Jezdec týmu Audi Sport Team Rosberg, Jamie Green, začal ročník Deutsche Tourenwagen Masters roku 2015 velmi dobře. Získal 3 vítězství z prvních 4 závodů a po prvních dvou závodních víkendech sezony šampionátu dominoval. Pak se ale Britovi přestalo dařit.
Na Hochenheimringu dokonce získal Jamie první podium od května. Green vyhrál úvodní závod sezony na Hockenheimu a pak hned oba dva následující závody na Lausitzringu. Jeho Audi RS 5 DTM navíc ukazovala velmi dobrou rychlost, zkraje sezony se tedy zdálo, že by Brit mohl být takřka neporazitelným.
Už na Norisringu ale začala mizérie Jamieho Greena, avšak až do předposledního závodu sezony na německém Nürburgringu měl šanci na zisk titulu. "Myslím, že jsem se v této sezoně našel. Jsem teď lepší a je to také můj třetí rok s Audi. Pracujeme společně lépe a ukazuje se to. Jsem určitě odhodlanější a autu i týmu rozumím lépe," řekl Jamie Green pro TouringCarTimes.
Od Norisringu se však rychlostně hledal, dokonce zažil pět závodů bez zisku jediného bodu! "Na začátku jsme byli silní, ale pak jsme udělali chyby v důležitých momentech sezony, což nás stálo dobré výsledky. Když jsme byli v dobré formě a jeli jsme rychle, tak jsme měli incidenty a mechanické problémy, které nám zabránily v získání důležitých bodů, za což jsme zaplatili.
Několikrát to ani nebyla nějaká důležitá část auta, byl to levný, standardní kus, který se rozbil a přinutil nás odstoupit. Pak jsme ale měli časy, kdy auto jelo perfektně. Ale my jsme byli v hloubi pole, takže nám to nepomohlo. Výkonnostní závaží nás letos také poškodily, takže si myslím, že by toto pravidlo mělo být přezkoumáno, aby to pro nás všechny bylo lepší," pokračuje jezdec Audi, ke které před třemi roky přestoupil po několika letech strávených u Mercedesu. "Snad budeme konkurenceschopní i příští rok," zakončil Green.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.