I přesto, že to s BMW na začátku sezony vypadalo všelijak a bavorská značka se trápila s mnoha problémy, tak se jí nakonec podařilo získat titul mezi výrobci. Šéf týmu, Jens Marquardt, je za tento titul rád a cení si také týmové práce.
Už poměrně brzy po startu letošní sezony bylo jasné, že Marco Wittmann nedokáže obhájit svůj loňský titul mistra DTM. Nakonec sice BMW dokázalo zásluhou Marca Wittmanna, Tima Glocka, Antonio Felixe da Costy, Maxime Martina a Toma Blomqvista získat pár vítězství. Mezi jezdci byl z BMW nejlépe postavený ale Bruno Spengler a to až na pátém místě. Avšak titul mezi značkami má pro BMW velkou cenu, jak potvrdil šéf týmu, Jens Marquard, v rozhovoru německému motorsport-total.com
Otázka: Pane Marquardt, BMW je nejúspěšnějším výrobcem DTM sezony 2015. Jak hrdý jste na váš tým?Jens Marquardt: Samozřejmě jsem velice hrdý na každého jednotlivce úplně stejně, ať už v pracuje v BMW Motorsport nebo v našich čtyřech týmech. Pro nás má konstrukterský titul velký význam. I přes těžké podmínky jsme se opět prosadili a ukázali, že lidé v motorsportu jsou oceňováni za svého sportovního ducha. Zkraje sezony to z různých důvodů nevypadalo jako po úspěšném ročníku. Pak se nám ale podařilo zvednout se a dohonit ztrátu.
O: Co bylo klíčem úspěchu?JM: Byla to jednoznačně naše celistvost a efektivnost. Když už se nám nabídla šance na nějakém závodním víkendu vyjet TOP výsledek, tak jsme jí chladně využili - a to nejen s jedním nebo dvěma jezdci, ale jako celý tým. Přesně to bylo před sezonou naším cílem: Náš celkový paket by měl dát co možná největšímu počtu jezdců možnost bojovat o vítězství. To překrásně fungovalo - a přineslo nám to konstrukterský titul.
O: Pět rozdílných vítězů v BMW M4 DTM, to se od comebacku do DTM v roce 2012 ještě nepodařilo...JM: Zcela zprávně. A to ukazuje, na jak vysoké úrovni v této sezoně naši jezdci byli a také na to, jak byli vyrovnaní. Všechna naše vítězství si jejich vítězové po bezchybných výkonech zaloužili. Bruno Spengler a Augusto Farfus posbírali mnoho podiových umístění. Martin Tomczyk měl nejednou smůlu, avšak jednou se postaral o opravdu srdcový moment při souboji. S našimi jezdci jsem po této sezoně celkově spokojený.
O: Sedm titulů ve čtyřech letech: Jaký je koncept na takovou stálost?JM: Jednou věcí je, že jsme od našeho comebacku v roce 2012 v každé sezoně vyhráli alespoň jeden titul. Tato konstantnost jednoduše ukazuje, jak dobře a tvrdě na tomto projektu všichni zúčastnění pracují. DTM je tak konkurenčním prostředím, že nemůžete očekávat, že budete stát pokaždé zcela nahoře [na stupních vítězů]. O to více musí člověk sledovat jednotlivé šrouby a optimalizovat je, aby pak, až se naskytne možnost, posbíral maximální počet bodů.
O: Sezona nám také nabídla několik kontroverzních scén. Jak tyto momenty vnímáte?JM: To je pravda, v roce 2015 zažili fanoušci v DTM zvláště mnoho akce. A v některých situacích to přitom bylo se sportovní stránkou věci a férovostí nahnuté. Jsem rád, že jsme se při těchto situacích nacházeli spíše v roli diváků. My jsme fanouškům nabídli napínavé a férové závodění. Každý jezdec bojoval o svoje vlastní úpěchy. A nakonec nám tento přístup přinesl konstrukterský titul.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?