli a také na to, jak byli vyrovnaní. Všechna naše vítězství si jejich vítězové po bezchybných výkonech zaloužili. Bruno Spengler a Augusto Farfus posbírali mnoho podiových umístění. Martin Tomczyk měl nejednou smůlu, avšak jednou se postaral o opravdu srdcový moment při souboji. S našimi jezdci jsem po této sezoně celkově spokojený.
O: Sedm titulů ve čtyřech letech: Jaký je koncept na takovou stálost?JM: Jednou věcí je, že jsme od našeho comebacku v roce 2012 v každé sezoně vyhráli alespoň jeden titul. Tato konstantnost jednoduše ukazuje, jak dobře a tvrdě na tomto projektu všichni zúčastnění pracují. DTM je tak konkurenčním prostředím, že nemůžete očekávat, že budete stát pokaždé zcela nahoře [na stupních vítězů]. O to více musí člověk sledovat jednotlivé šrouby a optimalizovat je, aby pak, až se naskytne možnost, posbíral maximální počet bodů.
O: Sezona nám také nabídla několik kontroverzních scén. Jak tyto momenty vnímáte?JM: To je pravda, v roce 2015 zažili fanoušci v DTM zvláště mnoho akce. A v některých situacích to přitom bylo se sportovní stránkou věci a férovostí nahnuté. Jsem rád, že jsme se při těchto situacích nacházeli spíše v roli diváků. My jsme fanouškům nabídli napínavé a férové závodění. Každý jezdec bojoval o svoje vlastní úpěchy. A nakonec nám tento přístup přinesl konstrukterský titul.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.