Wehrlein: Všichni čekají, že půjdu jezdit do Formule 1. Proč byl na posledním závodu tak pomalý?

Pascal Wehrlein, letošní mistr DTM
Pascal Wehrlein, letošní mistr DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. října 2015 17:30
Sdílej:

Pascal Wehrlein mluví po zisku svého prvního titulu o svých šancích na vstup do Formule 1. Následující týdny vidí z hlediska své budoucnosti jako velmi důležité.

Pascal Wehrlein to dokázal - v den svých teprve 21. narozenin se tento Němec stal mistrem DTM. Je tak nejmladším šampioném série vůbec. Zatím ale nevíme, jestli bude svůj titul v příštím roce obhajovat, protože se před ním možná před příští sezonou otevřou také dveře Formule 1. Pascal poskytl zajímavý rozhovor německému serveru 'Motorsport-Total.com'.

Otázka: Pascale, gratulujeme, konečně je to jasné. Jak rád jste byl, když byl závod už konečně u konce [nedělní závod na Hockenheimringu]? Nebyl totiž z nejhezčích. Pascal Wehrlein: Ne, pro mě to byl hodně nudný závod, protože jsem jednoduše neměl žádnou šanci. Po startu bylo moje auto tak hodně poškozené, že jsem ztráce až 2 vteřiny na kolo. Obecně mi chyběla křidélka [na autě] a moje stopa byla křivá, řízení bylo kompletně vychýlené. V nějakém dalším závodě by nemělo žádný smysl pokračovat. Ale vzhledem k tomu, že to byl poslední závod, tak jsem chtěl dojet do cíle a to už kvůli svým mechanikům, fanouškům a následným donutům. 

O: Co se situace s Nicem Müllerem týče, působil jste naštvaně, jako kdybyste si myslel: 'Teď mi jdi na nervy ještě ty'. Bylo tomu tak?PW: Vůbec nerozumím tomu, co se všem na té situaci tak líbilo. Už si na ní skoro ani nepamatuji. Prostě jsem se snažil uhájit si svoji pozici. To jsem musel v prvních kolech před mnoha lidmi.

O: Máte dojem, že je kapitola DTM pro vás již ukončená?PW: Pro letošní rok ano. Uvidíme, co přijde. Rozhodnout se musí co nevidět - v následujících týdnech, protože v prosinci jsou na řadě už zase testy s vozy DTM. Uvidíme, co přijde a kam se bude ubírat cesta. Definitivně nic není, ale tato situace už je pro mě minulostí. Úspěšněji už to nešlo. 

O: Toto Wolff řekl, že vaše šance na Formuli 1 jsou minimálně 50%. Když se nad tím zamyslíte: Usmíváte se, jste neutrální nebo smutný?PW: Čekal bych více procent [smích]. Ano, jak řekl: Šance momentálně leží na 50 %, protože ještě nebylo nic rozhodnuto. Může to být DTM, může to ale také být Formule 1. Myslím, že mnoho lidí zvenčí jednoduše očekává, že příští rok pojedu Formuli 1. 

O: Jste spíše závislý na strategii Mercedesu nebo na situaci v F1? Buď Manor nebo by mohl také Mercedes nasadit třetí auto, když Red Bull nenajde žádný motor. PW: Myslím na všechno. Samozřejmě, že to se toho hodně změnilo, kdyby měl Mercedes v F1 v příštím roce třetí auto. To by pro mě byl perfektní scénář, kdybych tam nastoupil jako šampion DTM. Ale tak daleko ještě nemyslím. Nakonec rozhodnutí neleží ale jen na mně, rozhodují zde také ostatní. 

O: Takže vlastně musíte psát dopisy na Ferrari, Renault, Hondu a vašeho zaměstnavatele: 'Nedávejte Red Bullu žádné motory, nechte je zemřít!'?PW: Ne, tím se opravdu nezabývám [smích].

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.