ZÁVODNÍ VÍKEND; Finále sezony již tradičně obstará trať Hockenheimring. O tomto víkendu se rozhodne o držiteli titulu DTM pro rok 2015. Nejlépe má k němu vykročeno Pascal Wehrlein s Mercedesem. Šanci mají také Edoardo Mortara a Mattias Ekström s vozy Audi a Bruno Spengler na BMW - tito tři jezdci mají však šanci spíše matematickou než reálnou.
Průběh nedělního závodu:Nedělní podium na Hockenheimringu patřilo kompletně Audi. Ingolstadské vozy vedl Jamie Green, který si tak připsal svoje letos už čtvrté vítězství. Do závodu tento Brit startoval z první řady společně s dalším Britem v poli, Garym Paffettem na Mercedesu. Ve vlásence čtvrtého kola se však před Paffetta dostal. Na konci tohoto kola už vedl o 1,2s.
Pak si Green vybudoval náskok na Mattiase Ekströma, který se rovněž dostal před Paffetta, kolem 3 vteřin, po zastávkách v boxech se však náskok snížil na 1,3s. Jamie Green, který byl zkraje sezony mnohými pasován za jasného favorita sezony, tak nakonec v hodnocení obsadil druhé místo s náskokem 3 bodů na Ekströma a třetí Edoardo Mortara za Greenem zaostal o 7 bodů.
Mortara obsadil poslední místo na podiu, ačkoliv do závodu startoval až z 13. místa. Ital byl posledním jezdcem, který zajel do boxů k výměně gum po šňůře několika nejrychlejších kol, z boxů vyjel na pátém místě. Ve druhé polovině závodu pak předjel Tima Scheidera a Paula di Restu. Di Resta byl nakonec čtvrtý před včerejším vítězem, Timem Scheiderem.
Body za šesté místo bral Maxime Martin na BMW. Belgičan vedl vláček několika dalších jezdců - António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Garyho Paffetta. Ten měl problém s přítlakem v zadní části vozu. Da Costa předvedl dnes pěkný výkon, vždyť do závodu startoval z 19. místa. To Martin a Paffett předváděli pěkné souboje v části závodu kolem zastávek v boxech.
Poslední bod za 10. místo bral Martin Tomczyk. Bodový příděl od Maxime Martina, António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Martina Tomczyka pomohl BMW k zisku titulu mezi značkami, když druhé Audi zaostalo pouze o sedm bodů. Třetí Mercedes už měl větší ztrátu, ten ale už včera oslavil titul mezi jezdci.
Mistr DTM za rok 2015 do závodu startoval až ze 17. místa, pak měl v hloubi pole několik tvrdších soubojů a do cíle svůj Mercedes dovezl značně obouchaný až na 20. místě s takřka kolem ztráty, dnes už ale o výsledek vůbec nešlo.
Velmi povedený závod dnes zažíval Adrien Tambay, který jel před zastávkami v boxech na třetím místě před Ekströmem. Ze závodu jej ale pak vyřadil Christian Vietoris na Mercedesu. Ten jel dlouhý první stint (podobně jako Mortara), pak ale v nájezdu do vlásenky kolidoval s Miguelem Molinou, Španěl za incident dostal trest průjezdu boxy. Christian Vietoris pak ztratil zadek svého Mercedesu-AMG C 63 DTM, pro který se jednalo v této specifikaci o derniérový závod v DTM - od příští sezony se dočkáme speciálů na bázi akutální C-Klasse, a odstřelil nevinného Tambaye.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Průběh sobotního závodu:Pascal Wehrlein, jezdec značky Mercedes-Benz, získal titul šampiona DTM pro rok 2015. Závod na Hockenheimringu, který ovlivnil výjezd safety-caru, vyhrál jezdec Audi, Timo Scheider.
Náhradní jezdec Mercedesu pro F1 projel cílem jako 8., což mu více než stačilo k tomu, aby si zajistil titul šampiona DTM. Ostatní zbývající kandidáti na titul nezažili moc povedený závod. Wehrlein tedy slaví titul jeden závod před koncem šampionátu.
Ze skupiny pronásledovatelů si v kvalifikaci vyjel nejlepší výchozí pozici Mattias Ekström (startoval ze 7. příčky). Jenže Švédovi se nepovedl start a dost se propad, ve třetím kole ho navíc ve vlásence roztočil Robert Wickens. Následná stíhací jízda stačila na 9. místo.
Bruno Spengler zaznamenal dobrý start, když poskočil z 18. na 9. místo, jenže pak dostal penalizaci průjezdu boxy za kontakt v prvním kole s Adrienem Tambayem a následně musel odstoupit.
Edoardo Mortara měl kolizi už v prvním kole s kolegou z tábora Audi, Miguelem Molinou. Po ní musel do boxů s defektem pneumatiky. Následně roztočil Tima Glocka na BMW, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Nakonec ze závodu odstoupil.
I tak by ale Pascal Wehrlein titul vyhrál - v prvním kole se sice propadl ze 13. na 16. místo (nepovedl se mu start a také byl příliš široky v zatáčce číslo 2). Během následujících 40 minut ale předvedl solidní postup polem, vyhrocený byl jeho souboj s Martinem Tomczykem. Den před svými 21. narozeninami si díky 8. místu zajistil dostatečné množství bodů, aby mohl ostavit titul. Stává se tak nejmladším šampionem DTM v historii!
Závod ovládl naopak jeden z nejstarších jezdců pole - 36 letý Timo Scheider. Němec vyrážel do závodu z 2. příčky, hned v úvodu přebral od Maxima Martina vedení a pak už závodu dominoval. Jeho vedení se vyšplhalo až na 5 vteřin, nakonc vyhrál s náskokem 2,8 s.
Až do dneška patřila Scheiderovi až 23. příčka v šampionátu a navíc jde pro něj o první vítězství od roku 2010! Jamie Green předjel na trati Maxima Martina a dojel si pro druhé místo. Brit získal svoje první podium od závodu na Lausitzringu v květnu.
Čtvrté místo vyjel Paul di Resta, za ním následovali Mike Rockenfeller, Marco Wittmann, Tom Blomqvist a zmiňovaný Pascal Wehrlein. V závodu musel na trať safety-car po nehodě Miguela Moliny a Garyho Paffeta. Šampion DTM z roku 2005 musel po nehodě odstoupit.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?