ZÁVODNÍ VÍKEND; Finále sezony již tradičně obstará trať Hockenheimring. O tomto víkendu se rozhodne o držiteli titulu DTM pro rok 2015. Nejlépe má k němu vykročeno Pascal Wehrlein s Mercedesem. Šanci mají také Edoardo Mortara a Mattias Ekström s vozy Audi a Bruno Spengler na BMW - tito tři jezdci mají však šanci spíše matematickou než reálnou.
Průběh nedělního závodu:Nedělní podium na Hockenheimringu patřilo kompletně Audi. Ingolstadské vozy vedl Jamie Green, který si tak připsal svoje letos už čtvrté vítězství. Do závodu tento Brit startoval z první řady společně s dalším Britem v poli, Garym Paffettem na Mercedesu. Ve vlásence čtvrtého kola se však před Paffetta dostal. Na konci tohoto kola už vedl o 1,2s.
Pak si Green vybudoval náskok na Mattiase Ekströma, který se rovněž dostal před Paffetta, kolem 3 vteřin, po zastávkách v boxech se však náskok snížil na 1,3s. Jamie Green, který byl zkraje sezony mnohými pasován za jasného favorita sezony, tak nakonec v hodnocení obsadil druhé místo s náskokem 3 bodů na Ekströma a třetí Edoardo Mortara za Greenem zaostal o 7 bodů.
Mortara obsadil poslední místo na podiu, ačkoliv do závodu startoval až z 13. místa. Ital byl posledním jezdcem, který zajel do boxů k výměně gum po šňůře několika nejrychlejších kol, z boxů vyjel na pátém místě. Ve druhé polovině závodu pak předjel Tima Scheidera a Paula di Restu. Di Resta byl nakonec čtvrtý před včerejším vítězem, Timem Scheiderem.
Body za šesté místo bral Maxime Martin na BMW. Belgičan vedl vláček několika dalších jezdců - António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Garyho Paffetta. Ten měl problém s přítlakem v zadní části vozu. Da Costa předvedl dnes pěkný výkon, vždyť do závodu startoval z 19. místa. To Martin a Paffett předváděli pěkné souboje v části závodu kolem zastávek v boxech.
Poslední bod za 10. místo bral Martin Tomczyk. Bodový příděl od Maxime Martina, António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Martina Tomczyka pomohl BMW k zisku titulu mezi značkami, když druhé Audi zaostalo pouze o sedm bodů. Třetí Mercedes už měl větší ztrátu, ten ale už včera oslavil titul mezi jezdci.
Mistr DTM za rok 2015 do závodu startoval až ze 17. místa, pak měl v hloubi pole několik tvrdších soubojů a do cíle svůj Mercedes dovezl značně obouchaný až na 20. místě s takřka kolem ztráty, dnes už ale o výsledek vůbec nešlo.
Velmi povedený závod dnes zažíval Adrien Tambay, který jel před zastávkami v boxech na třetím místě před Ekströmem. Ze závodu jej ale pak vyřadil Christian Vietoris na Mercedesu. Ten jel dlouhý první stint (podobně jako Mortara), pak ale v nájezdu do vlásenky kolidoval s Miguelem Molinou, Španěl za incident dostal trest průjezdu boxy. Christian Vietoris pak ztratil zadek svého Mercedesu-AMG C 63 DTM, pro který se jednalo v této specifikaci o derniérový závod v DTM - od příští sezony se dočkáme speciálů na bázi akutální C-Klasse, a odstřelil nevinného Tambaye.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Průběh sobotního závodu:Pascal Wehrlein, jezdec značky Mercedes-Benz, získal titul šampiona DTM pro rok 2015. Závod na Hockenheimringu, který ovlivnil výjezd safety-caru, vyhrál jezdec Audi, Timo Scheider.
Náhradní jezdec Mercedesu pro F1 projel cílem jako 8., což mu více než stačilo k tomu, aby si zajistil titul šampiona DTM. Ostatní zbývající kandidáti na titul nezažili moc povedený závod. Wehrlein tedy slaví titul jeden závod před koncem šampionátu.
Ze skupiny pronásledovatelů si v kvalifikaci vyjel nejlepší výchozí pozici Mattias Ekström (startoval ze 7. příčky). Jenže Švédovi se nepovedl start a dost se propad, ve třetím kole ho navíc ve vlásence roztočil Robert Wickens. Následná stíhací jízda stačila na 9. místo.
Bruno Spengler zaznamenal dobrý start, když poskočil z 18. na 9. místo, jenže pak dostal penalizaci průjezdu boxy za kontakt v prvním kole s Adrienem Tambayem a následně musel odstoupit.
Edoardo Mortara měl kolizi už v prvním kole s kolegou z tábora Audi, Miguelem Molinou. Po ní musel do boxů s defektem pneumatiky. Následně roztočil Tima Glocka na BMW, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Nakonec ze závodu odstoupil.
I tak by ale Pascal Wehrlein titul vyhrál - v prvním kole se sice propadl ze 13. na 16. místo (nepovedl se mu start a také byl příliš široky v zatáčce číslo 2). Během následujících 40 minut ale předvedl solidní postup polem, vyhrocený byl jeho souboj s Martinem Tomczykem. Den před svými 21. narozeninami si díky 8. místu zajistil dostatečné množství bodů, aby mohl ostavit titul. Stává se tak nejmladším šampionem DTM v historii!
Závod ovládl naopak jeden z nejstarších jezdců pole - 36 letý Timo Scheider. Němec vyrážel do závodu z 2. příčky, hned v úvodu přebral od Maxima Martina vedení a pak už závodu dominoval. Jeho vedení se vyšplhalo až na 5 vteřin, nakonc vyhrál s náskokem 2,8 s.
Až do dneška patřila Scheiderovi až 23. příčka v šampionátu a navíc jde pro něj o první vítězství od roku 2010! Jamie Green předjel na trati Maxima Martina a dojel si pro druhé místo. Brit získal svoje první podium od závodu na Lausitzringu v květnu.
Čtvrté místo vyjel Paul di Resta, za ním následovali Mike Rockenfeller, Marco Wittmann, Tom Blomqvist a zmiňovaný Pascal Wehrlein. V závodu musel na trať safety-car po nehodě Miguela Moliny a Garyho Paffeta. Šampion DTM z roku 2005 musel po nehodě odstoupit.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.