Wehrlein: Všichni čekají, že půjdu jezdit do Formule 1. Proč byl na posledním závodu tak pomalý?

Pascal Wehrlein, letošní mistr DTM
Pascal Wehrlein, letošní mistr DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. října 2015 17:30
Sdílej:

Pascal Wehrlein mluví po zisku svého prvního titulu o svých šancích na vstup do Formule 1. Následující týdny vidí z hlediska své budoucnosti jako velmi důležité.

Pascal Wehrlein to dokázal - v den svých teprve 21. narozenin se tento Němec stal mistrem DTM. Je tak nejmladším šampioném série vůbec. Zatím ale nevíme, jestli bude svůj titul v příštím roce obhajovat, protože se před ním možná před příští sezonou otevřou také dveře Formule 1. Pascal poskytl zajímavý rozhovor německému serveru 'Motorsport-Total.com'.

Otázka: Pascale, gratulujeme, konečně je to jasné. Jak rád jste byl, když byl závod už konečně u konce [nedělní závod na Hockenheimringu]? Nebyl totiž z nejhezčích. Pascal Wehrlein: Ne, pro mě to byl hodně nudný závod, protože jsem jednoduše neměl žádnou šanci. Po startu bylo moje auto tak hodně poškozené, že jsem ztráce až 2 vteřiny na kolo. Obecně mi chyběla křidélka [na autě] a moje stopa byla křivá, řízení bylo kompletně vychýlené. V nějakém dalším závodě by nemělo žádný smysl pokračovat. Ale vzhledem k tomu, že to byl poslední závod, tak jsem chtěl dojet do cíle a to už kvůli svým mechanikům, fanouškům a následným donutům. 

O: Co se situace s Nicem Müllerem týče, působil jste naštvaně, jako kdybyste si myslel: 'Teď mi jdi na nervy ještě ty'. Bylo tomu tak?PW: Vůbec nerozumím tomu, co se všem na té situaci tak líbilo. Už si na ní skoro ani nepamatuji. Prostě jsem se snažil uhájit si svoji pozici. To jsem musel v prvních kolech před mnoha lidmi.

O: Máte dojem, že je kapitola DTM pro vás již ukončená?PW: Pro letošní rok ano. Uvidíme, co přijde. Rozhodnout se musí co nevidět - v následujících týdnech, protože v prosinci jsou na řadě už zase testy s vozy DTM. Uvidíme, co přijde a kam se bude ubírat cesta. Definitivně nic není, ale tato situace už je pro mě minulostí. Úspěšněji už to nešlo. 

O: Toto Wolff řekl, že vaše šance na Formuli 1 jsou minimálně 50%. Když se nad tím zamyslíte: Usmíváte se, jste neutrální nebo smutný?PW: Čekal bych více procent [smích]. Ano, jak řekl: Šance momentálně leží na 50 %, protože ještě nebylo nic rozhodnuto. Může to být DTM, může to ale také být Formule 1. Myslím, že mnoho lidí zvenčí jednoduše očekává, že příští rok pojedu Formuli 1. 

O: Jste spíše závislý na strategii Mercedesu nebo na situaci v F1? Buď Manor nebo by mohl také Mercedes nasadit třetí auto, když Red Bull nenajde žádný motor. PW: Myslím na všechno. Samozřejmě, že to se toho hodně změnilo, kdyby měl Mercedes v F1 v příštím roce třetí auto. To by pro mě byl perfektní scénář, kdybych tam nastoupil jako šampion DTM. Ale tak daleko ještě nemyslím. Nakonec rozhodnutí neleží ale jen na mně, rozhodují zde také ostatní. 

O: Takže vlastně musíte psát dopisy na Ferrari, Renault, Hondu a vašeho zaměstnavatele: 'Nedávejte Red Bullu žádné motory, nechte je zemřít!'?PW: Ne, tím se opravdu nezabývám [smích].

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.