ZÁVODNÍ VÍKEND; Finále sezony již tradičně obstará trať Hockenheimring. O tomto víkendu se rozhodne o držiteli titulu DTM pro rok 2015. Nejlépe má k němu vykročeno Pascal Wehrlein s Mercedesem. Šanci mají také Edoardo Mortara a Mattias Ekström s vozy Audi a Bruno Spengler na BMW - tito tři jezdci mají však šanci spíše matematickou než reálnou.
Průběh nedělního závodu:Nedělní podium na Hockenheimringu patřilo kompletně Audi. Ingolstadské vozy vedl Jamie Green, který si tak připsal svoje letos už čtvrté vítězství. Do závodu tento Brit startoval z první řady společně s dalším Britem v poli, Garym Paffettem na Mercedesu. Ve vlásence čtvrtého kola se však před Paffetta dostal. Na konci tohoto kola už vedl o 1,2s.
Pak si Green vybudoval náskok na Mattiase Ekströma, který se rovněž dostal před Paffetta, kolem 3 vteřin, po zastávkách v boxech se však náskok snížil na 1,3s. Jamie Green, který byl zkraje sezony mnohými pasován za jasného favorita sezony, tak nakonec v hodnocení obsadil druhé místo s náskokem 3 bodů na Ekströma a třetí Edoardo Mortara za Greenem zaostal o 7 bodů.
Mortara obsadil poslední místo na podiu, ačkoliv do závodu startoval až z 13. místa. Ital byl posledním jezdcem, který zajel do boxů k výměně gum po šňůře několika nejrychlejších kol, z boxů vyjel na pátém místě. Ve druhé polovině závodu pak předjel Tima Scheidera a Paula di Restu. Di Resta byl nakonec čtvrtý před včerejším vítězem, Timem Scheiderem.
Body za šesté místo bral Maxime Martin na BMW. Belgičan vedl vláček několika dalších jezdců - António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Garyho Paffetta. Ten měl problém s přítlakem v zadní části vozu. Da Costa předvedl dnes pěkný výkon, vždyť do závodu startoval z 19. místa. To Martin a Paffett předváděli pěkné souboje v části závodu kolem zastávek v boxech.
Poslední bod za 10. místo bral Martin Tomczyk. Bodový příděl od Maxime Martina, António Félixe da Costy, Bruna Spenglera a Martina Tomczyka pomohl BMW k zisku titulu mezi značkami, když druhé Audi zaostalo pouze o sedm bodů. Třetí Mercedes už měl větší ztrátu, ten ale už včera oslavil titul mezi jezdci.
Mistr DTM za rok 2015 do závodu startoval až ze 17. místa, pak měl v hloubi pole několik tvrdších soubojů a do cíle svůj Mercedes dovezl značně obouchaný až na 20. místě s takřka kolem ztráty, dnes už ale o výsledek vůbec nešlo.
Velmi povedený závod dnes zažíval Adrien Tambay, který jel před zastávkami v boxech na třetím místě před Ekströmem. Ze závodu jej ale pak vyřadil Christian Vietoris na Mercedesu. Ten jel dlouhý první stint (podobně jako Mortara), pak ale v nájezdu do vlásenky kolidoval s Miguelem Molinou, Španěl za incident dostal trest průjezdu boxy. Christian Vietoris pak ztratil zadek svého Mercedesu-AMG C 63 DTM, pro který se jednalo v této specifikaci o derniérový závod v DTM - od příští sezony se dočkáme speciálů na bázi akutální C-Klasse, a odstřelil nevinného Tambaye.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Průběh sobotního závodu:Pascal Wehrlein, jezdec značky Mercedes-Benz, získal titul šampiona DTM pro rok 2015. Závod na Hockenheimringu, který ovlivnil výjezd safety-caru, vyhrál jezdec Audi, Timo Scheider.
Náhradní jezdec Mercedesu pro F1 projel cílem jako 8., což mu více než stačilo k tomu, aby si zajistil titul šampiona DTM. Ostatní zbývající kandidáti na titul nezažili moc povedený závod. Wehrlein tedy slaví titul jeden závod před koncem šampionátu.
Ze skupiny pronásledovatelů si v kvalifikaci vyjel nejlepší výchozí pozici Mattias Ekström (startoval ze 7. příčky). Jenže Švédovi se nepovedl start a dost se propad, ve třetím kole ho navíc ve vlásence roztočil Robert Wickens. Následná stíhací jízda stačila na 9. místo.
Bruno Spengler zaznamenal dobrý start, když poskočil z 18. na 9. místo, jenže pak dostal penalizaci průjezdu boxy za kontakt v prvním kole s Adrienem Tambayem a následně musel odstoupit.
Edoardo Mortara měl kolizi už v prvním kole s kolegou z tábora Audi, Miguelem Molinou. Po ní musel do boxů s defektem pneumatiky. Následně roztočil Tima Glocka na BMW, za což dostal penalizaci průjezdu boxy. Nakonec ze závodu odstoupil.
I tak by ale Pascal Wehrlein titul vyhrál - v prvním kole se sice propadl ze 13. na 16. místo (nepovedl se mu start a také byl příliš široky v zatáčce číslo 2). Během následujících 40 minut ale předvedl solidní postup polem, vyhrocený byl jeho souboj s Martinem Tomczykem. Den před svými 21. narozeninami si díky 8. místu zajistil dostatečné množství bodů, aby mohl ostavit titul. Stává se tak nejmladším šampionem DTM v historii!
Závod ovládl naopak jeden z nejstarších jezdců pole - 36 letý Timo Scheider. Němec vyrážel do závodu z 2. příčky, hned v úvodu přebral od Maxima Martina vedení a pak už závodu dominoval. Jeho vedení se vyšplhalo až na 5 vteřin, nakonc vyhrál s náskokem 2,8 s.
Až do dneška patřila Scheiderovi až 23. příčka v šampionátu a navíc jde pro něj o první vítězství od roku 2010! Jamie Green předjel na trati Maxima Martina a dojel si pro druhé místo. Brit získal svoje první podium od závodu na Lausitzringu v květnu.
Čtvrté místo vyjel Paul di Resta, za ním následovali Mike Rockenfeller, Marco Wittmann, Tom Blomqvist a zmiňovaný Pascal Wehrlein. V závodu musel na trať safety-car po nehodě Miguela Moliny a Garyho Paffeta. Šampion DTM z roku 2005 musel po nehodě odstoupit.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).