Jezdec týmu Audi Sport Team Rosberg, Jamie Green, začal ročník Deutsche Tourenwagen Masters roku 2015 velmi dobře. Získal 3 vítězství z prvních 4 závodů a po prvních dvou závodních víkendech sezony šampionátu dominoval. Pak se ale Britovi přestalo dařit.
Na Hochenheimringu dokonce získal Jamie první podium od května. Green vyhrál úvodní závod sezony na Hockenheimu a pak hned oba dva následující závody na Lausitzringu. Jeho Audi RS 5 DTM navíc ukazovala velmi dobrou rychlost, zkraje sezony se tedy zdálo, že by Brit mohl být takřka neporazitelným.
Už na Norisringu ale začala mizérie Jamieho Greena, avšak až do předposledního závodu sezony na německém Nürburgringu měl šanci na zisk titulu. "Myslím, že jsem se v této sezoně našel. Jsem teď lepší a je to také můj třetí rok s Audi. Pracujeme společně lépe a ukazuje se to. Jsem určitě odhodlanější a autu i týmu rozumím lépe," řekl Jamie Green pro TouringCarTimes.
Od Norisringu se však rychlostně hledal, dokonce zažil pět závodů bez zisku jediného bodu! "Na začátku jsme byli silní, ale pak jsme udělali chyby v důležitých momentech sezony, což nás stálo dobré výsledky. Když jsme byli v dobré formě a jeli jsme rychle, tak jsme měli incidenty a mechanické problémy, které nám zabránily v získání důležitých bodů, za což jsme zaplatili.
Několikrát to ani nebyla nějaká důležitá část auta, byl to levný, standardní kus, který se rozbil a přinutil nás odstoupit. Pak jsme ale měli časy, kdy auto jelo perfektně. Ale my jsme byli v hloubi pole, takže nám to nepomohlo. Výkonnostní závaží nás letos také poškodily, takže si myslím, že by toto pravidlo mělo být přezkoumáno, aby to pro nás všechny bylo lepší," pokračuje jezdec Audi, ke které před třemi roky přestoupil po několika letech strávených u Mercedesu. "Snad budeme konkurenceschopní i příští rok," zakončil Green.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.