Pascal Wehrlein mluví po zisku svého prvního titulu o svých šancích na vstup do Formule 1. Následující týdny vidí z hlediska své budoucnosti jako velmi důležité.
Pascal Wehrlein to dokázal - v den svých teprve 21. narozenin se tento Němec stal mistrem DTM. Je tak nejmladším šampioném série vůbec. Zatím ale nevíme, jestli bude svůj titul v příštím roce obhajovat, protože se před ním možná před příští sezonou otevřou také dveře Formule 1. Pascal poskytl zajímavý rozhovor německému serveru 'Motorsport-Total.com'.
Otázka: Pascale, gratulujeme, konečně je to jasné. Jak rád jste byl, když byl závod už konečně u konce [nedělní závod na Hockenheimringu]? Nebyl totiž z nejhezčích. Pascal Wehrlein: Ne, pro mě to byl hodně nudný závod, protože jsem jednoduše neměl žádnou šanci. Po startu bylo moje auto tak hodně poškozené, že jsem ztráce až 2 vteřiny na kolo. Obecně mi chyběla křidélka [na autě] a moje stopa byla křivá, řízení bylo kompletně vychýlené. V nějakém dalším závodě by nemělo žádný smysl pokračovat. Ale vzhledem k tomu, že to byl poslední závod, tak jsem chtěl dojet do cíle a to už kvůli svým mechanikům, fanouškům a následným donutům.
O: Co se situace s Nicem Müllerem týče, působil jste naštvaně, jako kdybyste si myslel: 'Teď mi jdi na nervy ještě ty'. Bylo tomu tak?PW: Vůbec nerozumím tomu, co se všem na té situaci tak líbilo. Už si na ní skoro ani nepamatuji. Prostě jsem se snažil uhájit si svoji pozici. To jsem musel v prvních kolech před mnoha lidmi.
O: Máte dojem, že je kapitola DTM pro vás již ukončená?PW: Pro letošní rok ano. Uvidíme, co přijde. Rozhodnout se musí co nevidět - v následujících týdnech, protože v prosinci jsou na řadě už zase testy s vozy DTM. Uvidíme, co přijde a kam se bude ubírat cesta. Definitivně nic není, ale tato situace už je pro mě minulostí. Úspěšněji už to nešlo.
O: Toto Wolff řekl, že vaše šance na Formuli 1 jsou minimálně 50%. Když se nad tím zamyslíte: Usmíváte se, jste neutrální nebo smutný?PW: Čekal bych více procent [smích]. Ano, jak řekl: Šance momentálně leží na 50 %, protože ještě nebylo nic rozhodnuto. Může to být DTM, může to ale také být Formule 1. Myslím, že mnoho lidí zvenčí jednoduše očekává, že příští rok pojedu Formuli 1.
O: Jste spíše závislý na strategii Mercedesu nebo na situaci v F1? Buď Manor nebo by mohl také Mercedes nasadit třetí auto, když Red Bull nenajde žádný motor. PW: Myslím na všechno. Samozřejmě, že to se toho hodně změnilo, kdyby měl Mercedes v F1 v příštím roce třetí auto. To by pro mě byl perfektní scénář, kdybych tam nastoupil jako šampion DTM. Ale tak daleko ještě nemyslím. Nakonec rozhodnutí neleží ale jen na mně, rozhodují zde také ostatní.
O: Takže vlastně musíte psát dopisy na Ferrari, Renault, Hondu a vašeho zaměstnavatele: 'Nedávejte Red Bullu žádné motory, nechte je zemřít!'?PW: Ne, tím se opravdu nezabývám [smích].
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?