Hockenheimring: Audi slaví hattrick, přesto ji unikly tituly

Green zakončil sezonu čtvrtým vítězstvím roku, následoval jej Ekström
Green zakončil sezonu čtvrtým vítězstvím roku, následoval jej Ekström, foto: dtm.de
iM2 16. října 2015 23:40 | akt. 18. října 2015 22:04
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Finále sezony již tradičně obstará trať Hockenheimring. O tomto víkendu se rozhodne o držiteli titulu DTM pro rok 2015. Nejlépe má k němu vykročeno Pascal Wehrlein s Mercedesem. Šanci mají také Edoardo Mortara a Mattias Ekström s vozy Audi a Bruno Spengler na BMW - tito tři jezdci mají však šanci spíše matematickou než reálnou.

Průběh nedělního závodu:Nedělní podium na Hockenheimringu patřilo kompletně Audi. Ingolstadské vozy vedl Jamie Green, který si tak připsal svoje letos už čtvrté vítězství. Do závodu tento Brit startoval z první řady společně s dalším Britem v poli, Garym Paffettem na Mercedesu. Ve vlásence čtvrtého kola se však před Paffetta dostal. Na konci tohoto kola už vedl o 1,2s.

Pak si Green vybudoval náskok na Mattiase Ekströma, který se rovněž dostal před Paffetta, kolem 3 vteřin, po zastávkách v boxech se však náskok snížil na 1,3s. Jamie Green, který byl zkraje sezony mnohými pasován za jasného favorita sezony, tak nakonec v hodnocení obsadil druhé místo s náskokem 3 bodů na Ekströma a třetí Edoardo Mortara za Greenem zaostal o 7 bodů.

Mortara obsadil poslední místo na podiu, ačkoliv do závodu startoval až z 13. místa. Ital byl posledním jezdcem, který zajel do boxů k výměně gum po šňůře několika nejrychlejších kol, z boxů vyjel na pátém místě. Ve druhé polovině závodu pak předjel Tima Scheidera a Paula di Restu. Di Resta byl nakonec čtvrtý před včerejším vítězem, Timem Scheiderem.

Body za šesté místo bral Maxime Martin na BMW. Belgičan vedl vláček několika dalších jezdců - António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Garyho Paffetta. Ten měl problém s přítlakem v zadní části vozu. Da Costa předvedl dnes pěkný výkon, vždyť do závodu startoval z 19. místa. To Martin a Paffett předváděli pěkné souboje v části závodu kolem zastávek v boxech. 

Poslední bod za 10. místo bral Martin Tomczyk. Bodový příděl od Maxime Martina, António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Martina Tomczyka pomohl BMW k zisku titulu mezi značkami, když druhé Audi zaostalo pouze o sedm bodů. Třetí Mercedes už měl větší ztrátu, ten ale už včera oslavil titul mezi jezdci. 

Mistr DTM za rok 2015 do závodu startoval až ze 17. místa, pak měl v hloubi pole několik tvrdších soubojů a do cíle svůj Mercedes dovezl značně obouchaný až na 20. místě s takřka kolem ztráty, dnes už ale o výsledek vůbec nešlo. 

Velmi povedený závod dnes zažíval Adrien Tambay, který jel před zastávkami v boxech na třetím místě před Ekströmem. Ze závodu jej ale pak vyřadil Christian Vietoris na Mercedesu. Ten jel dlouhý první stint (podobně jako Mortara), pak ale v nájezdu do vlásenky kolidoval s Miguelem Molinou, Španěl za incident dostal trest průjezdu boxy. Christian Vietoris pak ztratil zadek svého Mercedesu-AMG C 63 DTM, pro který se jednalo v této specifikaci o derniérový závod v DTM - od příští sezony se dočkáme speciálů na bázi akutální C-Klasse, a odstřelil nevinného Tambaye. 

Výsledky nedělního závodu: zde

Výsledky nedělní kvalifikace: zde

Průběh sobotního závodu:Pascal Wehrlein, jezdec značky Mercedes-Benz, získal titul šampiona DTM pro rok 2015. Závod na Hockenheimringu, který ovlivnil výjezd safety-caru, vyhrál jezdec Audi, Timo Scheider.

Náhradní jezdec Mercedesu pro F1 projel cílem jako 8., což mu více než stačilo k tomu, aby si zajistil titul šampiona DTM. Ostatní zbývající kandidáti na titul nezažili moc povedený závod. Wehrlein tedy slaví titul jeden závod před koncem šampionátu.

Ze skupiny pronásledovatelů si v kvalifikaci vyjel nejlepší výchozí pozici Mattias Ekström (startoval ze 7. příčky). Jenže Švédovi se nepovedl start a dost se propad, ve třetím kole ho navíc ve vlásence roztočil Robert Wickens. Následná stíhací jízda stačila na 9. místo. 

Bruno Spengler zaznamenal dobrý start, když poskočil z 18. na 9. místo, jenže pak dostal penalizaci průjezdu boxy za kontakt v prvním kole s Adrienem Tambayem a následně musel odstoupit.

Edoardo Mortara měl kolizi už v prvním kole s kolegou z tábora Audi, Miguelem Molinou. Po ní musel do boxů s defektem pneumatiky. Následně roztočil Tima Glocka na BMW, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Nakonec ze závodu odstoupil.

I tak by ale Pascal Wehrlein titul vyhrál - v prvním kole se sice propadl ze 13. na 16. místo (nepovedl se mu start a také byl příliš široky v zatáčce číslo 2). Během následujících 40 minut ale předvedl solidní postup polem, vyhrocený byl jeho souboj s Martinem Tomczykem. Den před svými 21. narozeninami si díky 8. místu zajistil dostatečné množství bodů, aby mohl ostavit titul. Stává se tak nejmladším šampionem DTM v historii!

Závod ovládl naopak jeden z nejstarších jezdců pole - 36 letý Timo Scheider. Němec vyrážel do závodu z 2. příčky, hned v úvodu přebral od Maxima Martina vedení a pak už závodu dominoval. Jeho vedení se vyšplhalo až na 5 vteřin, nakonc vyhrál s náskokem 2,8 s.

Až do dneška patřila Scheiderovi až 23. příčka v šampionátu a navíc jde pro něj o první vítězství od roku 2010! Jamie Green předjel na trati Maxima Martina a dojel si pro druhé místo. Brit získal svoje první podium od závodu na Lausitzringu v květnu.

Čtvrté místo vyjel Paul di Resta, za ním následovali Mike Rockenfeller, Marco Wittmann, Tom Blomqvist a zmiňovaný Pascal Wehrlein. V závodu musel na trať safety-car po nehodě Miguela Moliny a Garyho Paffeta. Šampion DTM z roku 2005 musel po nehodě odstoupit.

Výsledky sobotního závodu: zde

Výsledky sobotní kvalifikace: zde

Výsledky druhého volného tréninku: zde

Výsledky prvního volného tréninku: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.