Pascal Wehrlein mluví po zisku svého prvního titulu o svých šancích na vstup do Formule 1. Následující týdny vidí z hlediska své budoucnosti jako velmi důležité.
Pascal Wehrlein to dokázal - v den svých teprve 21. narozenin se tento Němec stal mistrem DTM. Je tak nejmladším šampioném série vůbec. Zatím ale nevíme, jestli bude svůj titul v příštím roce obhajovat, protože se před ním možná před příští sezonou otevřou také dveře Formule 1. Pascal poskytl zajímavý rozhovor německému serveru 'Motorsport-Total.com'.
Otázka: Pascale, gratulujeme, konečně je to jasné. Jak rád jste byl, když byl závod už konečně u konce [nedělní závod na Hockenheimringu]? Nebyl totiž z nejhezčích. Pascal Wehrlein: Ne, pro mě to byl hodně nudný závod, protože jsem jednoduše neměl žádnou šanci. Po startu bylo moje auto tak hodně poškozené, že jsem ztráce až 2 vteřiny na kolo. Obecně mi chyběla křidélka [na autě] a moje stopa byla křivá, řízení bylo kompletně vychýlené. V nějakém dalším závodě by nemělo žádný smysl pokračovat. Ale vzhledem k tomu, že to byl poslední závod, tak jsem chtěl dojet do cíle a to už kvůli svým mechanikům, fanouškům a následným donutům.
O: Co se situace s Nicem Müllerem týče, působil jste naštvaně, jako kdybyste si myslel: 'Teď mi jdi na nervy ještě ty'. Bylo tomu tak?PW: Vůbec nerozumím tomu, co se všem na té situaci tak líbilo. Už si na ní skoro ani nepamatuji. Prostě jsem se snažil uhájit si svoji pozici. To jsem musel v prvních kolech před mnoha lidmi.
O: Máte dojem, že je kapitola DTM pro vás již ukončená?PW: Pro letošní rok ano. Uvidíme, co přijde. Rozhodnout se musí co nevidět - v následujících týdnech, protože v prosinci jsou na řadě už zase testy s vozy DTM. Uvidíme, co přijde a kam se bude ubírat cesta. Definitivně nic není, ale tato situace už je pro mě minulostí. Úspěšněji už to nešlo.
O: Toto Wolff řekl, že vaše šance na Formuli 1 jsou minimálně 50%. Když se nad tím zamyslíte: Usmíváte se, jste neutrální nebo smutný?PW: Čekal bych více procent [smích]. Ano, jak řekl: Šance momentálně leží na 50 %, protože ještě nebylo nic rozhodnuto. Může to být DTM, může to ale také být Formule 1. Myslím, že mnoho lidí zvenčí jednoduše očekává, že příští rok pojedu Formuli 1.
O: Jste spíše závislý na strategii Mercedesu nebo na situaci v F1? Buď Manor nebo by mohl také Mercedes nasadit třetí auto, když Red Bull nenajde žádný motor. PW: Myslím na všechno. Samozřejmě, že to se toho hodně změnilo, kdyby měl Mercedes v F1 v příštím roce třetí auto. To by pro mě byl perfektní scénář, kdybych tam nastoupil jako šampion DTM. Ale tak daleko ještě nemyslím. Nakonec rozhodnutí neleží ale jen na mně, rozhodují zde také ostatní.
O: Takže vlastně musíte psát dopisy na Ferrari, Renault, Hondu a vašeho zaměstnavatele: 'Nedávejte Red Bullu žádné motory, nechte je zemřít!'?PW: Ne, tím se opravdu nezabývám [smích].
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.